Silna marka wzmacnia działania marketingowe. Z bycia tylko kolejnym dostawcą, przekształca Cię w firmę, od której Twoi odbiorcy chcą kupować.
Być może nie myślisz o związku budowania marki z wyszukiwaniem organicznym. W końcu głównym celem SEO jest umieszczenie marek na najwyższych pozycjach w Google dla wyszukiwanych haseł niezwiązanych z marką.
Przyjrzyjmy się związkowi między SEO a budowaniem marki i tym, jakie korzyści przynoszą one Twojej firmie.
1. Rankingi
Celem SEO jest generowanie odbiorców. Ogólnie rzecz biorąc, SEO buduje publiczność wśród osób, które mogą Cię jeszcze nie znać.
Poprzez treści, SEO ma na celu dotarcie do wyszukiwarek tam, gdzie się znajdują, rozwiązanie ich problemów i doprowadzenie ich do konwersji.
Generowanie odbiorców wymaga znacznego wysiłku. Prawdopodobnie będziesz potrzebować dobrze zbudowanej, dobrze zoptymalizowanej witryny i solidnej strategii treści, aby zrobić to dobrze.
Nie zniechęcaj się. Pozycjonowanie (SEO) przynosi wiele korzyści, które będą służyć Twojej marce – tak długo, jak Twoja witryna będzie w stanie utrzymać swoją pozycję. W mniej konkurencyjnych branżach może to trwać latami.
Podobnie, im więcej dobrze napisanych, strategicznych artykułów opublikujesz, tym łatwiej uzyskasz pozycję w rankingu.
Im więcej pozycji w rankingu, tym więcej kliknięć. Dzięki temu więcej osób dowie się, kim jesteś.
W tym zakresie SEO buduje świadomość marki.
2. Rozpoznawalność marki
Jeśli Twoja marka nie jest w rankingu dla pożądanego słowa kluczowego, ktoś inny – konkurent – będzie.
Nawet najbardziej znane marki powinny poważnie traktować SEO i ubiegać się o miejsca na szczycie SERP.
To prawda, i tak będziesz w rankingu dla swojej marki, ale co ze wszystkimi innymi pytaniami, zapytaniami i problemami związanymi z Twoim produktem lub usługą?
Silna marka równa się zaufaniu, prawdopodobnie poprawiając współczynnik klikalności (CTR). Ale możesz przejąć swój udział w kliknięciach i ruchu tylko wtedy, gdy podjąłeś wysiłki wymagane do uzyskania pozycji w rankingu.
Gdy ludzie widzą Twoją markę w SERP dla niemarkowego słowa kluczowego, chcesz, aby kliknęli na Twoją witrynę zamiast na witrynę konkurencji.
Jeśli Cię tam nie ma, tracisz cenny ruch, oddając go konkurentowi, który pojawił się wtedy, gdy wyszukiwarka najbardziej go potrzebowała.
Nie spoczywaj na laurach, jeśli chodzi o Twoją markę. Wystarczy tylko jedna marka, która konsekwentnie pojawia się, gdy Ciebie nie ma, aby przechwycić ruch, który mógł należeć do Ciebie.
3. Kontrolowanie narracji marki
Bez odpowiedniej strategii SEO możesz stracić kliknięcia dla wyszukiwań zawierających nazwę Twojej marki.
Jeśli Twoja marka buduje nowych odbiorców (tak jak powinna), najlepiej byłoby obsługiwać zapytania użytkowników w całym procesie decyzyjnym.
Rolą SEO jest zapewnienie dobrej pozycji słów kluczowych związanych z marką. A jeśli tak nie jest, SEO musi opracować plan, aby tak się stało.
Ogólnie rzecz biorąc, łatwo będzie uzyskać ranking dla nazwy marki, ale wyszukiwane hasła, takie jak „[nazwa marki] opinie” lub „czy [nazwa marki] jest godna zaufania?” są do wzięcia.
Możesz stracić kliknięcia na rzecz witryn z recenzjami lub mediów społecznościowych. Ma to znaczenie, nawet jeśli są to Twoje konta.
W swojej witrynie możesz skonfigurować strony zaprojektowane tak, aby spełniały intencje wyszukiwania i odpowiednio kierowały ruchem w oparciu o to, czego szukają. Takich możliwości nie ma na przykład w przypadku mediów społecznościowych.
Gorsze niż własne recenzje lub ranking platform mediów społecznościowych dla słów kluczowych marki jest potencjał skargę lub opublikowany list niesprawiedliwie krytykujący Twoją markę.
Lub rzecznik o dobrych intencjach, który nie oddał sprawiedliwości Twojej marce, odpowiadając na pytanie „Czy [nazwa marki] może być godna zaufania?”.
Jeśli nie wykonałeś pracy, aby pojawić się w SERPach, to inni mogą zająć to miejsce.
4. Ruch
Jak wspomniano, im lepsza pozycja, tym większy ruch.
W przypadku większej liczby marek nie wystarczy zdobyć szczęśliwą pozycję ósmą lub nawet czwartą na pierwszej stronie. Twoja marka powinna dążyć do tych najlepszych miejsc.
Kevin Indig dzieli się znaczeniem krzywych kliknięć i tym, jak znaleźć własną. Na poniższym wykresie Indig pokazuje, jak kliknięcia zmniejszają się wraz z rangami.
Nie powinno być zaskoczeniem, że ranga 1, strona 1 ma najwięcej kliknięć z blisko 25% CTR na urządzeniach mobilnych. CTR gwałtownie spada wraz z rangą.
Gdy strona zajmuje pozycję numer cztery, CTR wynosi mniej niż 10%. Poniższy wykres pokazuje, że na pozycji szóstej lub wyższej można spodziewać się mniej niż 5% CTR.
W badaniu 4 milionów wyników wyszukiwania Google, Backlinko odkrył, że średnio przesunięcie się o jedno miejsce w wynikach wyszukiwania zwiększy CTR o 2,8%. Opłaca się rozwijać silną obecność w SERPach.
5. Zaufane marki przyciągają linki
W tym artykule zamieściłem już linki do dwóch źródeł, Indig i Backlinko.
Aby znaleźć badania, musiałem przeprowadzić wyszukiwanie w Google i przesiać wyniki, aż znalazłem źródło, któremu zaufałem, aby przedstawić je w tym artykule.
Jest to doskonały przykład tego, jak zaufane marki przyciągają linki.
Jeśli Twoja marka jest znana jako wiarygodne źródło informacji, jest bardziej prawdopodobne, że w naturalny sposób zdobędzie linki zwrotne.
Otrzymuj codzienny newsletter, na którym polegają marketerzy.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(’;’); for(let i = 0; i <h2>6. Konwersje</h2> <p>Często, gdy ktoś znajdzie Twoją witrynę za pośrednictwem wyszukiwarek, będzie to jego pierwszy kontakt z Twoją marką. </p> <p>Jeśli SEO i treści dobrze wykonały swoją pracę, ruch znajdujący się w Twojej witrynie jest kwalifikowany, co oznacza, że prawdopodobnie dokona konwersji.</p> <p>A jeśli witryna dobrze obsługuje ruch, istnieje duża szansa na konwersję użytkownika, być może w ramach tej sesji.</p> <p>Może się zdarzyć, że początkowe wyszukiwanie nie jest związane z marką. W ten sposób użytkownik po raz pierwszy trafia na Twoją stronę. </p> <p> Później, zadowolony z Twojej usługi za pośrednictwem strony internetowej i zainspirowany Twoją ofertą, wyszukuje Twoją markę i wraca na stronę. </p> <p>Z Twoją wiarygodnością już w ich umysłach, drugie wyszukiwanie z większym prawdopodobieństwem doprowadzi do konwersji.</p> <p>Ludzie kupują od marek, którym ufają, więc niezależnie od tego, czy Twoi odbiorcy rezerwują spotkanie, proszą o demo lub zapisują się do newslettera, SEO ma na celu przyciągnięcie wykwalifikowanego ruchu, który może później dokonać konwersji.</p> <p>SEO pomaga użytkownikom rozwiązywać problemy i wprowadza ich do marki, dzięki czemu można uzyskać konwersję za pośrednictwem wyszukiwania lub innych kanałów marketingowych.</p> <h2>7. Przychody i zyski</h2> <p>Ruch i konwersje są świetne, ale firmy najbardziej potrzebują przychodów i zysków.</p> <p>Solidna strategia SEO zapewnia odpowiedzi i wsparcie użytkownikom w całym lejku marketingowym. Treści i architektura witryny powinny umożliwiaćd, aby wyświetlać się w odpowiednich zapytaniach wyszukiwania.
Powracający główni odbiorcy/klienci są potrzebni, aby marka mogła się rozwijać i prosperować. Dzięki SEO i treściom możesz udowodnić swoją wiedzę, wspierać swoich konsumentów i budować z nimi stałe relacje.
Gdy marka zyska zaufanie, sprzedaż zacznie rosnąć.
Rola zaufania i marki jest bardzo oczywista, gdy spojrzymy na analitykę witryn e-commerce. Strony z największą liczbą wyszukiwań marki będą miały najwyższe współczynniki konwersji.
Wyszukiwanie typu „[nazwa marki] + [nazwa produktu]” ma większe szanse na konwersję niż wyszukiwanie typu „Jak rozwiązać [problem]?”. Potrzebujesz znanej marki, zanim będziesz mógł wyszukać nazwę marki, nazwę produktu.
Musisz odpowiedzieć na te niekonwertujące słowa kluczowe, takie jak „jak rozwiązać [problem]?”, zanim zbudujesz wystarczające zaufanie, aby doprowadzić do sprzedaży.
8. Lojalność/retencja
Jeszcze lepszy niż jednorazowy klient lub pasywny subskrybent jest stały klient lub odbiorca, który angażuje się w twoje e-maile lub inne działania marketingowe, takie jak media społecznościowe.
Wykwalifikowani odbiorcy, którzy kiedyś znaleźli cię poprzez wyszukiwanie w Google, mogą przekształcić się w twoich najbardziej lojalnych zwolenników i zwolenników.
Ta lojalność i retencja to kolejny dobry przykład złożonych wysiłków SEO. W tym miejscu możesz zacząć analizować Customer Lifetime Value (CLV), aby naprawdę zrozumieć korzyści płynące z tych najwyższych pozycji.
9. Rzecznictwo
Zwolennicy są prawdopodobnie najcenniejszymi konsumentami. Twoi rzecznicy to przede wszystkim lojalni i utrzymani klienci.
W miarę jak będziesz o nich dbać, staną się oni Twoimi mistrzami, zwolennikami lub ambasadorami marki online. To właśnie ich potrzebujesz. Adwokaci udostępniają Twoje treści i polecają Cię innym.
Chociaż rzecznictwo nie jest najłatwiejszą rzeczą do zmierzenia, SEO ma na nie pośredni wpływ.
Zwolennicy muszą cię odkryć i otrzymać pewien poziom usług (nawet jeśli jest to w twoich treściach), aby zbudować wystarczające zaufanie, aby ukryć, kupić i stać się lojalnymi i stałymi klientami.
Tam, gdzie to możliwe, rzecznictwo powinno być brane pod uwagę w CLV. Jeśli uda ci się doprowadzić klientów do poparcia, a każdy klient powie trzem znajomym, którzy również dokonają konwersji, zwiększy to wartość CLV. Jest to jedna z motywacji dla programów polecania znajomym i podobnych.
10. Więcej danych własnych
Zakładając, że dobrze wykonujesz SEO i relacje z marką, będziesz mieć większy wzrost i cenne dane własne.
Wraz z większymi zestawami danych pojawia się lepsza analiza, którą można wykorzystać do podejmowania decyzji w celu dalszego rozwoju i rozwoju SEO. Dane dostarczane przez SEO można również przenieść na wiele form marketingu.
Jeśli wiesz, że ludzie szukają treści w Google, prawdopodobnie szukają ich również w innych wyszukiwarkach.
Prawdopodobnie dobrze umieszczony post w mediach społecznościowych z dokładnymi punktami bólu klientów (które znasz z SEO) zatrzyma przewijanie i zachęci do zaangażowania się w zespół w innych formach marketingu.
SEO i branding idą w parze
Najlepszą szansą na to, aby Twoja marka była odkrywana przez nowych i starych odbiorców, jest jednoczesne budowanie świadomości marki i SEO.
Budowanie marki pomaga wszystkim kanałom marketingowym, podobnie jak dane dostarczane przez działania SEO.
Bez SEO Twoja marka jest narażona na ryzyko pozycjonowania tylko dla swojej nazwy marki, co jest bezużyteczne dla generowania odbiorców.
Podobnie, bez SEO stracisz widoczność dla niektórych marek.związane z wyszukiwaniem, potencjalnie oddając ciepłych odbiorców konkurencji.
Jeśli chcesz mieć solidny biznes, najlepiej podwoić wysiłki na rzecz świadomości marki i generowania odbiorców, a SEO jest kluczem do tego sukcesu.
Bez SEO, budowania publiczności i utrzymywania istotności w największej wyszukiwarce, wystarczy jeden konkurent, aby pojawić się tam, gdzie nie było Ciebie i lepiej obsługiwać potencjalnych klientów.
Bądź głośny ze swoją marką i przedstaw ją jak największej liczbie osób, zasługujesz na ruch, a Twoi odbiorcy będą zbyt zadowoleni, aby spotkać się z Tobą w SERPach.
Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego, a niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy są wymienieni tutaj.