Twitter chce lepiej ułatwić rozprzestrzenianie się tweetów poza własną platformą poprzez nowy przycisk udostępniania WhatsApp dla użytkowników w Indiach, wraz z nową opcją udostępniania LinkedIn, z dedykowaną prezentacją tweetów w aplikacji.
Po pierwsze, na nowym przycisku WhatsApp – biorąc pod uwagę WhatsApp jest zdecydowanie najczęściej używaną aplikacją do przesyłania wiadomości w Indiach (487 + mln użytkowników), Twitter’s patrząc na pochylenie się do tego wbudowanego użytkowania, poprzez testowanie nowego, dedykowanego przycisku akcji WhatsApp w dolnym wyświetlaczu funkcji tweet.
Jak widać na tym przykładzie, niektórzy indyjscy użytkownicy Twittera widzą teraz ikonę WhatsApp w swoich opcjach zaangażowania tweeta, co pozwala użytkownikom na szybkie udostępnienie tweeta swoim kontaktom z WhatsApp.
To znaczy, w pewnym sensie. Najwyraźniej Twitter nie w pełni wyprasował funkcjonalność przycisku jak dotąd – ale teoretycznie, co ostatecznie ułatwi jest bardziej usprawnione dzielenie się tweetem do czatów WhatsApp.
Twitter dostarczył to oświadczenie na temat testu (do TechCrunch):
„Począwszy od dzisiaj, walcujemy nowy eksperyment wyłącznie w Indiach – ważnym dla nas rynku. Zastępujemy ikonę udostępniania na Tweets z ikoną WhatsApp dla większości ludzi, którzy używają Twittera na Androida w kraju, więc dzielenie się swoimi ulubionymi lub godnymi uwagi Tweetami jest łatwe nawet poza Twitterem, dzięki czemu doświadczenie jest dla nich bardziej otwarte, dostępne i holistyczne.”
Ponownie, WhatsApp jest kluczową platformą komunikacyjną w regionie, i naprawdę, kluczowym narzędziem łączącym indyjskich użytkowników do gospodarki cyfrowej, więc ma sens, aby Twitter opierał się na tym, gdzie może, mając na uwadze maksymalizację zasięgu i zaangażowania tweetów.
Na innym froncie, Twitter umożliwił również udostępnianie tweetów do Snapchat i IG Stories na Androida (wcześniej dostępne tylko na iOS), wraz z nową opcją udostępniania tweeta do LinkedIn.
To zapewni więcej sposobów, aby podzielić się istotne tweety we wszystkich swoich ulubionych platformach, a także pomaga zapewnić, że Twitter może zachować tabele na temat takiej działalności – w przeciwieństwie do ludzi udostępniania zrzutów ekranu tweety zamiast, które są nadal bardzo powszechne, i nie może być przypisany z powrotem do aplikacji sam.
A Twitter naprawdę chce śledzić te dane, ponieważ Twitter pozostaje przekonany, że miliony ludzi faktycznie angażują się w tweety każdego miesiąca, ale nigdy faktycznie zalogować się do aplikacji.
Jeszcze w 2015 roku, Twitter twierdził, że miał ponad 500 milionów „wylogowanych” użytkowników sprawdzających tweety każdego miesiąca.
Czyli ponad dwukrotnie więcej niż wynosi jego obecna liczba mDAU. I choć szacunki tutaj wydają się nieco optymistyczne, chodzi o to, że tweety napędzać znacznie więcej zaangażowania i wpływu niż to, co można zobaczyć w ich podstawowych statystyk analitycznych, i że Twitter sam ma znacznie większe wpływy kulturowe niż to, co surowe dane mogą sugerować.
Co może być prawdą. Nie do tego stopnia, nie powiedziałbym, ale jeśli Twitter może zapewnić więcej opcji udostępniania, a następnie pobyt podłączony do tego, jak tweety są udostępniane i re-shared w innych aplikacjach, to może zapewnić inny sposób, aby pokazać ten element, a większe znaczenie tweets, poza jego własnym, stosunkowo niewielkim liczbą użytkowników.
Wierzę, że Twitter jest napędzanie więcej dyskusji niż to, co może wydawać, i to będzie interesujące, aby zobaczyć, czy te nowe przyciski akcji kończy się dostarczając więcej danych na ten aspekt.