Tak, wiem, że zostałeś spalony przez ostatni sezon Gry o Tron, w którym twój ulubiony bohater zrobił coś tak niewytłumaczalnego, że zrujnował wszystkie siedem sezonów lub poprzedzający je rozwój, do punktu, w którym nie możesz znieść spojrzenia na mapę Westeros kiedykolwiek ponownie
Ale Game of Thrones ma zamiar powrócić, choć w innej formie, z prequelem „House of the Dragon” ustawionym na premierę na HBO w ten weekend.
I przeszłe traumy na bok, to może być dobre (George RR Martin mówi, że jest znacznie bardziej zgodny z jego oryginalną wizją), i tak czy inaczej, mamy zobaczyć te niesamowite smoki w telewizji po raz kolejny.
Który jest przedmiotem najnowszej kampanii na Snapchat, który pozwala użytkownikom Snap przekształcić się w smoki poprzez różne aktywacje AR w ramach narzędzi Lens aplikacji.
Co wygląda poniekąd fajnie – ale jeszcze ciekawszy, z punktu widzenia marketingu w mediach społecznościowych, jest ten element najnowszej kampanii HBO/Snap:
„Snapchat i HBO Max skoordynowały również współpracę z członkami Snap’s Lens Network z całego świata, aby zbudować niestandardowe doświadczenia Landmarker AR na swoich lokalnych rynkach. Jest to pierwsze partnerstwo, w ramach którego marka została sparowana z różnorodną grupą Lens Creators w skali globalnej.”
W tym, co może być nowym rozważaniem dla startów na dużą skalę, a nawet dla mniejszych marek, które chcą współpracować z szeregiem twórców w różnych regionach, Snap ułatwił nowe, globalne partnerstwo, z różnymi twórcami Lens, aby umożliwić nowe formy zlokalizowanego zaangażowania z tymi aktywacjami Lens.
„W celu realizacji kampanii, HBO Max dostarczyło Twórcom Obiektywów zasoby AR dla każdego smoka, aby zbudować nowe Landmarker Lenses. Każdy twórca obiektywu osobiście wybrał lokalizację dla swojego indywidualnego Landmarker Lens, wnosząc potężny element lokalny do tej globalnej kampanii.”
Obiektywy będą dostępne w następujących lokalizacjach po rozpoczęciu pokazu:
- Los Angeles – Venice Beach Grand Canals, zbudowane przez Francisa Chena
- Rio De Janeiro – statua księżniczki Isabel, zbudowana przez Vitulo & Co
- Londyn – Tower Bridge, zbudowany przez Clarę Bacou
- Chennai – Sankagiri Fort, zbudowany przez RBKavin Studio
- Mumbai – stacja CST (IE Chhatrapati Shivaji Maharaj Terminus), zbudowana przez Mohnish Raut i Persica Picardo
- Praga – Most Karola, zbudowany przez Innę Horobchuk
Co więcej, aktywacje będą ewoluować przez cały sezon, z nowymi smokami, które pojawią się w serialu, również staną się dostępne w tych wyświetlaczach.
Jest to ciekawe rozszerzenie zwykłej kampanii Lens, z bardziej lokalnym podejściem potencjalnie pomaga poprawić zaangażowanie i uzyskać jeszcze więcej użytkowników Snap zaangażowanych w show.
Co, jak zauważono, może być trudne do sprzedania – ale potem znowu, jeśli show jest rzeczywiście dobry, to może pomóc zmyć przynajmniej część złego smaku pozostawionego w ustach fanów po strasznym finale sezonu Game of Thrones.
A z perspektywy marketingu cyfrowego, może to podkreślić nowy sposób pracy z rosnącą siecią twórców Snap, aby budować bardziej integracyjne, regionalne i angażujące doświadczenia.
Ponad 250 000 twórców obiektywów zbudowało już ponad 2,5 miliona soczewek za pośrednictwem narzędzia do tworzenia AR „Lens Studio” firmy Snap. To spory potencjał dla szerszych integracji poprzez kampanie Snap.