Backlink Profile
Website Promotion
Blog / Link Building / The Complete Link Building Guide for Beginners
Link building odgrywa istotną rolę w SEO. Zwiększa autorytet strony, wpływa na rankingi i pomaga budować reputację online i świadomość marki. Zwiększone rankingi stron internetowych skutkują zwiększonym ruchem organicznym. W międzyczasie można również uzyskać więcej ruchu bezpośredniego i odsyłającego poprzez zwiększenie świadomości marki. Dlatego też Twoja strategia SEO nie może obejść się bez link buildingu.
W poprzednim artykule mówiliśmy o backlinkach: czym są i dlaczego są niezbędne. W tym przewodniku zagłębimy się w proces budowania wysokiej jakości profilu linków zwrotnych oraz jak analizować profile linków zwrotnych konkurencji.
Wejdźmy od razu do środka.
Podstawy link buildingu
Zacznijmy od ustalenia, czym jest link building.
Link building to proces pozyskiwania linków (znanych również jako backlinki) z innych stron internetowych do własnej w celu poprawy widoczności w sieci.
Proces link buildingu jest również nazywany Off-Page SEO (co odnosi się do działań podejmowanych poza stroną internetową w celu wpłynięcia na jej widoczność online). Podobnie jak On-Page SEO, link building ma bezpośredni wpływ na rankingi i pomaga witrynie stać się bardziej znaczącą dla wyszukiwarek. Mówiąc wprost, zdobywając linki z powrotem do swoich stron, zdobywasz głosy, które mówią Google, że Twoja strona zasługuje na uwagę.
Bez względu na to, jak bardzo starasz się udoskonalić swoją treść, naprawić problemy techniczne lub poprawić Core Web Vitals, Twoja strona zazwyczaj nie będzie w stanie osiągnąć szczytu SERP Google bez dobrze przemyślanej strategii link buildingu – zwłaszcza w bardzo konkurencyjnych niszach.
Powszechne strategie link buildingu stosowane przez specjalistów SEO obejmują gościnne blogowanie, kampanie PR, pracę nad wzmiankami bez linków, astroturf marketing (marketing tłumu), tworzenie aktywów nadających się do linkowania, samodzielne zgłaszanie się itp.
Omówimy różne metody budowania backlinków w kolejnych częściach. Jednak najpierw omówmy różnicę pomiędzy tymi terminami: link building i backlinki.
Różnica pomiędzy
backlinkiem a link buildingiem
Te dwa terminy są ściśle powiązane. W rzeczywistości link building to sposób pozyskiwania backlinków (główne narzędzia link buildingu), jak widać na poniższej infografice.
Dlaczego link building jest ważny dla Twojej firmy?
Nie można promować swojej działalności online bez link buildingu. Oto dlaczego
Właściwy proces link buildingu pomaga w uzyskaniu wysokiej jakości backlinków, które są jednym z głównych czynników rankingowych Google i stanowią podstawę algorytmu Google PageRank. Jak już wcześniej stwierdzono, zdobywanie backlinków:
- Zwiększa zaufanie strony internetowej.
- Poprawia rankingi.
- Przynosi ruch odsyłający.
- Poprawia świadomość marki.
SPRAWDŹ
BACKLINKI KAŻDEJ STRONYSprawdź
,
które domeny linkują do danej strony i zdobądź pomysły na wzmocnienie swojego profilu backlinków
.
Strategie link buildingu
Teraz, gdy wiemy już, czym jest link building i dlaczego jest kluczowy dla promocji Twojego biznesu, przyjrzyjmy się kilku popularnym wśród SEO strateg
iom link buildingu.
Tworzenie wysokiej jakości treści w celu uzyskania organicznych backlinków
Organiczne wzmianki, które odnoszą się do twojej firmy witryny z odpowiednich, wysokiej jakości treści tworzą idealne backlink. Organiczne backlink to link przychodzący, który jest wykorzystywany w sposób naturalny w treści strony zewnętrznej bez udziału użytkownika.
Aby pozyskać organiczne backlinki, można tworzyć angażujące, udostępniane treści, które mają potencjał, aby stać się wirusowymi. Oto kilka wypróbowanych i sprawdzonych sposobów:
- Publikuj opracowania. Twórz treści, do których inni autorzy stron internetowych będą chcieli zamieszczać linki. Główną zasadą jest tutaj bycie użytecznym i wartościowym dla odwiedzających stronę i tworzenie treści, których inni nie mogą znaleźć gdzie indziej. Pomaga również, jeśli Twoja treść przebija pod względem jakości treści, które tworzą inne strony internetowe. Autorzy lubią też korzystać z danych pochodzących z gotowych badań, dlatego warto rozważyć przeprowadzenie własnych badań ze statystykami i publikację unikalnych danych na swojej stronie. Przeprowadzanie badań jest czasochłonne i w wielu przypadkach kosztowne, ale tego rodzaju publikacje gwarantują ci wysokiej jakości backlinki. Alternatywnie możesz przeprowadzić podstawową ankietę na swojej stronie internetowej lub w mediach społecznościowych. Odwiedzający mogą wybrać odpowiedź z listy dostępnych wyborów, a następnie możesz przekształcić wyniki w badanie. Na przykład, jeśli masz stronę internetową poświęconą usługom płatniczym, możesz stworzyć artykuł na temat zwyczajów finansowych lub statystyk dotyczących korzystania z kart kredytowych w USA.
- Publikuj infografiki. Oprócz badań, twórcy treści zazwyczaj odsyłają do infografik (dużych obrazów zawierających wiele faktów, liczb i statystyk). Są one zazwyczaj dobrze przyjmowane przez użytkowników, ponieważ, jak wszyscy wiemy, użytkownicy lubią treści wizualne. Użytkownicy często wolą obejrzeć ciekawą infografikę niż czytać długą ścianę tekstu.
- Udostępniaj wywiady. Możesz udostępniać wywiady, aby przyciągnąć więcej organicznych backlinków do swojej strony. Twórcy treści mogą brać cytaty z wywiadów z ekspertami niszowymi, aby poprzeć swoje punkty. Po każdym wywiadzie otrzymasz cenne dane, na podstawie których będziesz mógł stworzyć treść, która ma dużą szansę na bycie linkowaną.
Blogowanie gościnne Blogowanie
gościnne jest jedną z najbardziej popularnych metod pozyskiwania wysokiej jakości backlinków. Możesz stworzyć wpis na blogu dla innej strony internetowej, w którym zamieścisz link zwrotny do swojej strony. Artykuł jest następnie wysyłany do odpowiedniej strony internetowej. Podczas gdy użytkownik korzysta z linku zwrotnego, inna strona korzysta z wysokiej jakości i wartościowej treści. Jest to sytuacja korzystna dla obu stron.
Backlinki takie jak te mogą być dodawane w całym poście, w tym w treści, bio itp. Zobaczmy jak to wygląda na poniższych przykładach.
Poniższy zrzut ekranu pokazuje backlink w tekście głównym naszego postu gościnnego dla Weglot. Podzieliliśmy się naszymi 5 wskazówkami dotyczącymi budowania linków dla międzynarodowego SEO i otrzymaliśmy wysokiej jakości backlink.
Oto inny przykład link buildingu. Bloger gościnny umieścił swój backlink w bio w pobliżu głównego tekstu postu gościnnego dla Hype Journal. Jeśli strona, która akceptuje blogi gościnne, nie zezwala na umieszczanie backlinków w treści, często pozwala ona autorom gościnnym na umieszczanie backlinków w ich bio.
Aby uzyskać backlinki z guest posting, należy:
1️⃣ Poszukać stron internetowych, które akceptują posty gościnne. Możesz znaleźć możliwości blogowania gościnnego poprzez wykorzystanie Google do wyszukiwania stron typu ” Napisz dla nas „, poprzez sprawdzenie backlinków konkurencji, poprzez dołączenie do społeczności blogów gościnnych, poprzez podążanie za swoimi konkurentami, poprzez przeszukiwanie Twittera, poprzez znalezienie najlepszych platform blogów gościnnych na BuzzSumo, poprzez wykorzystanie HARO, aby zdobyć informacje w mediach itd.
2️⃣ Weed out your list. Upewnij się, że strony internetowe z Twojej listy są warte czasu, który poświęcisz na zaplanowanie i napisanie wpisu na blogu. Weź pod uwagę adekwatność treści, wspólne słowa kluczowe, jakość profilu linków zwrotnych, wielkość ruchu, czy strona nie jest spamowana linkami zewnętrznymi, itp.
3️⃣ Stwórz pomysły na treści dla swojego pitcha. Odkryj tematy, które obejmuje najpopularniejsza strona i dowiedz się, jakich tematów jej brakuje. Zawrzyj do trzech tematów w swojej ofercie e-mailowej, aby dać potencjalnym partnerom szansę na wybranie czegoś, co najlepiej pasuje do ich bloga. Upewnij się również, że tematy, które oferujesz są istotne dla Twojego biznesu.
4️⃣ Przygotuj swój pitch email. Zacznij od przedstawienia się i wspomnij o artykułach na ich blogu, które Ci się podobały i które chciałbyś rozwinąć. Zaproponuj pomysły na tematy, a następnie podziel się linkami do trzech swoich ostatnich, udanych wpisów gościnnych, aby Twoi nowi partnerzy mogli zobaczyć, że jesteś prawdziwym profesjonalistą, na którym mogą polegać. Dodatkowo, sprawdź wymagania redakcji dotyczące postów gościnnych (jeśli takie istnieją). Niektórzy redaktorzy doceniają otrzymanie konspektu lub rozszerzonego opisu tematu, co zwiększa szanse na otrzymanie odpowiedzi.
5️⃣ Napisz artykuł z myślą o swojej grupie docelowej. Musisz pisać wartościowe i istotne treści, które przemawiają zarówno do odbiorców Twojej strony, jak i do odbiorców strony, na której Twój artykuł zostanie opublikowany. I w końcu cierpliwie czekaj, aż opublikują twoją treść. Możesz również wypróbować naszą napędzaną przez AI platformę Content Marketing, która dostarcza wartościowych rozwiązań do tworzenia stron docelowych i postów na blogu copywriterom, specjalistom SEO, marketerom, blogerom i właścicielom stron internetowych.
Przygotowaliśmy dla Ciebie przewodnik po guest posting. Przeczytaj go, aby uzyskać jak najwięcej z każdego artykułu i backlinku.
Tworzenie profili biznesowych
Kiedy tworzysz profil dla swojej firmy na stronach z listami biznesowymi, katalogach, katalogach branżowych i stronach z recenzjami, możesz mieć możliwość zamieszczania backlinków. Ten rodzaj backlinków sprawdza się szczególnie dobrze w przypadku firm lokalnych (restauracji, hoteli, siłowni itp.), ponieważ docelowi odbiorcy mogą łatwo znaleźć Cię według lokalizacji.
Omówimy, gdzie i jak można dodać backlinki, przytaczając kilka przykładów najpopularniejszych platform.
- Utwórz profil Google Business swojej firmy. Dodaj nazwę firmy, zdjęcia, logo oraz wszystkie inne istotne informacje. Obejmuje to adres URL strony głównej, jak również linki do harmonogramu i/lub menu.
- Zdobądź recenzje na najbardziej popularnych platformach, takich jak Yelp i TripAdvisor. Procedura tworzenia profilu na tych platformach jest podobna do tej z Google Business. Dodaj wszystkie najważniejsze informacje, w tym nazwę firmy, godziny otwarcia, numer telefonu i adres. Nie zapomnij również zamieścić linku do swojej strony internetowej.
- Postaraj się znaleźć mniej znane możliwości. Na przykład, możesz zostawić informacje o swojej firmie w katalogu biznesowym Bizify oraz na liście Callupcontact. Rozważ stworzenie profili na platformach, które są odpowiednie dla niszy Twojej strony.
Pamiętaj: im więcej katalogów i spisów, tym więcej backlinków zdobędziesz. Nie pomijaj jednak jakości i autorytetu takich stron. Korzystnie jest mieć backlinki z domen, które są releważne dla lokalizacji Twojej firmy, jak również te, którym Google ufa. W końcu tego typu profile biznesowe często mają problemy z indeksowaniem, więc wiele z nich nie będzie nawet widocznych w Google.
Dawanie referencji
Pozostawianie recenzji na autorytatywnych stronach internetowych to świetny sposób na budowanie linków! Nie zapomnij tylko dodać backlinku do swojej strony w recenzji, jak w przykładzie poniżej:
Oto jak zdobyć backlinki z referencji w zaledwie czterech krokach:
1. Zrób listę produktów lub usług w swojej branży, z których korzystasz codziennie. Rozważ ich przydatność dla Twojej niszy lub zawodu. Na przykład, jeśli używasz platformy SEO do promowania strony internetowej swojej firmy, możesz zostawić recenzję narzędzia SEO ze swoim backlinkiem, jeśli strona na to pozwala.
2. Sprawdź możliwości. Nie każda firma pozwala klientom na przesyłanie recenzji bezpośrednio na swojej stronie internetowej. Sprawdź informacje kontaktowe firmy i napisz do nich e-mail.
3. Napisz unikalną recenzję. Stwórz autentyczną i osobistą recenzję. Nie zapomnij zamieścić nazwy swojej firmy i adresu URL do swojej strony internetowej.
4. Buduj rapport i nie ograniczaj się tylko do jednej relacji. Nawiązanie zaufania i budowanie relacji z wieloma firmami daje dalsze możliwości backlinkowania. Możesz udostępnić swoją recenzję na własnych kanałach mediów społecznościowych i oznaczyć firmę, aby okazać swoją wdzięczność.
Zdobywanie backlinków z forów, stron z pytaniami i odpowiedziami oraz z komentarzy
Możesz również dodawać linki do stron swojej witryny na forach,
stronach z
pytaniami
i odpowiedziami oraz w komentarzach, które użytkownicy piszą do twoich treści. Quora i Reddit są jednymi z najpopularniejszych forów i stron z pytaniami i odpowiedziami. Oto jak umieścić swoje backlinki na tych stronach:
Znajdź tematy istotne dla twojej niszy i odpowiedz na pytania, linkując do najbardziej odpowiedniej strony na twojej witrynie, która odpowiada na temat wątku, jak pokazano w przykładach powyżej i poniżej.
Udziel prostych i szczegółowych odpowiedzi na te pytania, ale bądź użyteczny i nie spamuj (zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki to docenią).
Metoda ta jest częścią astroturf marketingu (crowd marketing), którego głównym celem jest zwiększenie wizerunku i reputacji marki poprzez zwiększenie liczby wzmianek o niej i pozostawienie linków do Twojej witryny w komentarzach i na forach.
Niektórzy SEO mogą nawet dodać docelowe słowa kluczowe do swojej odpowiedzi, aby stworzyć odpowiednie środowisko semantyczne dla swojego backlinku.
Należy pamiętać! Jeśli ta technika zostanie wykonana w sposób spamerski, może skończyć się negatywnym wpływem na twoją reputację w wyszukiwarkach. Należy uważać, aby nie przesadzić.
Dodawanie backlinków w podcastach, wideo i webinariach
Treści wideo, takie jak webinaria, wywiady i podcasty są wartościowe dla kampanii link buildingu i istnieje wiele taktyk pozyskiwania z nich backlinków
.
Można dodać swój link do strony docelowej webinaru, gdzie można zaprezentować się jako ekspert w swojej niszy.
To samo dotyczy wzmianki o Twojej stronie na platformach do udostępniania wideo, takich jak YouTube. Możesz przeprowadzić wywiad lub wziąć udział w warsztatach w zamian za backlink w opisie filmu lub strumienia.
Królująca metoda zdobywania tego rodzaju backlinków jest już dobrze znana wśród SEO – zasięg. Można znaleźć (i spróbować nawiązać współpracę) z odpowiednimi stronami internetowymi i kanałami YouTube, które tworzą filmy, strumienie i podcasty. Aby uzyskać więcej informacjiPrzeczytaj nasz poradnik na temat tworzenia e-maili zasięgowych, aby zdobyć ten cenny link i zbudować rapport.
Nie zapominaj, że Twoja wiedza i świadomość marki są tutaj ważnymi czynnikami. Jeśli popracujesz nad swoją strategią PR, zdobywanie backlinków w ten sposób nie będzie takie trudne.
Pozyskiwanie backlinków
klientów
Linki klientów mogą być dostarczane w ramach umowy, czyli w zamian za usługi (np. opracowanie strony internetowej, projektowanie stron internetowych, hosting serwera).
Pomyśl o usługach, które możesz zaoferować firmie/marce w zamian za wartościowy backlink od nich. Na przykład, studio internetowe może wykonać projekt strony internetowej ze zniżką.
Tego rodzaju backlinki są zazwyczaj dodawane w stopce, jak widać na poniższym zrzucie ekranu.
Ale nie musisz koniecznie świadczyć usług projektowania lub tworzenia stron internetowych, aby korzystać z tej metody budowania linków. Poproś swoich klientów o dodanie linków do twojego produktu na ich stronach internetowych. Na przykład możesz zapewnić swoim klientom zniżki na ich kolejną subskrypcję, aby zachęcić ich do pozostawienia linku zwrotnego.
Ale pamiętaj!!! Według Google wymiana towarów lub usług w zamian za linki może być uznana za spam linkowy.
Zakup backlinków sponsorowanych Linki sponsorowane
to to
samo, co linki płatne. Oprócz darmowych metod, można również płacić domenom stron trzecich za backlinki. Obejmuje to płatne posty gościnne, różne informacje prasowe, artykuły informacyjne, banery na pasku bocznym lub na stronie głównej, umieszczenie linku w stopce itp. Oto kilka przykładów:
- Backlink w głównym tekście wpisu na blogu z atrybutem sponsorowanym
- Linki do stron partnerskich w stopce
W powyższym przypadku kontaktujesz się z wysokiej jakości stroną internetową, aby sprawdzić, czy może ona dodać Twój link sponsorowany do ich strony głównej, stopki lub paska bocznego, ale za dodatkową opłatą. Jeśli to konieczne, przygotuj przyciągający uwagę baner lub wartościowy tekst.
Z płatnymi linkami trzeba jednak uważać. Google twierdzi, że kupowanie lub sprzedawanie linków w celu manipulowania wynikami wyszukiwania narusza ich Wytyczne. Choć może to negatywnie wpłynąć na pozycję Twojej witryny w rankingach wyszukiwania, istnieje pewien wyjątek. Google zaleca określenie, że linki zostały zakupione w celach reklamowych poprzez dodanie atrybutu rel=”sponsorowane” do tagu lub przekierowanie linków na stronę pośrednią, która jest zablokowana przed wyszukiwarkami za pomocą pliku robots.txt. Pozwoli to uniknąć oznaczenia do akcji link scheme (aka link spam).
Tego rodzaju linki sponsorowane są więc zazwyczaj bardziej przydatne dla świadomości marki i ruchu polecającego niż dla rzeczywistego link juice.
Współpraca z marketerami afiliacyjnymi
Link afiliacyjny to unikalny link, który zawiera identyfikator marketera afiliacyjnego – unikalną informację do śledzenia. Backlinki afiliacyjne promują firmę, do której prowadzą linki, co skutkuje dodatkową sprzedażą.
Ktokolwiek jest odpowiedzialny za link, promuje go w swoich kanałach online. Na przykład, może on udostępniać go na swoich blogach i platformach mediów społecznościowych (np. Facebook, YouTube, Instagram).
Linki afiliacyjne mogą być używane w opisach tekstów, obrazów i filmów. Może to być pełna recenzja Twojego produktu (screenshot 1), jednorazowa wzmianka we wpisie na blogu, szczegółowe porównanie różnych firm (screenshot 2) itp.
Rozważ uruchomienie własnego programu partnerskiego. Pomyśl out ile będziesz płacił swoim afiliantom (i za co), stwórz osobny landing page i poszukaj blogów, które są chętne do współpracy z Tobą.
Na przykład w ramach programu partnerskiego SE Ranking mamy unikalny link, który przeniesie odwiedzających na stronę, gdzie mogą zapisać się na subskrypcję. Marketerzy afiliacyjni mogą uzyskać 30% dożywotniej prowizji od każdej sprzedaży subskrypcji.
Należy pamiętać! Backlinki afiliacyjne nie są uważane za linki „organiczne”. W większości przypadków musisz użyć atrybutu nofollow lub sponsorowanego. Plus, meta tag robots lub tag non-canonical może je przekierować lub zamknąć. Oznacza to, że linki afiliacyjne raczej nie będą generować link juice ani zwiększać Twoich wysiłków SEO. Ich główne korzyści to zwiększona świadomość marki, ruch polecający i konwersje.
Jak działa backlink
building
Proces link buildingu (z wyjątkiem organicznych backlinków) obejmuje trzy główne etapy
:
1. Znalezienie strony internetowej, z której można uzyskać link
⬇️ 2
.
Zdobycie linku do swojej strony
⬇️ 3
.
Oczekiwanie na wzrost strony po pewnym czasie (jeśli zrobione prawidłowo)
W tym procesie należy zwrócić szczególną uwagę na następujące punkty
:
- Twoja strona focusowa (zwana również akceptującą, docelową). Ta strona otrzymuje link juice z linku zwrotnego.
- Strona z linkiem zwrotnym do Twojej strony (zwana również dawcą, umieszczeniem). Ta strona zewnętrzna przekazuje wartość do twojej strony docelowej.
- Anchor text, który w kilku słowach opisuje Twoją stronę główną. Te pozornie nieistotne słowa odgrywają znaczącą rolę w udanych kampaniach link buildingu. Anchor text dostarcza kontekstu zarówno użytkownikom jak i wyszukiwarkom oraz jest pośrednikiem pomiędzy akceptantem a dawcą, pomagając wyszukiwarce zrozumieć znaczenie linku.
Aby uzyskać wyniki link buildingu, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, ale w dalszej części artykułu zajmiemy się tymi najważniejszymi punktami. Na razie przyjrzyjmy się białym, szarym i czarnym taktykom link buildingu i dlaczego te dwa ostatnie powinny być (prawie zawsze) unikane.
White vs. gray vs. black hat
link building
Każda strategia link buildingu jest unikalna. Może być oparta na white, black lub gray hat SEO, albo na kombinacji wszystkich trzech. Czym się one różnią i co oznaczają dla Twojego podejścia do SEO?
Dowiedzmy się.
White hat link building
White hat SEO odnosi się do każdej praktyki, która poprawia wyniki wyszukiwania w SERP bez naruszania polityki wyszukiwar
ki.
White hat SEO jest synonimem przestrzegania zasad SEO.
White hat link building obejmuje:
- Opracowywanie linkujących treści, takich jak ostateczne przewodniki, infografiki i unikalne badania, aby uzyskać organiczne backlinki.
- Pisanie postów gościnnych dla odpowiednich stron bez rekompensaty lub wymiany jako innej formy płatności.
- Tworzenie profili biznesowych w celu zwiększenia świadomości marki.
- Zakup backlinków oznaczonych rel=sponsorowane (aka jasno i uczciwie określające intencje promocyjne).
Stosując wszystkie te taktyki, można wspiąć się na szczyt wyników wyszukiwania i zwiększyć świadomość marki bez obawy, że witryna zostanie ukarana przez wyszukiwarki. Może to zająć znaczną ilość czasu, pieniędzy i zasobów zespołu, dlatego niektórzy specjaliści SEO resortować do mniej uczciwych metod link buildingu, aby uzyskać wyniki szybciej i za mniej pieniędzy.
Gray hat link building
Gray hat SEO jest „źle zdefiniowany” przez większość głównych wytycznych dla wyszukiwarek. Na przykład Google nie zaleca tej metody, ponieważ wiąże się ona z manipulowaniem wynikiem Page Rank poprzez kupowanie backlinków, tworzenie stron internetowych będących dawcami stron trzecich itp.
Kupowanie linków bez ich oznaczania
Jest to taktyka SEO typu gray hat, ale tylko wtedy, gdy płacisz pieniądze za to, że Twój fragment treści (z Twoim linkiem) został umieszczony na stronie internetowej strony trzeciej bez
oznaczania
go rel=sponsorowanym. Jeśli Google nie wie o tym zakupie (jak w przypadku tagu sponsorowanego), pomyśli, że uzyskałeś ten backlink organicznie, co oznacza, że oszukujesz go, aby myślał, że Twoja strona jest wysokiej jakości i istotna. Jest to uderzający przykład manipulacji link buildingiem.
Taktyka kupowania linków może przybierać różne formy
:
- Płatne posty gościnne lub artykuły informacyjne
- Płatne umieszczanie linków lub wstawianie linków
- Wymiana linków lub uzyskanie linku w zamian za zniżkę na produkt
Idealnie jest oznaczyć płatne linki atrybutem nofollow lub sponsorowane, aby nie naruszyć zasad Google. Jednak niektórzy SEO unikają tego kroku, ponieważ zmanipulowane w ten sposób linki nie będą przekazywały link juice.
Wykorzystanie prywatnej sieci blogów (PBN)
Linki
PBNback to linki zbudowane z sieci powiązanych stron internetowych, które są wspólną własnością strony filarowej. Zasadniczo kontrolujesz grupę stron internetowych. Głównym celem PBN jest wpływ na autorytet witryny, ale można go również wykorzystać do uzyskania dodatkowych źródeł ruchu organicznego.
SEO czasami kupują jedną wygasłą domenę lub kilka naraz, a następnie wypełniają je treścią. Po zaindeksowaniu treści dodają backlinki do swoich stron. Niektóre domeny w tych sieciach mają potencjał, aby z czasem osiągać lepsze wyniki niż inne, a wielu menedżerów SEO lub właścicieli firm może uczynić te strony swoimi projektami filarowymi, zamiast wykorzystywać je głównie jako możliwości budowania linków.
Link
farming
Link farming to taktyka, w której umieszcza się backlinki na stronie internetowej wyłącznie w celu wygenerowania wielu linków do innych stron internetowych. Farmy linków nie istnieją w celu rozpowszechniania wiadomości lub dostarczania wartościowych treści użytkownikom. Celowo próbują oszukać algorytm Google, aby osiągnąć sztuczne rankingi dla stron.
Oto cechy charakterystyczne far
my linków:
- Niski wynik Google PageRank.
- Niskiej jakości treści o zerowej wartości dla użytkowników.
- Listy linków bez kontekstu.
- Nazwy domen, które nie mają sensu lub składają się tylko z przypadkowych liter/numerów.
Strony te zazwyczaj nie są moderowane, a użytkownicy mogą dodawać linki do ich stron bez ograniczeń. Na przykład tutaj jest ponad 1500 niemoderowanych linków w komentarzach:
Jak można się spodziewać, strony te są mocno spamowane, więc toksyczni sąsiedzi będą otaczać Twój link, narażając Twoją stronę na niebezpieczeństwo.
Black hat link building
Black hat link building to zestaw ryzykownych taktyk, które nie tylko naruszają wytyczne wyszukiwarek, ale są również nielegalne. Jest to strategia krótkoterminowa, która może pomóc w krótkotrwałej poprawie rankingów, zanim prawie całkowicie i nieodwracalnie wypchnie Twoją stronę z SERPów. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym z najbardziej niesławnych czarnych techniki budowania linków typu hat.
Hakowanie stron w celu umieszczenia backlinków
Hakowanie stron jest prawdopodobnie najbardziej rozpowszechnioną praktyką black hat SEO. Technika ta polega na włamaniu się na zewnętrzną stronę internetową w celu wstawienia swoich linków na jej stronach. Hakerzy zazwyczaj wykorzystują automatyczne dopasowywanie loginów i haseł. Firmy są czasami nieświadome, że ich bezpieczeństwo online zostało naruszone. Cyberprzestępcy mogą nieustannie korzystać z ich strony internetowej bez wiedzy witryny ofiary.
Tworzenie wtyczki CMS lub motywu z potajemnie osadzonymi linkami
Ta metoda jest również uważana za inną formę black hat SEO shenanigans, ponieważ jest to forma cyberprzestępstwa.
Niektórzy SEO osadzają linki w samodzielnie opracowanych motywach CMS lub wtyczkach, aby uzyskać jeden backlink za pobranie. Oznacza to, że kiedy właściciel strony instaluje motyw, dodaje twój backlink do swoich stron bez twojej zgody lub świadomości.
Tier 1 vs Tier 2 link building
Omawiając link building, należy wspomnieć o backlinkach warstwy 2.
Tier 2 backlink to link, który jest budowany w celu wspierania strony, do której prowadzi oryginalny backlink. Linki warstwy 2 obejmują posty z organicznymi backlinkami, zakupione linki itp.
Strategia ta polega na umieszczeniu linku do strony trzeciej w celu zwiększenia wartości PageRank strony dawcy z Twoim backlinkiem. W ten sposób kapitał własny jest przenoszony na główną stronę internetową. Backlinki warstwy 2 przekazują autorytet rankingowy stronie internetowej poprzez wzmocnienie istniejących linków.
W strategii budowania wielopoziomowych linków zwrotnych istnieją trzy poziomy w piramidzie
linków:
- Tier 1 backlinks (wskazują na główną stronę internetową)
- backlinki poziomu 2 (wskazują na linki poziomu 1)
- backlinki poziomu 3 (wskazują na linki poziomu 2)
Dlatego też niektórzy określają tę strategię jako piramidę linków.
Przyjrzyjmy się poniższej infografice. Pokaże ona, jak wzmocnić główną stronę internetową za pomocą taktyk warstwy 1, 2 i 3.
Alternatywnie, strategia ta może być wykorzystana do pomocy w indeksowaniu stron, jeśli nie mogą one zostać zaindeksowane po ustalonym okresie czasu, szczególnie stron, z których uzyskałeś backlink. Rozważ spojrzenie na to w następujący sposób. Jeśli strona nie zostanie zaindeksowana po długim okresie czasu, to po co w ogóle potrzebujesz tego backlinka?
Co sprawia, że kampanie link buildingu odnoszą sukces?
Sukces Twojej strategii link buildingu jest kluczowy dla Twojego sukcesu w rankingach Google. Co więcej, z powodu ostatniej aktualizacji spamu linków, mającej na celu zniweczenie manipulacji linkami (takimi jak płatne linki), musisz upewnić się, że Twój profil backlinków jest zdrowy. Należy zatem pamiętać o ośmiu kluczowych czynnikach przedstawionych poniżej, jeśli chce się uzyskać jak najwięcej korzyści ze swoich backlinków i udowodnić Google, że jest się wartym uzyskania najwyższych pozycji w SERP.
- Strona odsyłająca powinna być wysokiej jakości i istotna.
Na początek strona odsyłająca z Twoim linkiem, jak i cała witryna, powinna zawierać treści istotne dla strony Twojego serwisu. Linki ze stron o tej samej tematyce lub stron, które omawiają zagadnienia związane z ogólnym podejściem Twojego bloga, są znacznie bardziej zasadne.
Po drugie, strona dawcy powinna mieć autorytatywny profil backlinków, ponieważ autorytatywne źródła generują duży ruch, dobrze plasują się w SERPach i przekazują najwięcej soku z linków. Zwróć uwagę na ewidentnie płatne posty, zwłaszcza te, które nie są związane ze stroną i sąnie są oznaczone jako sponsorowane – ich odsetek powinien być niski. Dodatkowo zwróć uwagę na strony, do których linkuje dana domena. Najlepiej, aby liczba ta była niższa niż liczba domen odsyłających. Wszystkie potrzebne dane o domenach odsyłających uzyskasz korzystając z narzędzia SE Ranking’s Backlink Checker.
- Unikalne domeny odsyłające decydują o wszystkim.
Im więcej wysokiej jakości unikalnych domen odsyłających posiada strona, tym większe prawdopodobieństwo, że wspina się na szczyt SERP. Kiedy Twoja strona otrzymuje backlink z nowej domeny, na przykład, wyszukiwarka docenia to. Kiedy ta sama domena popiera cię w postaci ponownego linku zwrotnego, wartość tej drugiej wzmianki jest niższa niż w przypadku nowej domeny.
Oznacza to, że uzyskanie 10 backlinków z 10 różnych źródeł jest korzystniejsze dla Twojej strony internetowej niż uzyskanie 10 backlinków od jednego dawcy. Zwróć więc szczególną uwagę na metrykę referring domain, która może pokazać Ci wartość Twojego profilu backlinków.
- Posiadanie profilu backlinków tylko dofollow jest złą strategią.
Niektórzy SEO uważają, że ich strategia link buildingu musi być pełna linków dofollow i pozbawiona linków nofollow. Najlepszą praktyką jest jednak zachowanie równowagi pomiędzy tymi dwoma elementami. Staraj się łączyć linki dofollow (które mają zamiar przekazać autorytet) i linki nofollow (które nie mają zamiaru przekazać autorytetu linkowanej stronie). Wszystkie twoje płatne, partnerskie i nieistotne backlinki powinny być nofollowed, ponieważ Google nie lubi stron, które manipulują rankingami.
Stosunek ten może się znacznie różnić w zależności od branży. Normalna praktyka może obejmować proporcje 50/50 i 80/20. Można sprawdzić te dane za pomocą naszego narzędzia SEO Backlink Checker, wprowadzając nazwę domeny dowolnej strony internetowej dawcy i oceniając stosunek dofollow/nofollow na głównym pulpicie nawigacyjnym.
- Dobrze dobrana kombinacja anchor-tekst-strona jest złotą zasadą udanego link buildingu.
Strona dawcy, strona odsyłająca i anchor text muszą być istotne dla niszy Twojej witryny i dla strony, do której prowadzi Twój backlink. Wyszukiwarki zwracają na to szczególną uwagę. Jeśli Google, na przykład, zauważy nieistotność, może uznać link za spam, a Twoja strona może zostać za to ukarana.
- Zrównoważona lista anchorów to konieczność.
Zwróć uwagę na swój profil anchor text, który nie powinien być spamerski. Używaj różnych typów anchorów:
- Commercial(kup narzędzie SEO)
- Brand(SE Ranking)
- Commercial & Brand(oprogramowanie SEO SE Ranking)
- Generyczny(kliknij tutaj, dowiedz się więcej)
- Naked(seranking.com, https://www.ikea.com)
- Z powiązanymi słowami kluczowymi (anchor text, wypróbuj narzędzie do marketingu SEO, przekierowuje na stronę zatytułowaną Oprogramowanie do badania konkurencji)
- Z tytułem linkowanej strony (anchor text, Competitor Website Analysis Tool, przekierowuje na stronę zatytułowaną Competitor Website Analysis Tool)
Aby Twój link building był bezpieczny, anchory komercyjne, które mają największy wpływ na optymalizację pod kątem wyszukiwarek, powinny stanowić nie więcej niż 20-30% całości.
Unikaj nadmiernej optymalizacji anchorów lub dominacji anchorów bogatych w słowa kluczowe (dzieje się tak, gdy zbyt wiele twoich linków przychodzących ściśle odpowiada preferowanym słowom kluczowym). Taka strategia manipulowania backlinkami narusza Wytyczne Google dla webmasterów.
Posiadanie zrównoważonego profilu linków zwrotnych nie tylko pomaga uniknąć manipulacji linkami. Pomaga również uniknąć ich wyglądu. To, jak wygląda zrównoważona lista anchor textów, zależy od Twojej niszy.
Aby przeanalizować wszystkie swoje anchory, przejdź do sekcji Anchor texts w Backlink Checker.
- Różnorodność jest kluczem do udanej kampanii link buildingu.
Powyżej opisaliśmy różne rodzaje backlinków, w tym blogi gościnne i linki sponsorowane, backlinki na forach, filmy, referencje itp. Aby wszystkie twoje linki wyglądały na organiczne dla Google, postaraj się zdobyć różne rodzaje backlinków. Im więcej zbadasz swoich bezpośrednich i pośrednich konkurentów, tym więcej pomysłów na link-building uzyskasz.
- Strony, do których budujesz linki powinny być dobrze zoptymalizowane.
Uzyskanie dobrego linku zwrotnego do strony nie jest wystarczające. Strona powinna być wysokiej jakości i dobrze zoptymalizowana. Chociaż poniższy punkt nie odnosi się bezpośrednio do off-page SEO, ważne jest, aby pracować nad intencją użytkownika, treścią strony, elementami strony (jak tytuły, opisy, nagłówki), użytecznością, danymi strukturalnymi i innymi parametrami, które wpływają na On-Page SEO.
Pamiętaj!!! Tylko wtedy, gdy zarówno użytkownicy, jak i wyszukiwarki polubią stronę, możesz oczekiwać dobrego zwrotu z inwestycji w backlink. Wszystkie te elementy idą w parze, co oznacza, że Off-Page SEO może nie odnieść sukcesu bez On-Page SEO.
Dowiedz się, jak wyszukiwarki widzą Twoje strony i które z Twoich parametrów wymagają poprawy, korzystając z naszego narzędzia On-Page SEO Checker.
AI-POWERED ON-PAGE SEO CHECKEREnter
a URL and get your free report
- Zindeksowane strony są podstawą skutecznego link buildingu.
Sprawdź, czy strony, na których znajdują się twoje backlinki, mogą być indeksowane. Bez względu na to, jak bardzo się starasz, niezaindeksowane strony nie przyniosą ci żadnych korzyści, ponieważ Google nawet na nie nie spojrzy. Na przykład, jeśli strona z Twoim backlinkiem nie może zostać przeskanowana przez Google, wyszukiwarka nie będzie śledzić linków na stronie, a nawet nie odkryje ich w pierwszej kolejności.
Analizując nowy backlink, sprawdź stronę dawcy pod kątem indeksowalności. Odkryj, czy w pliku robots.txt znajduje się dyrektywa uniemożliwiająca skanowanie strony lub tag noindex, który blokuje Google przed indeksowaniem strony, przez co nie pojawi się ona w wynikach wyszukiwania. Sprawdź, czy strona wskazuje na inny kanoniczny adres URL, wskazując Google, że zawiera zduplikowaną treść.
Jak rozpocząć backlink building
Omówiliśmy
prawie wszystkie aspekty link buildingu, w tym dlaczego jest on tak ważny dla SEO, jakie są rodzaje linków i co należy wziąć pod uwagę w procesie
link buildingu.
Pozostaje tylko dowiedzieć się, jak rozpocząć ten proces.
Tutaj przeprowadzimy Cię przez zasadnicze kroki link buildingu.
1. Sprawdzenie backlinków, które już posiadasz
Aby rozpocząć, należy mieć solidną wiedzę na temat backlinków, które już posiadasz. Warto ocenić ich wartość i potencjał. Przyjrzyjmy się, jak można je ocenić.
Skorzystaj z narzędzia SE Ranking
Możesz uzyskać wszystkie niezbędne dane dotyczące backlinków Twojej strony internetowej za pomocą narzędzia SE Ranking’s Backlink Checker. Wystarczy przejść do narzędzia, wpisać dowolną domenę i kliknąć przycisk Szukaj.
Spójrz na główny pulpit, gdzie możesz ocenić swoje backlinki profil. Narzędzie dostarcza danych na temat istotnych metryk:
- Wyniki Domain & Page Trust pokazują, jak bardzo autorytatywna jest dana witryna/szczególna strona.
- Stosunek pomiędzy backlinkami dofollow i nofollow.
- Pełna lista backlinków witryny z głównymi parametrami, w tym wyniki Domain i Page Trust, docelowe adresy URL, anchor text oraz typ backlinków.
- Całkowita liczba domen odsyłających z wynikiem Domain Trust oraz liczba backlinków z każdej strony.
- Lista najczęstszych anchor textów używanych w domenach odsyłających i backlinkach.
- Strony na twojej witrynie, które otrzymują backlinki.
- Mapa dystrybucji domen odsyłających, która pokazuje domeny najwyższego poziomu z kodem kraju.
Informacje te pomogą w dokładnym przeanalizowaniu własnego profilu backlinków, jak również konkurentów, co pozwoli na zbudowanie strategii backlinków.
Wykorzystanie GSC
Można również sprawdzić swoje backlinki za pomocą Google Search Console. Wystarczy przejść do zakładki Linki , gdzie znajdują się wszystkie niezbędne dane dotyczące backlinków. GSC oferuje szczegółowe raporty z:
- Całkowita liczba backlinków.
- Lista głównych stron docelowych witryny oraz jej najpopularniejszych domen odsyłających.
- Liczba linków z jednej domeny.
- Listę głównych anchorów.
W przeciwieństwie do SE Ranking’s Backlink Checker, GSC nie dostarcza żadnych dodatkowych metryk, co utrudnia zrozumienie jakości Twojego profilu backlinków.
2.
Zdecyduj
o
stronach do budowania lin
ków
Być może zastanawiasz się, które strony są idealne dla backlinków. Strony, które wybierzesz do procesu link buildingu, będą miały wpływ na wynik całej twojej strategii SEO. Jeśli zbudujesz backlinki do niewłaściwych stron, spędzisz mnóstwo czasu i pieniędzy, nie widząc żadnych rezultatów. Należy budować linki do właściwych stron, aby uzyskać docelowy ruch organiczny oraz, jako bonus, odwiedzających z polecenia.
Na przykład strony główne stanowią zazwyczaj 40-60% backlinków, natomiast nie ma prawie żadnego powodu, aby budować backlinki do stron kontaktowych lub usługowych. Budowanie backlinków do stron produktów jest koniecznością. Zazwyczaj łatwiej jest uzyskać organiczne backlinki prowadzące do stron blogów niż linki kierujące do stron handlowych. Należy zatem rozważyć linkowanie stron blogów do stron produktów.
Przy wyborze stron do kampanii link buildingu należy rozważyć następujące aspekty
:
- Potencjał ruchu. Strony z wysokim potencjałem do kierowania dużych ilości organicznego ruchu docelowego są bardziej wartościowe dla SEO. Sprawdź ilość wyszukiwań docelowych słów kluczowych, aby ocenić potencjał ruchu na stronie. Możesz to zrobić za pomocą naszego Generatora Słów Kluczowych.
- Korzystne słowa kluczowe. Strony, do których linkujesz powinny być ukierunkowane na najbardziej wartościowe słowa kluczowe (np. słowa kluczowe o wysokiej konwersji).
- Wartość dla biznesu. W idealnym przypadku za Twoimi backlinkami podążać będzie Twoja grupa docelowa, która składa się z osób zainteresowanych Twoim produktem. Zatem przede wszystkim powinieneś zamieścić linki do stron komercyjnych, które bezpośrednio sprzedają Twoje produkty, a także treści, które przedstawiają korzyści z Twoich towarów lub usług.
3. Stwórz plan an
chor
Plan anchor textów jest istotną częścią Twojej strategii link buildingu. Dla Google, anchor text wskazuje, jak istotna jest stronastrona jest. Jak już wspomnieliśmy, anchor texts powinny być istotne, zróżnicowane i nie powinny być spamem. Aby uprościć dalszą pracę i uporządkować wszystkie ważne anchor teksty, SEO tworzą plany anchorów, które są potrzebne do prawidłowego rozmieszczenia różnych typów anchorów wśród stron fokusowych.
Jeśli to możliwe, włącz wariację poprzez użycie wszystkich typów anchor textów. Jeśli zawsze używasz dokładnie dopasowanych anchor textów, filtr spamu Google wyłączy się, ponieważ wie, że próbujesz uzyskać szybkie i tanie wyniki. Podczas gdy tylko używanie nazw marek jest bezpieczne, może nie być pomocne dla twoich docelowych rankingów słów kluczowych.
Na przykład, dla strony głównej, idealny stosunek backlinków składa się z 80%-95% markowych, naturalnych i nagich anchor textów, a 10% twoich linków powinno należeć do kategorii exact match i partial anchor. Na innych stronach bardziej naturalne jest kierowanie się na frazy kluczowe – to właśnie tam powinieneś skupić większość swoich wysiłków SEO.
Jednak te zalecenia różnią się w zależności od Twojej niszy. Tworząc plan anchor text, najlepiej jest przyjąć unikalne i zróżnicowane podejście oparte na analizach SERP.
4. Wykonaj badania konkurencji
Aby zapewnić kontekst swojemu profilowi linków, porównaj go z konkurentami w SERP i dowiedz się, jak czołowi gracze budują swoje linki.
Istnieje prosty sposób, aby to zrobić – łącząc SE Ranking’s SERP Analyzer i Backlink Checker.
Aby zacząć, zrób listę swoich głównych docelowych słów kluczowych. Następnie użyj SERP Analyzer dla każdego słowa kluczowego, aby wyszukać swoich najlepszych organicznych konkurentów (zazwyczaj wśród 5/10 najlepszych).
Następnie przejdź do Backlink Checker, aby przyjrzeć się stronie każdego konkurenta lub skorzystaj z Backlink Gap Analyzer, aby zbadać do pięciu domen.
Zwróć baczną uwagę na główne metryki, takie jak:
- Domain & Page Trust scores.
- Stosunek backlinków dofollow i nofollow.
- Pełna lista backlinków witryny oraz najczęstsze anchor teksty.
- Całkowita liczba domen odsyłających.
- Lista głównych stron docelowych witryny.
Porównanie profili backlinków konkurencji z własnymi. Alternatywnie, jeśli dopiero zaczynasz swoją strategię backlinków, wykorzystaj metryki konkurencji jako jej podstawę.
Przeprowadzenie analizy konkurencji może również pomóc w stworzeniu lub poprawieniu profilu backlinków. Aby uzyskać backlinki, poszukaj wysokiej jakości i istotnych stron internetowych, które współpracują z Twoimi konkurentami w SERP. Weź pod uwagę wskaźnik DT dostępny w naszym Backlink Checker – potrzebujesz wysokiej jakości backlinków, które będą przekazywać link juice i będą wartościowe dla Google.
Nie zapomnij sprawdzić indeksacji strony dawcy, która jak opisano powyżej, jest ważna dla skutecznego link buildingu. Weź również pod uwagę ilość płatnych treści na stronach ich witryny. Nie powinny one mieć charakteru spamu.
Przejdź do sekcji Domeny odsyłające i filtruj witryny według najwyższego wyniku Domain Trust . Tutaj od razu zobaczysz najbardziej autorytatywne domeny, które linkują do stron Twojej konkurencji.
Możesz również czerpać pomysły z tego, co Twoi konkurenci publikują na stronach dawców. Przejdź do sekcji Backlinks , aby zobaczyć, jakie treści zostały opublikowane przy użyciu backlinków Twojego konkurenta. Wybierz spośród wielu wartościowych i ekscytujących tematów, formatów i technik (nie zapomnij o wynikach Domain & Page Trust).
Po przeprowadzeniu analizy konkurencji można stworzyć silnąg lista stron internetowych, z których należy pozyskiwać linki.
5. Określ swój budżet na backlink building
Wstępne planowanie pomoże Ci oszacować budżet i określić strategię link buildingu. Należy rozważyć zaplanowanie wszystkich kampanii, rozróżnienie wykonalnych zadań i ustalenie realistycznych celów.
Cena link buildingu waha się znacznie od 100 do 20 000 dolarów miesięcznie, w zależności od jakości i objętości. Plus, to zależy od krajobrazu konkurencyjnego. Spróbuj przeanalizować aktywność konkurencji pod kątem ich procesu budowania linków. Dzięki tym danym odkryjesz, co musisz zrobić (ile pieniędzy powinieneś wydać), aby dogonić rywali i wyprzedzić ich.
Najdroższą częścią procesu link buildingu jest pisanie treści, a niektóre serwisy pobierają nawet opłaty za edycję tekstu. Wielu SEO wydaje pieniądze na outsourcing.
Oto kilka czynników, które wpływają na koszt linków
:
- Jakość treści, istotność i wartość. Jest mało prawdopodobne, że autorytatywny dawca pozwoli, aby na jego stronie znalazły się materiały niskiej jakości, chyba że w zamian za wysoką cenę.
- Siła Twojej marki. Jeśli potencjalni darczyńcy widzą, że Twoja organizacja jest szanowana, będą naturalnie chcieli odpowiedzieć, ponieważ wiedzą, że jesteś godny zaufania. Oznacza to, że cena za link może się różnić w zależności od tego, jak znana jest Twoja marka.
- Jakość linków. Im bardziej autorytatywna jest strona darczyńcy, tym trudniej będzie uzyskać backlink z jej stron – wpływa to na koszt linku.
- Branża. Istnieją pewne branże, takie jak finanse i kasyno, gdzie strony dawców zawsze będą żądać zawyżonych opłat za umieszczenie linku. Istnieją również branże, w których cena link buildingu jest niższa, takie jak organizacje charytatywne i edukacja.
Spróbuj uzyskać dobre wyczucie cen w swojej niszy, tak abyś już znał przybliżony koszt linków przy planowaniu budżetu na link building.
Niektóre inne przydatne wskazówki dotyczące link buildingu dla Twojej firmy
Teraz, gdy wiesz, że link building nie jest tak prosty, jak mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, spójrzmy na kilka uniwersalnych wskazówek dotyczących link buildingu, które pomogą Ci związać wszelkie luźne końce.
1. Twórz unikalne, udostępniane i wartościowe treści. Jest to najlepszy sposób na uzyskanie wysokiej jakości i istotnych linków do Twojej witryny.
Jest to świetny sposób na przyciągnięcie organicznych backlinków, które są używane naturalnie w treści autorytatywnej strony internetowej bez konieczności składania prośby. Jak wcześniej stwierdzono w tym poście, powinieneś publikować oryginalne badania i opracowania, tworzyć infografiki, udostępniać wywiady z ekspertami i czekać, aż Twoja strona internetowa zdobędzie wysokiej jakości backlinki.
2. Działaj w zależności od swojej niszy.
Podobnie jak wiele innych rzeczy w życiu, sukces budowania backlinków jest względny. To, co może być uznane za świetny wynik w jednej niszy, może być porażką w innej, więc uważnie obserwuj działania czołowych graczy na rynku, aby zrozumieć, co jest dobre, a co złe dla promocji Twojej strony. Badania konkurencji zdecydowanie pomogą tutaj.
Oto kilka niuansów do rozważenia w zależności od niszy.
- W przypadku wysoce konkurencyjnej branży. To właśnie tutaj kluczem jest guest posting. Pisanie postów dla autorytatywnych stron powinno być priorytetem w Twojej strategii budowania linków. Krytyczne jest stworzenie dobrego planu zakotwiczenia tutaj z listą stron, na których należy się skupić. Nie zapomnij również o innych typach linków, aby zdywersyfikować swój profil linków zwrotnych (np. użyj odpowiednich lokalnych linków bezpośrednich).lubies, spróbuj crowd marketingu, etc.). Pamiętaj, że wysoce konkurencyjna nisza wymaga wysokiego budżetu i dużo pracy, aby wyprzedzić konkurencję.
- Dla niszy o średniej/niskiej konkurencyjności. W tym przypadku link building może być realizowany pasywnie oraz poprzez łączenie różnych typów backlinków (wszystkie opisaliśmy powyżej). W tym przypadku, dobra strategia On-Page SEO może być w stanie pomóc Ci bardziej. Po prostu w tego typu niszy będziesz potrzebował niższego budżetu na skuteczną promocję.
3. Zawsze sprawdzaj swoje backlinki, aby wiedzieć, jak dostosować swoją strategię.
Regularne monitorowanie swoich wyników jest kluczem do sukcesu. Daje ci ono widok z lotu ptaka na aktualną sytuację z twoim Off-Page SEO. Im częściej użytkownik monitoruje swoje postępy, tym większe prawdopodobieństwo, że odniesie sukces.
Samo zdobycie backlinka jednak nie wystarczy. Musisz również śledzić jego wyniki i analizować skuteczność każdego linku. To pomoże Ci zrozumieć, jak skuteczna jest Twoja obecna strategia link buildingu i co musisz poprawić w kolejnej.
Być może dojdziesz do wniosku, że niektóre typy linków są ważniejsze do skoncentrowania się na nich (w Twoim przypadku) niż inne. Niektóre typy linków mogą nawet odmówić współpracy z pewnymi stronami.
W tym wszystkim może pomóc tylko ścisły monitoring i głęboka analiza.
SE Ranking stworzył narzędzie Backlink Tracking, aby ułatwić monitorowanie linków. Użytkownik może zaimportować wszystkie swoje backlinki z Backlink Checker lub GSC i zobaczyć, kiedy jego backlinki zostały utracone, a także informacje na temat każdego z nich.
Jak zmierzyć wpływ strategii link buildingu
Wpływ link buildingu jest zazwyczaj trudny do zmierzenia. Można jednak spróbować wykorzystać do tego celu pewne metryki. Pomogą one w określeniu, czy stosowana strategia link buildingu przyczynia się do rozwoju strony internetowej, czy też nie.
- Wzrost autorytetu domeny. Na początku tego postu powiedzieliśmy, że jest to świetna metryka do określenia jakości, nie tylko twojego profilu backlinków, ale całej witryny. Jeśli metryka ta (zwana na naszej platformie Domain Trust) uległa poprawie, strategia link buildingu przyniosła dobre rezultaty.
- Wzrost ruchu organicznego i rankingów słów kluczowych. Sukces strategii link buildingu ma bezpośredni wpływ na rankingi. Backlinki z autorytatywnych źródeł przekazują link juice do twojej strony → Google ocenia je i umieszcza twoje strony wyżej niż inne w SERP → kierujesz więcej ruchu na te strony dzięki temu, że zajmują one wyższe pozycje w rankingu dla słów kluczowych, na które celujesz. Aby monitorować rankingi słów kluczowych w wyszukiwarkach, przejdź do naszego narzędzia Keyword Rank Checker.
- Wzrost leadów. To wynika z poprzedniego punktu. Powinieneś zauważyć wzrost ilości leadów po poprawieniu pozycji w SERP, ale tylko wtedy, gdy nie masz problemów z user experience lub luk w lejku sprzedażowym.
- Ruch odsyłający. Jest to ruch, który otrzymujesz z zewnętrznych stron internetowych, gdy odwiedzający klikają na linki do Twojej witryny. Prawie każdy dobry backlink, nawet jeśli nie przekazuje link juice, może przynieść Ci dodatkowych odwiedzających i klientów.
Nie należy jednak spieszyć się z podjęciem ostatecznej decyzji, ponieważ niektóre wyniki mogą zająć co najmniej dwa tygodnie, jeśli nie miesiąc. SEO to długoterminowe zobowiązanie, które wymaga cierpliwości i wytrwałości.
Końcowe przemyślenia
Teraz, gdy pokryliśmy najbardziej istotne rzeczy o budowaniu backlinków, przejdźmy przez kilka głównych punktów:
- Backlinki są nadal jednym z głównych czynników rankingowych Google, ponieważ zwiększają zaufanie strony internetowej, pomagają poprawić jej rankingi dla docelowych słów kluczowych, przynoszą ruch skierowany i poprawiają świadomość marki.
- Jeśli chcesz odnieść sukces w zakresie link buildingu, wykorzystaj różne rodzaje backlinków w swojej strategii, ale skoncentruj większość swoich wysiłków na zdobywaniu organicznych backlinków.
- Strategia link buildingu przyniesie dobre rezultaty, jeśli strony internetowe będące dawcami są wysokiej jakości i istotne, istnieje wiele unikalnych domen odsyłających, a lista anchorów jest zrównoważona.
- Strony, do których kierujesz linki, muszą być wartościowe i istotne dla twojej działalności, ukierunkowane na wysoko konwertujące słowa kluczowe i mieć potencjał do kierowania organicznego ruchu docelowego.
- Aby zmierzyć sukces swoich wysiłków związanych z budowaniem linków, sprawdź wzrost autorytetu domeny, monitoruj wzrost pozycji strony i ruchu oraz śledź wzrost leadów.
Dziękujemy bardzo za przeczytanie! Mamy nadzieję, że ten przewodnik po link buildingu przyda Ci się i pomoże osiągnąć wszystkie sukcesy w świecie SEO.
Profil Backlink
Promocja strony internetowej
Daria jest content marketerem w SE Ranking. Jej zainteresowania obejmują SEO i marketing cyfrowy. Lubi opisywać skomplikowane rzeczy prostymi słowami. W wolnym czasie Daria lubi podróżować po świecie, studiować sztukę fotografii i odwiedzać galerie sztuki.