Cięcie kosztów w Meta trwa, z firmą ogłasza, że przestanie wspierać swoją oddzielną aplikację Facebook Gaming od października tego roku. Meta jest za usunięciem wsparcia dla swojej aplikacji Gaming od 28 października.
„Począwszy od 28 października 2022 roku, aplikacja Facebook Gaming dla systemu iOS i Android nie będzie już dostępna. Po tej dacie ta aplikacja nie będzie już działać. Możesz pobrać dane wyszukiwania aplikacji do gier tutaj”.
Meta pierwotnie uruchomiła swoją aplikację do gier z powrotem w 2020 roku, w ramach szerszego wysiłku, aby wykorzystać rosnącą popularność gier jako elementu społecznego, szczególnie podczas pandemii,
Jak widać na tych zrzutach ekranu, Facebook Gaming podkreśla zawartość od streamerów gier, wraz z funkcją czatu grupowego, elementami społecznościowymi opartymi na grze i prostymi opcjami rozgrywki.
Decyzja o wycięciu aplikacji może faktycznie nie oznacza wiele w schemacie rzeczy, z Facebook sam nadal hosting treści gier w głównej aplikacji, która widziała stały wzrost w ciągu ostatnich kilku lat. Ale wyraźnie, fani gier nie uciekają do oddzielnej aplikacji, stąd decyzja o wycofaniu go, zamiast nadal wspierać opcję.
Jak zauważono, jest to najnowszy w serii cięcia kosztów z Meta, która, jak wszystkie platformy społeczne, ma do czynienia z pogarszającym się spowolnieniem gospodarczym, a rozszerzone wpływy na wydatki reklamowe.
Meta wstrzymała już rozwój swojego projektu smartwatcha, zaprzestała produkcji inteligentnego wyświetlacza Portal jako produktu konsumenckiego i opóźniła premierę swoich nadchodzących okularów AR, których premiera była początkowo zaplanowana na 2024 rok.
Firma poinformowała również niedawno amerykańskich wydawców wiadomości, że nie przedłuży z nimi umów na wyłączność, ponieważ odchodzi od swojej strategii dedykowanej zakładce wiadomości, podczas gdy realokowała zasoby z elementów społecznościowych audio, które stały się przedmiotem zainteresowania w związku z boomem prowadzonym przez Clubhouse.
Meta ma do czynienia z presją kosztów na kilku frontach, z jego inwestycji VR przekracza 10 miliardów dolarów w 2021 roku, i prawdopodobnie będzie nadal rosnąć, jak to działa w kierunku jego wizji metaverse, a Apple ATT podpowiedzi mają również wpływ na wydatki na reklamę w wysokości około 10 miliardów dolarów, jak również.
Dodajmy do tego trwające spowolnienie gospodarcze, które Meta wskazała jako główny problem w swoich szacunkach dotyczących przyszłości, oraz utrzymujący się wpływ COVID na produkcję zestawów słuchawkowych VR, a można zobaczyć, dlaczego Meta jest zmuszona do ponownej oceny swoich pracowników i poziomów produkcji oraz racjonalizacji niektórych eksperymentów na rzecz opcji generujących przychody.
Żeby było jasne, Meta wciąż jest na dobrej drodze do uzyskania ponad 120 miliardów dolarów całkowitego przychodu za cały rok. Ale rosnące koszty budowy kolejnego etapu połączenia będą miały duży wpływ jeszcze przez jakiś czas – i jeśli Meta nie może produkować i sprzedawać więcej zestawów VR, może to być przedłużony okres bólu przychodów dla giganta mediów społecznościowych.
Chociaż rozwój VR, nawiasem mówiąc, może również odgrywać rolę w decyzji, aby wyciąć swój oddzielny Gaming app – bo naprawdę, Meta potrzebuje ludzi do angażowania się w treści gier VR, i przejście do następnego etapu, a nie koncentrując się zbytnio na teraz w tym zakresie.
Ale znowu, rzeczywisty, praktyczny wpływ będzie prawdopodobnie niewielki – to bardziej szersze zmiany w Meta, które są tutaj interesujące.
Może to spowodować, że inne projekty Mety zostaną zepchnięte na boczny tor, ponieważ Meta nadal dwoi się i troi, by rozwijać swoje metawersy.