Firma planuje zwolnić około 20% swoich pracowników, aby drastycznie obniżyć koszty w związku z pogarszającymi się warunkami rynkowymi.
Jak donosi The Verge, Snapchat planuje zwolnić ponad 1200 pełnoetatowych ról w ramach poważnej restrukturyzacji mającej na celu przywrócenie działalności na właściwe tory.
Jak podaje The Verge:
„Zwolnienia, które Snapchat planuje od kilku tygodni, rozpoczną się w środę i uderzą w niektóre działy mocniej niż inne. Na przykład, zespół pracujący nad sposobami dla deweloperów do budowania mini aplikacji i gier wewnątrz Snapchata będzie poważnie dotknięty. Zenly, aplikacja do mapowania społecznościowego, którą Snapchat kupił w 2017 roku i od tego czasu prowadził osobno, również doczeka się głębokich cięć.”
Jeszcze bardziej niepokojące dla długoterminowych perspektyw firmy jest to, że Snap będzie chciał również wyciąć pracowników ze swojego działu sprzętowego, który obecnie koncentruje się na Spectacles z obsługą AR. Snap ogłosił również niedawno, że zaprzestanie produkcji swojego drona Pixy selfie, który został wprowadzony zaledwie cztery miesiące temu jako nowy sposób na przechwytywanie treści.
AR w szczególności jest kluczem do przyszłego rozwoju Snap, z platformy stale prowadzi drogę na najnowszych innowacji AR, mimo konkurowania z dużo większych firm w Apple i Meta na tym samym.
Jeśli Snapchat jest zmuszony do zajęcia tylnego siedzenia z jego AR Spectacles, może to być poważny cios dla planów firmy, która może ostatecznie zobaczyć swoich konkurentów przejąć przestrzeń i zmusić Snapchat do zewnętrznej, ograniczając swój potencjał wzrostu.
Ale w tym samym czasie Snapchat musi coś zrobić. Akcje idą w dół aż o 80% w tym roku, z powodu różnych czynników, w tym wojny na Ukrainie, która wpłynęła na europejskie wydatki na reklamę, wraz z rosnącymi globalnymi stopami procentowymi, a także zmianami prywatności Apple’a w systemie iOS, które wpłynęły na zdolność kierowania reklam w aplikacji.
To z kolei zmniejszyło skuteczność reklamy, a tym samym zainteresowanie reklamodawców, choć Snap pracował, aby zapewnić partnerów reklamowych, że jest opracowanie rozwiązań. To zajmie tylko trochę czasu.
Nawiasem mówiąc, że rada pochodzi z Snapchat Chief Business Officer Jeremi Gorman podczas firmy Q1 earnings call w kwietniu tego roku, a Gorman jest teraz wśród tych, które będą opuszczać Snap wśród tej ostatniej zmiany (Gorman i inny były Snap exec, Peter Naylor, są zarówno dołącza Netflix nadzorować jego rozwój tańszych, ad-supported modelu subskrypcji).
Snap już wcześniej ogłosił, że „znacznie ograniczy” zatrudnianie w ramach szerszych działań związanych z cięciem kosztów, podczas gdy w maju wydał również ostrzeżenie o zyskach ze względu na pogarszające się „środowisko makroekonomiczne”.
W związku z tym, wiadomość o potencjalnej redukcji zatrudnienia nie jest prawdziwym zaskoczeniem. Jednak skala jest tu znacząca.
Jak cięcie 20% swoich pracowników wpłynie na rozwój i zmieni kurs aplikacji, potencjalnie na lata? Nie wiemy, jak długo ostatnie spowolnienie gospodarcze będzie trwać, ani jak długo to może potrwać dla Snap do ponownego wyobrażenia sobie swój system kierowania reklam, ale w tej chwili, zarówno wydają się być daleko.
Potem znowu, jak The Verge również zauważa, Snap zwiększył swoje numery kadrowe znacznie w ciągu ostatnich dwóch lat, i może być tak, że jest to racjonalizacja, która musi się zdarzyć – podobnie jak Meta zbliżających się cięć w zatrudnieniu, które CEO Mark Zuckerberg stwierdził, że są przeznaczone do „podkręcić ciepło” na słabych wykonawców.
Biorąc to pod uwagę, może to nie być tak destabilizująca zmiana, jak się początkowo wydaje. Wkrótce się o tym przekonamy, a Snapchat podobno chce rozpocząć proces w tym tygodniu.