Meta otworzyła aplikacje do trzeciej iteracji swojego Community Accelerator Program, który zapewnia szkolenia, porady i wsparcie pieniężne dla liderów społeczności, aby pomóc im zmaksymalizować wykorzystanie narzędzi Facebooka w celu ułatwienia wzrostu.
Jak wyjaśnia Meta:
„Przez cały czteromiesięczny program wybrani uczestnicy otrzymają szkolenie od ekspertów i trenerów poprzez dostosowany program nauczania, aby pomóc im zorganizować i wzmocnić swoją społeczność, jednocześnie łącząc się z liderami społeczności z całego świata. Uczestnicy uzyskają również dostęp do narzędzi i usług Meta, aby wspierać ich w wysiłkach na rzecz aktywizacji swoich członków.”
Oprócz tego, Meta daje uczestnikom granty w wysokości do 40 tys. dolarów, aby sfinansować ich pracę w dążeniu do osiągnięcia celów społeczności.
Meta uruchomiła pierwszą fazę swojego programu Community Accelerator w 2020 roku, jako część szerszego nacisku na maksymalizację wykorzystania grup i zaangażowanie większej liczby osób w to, co nazywa „bardzo znaczącymi” grupami.
Jak wyjaśnił dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg (w 2017 roku):
„Niedawno odkryliśmy, że ponad 100 milionów ludzi na Facebooku jest członkami tego, co nazywamy 'bardzo znaczącymi’ grupami. Są to grupy, które po dołączeniu szybko stają się najważniejszą częścią naszego doświadczenia w sieci społecznościowej i ważną częścią naszej fizycznej struktury wsparcia. Na przykład wielu nowych rodziców mówi nam, że dołączenie do grupy rodzicielskiej po urodzeniu dziecka pasuje do tego celu.”
Dwa lata później Meta zwiększyła tę liczbę do 400 milionów osób, które były członkami tych bardziej zaangażowanych, bardziej wartościowych społecznie grup, a jej celem, poprzez programy takie jak inicjatywa Community Accelerator, jest dopracowanie i ulepszenie doświadczeń grup, aby wzmocnić te szczególnie wartościowe społeczności i „wzmocnić naszą tkankę społeczną” w szerszym zakresie poprzez The Social Network.
Zapewnienie większej ilości szkoleń i zasobów może pomóc w budowaniu grup w bardziej wartościowe narzędzie w tym zakresie, a inicjatywa jest obecnie otwarta dla wnioskodawców z 29 krajów, którzy są prominentnymi członkami Facebook Groups, które mają ponad 5.000 członków.
„Program będzie prowadzony w języku portugalskim (Brazylia), hiszpańskim (Kolumbia, Chile, Peru, Meksyk i Argentyna), niemieckim (Niemcy, Szwajcaria i Austria), arabskim (Egipt, Maroko, Liban, Jordania i Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz angielskim dla wszystkich pozostałych rynków.”
To może być dobry sposób, aby pomóc wzmocnić programy społecznościowe – i bez względu na to, jak możesz czuć się o Facebook platformy, lub Meta firmy, to jest niemożliwe, aby zaprzeczyć wpływ, że może mieć w tym zakresie.
Jeśli jesteś zainteresowany, możesz dowiedzieć się więcej o Community Accelerator Program tutaj, podczas gdy można również złożyć wniosek za pośrednictwem tego formularza.