Z filmem reklamowym spotykamy się absolutnie na co dzień. Czy to w przestrzeni telewizyjnej, czy też internetowej. Filmem reklamowym nazwać możemy spot telewizyjny lub też kampanię marketingową poprowadzoną w sieci przez sztab profesjonalistów. To niezwykle efektowna forma promocji i przemyślana strategia marketingowa, która na celu ma wywołanie dyskusji na temat marki i jej produktów lub usług. Czy jednak firma z każdej branży powinna inwestować w tego typy działania?
Liczy się budżet
Najważniejszą kwestią, którą należy poruszyć przy tym temacie jest fakt, że film reklamowy nie jest tanią formą promocji. Co za tym idzie, nie każda firma będzie w stanie sobie na niego pozwolić. Wiele właścicieli niewielkich marek stara się działać na własną rękę lub zlecać zadanie wykonania spotu osobom uczącym się lub amatorom, ale jedno jest pewne – nie wychodzi z tego nigdy nic dobrego, ani wyglądającego profesjonalnie. Każda marka chciałaby komunikować najlepszą jakością i rzetelnością, zatem dział marketingu nie powinien dopuścić do sytuacji, w której wypuszczany jest film niskiej jakości lub nieinteresujący, ponieważ przynieść to może odwrotny skutek od zamierzonego.
Cel filmu reklamowego
Bardzo częstym błędem i mitem, który jest powielany jest złe rozumienie pojęcia reklamy. Większości osób wydaje się, że dobra promocja ma na celu zwiększenie sprzedaży firmy, co jest absolutną nieprawdą. Dobre działania marketingowe, a więc też filmy reklamowe mają sprawić, że o marce zrobi się głośno i wywoła ona medialną czy społeczną dyskusję. Oczywiście na myśli mamy tu działania zgodne z prawem i nie godzące w niczyją estetykę czy godność. Tania sensacja nigdy nie prowadzi do wyrobienia dobrego zdania o marce, a jedynie sprawia, że klienci się od niej oddalają.
Cechy dobrego filmu reklamowego
Musimy wiedzieć, że film reklamowy stworzony ma być przez ludzi dla ludzi. Nie dla koncernów, nie dla konkurencji i nie dla wyszukiwarki internetowej. Musimy stworzyć coś, co trafi do ludzi i wzbudzi w nich emocje. Jedynie od nas zależy czy naszym pragnieniem będzie wywołanie uśmiechu na buziach odbiorców czy też wzruszenie ich. Właśnie wzbudzenie emocji w ludziach da nam pozytywny feedback i będziemy mieć pewność, że stworzyliśmy coś naprawdę dobrego. Film reklamowy nie powinien również przekraczać magicznej liczby 30 sekund, ponieważ właśnie przez tak krótki czas jesteśmy w stanie utrzymać uwagę i skupienie odbiorcy. Jeśli spot trwa dłużej to zaliczamy go już do kategorii filmu promocyjnego, który jest absolutnie czymś innym.
Podsumowując temat związany z filmami reklamowymi i tym czy są one przeznaczone dla każdej firmy to śmiało można powiedzieć, że tak, jeśli tylko przedsiębiorcy są w stanie taki proces sfinansować. Najmniejszego sensu nie ma robienie tak zwanej fuszerki, ponieważ to tylko sprawi, że odwrócimy uwagę klientów od naszej marki i wybiorą oni konkurencję, a tego przecież nie chcemy?