Chcesz lepiej poznać serwis LinkedIn i sposób, w jaki jego algorytmy wyświetlają pewne treści w różnych formach?
Obecnie algorytm wyszukiwania kładzie mniejszy nacisk na dopasowanie do Twoich zainteresowań, a bardziej na maksymalizację szerokiego odkrycia, przy jednoczesnym uwzględnieniu różnorodności.
Jak wyjaśnia LinkedIn:
„Post search odnotował silny wzrost organiczny w 2020 roku, z 35% wzrostem zaangażowania użytkowników w skali roku. Ponieważ obserwowaliśmy dalszy rozwój i dywersyfikację treści na platformie, zespół Flagship Search dostrzegł możliwość poprawy sprawności stosu technologicznego Post search, przy czym priorytetem strategicznym było umożliwienie członkom tworzenia, znajdowania, udostępniania i prowadzenia produktywnych rozmów wokół wysokiej jakości treści na LinkedIn.”
Ponieważ poziom zaangażowania w aplikacji stale wzrasta, pracuje ona nad tym, aby wydobyć bardziej istotne, angażujące treści, aby ludzie komentowali i wchodzili w interakcje, co doprowadziło do ponownego przemyślenia sposobu, w jaki jej narzędzia wyszukiwania podkreślają dopasowania, aby poprawić te statystyki.
W rezultacie LinkedIn mówi, że teraz ponownie wyobraził sobie swoją architekturę wyszukiwania i usunął pewne elementy, które ograniczały wyniki, które zobaczysz:
„Pierwsza faza usunęła feed-mixer ze stosu wywołań i przeniosła fanout i blending do federatora wyszukiwania. W drugiej fazie usunięto interest-discovery. Dzięki temu mogliśmy pozbyć się całego crufta nagromadzonego przez lata i uprościć stos poprzez usunięcie dodatkowych warstw manipulacji danymi.”
Ok, te bardziej techniczne wyjaśnienia mogą stać się bolesne (zaufaj mi, wiem), ale w zasadzie to, co się stało, to fakt, że LinkedIn wyeliminował niektóre elementy, które zawężały twoje wyniki wyszukiwania w oparciu o zauważone zainteresowania, które system LinkedIn ustalił z czasem, na podstawie twoich wzorców zaangażowania.
Do tej pory z większym prawdopodobieństwem zobaczyłbyś treści publikowane przez osoby pracujące w określonych sektorach lub na określone tematy. Ale teraz system weźmie szersze spojrzenie na treści z całej aplikacji, aby pokazać szerszy zakres możliwych dopasowań, co pomoże LinkedIn podkreślić bardziej angażujące treści od wszystkich użytkowników.
Jest to podejście podobne do tego, jakie stosuje TikTok, podkreślając angażujące treści z całej aplikacji w swoim kanale „Dla Ciebie”, w przeciwieństwie do ograniczania tego, co może wyświetlić na podstawie tego, kogo wybrałeś do śledzenia. To rozszerzone podejście ułatwia jeszcze większe zaangażowanie i interakcję, ponieważ system ma więcej możliwości, aby pokazać najlepsze treści z każdego, w przeciwieństwie do filtrowania rzeczy w dół w oparciu o bardziej osobiście wyrafinowany zakres.
Co może również sprawić, że wyniki będą mniej trafne – choć LinkedIn mówi, że to również zostało uwzględnione. Jak widać w tej nowej i ulepszonej matrycy algorytmu wyszukiwania, kontekst członka pozostaje kluczowym czynnikiem, ale również włącza więcej elementów, aby poprawić jakość swoich rozszerzonych wyników wyszukiwania.
LinkedIn wbudował także nowy element różnorodności, który ma zapewnić większą ekspozycję dla szerszego grona twórców.
„Diversity re-ranker tworzy naszą ostatnią warstwę i pomaga nam wstrzyknąć zróżnicowane treści na najwyższe pozycje. Obejmuje to zwiększenie odkrycia potencjalnie wirusowych treści dla zapytań o trendy, zmniejszenie duplikacji podobnych treści itp.”
Efektem końcowym jest to, że użytkownicy otrzymują szerszy zakres treści istotnych dla ich zapytania, podczas gdy LinkedIn pomaga również wzmocnić członków z bardziej zróżnicowanych środowisk w ramach swojego wyświetlacza.
Co doprowadziło do znacznej poprawy zaangażowania.
„Pertinentne wyniki, które są bardzo istotne dla zapytania użytkownika, doprowadziły do zagregowanej poprawy współczynnika klikalności o ponad 10%. Zwiększona dystrybucja postów z sieci społecznościowej użytkownika, jego lokalizacji geograficznej i w preferowanym języku doprowadziła do 20% wzrostu liczby wiadomości w sieci użytkownika.”
Tak więc więcej członków otrzymuje więcej bezpośrednich wiadomości w wyniku tych zmian, wraz z zauważoną poprawą zaangażowania.
Ale LinkedIn nie skończył jeszcze udoskonalać swoich wyników wyszukiwania.
Platforma pracuje również nad wyróżnieniem bardziej aktualnych wyników w ramach wyników wyszukiwania, aby pomóc użytkownikom w dotarciu do pokrewnych, trendowych tematów, a także testuje sposoby lepszego wyróżnienia treści od prominentnych twórców LinkedIn.
„Wyniki są dziś szeregowane głównie przy użyciu funkcji użyteczności po stronie widza, takich jak prawdopodobieństwo kliknięcia, działanie użytkownika pochodzące z wyszukiwania itp. Aby wspierać naszych twórców, będziemy ewoluować ten ranking, wraz z naszym stosem eksperymentów i testów, aby zoptymalizować również funkcje użyteczności po stronie twórcy, takie jak tworzenie treści lub dystrybucja dla wschodzących twórców.”
Promowanie twórców stało się kluczowym celem dla wszystkich sieci społecznościowych, w tym LinkedIn, który pracował nad nowymi narzędziami i elementami, aby pomóc twórcom budować swoją publiczność w aplikacji, w tym ulepszone narzędzia wideo profilu, nowe spostrzeżenia analityczne, biuletyny, filmy na żywo i inne.
Ostatecznie, zgodnie z tymi notatkami, że będzie również zobaczyć te twórcy dostać impuls wyszukiwania, jak również, co może być kolejnym sposobem, aby zachęcić bardziej dedykowane LinkedIn budowania społeczności.
Warto zauważyć, że LinkedIn chce zreformować swoje narzędzia wyszukiwania i zastanowić się, co to oznacza dla odkryć w aplikacji. W przeważającej części powinno to być korzystne, z rozszerzonym zakresem wyszukiwania pomaga więcej użytkowników połączyć się z postów i osób poza ich bezpośredniej sieci, choć może to również prowadzić do pewnych zmian w statystykach odkrycia, ze względu na tę zmianę.
Tak czy inaczej, warto zwrócić uwagę na ten fakt w swoim procesie tworzenia LinkedIn. A ponieważ platforma nadal odnotowuje „rekordowe poziomy” zaangażowania, być może warto zwrócić większą uwagę na swoje zaangażowanie w LinkedIn i zastanowić się, jak te aktualizacje wyszukiwania mogą wpłynąć na twoje wyniki.