Twitter już testuje tą funkcję, a Snapchat zyskuje rozpędu z jego płatnej opcji dodatkowej. Jako takie, to ma sens dla innych platform do rozważenia tego samego, z Meta podobno teraz również bada potencjał Twitter Blue-jak usługa subskrypcji dla swoich aplikacji, które mogłyby zapewnić inną ścieżkę przychodów dla giganta mediów społecznych.
Jak donosi The Verge, Meta ustanowiła nową wewnętrzną grupę, która zbada potencjał płatnych funkcji dla Facebooka, Instagrama i WhatsApp.
Jak podaje The Verge:
„Nowy dział jest pierwszym poważnym odruchem Meta w budowaniu płatnych funkcji w swoich głównych aplikacjach społecznościowych, z których wszystkie trzy mogą pochwalić się miliardami użytkowników. Powstaje on po tym, jak Meta’s reklamy biznes był poważnie zraniony przez Apple zmian śledzenia reklam na iOS i szerszy pullback w cyfrowych wydatków na reklamę. Grupa, o nazwie New Monetization Experiences, będzie prowadzona przez Pratiti Raychoudhury, która wcześniej była szefem badań w Meta.”
Nie jest do końca jasne, na czym zespół będzie się skupiał, jeśli chodzi o bezpośrednie subskrypcje dodatków (jak Twitter Blue), czy rozbudowane narzędzia monetyzacji dla twórców, z których Meta mogłaby brać krocie. Ale wydaje się, że wszystkie opcje są prawdopodobnie na stole, jak Meta szuka nowych sposobów, aby zmaksymalizować swoje przychody.
To może zobaczyć nowe, add-on narzędzia subskrypcji dodane do Instagrama, jak nowe funkcje NFT lub poprawy funkcjonalności, lub może Facebook zapewni stałe chronologiczne ustawienie osi czasu, za opłatą.
Niektórzy ludzie zapłacą za to, i może to byłoby warte potencjalnej utraty zaangażowania, że Meta może zobaczyć w wyniku nie pokazując posty w kolejności prawdopodobnego zainteresowania.
Co nie jest w rozważaniach, Meta mówi, jest opcja bez reklam. Reklamy są kluczem do zarabiania pieniędzy przez Metę, a ona nie chce pozwolić ludziom na uniknięcie ich, przynajmniej nie na tym etapie.
Jak wspomniano, Meta obecnie bada wszystkie opcje, jak stara się nadrobić miliardy, które albo inwestuje w metaverse, albo traci z powodu zmniejszonych wydatków na reklamy.
Tylko te dwa elementy są prawdopodobnie kosztować Meta dobrze ponad 20 mld dolarów w tym roku co już przestraszyło inwestorów, którzy są coraz bardziej nerwowy o wizji przyszłości Zuck. W odpowiedzi na to Meta już wycięła różne projekty, aby zracjonalizować koszty i zmniejszyć liczbę pracowników.
Rzeczywiście, w ostatnich miesiącach Meta dokonała stłuczki:
Opóźniła produkcję swoich okularów AR, a dziś ogłosiła, że zaprzestaje testów Facebook Neighborhoods, klonu Nextdoor.
Są to jedne z różnych projektów, że Meta jest patrząc na zmniejszenie się, jak to doskonali swoje skupienie się na metaverse, i budowanie podstawowej technologii, która sprawi, że miejsce do interakcji online w przyszłości. Co, jak pokazuje krytyka ostatniego metaverse selfie Zuckerberga, wciąż wydaje się odległe.
Dodanie więcej możliwych strumieni przychodów może pomóc zasypać niektóre z tych obaw, i zapewnić, że jego rozwój metaverse może kontynuować, z dala od rosnących głosów akcjonariuszy, którzy chcą wiedzieć więcej o tym, gdzie, dokładnie, firma jest w kierunku.
To może również spowodować kilka ciekawych rozważań dla użytkowników Facebooka i Instagrama, co bez wątpienia zwabi przynajmniej kilku z nich. A przy blisko 3 miliardach użytkowników (prawdopodobnie więcej na FB i IG razem wziętych), Meta potrzebuje tylko ułamka swojej publiczności, aby zapłacić, aby warto było spróbować. Snap, na przykład, ma teraz milion osób płacących za Snapchat +, jego dodatek usługi subskrypcji, karmienia dodatkowe 4 miliony dolarów miesięcznie bezpośrednio do kaset Snapchat.
Naprawdę, jeśli spojrzeć na to z tej perspektywy, to jest to no-brainer, i to będzie interesujące, aby zobaczyć, co Meta nowy zespół przychodzi z tego frontu.