Keyword Research
Website Promotion
Blog / Case Studies / Jak rodzinny projekt stał się #1 stroną o jedzeniu w Holandii z ponad 4M miesięcznym ruchem organicznym
Klient
Leuke Recepten to modna holenderska
strona o gotowaniu.
Ponad 4 miliony osób odwiedza ją co miesiąc, aby znaleźć nowe przepisy i dowiedzieć się więcej o gotowaniu – to co piąty obywatel Holandii! Co ważniejsze, Leuke Recepten jest doskonałym przykładem na to, że mała, hobbystyczna strona internetowa może stać się dobrze prosperującym biznesem rodzinnym, jeśli wystarczy pasja i odpowiednie narzędzia.
Historia Leuke Recepten rozpoczęła się w 2011 roku. W tym czasie Sandra Koopmans i Eric Waterschoot pracowali w wydawnictwie. To tam się poznali, zakochali i pobrali, ale także tam odkryli wspólne zainteresowanie marketingiem cyfrowym. Natychmiast po tym, jak Sandra i Eric zamieszkali razem, postanowili założyć własną stronę internetową.
Pomysł na Leuke Recepten pojawił się naturalnie. Sandra lubiła eksperymentować w kuchni, a Eric w wolnym czasie dużo fotografował. Postanowili stworzyć stronę o jedzeniu, na której mogliby dzielić się swoimi ulubionymi przepisami. Zaczęli gotować w kuchni rodziców Erica, gdzie mieszkali razem przez jakiś czas. Sandra nie miała wtedy zbyt dużego doświadczenia w gotowaniu, więc pomysł na ich stronę był prosty: łatwe i zabawne przepisy dla każdego. Tak właśnie wymyślili nazwę dla swojej strony: Leuke Recepten – Urocze Przepisy.
Sandra Waterschoot-Koopmans
Współzałożycielka
Na Leuke Recepten mogę wyrazić swoją kreatywność i pasję do jedzenia. W gotowaniu fajne jest to, że nigdy się nie kończy, bo wciąż jest tyle pomysłów, które można zrealizować.
Wieczorami i w weekendy Sandra i Eric pracowali razem przy kuchennym stole nad Leuke Recepten. Nie mieli wtedy prawie żadnej wiedzy o SEO, choć Google było wtedy mniej zaawansowane niż teraz. Mimo to, Sandra i Eric lubili pracować nad swoją stroną i treścią. Używali SE Ranking przez ostatnie trzy lata i nadal używają go, aby uzyskać więcej informacji i poprawić swoją stronę. Teraz ich strona działa znakomicie i otrzymuje dużo ruchu.
Spotkaliśmy tę piękną parę w Amsterdamie podczas konferencji SEO Webwinkel. Byliśmy tak zainspirowani ich historią i pasją do SEO (i jedzenia, oczywiście), że nie mogliśmy się powstrzymać od poproszenia ich o podzielenie się swoimi spostrzeżeniami na temat tego, jak Leuke Recepten odniosło taki sukces.
Jesteście głodni świeżych wskazówek? Smacznego!
Cele
Sandra i Eric chcieli, aby ich strona odniosła sukces, więc wyznaczyli sobie następujące
cele:
- Zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach i zwiększyć organiczny ruch w wyszukiwarkach.
- Osiągnąć najwyższe pozycje dla docelowych słów kluczowych, na przykład „spruitjes stamppot„.
- Zwiększenie liczby odwiedzających o 10%.w stosunku do roku poprzedniego.
- Zatrzymaj obecnych gości na stronie na dłużej.
- Przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów i napędzić wzrost biznesu.
Kroki, które podjęli, aby osiągnąć te cele
Eric i Sandra używają SE Ranking prawie codziennie, więc dla tego studium przypadku, zapytaliśmy ich o ich zwykłe podejście do optymalizacji stron na ich stronie. Zauważysz, że stosują podobne techniki przy tworzeniu nowych stron, jak i przy aktualizacji istniejących. Ich strategia jest tak prosta, że możesz ją wypróbować sam.
1. Optymalizacja struktury strony internetowej
Przed utworzeniem, aktualizacją lub optymalizacją stron Eric i Sandra naprawili strukturę swojej strony internetowej. W pewnym momencie zdali sobie sprawę, że muszą zacząć łączyć wiele przepisów, które mieli na swojej stronie.
To była pierwsza rzecz, którą zrobili, aby poprawić SEO swojej strony.
Po pierwsze, stworzyli stronę kategorii „high tea recipes” z krótkim tekstem wprowadzającym i linkami do wszystkich powiązanych stron w całym serwisie. W 2012 roku było to uważane za wyjątkowe podejście, ponieważ większość stron blogowych składała się tylko z pojedynczych wpisów. Powiązanie różnych treści w obrębie witryny sprawiło, że stała się ona bardziej wygodna i komfortowa dla użytkowników. W rezultacie w ciągu kilku tygodni znaleźli się na szczycie Google. Później Eric i Sandra zastosowali tę udaną strategię do innych kategorii i przepisów kulinarnych.
2. Keyword Research
Pierwszym krokiem inr każdego projektu jest Keyword Research. Za każdym razem, gdy Eric i Sandra wymyślają nowy przepis, zaczynają od zbadania słów kluczowych i porównania ich liczby wyszukiwań. To pozwala im zidentyfikować słowa kluczowe o największym potencjale wyszukiwania dla ich treści.
Eric Waterschoot
Co-founder
Często
korzystamy z Keyword Research. Za każdym razem, gdy umieszczamy w sieci nowy przepis lub wpis na blogu, najpierw patrzymy na słowa kluczowe i porównujemy różne warianty i tytuły. W ten sposób możemy znaleźć kolejność słów o najwyższym wolumenie wyszukiwania i mieć pewność, że post będzie dobrze radził sobie w Google.
Przyjrzyjmy się następującemu przykładowi. Eric użył SE Ranking do wyszukania „stamppot ” – tradycyjnego holenderskiego dania popularnego w zimie. Po przeanalizowaniu wyników, wybrał trzy warianty o największej liczbie wyszukiwań: stamppot z endywią, jarmużem i brukselką. Następnie dodali te zapytania do swojej listy słów kluczowych.
Eric i Sandra odkryli, że znaleźli się w pierwszej trójce w Google dla wielu przepisów na stamppot, ale ten z przepisem na stamppot z brukselką był na pozycji 12. Po przejrzeniu tej strony zdali sobie sprawę, że było to częściowo spowodowane tym, że był to już stary przepis. Postanowili więc popracować nad optymalizacją tej strony pod kątem lepszych rankingów.
Eric i Sandra śledzą wiele słów kluczowych. W rzeczywistości śledzą tak wiele słów kluczowych, że muszą je pogrupować w kategorie, takie jak „zapiekanki „, „sałatki „, „makarony” itp. ThiW ten sposób mogą śledzić swoje rankingi (czy spadają, czy rosną) i szybko reagować.
Grupowanie słów kluczowych pozwoliło im również na bardziej efektywne wyznaczanie celów. Jednym z ich celów, na przykład, było „osiągnąć średni ranking 4 dla grupy ’sałatki’ w jednym miesiącu”. Inteligentne cele, takie jak te, pozwalają zmierzyć aktualny sukces, zaktualizować mapę drogową, jeśli to konieczne, i osiągnąć cele SEO bardziej efektywnie.
DO KEYWORD RESEARCHWprowadź
wyszukiwane hasło i znajdź niewykorzystane możliwości słów kluczowych, aby Twoja strona była bardziej widoczna w wyszukiwaniu.
3.
BADANIA KONKURENCYJNEBadania
konkurencyjne
to kolejny ważny krok w kierunku posiadania strony o najlepszych wynikach. Zestaw narzędzi SE Ranking pozwala użytkownikom na analizę krajobrazu konkurencyjnego, znalezienie bezpośrednich konkurentów i sprawdzenie ich wydajności. Dla Erica i Sandry narzędzie to było przydatne do poprawy jakości ich treści.
Często korzystają z Badań Konkurencji, aby uzyskać przegląd konkurencji, sprawdzić, jak ich strona radzi sobie z rywalami, a także aby wypełnić ewentualne luki w treści. Na przykład, często patrzyli na innych konkurentów, aby sprawdzić, czy nie zajmują miejsc w rankingu dla słów kluczowych o dużym natężeniu ruchu, na które Eric i Sandra jeszcze nie trafiali lub nie osiągali szczególnie dobrych wyników. W przypadku tego projektu odkryli, że „stamppot z jabłkami i bekonem” był popularnym zapytaniem w wyszukiwarce, więc postanowili opublikować swój własny przepis na to danie.
4. Optymalizacja strony
Eric i Sandra korzystają z narzędzia On-Page SEO Checker, aby szybko sprawdzić najważniejsze strony, które generują największy ruch. Optymalizacja strony jest ważnym krokiem, jeśli chcesz ocenić zdrowie strony i znaleźć obszary do poprawy.
Eric Waterschoot
Co-founder
Stale odnawiamy stare przepisy i treści na naszej stronie. SE Ranking pokazuje, czy te ulepszenia przynoszą efekty i czy Twój wynik jakości i rankingi rosną. Czasami jedno słowo lub inny obrazek może znacznie wpłynąć na wydajność strony.
Zaraz po wpisaniu przez Erica i Sandrę adresu URL strony docelowej w SE Ranking On-Page SEO Checker, mogą oni zobaczyć ogólny wynik jakości dla analizowanej strony. Mogą również zobaczyć raport zawierający listę wszystkich elementów strony, które można poprawić, takich jak tytuł, nagłówki H1-H2, backlinki i obrazy.
Wróćmy do strony Sandry z przepisem na stamppot. Po przeprowadzeniu audytu on-page, dodała ona nowe słowa kluczowe o wysokim wolumenie wyszukiwania (stamppot z jabłkiem i bekonem) do tytułu strony, zaktualizowała główną kopię na stronie i dodała nowe zdjęcia. Wynik jakości chwilowo wzrósł. Spowodowało to podniesienie pozycji w rankingu i w ciągu kilku dni ich stamppot z brukselką znalazł się na pozycji 2.
Ze względu na doskonałą optymalizację, strona pojawiła się również jako rich snippet w Google.
Wyniki
Wszystkie ich wysiłki się opłaciły! Przepis Sandry na stamppot znalazł się na drugim miejscu w wynikach wyszukiwania dzięki SE Ranking i trochę magii SEO. Wiele innych przepisów na jej stronie codziennie zdobywa najwyższe pozycje. Niektóre strony wymagają więcej czasu, aby podnieść się w SERPach, ale ogólny ruch organiczny na ich stronie wzrósł prawie czterokrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat. Innymi słowy, miliony holenderskich entuzjastów gotowania prawie zawsze natkną się na Leuke Recepten podczas poszukiwania nowych przepisów!
Wnioski
Jeśli chodzi o SEO, Eric i Sandra stosują proste, ale skuteczne techniki dla swojej strony internetowej. Prosta strategia, którą stosują, obejmuje następujące kroki: tworzenie unikalnych, dobrze zoptymalizowanych i istotnych treści; ciągłe aktualizowanie starszych stron; naprawianie problemów na stronie; oraz ponowne rozważenie struktury strony w miarę jej rozwoju. Ta metodologia zwykle robi sztuczkę dla nich i prowadzi do wspaniałych wyników.
Oto lista narzędzi SE Ranking, które Eric i Sandra uważają za szczególnie pomocne w swojej codziennej pracy
:
- Keyword Research. Aby znaleźć najbardziej odpowiednie słowa kluczowe, sprawdzić ich wydajność i znaleźć najlepsze pomysły na nazwy artykułów.
- Rank Tracker. Aby mieć oko na to, czy Twoje rankingi rosną i abyś mógł szybko zareagować, jeśli spadają.
- Competitive Research. Aby uzyskać obraz wydajności twojej strony w porównaniu z rywalami i zidentyfikować luki w słowach kluczowych i treści.
- On-Page SEO Checker. Aby sprawdzić wynik jakości ważnych stron, które generują duży ruch.
Czy wiesz, że proces tworzenia treści może być jeszcze bardziej efektywny, jeśli skorzystasz z naszego nowego narzędzia edytora treści? Ten zasilany przez AI asystent pisania treści pomaga sprawniej tworzyć teksty przyjazne dla SEO i czytelników.
Historia Erica i Sandry pokazuje również, że oprócz niezbędnych umiejętności SEO, potrzebujesz wysokiego poziomu poświęcenia i pasji do tego, co robisz. Sandra i Eric przekształcili swoje hobby w udany biznes internetowy. Ostatnio wydali książkę kucharską i stworzyli aplikację mobilną z planami posiłków dostosowanymi do potrzeb klienta. Ponadto, jeśli twój brzuszek zaczął dudnić podczas czytania tego postu, przeczytaj te świąteczne przepisy na noworoczne przekąski na Leuke Recepten!
Keyword Research
Website Promotion
Dmytro jest content marketerem i copywriterem w SE Ranking. Lubi pisać o marketingu cyfrowym i SEO w jak najprostszy sposób. Jest również pasjonatem treści, mediów i designu. Entuzjastyczny podróżnik, amator kina i zdesperowany miłośnik kotów.