LinkedIn chce pomóc członkom lepiej zarządzać skrzynką odbiorczą LinkedIn, odfiltrowując więcej śmieci, wprowadzając nowy interfejs „Focused Inbox”, który zasadniczo przekieruje mniej wartościowe wiadomości do karty „Other” w strumieniu wiadomości LinkedIn.
Jak widać na tym przykładzie, aktualizacja LinkedIn dotycząca Focused Inbox zapewni Ci teraz dwie oddzielne karty InMail – 'Focused’ i 'Other’. Choć „Other” równie dobrze można by oznaczyć jako „Spam” – i ciekawie będzie zobaczyć, gdzie w tym podziale znajdą się sponsorowane InMaile LinkedIn.
Wiele z nich to śmieci, ale przypuszczam, że LinkedIn nie przesunie ich do sekcji „You Can Ignore These Messages”, jeśli marki płacą za ich promowanie.
Jak wyjaśnia LinkedIn:
„[The Focused Inbox] to inteligentny, dwutablicowy wyświetlacz, który ułatwia znajdowanie i odpowiadanie na wiadomości, które mają największe znaczenie, kategoryzując przychodzące wiadomości na dwie zakładki. Najbardziej istotne wiadomości pojawią się na karcie Skoncentrowane, podczas gdy pozostałe pozostaną łatwo dostępne na karcie Inne. Możesz też łatwo przenosić wiadomości między zakładkami”.
LinkedIn zauważa również, że z czasem skrzynka odbiorcza stanie się inteligentniejsza na podstawie tego, jak z niej korzystasz, zasadniczo ucząc się, co uważasz za śmieci, i odpowiednio filtrując.
Interesujące będzie zobaczyć, jak działa proces kategoryzacji LinkedIn, który będzie dyktować ostateczną skuteczność (lub nie) tego podejścia, podczas gdy dobrze jest zobaczyć LinkedIn patrząc na wykorzystanie więcej narzędzi uczenia maszynowego, aby lepiej spersonalizować doświadczenie użytkownika.
Podejrzewam, że nie będzie to miało wielkiego wpływu, ale potem znowu, dla ludzi, którzy dostają dużo wiadomości LinkedIn, może to być świetny sposób, aby skrócić czas potrzebny do zarządzania wnioskami o potencjalnej wartości, w porównaniu do losowych zimnych pułapek w aplikacji.
LinkedIn chce również pomóc ludziom w znalezieniu istniejących możliwości w firmie, w której obecnie pracują, z dedykowanym elementem „Jobs at your company” w zakładce Jobs, który pokaże nowo wymienione role w organizacji.
To, w idealnym przypadku, pomoże wypełnić lukę, która często istnieje w większych organizacjach, gdzie ludzie przegapiają wewnętrzne awanse, ponieważ po prostu nie byli świadomi istnienia takich opcji.
„Pokazując pracownikom odpowiednie publiczne oferty pracy z ich firmy na LinkedIn, możemy (a) pomóc pracownikom w znalezieniu lepiej dopasowanych możliwości dla ich następnej gry, (b) umożliwić pracownikom porównanie wewnętrznych i zewnętrznych możliwości obok siebie i (c) pomóc pracodawcom zatrzymać wielkie talenty, pomagając ich pracownikom połączyć się z wewnętrznymi możliwościami.”
LinkedIn dodaje również nowe sposoby na zaprezentowanie swoich umiejętności miękkich, poprzez pisemne lub wideo odpowiedzi na częste pytania dotyczące zatrudniania, które można udostępnić na swoim profilu, podczas gdy rozszerza inwestycje w maszynowo tłumaczone napisy w różnych językach, aby zapewnić szerszy dostęp do kursów LinkedIn Learning.
Na innym froncie LinkedIn dodał również kilka nowych elementów analitycznych do swojej profesjonalnej platformy Sales Navigator, w tym nowy Account Dashboard, który wyświetli listę zapisanych kont oraz ich względny poziom zainteresowania w oparciu o sygnały ustalone przez AI.
„Dzięki nowym alertom o kontach wykazujących intencje w sekcji Highlights na stronie głównej oraz filtrowi Buyer Intent w wyszukiwarce, Twoje zespoły będą teraz dysponować informacjami o intencjach kupujących w ramach codziennej pracy w Sales Navigatorze, co maksymalnie ułatwi nadawanie priorytetów właściwym kontom we właściwym czasie.”
LinkedIn twierdzi, że jest to pierwsza z wielu nowych funkcji analitycznych, które pojawią się w Sales Navigator, a które będą wykorzystywać różne sygnały i działania z całej platformy, aby zapewnić więcej wskaźników potencjalnego zainteresowania kupujących.
Interesujące będzie zobaczyć, jak dokładne są te wskaźniki ołowiu – choć z tak wielu profesjonalnych rozmów dzieje się w aplikacji, LinkedIn powinien, teoretycznie, być w stanie wymyślić wzór do określenia zainteresowania, przynajmniej dla aktywnych członków i firm.
I znowu, to dobrze, aby zobaczyć LinkedIn pracuje na nowe sposoby wykorzystania uczenia maszynowego do sortowania swoich różnych danych wejściowych, i zapewnić lepsze doświadczenie.
Do tej pory LinkedIn nie był w stanie wykorzystać swojej niezrównanej bazy danych, ale być może, dzięki zaawansowanemu uczeniu maszynowemu na swoim ogromnym zbiorze danych, zmierza w kierunku kolejnego etapu, w którym stanie się kluczowym towarzyszem dla wszystkich specjalistów ds. zasobów ludzkich i biznesu, ułatwiając doradztwo na różnych frontach, które mogą prowadzić do mądrzejszych decyzji.