Lokalne wyszukiwanie jest dla firm wszystkim – 30% wszystkich wyszukiwań w Google jest związanych z lokalizacją, a 76% osób, które wyszukują lokalną firmę, odwiedza ją w ciągu jednego dnia. Jeśli chcesz zdobyć ten rynek, Twoja firma musi być nie tylko widoczna w wyszukiwarce lokalnej, ale także zajmować czołowe pozycje w rankingu przekąsek.
Aby to osiągnąć, inwestowanie w strategiczne budowanie linków lokalnych jest koniecznością. To właśnie to wyróżni Twój profil biznesowy spośród wszystkich innych w indeksie Google. Poniżej przedstawiam pięć wskazówek dotyczących budowania linków lokalnych, które pomogą ci to osiągnąć.
Uwaga dla webmasterów: Jeśli potrzebujesz pomocy z lokalnym SEO i konfiguracją konta Google Moja Firma, mam inne przewodniki, które możesz wykonać przed rozpoczęciem tego etapu strategii SEO.
Czym jest lokalne budowanie linków SEO?
Zanim przejdziemy do szczegółów budowania linków dla SEO, porozmawiajmy o tym, czym jest link building.
Budowanie linków to tworzenie linków zwrotnych z innych stron internetowych, wskazujących na twoją stronę. Pomyśl o każdym linku jako o głosie zaufania, mówiącym wyszukiwarkom takim jak Google, że ta witryna uważa twoją witrynę za wiarygodną i autorytatywną.
Budowanie linkówlokalnych polega właśnie na tworzeniu linków zwrotnych z innych witryn w Twojej okolicy lub społeczności. Lokalne linki zwrotne są dowodem dla Google, że Twoja firma jest godna zaufania w Twojej okolicy, co ma kluczowe znaczenie, jeśli chcesz podnieść swoją pozycję w lokalnych wynikach wyszukiwania.
Wskazówki dotyczące budowania linków lokalnych
Teraz, gdy znasz już podstawy, oto moje wypróbowane i przetestowane wskazówki dotyczące budowania linków lokalnych, które pomogą Ci wznieść się na szczyt lokalnego pakietu przekąsek:
Zoptymalizuj swój profil Google Moja Firma
Najważniejszą częścią lokalnego procesu SEO jest profil Google Moja Firma (GMB). Upewnij się, że wszystkie informacje są poprawne i aktualne: nazwa firmy, adres, numer telefonu, strona internetowa. Regularnie publikuj informacje o promocjach, wydarzeniach i wprowadzaniu nowych produktów do swojej firmy. Dzięki temu będziesz bardziej widoczny w lokalnych wynikach wyszukiwania i zachęcisz lokalne witryny do umieszczania linków do Twojego profilu GMB.
Organizuj specjalne wydarzenia i promocje, aby uzyskać linki PR
Wydarzenia, promocje, a nawet współpraca z innymi firmami w Twojej okolicy to świetne sposoby na zdobycie większej liczby linków. Ponadto dają one możliwość budowania relacji z innymi firmami i budowania marki. Oto kilka pomysłów na wydarzenia, które mogą to umożliwić:
- Sponsoruj wydarzenie: Zaangażowanie w społeczność i branżę może odbywać się na kilka sposobów, takich jak sponsorowanie wydarzeń. Plan ten nie tylko zwiększy widoczność Twojej marki, ale także potwierdzi, że Twoja firma wspiera lokalne inicjatywy i rozwój branży.
- Organizowanie warsztatów: Organizuj warsztaty związane z Twoją działalnością. Jest to nieoceniona platforma do budowania autorytetu przed potencjalnymi klientami i angażowania ich na bardziej znaczącym poziomie z rynkiem docelowym. Warsztaty mogą również prowadzić do nawiązania cennych kontaktów.
- Zorganizuj zbiórkę pieniędzy na cele charytatywne: Imprezy charytatywne przyciągają wzrok i wywołują wiele dobrych emocji. Takie wydarzenia charytatywne dostosowują Twoją markę do tworzenia pozytywnego wizerunku, docierają do lokalnej społeczności i przyciągają uwagę mediów; wszystko to ułatwia budowanie linków.
Publikuj je za pośrednictwem kanałów mediów społecznościowych, blogów, a nawet w grupach społecznościowych, aby zmaksymalizować efekt.pakt takich wydarzeń. W ten sposób nie tylko rozpowszechnisz swoje słowa, ale także stworzysz wiele możliwości generowania linków zwrotnych w celu zwiększenia swojej obecności w Internecie.
Umieszczenie w lokalnych katalogach biznesowych
Prawdopodobnie najlepszą lokalną wskazówką dotyczącą budowania linków jest umieszczenie swojej firmy w lokalnych katalogach. Około 94% wszystkich klientów przeszukuje katalogi biznesowe, aby uzyskać więcej informacji o firmie. Możesz wzmocnić swoje lokalne kampanie SEO za pomocą tych katalogów, aby więcej konsumentów było kierowanych do Twojej firmy. Niektóre z tych najlepszych ofert obejmują:
- Profil biznesowy Google
- Yelp
- Lista firm PH
- Dun & Bradstreet
- Top.org.ph
- Best.org.oh
Nie tylko to, ale jest więcej miejsc, w których można uzyskać jeszcze większą ekspozycję, biorąc pod uwagę niszowe lub lokalne katalogi. Uruchom proste wyszukiwanie w Google, które jest zgodne z Twoją branżą lub lokalizacją, aby uzyskać więcej dodatkowych miejsc, w których możesz umieścić swoją firmę.
Umieszczenie firmy na tych platformach to tylko pierwszy krok. Następną rzeczą do zrobienia jest upewnienie się, że Twój wpis zawiera pełne informacje kontaktowe, a także dokładne, dobrze napisane opisy Twojej firmy. Optymalizacja profili katalogów za pomocą odpowiednich słów kluczowych i opisów może naprawdę pomóc w przyciągnięciu większej liczby potencjalnych klientów.
Użyj narzędzi SEO, aby dotrzeć do linków zwrotnych konkurencji i na nie trafić
Bardzo często wiedza o tym, co konkurencja ma w swoim profilu linków zwrotnych, rzuca nieco światła na możliwości budowania linków. Oto jak wykorzystać narzędzia takie jak Linkody, aby dotrzeć do backlinków konkurencji:
- Zbadaj konkurencję: Zidentyfikuj lokalnych konkurentów o najwyższych rankingach, którzy działają w tej samej branży. Musisz mieć pojęcie, kim są twoi główni konkurenci, ponieważ ich znajomość pomoże ci zidentyfikować, skąd pozyskują swoje linki zwrotne lub strategie.
- Analiza linków zwrotnych: Narzędzia SEO można wykorzystać do analizy linków zwrotnych. Korzystanie z Linkody da ci dobrze sformułowany przegląd źródeł ich linków zwrotnych, używanego tekstu kotwicy i jakości wszystkich linków.
- Zaangażuj się w budowanie konkurencyjnych linków: Podczas sprawdzania ich profili linków zwrotnych można znaleźć „uszkodzone” linki, w których konkurenci mają martwe strony lub zmienione adresy URL bez przekierowań. Możesz skontaktować się z właścicielami witryn, z których pochodzą te linki zwrotne, powiedzieć im, że mają uszkodzony link i zaproponować własne strony jako zamiennik. Jeśli się na to zgodzą, oznacza to, że udało ci się ukraść ich linki zwrotne!
- Znajdź podobne źródła: Skieruj się na strony, które linkują do twoich konkurentów i poszukaj możliwych linków zwrotnych z tych stron. Możesz wysyłać e-maile do witryn, prosić o linki zwrotne, posty gościnne lub współpracować nad treściami, które okażą się przydatne dla obu stron.
Nie zapominaj o linkach wewnętrznych
Chociaż linków wewnętrznych nie można uznać za linki zwrotne, stanowią one integralną część ogólnej strategii SEO. Oto dlaczego linki wewnętrzne mają znaczenie i jakie korzyści mogą przynieść Twojej witrynie:
- Struktura i trafność: Linki wewnętrzne wyjaśniają strukturę witryny i znaczenie treści dla Google. Łącząc powiązane strony, prowadzą wyszukiwarki przez witrynę, wskazując na ważne treści – bardzo ważne dla poprawy lokalnych rankingów wyszukiwania.
- Przepływ wartości linków: linkowanie wewnętrzne pomaga na wszystkich stronach i zwiększa trafność. nowych lub mniej ważnych treści. Może to zatem pomóc w zapewnieniu, że wszystkie strony mają taką samą uwagę ze strony wyszukiwarek, poprawiając w ten sposób ich potencjał do wyświetlania się i rankingowania.
Włączenie silnej strategii linkowania wewnętrznego w celu budowania autorytetu tematycznego może zwiększyć użyteczność witryny, poprawić wydajność SEO i zapewnić, że cenne treści są łatwo dostępne zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek.
Kluczowe wnioski
Ponieważ coraz więcej użytkowników zwraca się do Google, lokalne SEO jest czymś, na co firmy muszą teraz zwracać uwagę, jeśli chcą zostać znalezione. Te pięć wskazówek dotyczących budowania linków lokalnych to bardzo skuteczne sposoby na ulepszenie lokalnej strategii SEO i zapewnienie widoczności firmy w Internecie.