Wyróżnienie się w wyszukiwarce nie jest łatwe.
Środowisko wyszukiwania jest bardzo konkurencyjne. Możliwe jest publikowanie doskonałych treści, a mimo to nie udaje się ich pozycjonować.
Konkurencja jest wszędzie w wyszukiwarce. Konkurujesz z reklamami, funkcjami SERP, a wkrótce zintegrowaną generatywną sztuczną inteligencją w postaci Search Generative Experience (SGE).
Aby odnieść sukces w tym środowisku, potrzebujesz jasnej, wykonalnej strategii SEO, która zapewni, że Twoje treści robią coś innego, wyróżniają się i zasługują na wysoką pozycję w rankingu.
Czym jest strategia SEO?
Strategia jest czasem trudnym terminem do zdefiniowania.
Szybkie wyszukanie w Google hasła „strategia SEO” dostarcza wielu artykułów.
Jednak przeglądając te artykuły zauważyłem, że czegoś w nich brakuje. Najbardziej znane artykuły na temat strategii SEO koncentrują się głównie na planowaniu, a nie na strategii. Planowanie SEO jest bez wątpienia ważne, ale planowanie nie tworzy strategii.
Planowanie SEO zazwyczaj wygląda mniej więcej tak:
- Badanie słów kluczowych: Utworzenie listy docelowych słów kluczowych.
- Wyszukiwanie i przegląd: Przejrzyj SERPy i udokumentuj typ treści.
- Plan treści: Utwórz plan treści, aby kierować reklamy na główne słowa kluczowe.
Jeśli w ogóle o tym wspomniano, jedyną wskazówką dotyczącą strategii jest stworzenie czegoś lepszego. Nie uważam tego za przydatne, ponieważ lepsze jest często subiektywne. Co oznacza lepiej? Lepsze nie jest jedynym sposobem na wyróżnienie się. Czasami inne jest lepsze.
Najczęściej jednak faktyczna strategia jest pomijana i zastępowana jedynie planowaniem, które samo w sobie nie przyniesie pożądanych rezultatów.
Rozwój strategii powinien odpowiadać na pytanie, jak stworzyć coś lepszego (a nie tylko stworzyć coś lepszego).
3-etapowy strategiczny proces SEO
Aby opracować skuteczną strategię SEO, potrzebujemy trzech odrębnych kroków:
- Krok 1: Badanie SEO – słowa kluczowe, konkurencja, obecnie rankingowane treści.
- Krok 2: Strategia SEO – jak zrobić coś innego lub wyjątkowego, aby się wyróżnić.
- Krok 3: Planowanie SEO – plan realizacji strategii.
Kluczem jest tutaj wprowadzenie strategii SEO między etapami badań i planowania.
Krok 1 to badania SEO. Jest to pierwszy krok do zrozumienia swojej sytuacji i środowiska w celu dokonania strategicznych wyborów.
Musisz:
Ten krok ma kluczowe znaczenie dla opracowania skutecznej strategii SEO, ponieważ nie można stworzyć czegoś wyjątkowo wartościowego, jeśli nie zrozumie się, co już istnieje.
Zdziwiłbyś się, jak wiele pomysłów się pojawi, gdybyś po prostu dokładnie przejrzał wszystko, co zajmuje wysokie pozycje w SERPach dla Twoich wymarzonych słów kluczowych.
Krok 3 to stworzenie planu działań SEO. Plan ten powinien zawierać taktyczne elementy strategii. Może to być tak proste, jak kalendarz treści wyszczególniający, co należy tworzyć każdego miesiąca.
Pomiędzy tymi badaniami i planowaniem znajduje się sam rozwój strategii SEO. Badania informują o strategii, a ona sama informuje o planowaniu.
Otrzymuj codzienny newsletter, na którym polegają marketerzy.
Rozpoczęcie opracowywania strategii SEO
Niestety, nie ma ustalonych ram dla rozwoju strategii SEO.istnieje zbyt wiele zmiennych. W mojej agencji odkryliśmy jednak, że możemy wykorzystać wiele wypróbowanych i sprawdzonych strategicznych podejść biznesowych, aby zacząć myśleć strategicznie o SEO.
Solidnym punktem wyjścia jest przyjrzenie się tradycyjnym strategiom konkurencji i wykorzystanie ich do opracowania strategii SEO. Każda z nich ma formę pytania, które możemy sobie zadać.
Cena
- Bądź liderem pod względem kosztów. Z perspektywy SEO kosztem dla użytkownika jest często czas, bardzo cenny towar.
- Jedną z potencjalnych strategii jest przeglądanie tego, co jest dostępne i szukanie sposobów na zrobienie czegoś innego, aby zaoszczędzić czas czytelnika.
- Jak możemy dostarczyć taką samą (lub większą) wartość, ale oszczędzić czas czytelnika?
Nisza
- Potencjalną strategią jest ukierunkowanie na niszę lub jeden segment klientów.
- Na przykład, mógłbym napisać o strategii SEO dla agencji projektujących strony internetowe zamiast pisać o strategii SEO. Zmniejszam to, aby było bardziej szczegółowe i istotne dla segmentu moich docelowych odbiorców.
- Czy istnieją jakieś luki w dostępnych informacjach? Czy możemy zawęzić niszę, nadal celując w słowa kluczowe o rozsądnej objętości?
Zróżnicowanie
- Prawdopodobnie zidentyfikujesz możliwości zrobienia czegoś innego, jeśli dokładnie zbadałeś i przeanalizowałeś wszystko pod kątem docelowego słowa kluczowego.
- Może to być unikalny kąt, w tym jakiś przewodnik lub narzędzie, wideo, jeśli wszystko jest tekstem, tekst, jeśli wszystko jest wideo.
- Starasz się znaleźć coś, co pomoże Ci się wyróżnić i zbudować coś nie tylko równie dobrego lub lepszego, ale też wyjątkowo innego.
- Różne formaty
- Unikalne spostrzeżenia i białe księgi
- Świeże badania
- Przykłady ekspertów
- Ulepszony UX
- Pliki do pobrania (listy kontrolne, arkusze robocze itp.)
- Jak zrobić coś innego niż to, co jest obecnie dostępne?
Wartość
- Twoje badania są tutaj kluczowe. Identyfikacja wzorców tego, co jest dostępne, da ci możliwość dodania wartości.
- Czy możesz dostarczyć narzędzie, plik do pobrania, więcej przykładów i inną perspektywę? Jakie są luki?
- Jak dodać coś ponad to, co jest dostępne, aby zwiększyć wartość dla czytelnika?
- Bardziej kompleksowe omówienie tematu.
- Oryginalne badania i dane.
- Opinie ekspertów i cytaty.
- Praktyczne spostrzeżenia.
- Pliki do pobrania (listy kontrolne, arkusze robocze).
- W jaki sposób dodajemy unikalną lub dodatkową wartość ponad to, co jest obecnie dostępne?
Błękitny ocean
- Strategia błękitnego oceanu ma na celu stworzenie czegoś zupełnie nowego poprzez połączenie dwóch istniejących strategii: redukcji kosztów (czasu) i dodawania wartości.
- Jeśli możesz stworzyć coś całkowicie unikalnego w stosunku do tego, co jest dostępne, co znacznie ułatwi życie czytelnikowi i zaoszczędzi mu czas, jesteś prawdziwym zwycięzcą.
- Czy możemy jednocześnie obniżyć koszt czasu i dodać wartość?
Przecinająca się wiedza
- Najbardziej interesujący ludzie często wydają się mieć szczegółową wiedzę w wielu dziedzinach; skrzyżowanie tej wiedzy tworzy coś zupełnie nowego.
Jest to strategia
- podobna do nichingu, ale tworzy nowy wariant poprzez połączenie wiedzy z dwóch dziedzin.
- Na przykład, istnieje wiele artykułów na temat marketingu, ale w wielu z nich nie ma nic o marketingu.Niewiele osób podchodzi do marketingu z perspektywy psychologii ewolucyjnej. Łącząc dwie dziedziny wiedzy (SEO i dlaczego ludzie robią to, co robią), możemy stworzyć coś zupełnie nowego i dodać wartość do istniejących treści (co staram się robić na własnym blogu).
- Czy można połączyć wiedzę z dwóch dziedzin, aby stworzyć coś nowego i wyjątkowo wartościowego?
Strategia SEO All you can E-E-A-T
Oprócz wykorzystywania tradycyjnych strategii biznesowych, istnieje jeszcze jeden sposób patrzenia na rozwój strategii SEO: przez pryzmat ram E-E-A-T, które Google wykorzystuje do oceny jakości wyników wyszukiwania.
Podczas przeglądania treści pod kątem docelowych słów kluczowych można zadawać pytania E-E-A-T, aby zidentyfikować luki, na które można kierować reklamy.
- Wiedza specjalistyczna: Czy treść wykazuje wyraźną wiedzę specjalistyczną w danym temacie? Czy jest to udowodnione? Czy dostępne są informacje o autorze?
- Doświadczenie:Czy treść pokazuje rzeczywiste doświadczenie w temacie? Czy są zdjęcia? Przykłady historycznych prac? Komentarze klientów? Doświadczenie i wiedza są ze sobą ściśle powiązane, ale powinieneś dążyć do wyraźnego pokazania obu.
- Autorytet: Czy dostępne treści pokazują prawdziwy autorytet w danym temacie? Czy możesz pokazać autorytet w sposób, który przewyższa to, co jest dostępne?
- Zaufanie: Czy treść jest godna zaufania? Czy możesz zrobić więcej, aby zademonstrować zaufanie?
Wykorzystanie E-E-A-T w strategii SEO
Google udostępnia listę pytań, które są niezwykle pomocne w przeglądaniu treści konkurencji i Twojego podejścia, które, jeśli odpowiesz na nie szczerze, pomogą Ci dostrzec luki i zidentyfikować strategie SEO dla Twoich treści.
E-E-A-T zostało dobrze omówione, więc jeśli potrzebujesz podsumowania, ten przewodnik SEO po E-E-A-T jest świetnym miejscem do rozpoczęcia, a każdy z tych obszarów zapewnia potencjalną strategiczną drogę do zbadania.
Pamiętaj tylko, że E-E-A-T stanie się ważniejsze wraz z rozwojem SGE, więc możesz być wyróżniony i zaoferować coś, czego sztuczna inteligencja nie może!
Dlaczego strategia ma znaczenie
Joe Rogan Experience to doskonały przykład zabójczej strategii.
W momencie uruchomienia programu nie brakowało podcastów, ale ten podcast wniósł coś nowego. Tam, gdzie inne podcasty były krótkie, a wywiady telewizyjne i radiowe często trwały kilka minut, ten podcast wprowadził 3-godzinne, długie dyskusje. Bez edycji. Żadnych filtrów. Nic nie było wykluczone.
Nikt tego nie robił. W ten sposób powstał błękitny ocean. Niekwestionowany rynek, który sprawił, że konkurencja stała się nieistotna i wykroczyła poza istniejący popyt, tworząc nową publiczność.
Niezależnie od tego, czy lubisz Joe Rogana, czy nie, nie możesz dyskutować z liczbami lub prawie pół miliarda dolarów, które otrzymał od Spotify w ramach swoich dwóch umów.
Po drugiej stronie strategicznego ogrodzenia pracowaliśmy ostatnio z witryną, która straciła znaczny ruch po aktualizacji pomocnych treści.
Treści, które tworzyli, choć nie były problematyczne i miały rozsądną lub wysoką jakość, były tak zróżnicowane pod względem tematów, że nie mieli żadnej możliwej do udowodnienia wiedzy specjalistycznej w żadnym z poruszanych obszarów.
Nie ma rozwiązania SEO dla tego problemu, a jedynie strategiczne. Obecna strategia, w dobie E-E-A-T, sztucznej inteligencji i pomocnych aktualizacji treści, ma swój dzień, a ogólna strategia SEO i treści musi zostać ponownie przeanalizowana.
Strategia ma znaczenie i może odróżnić dominujący na całym świecie sukces od stopniowego, ppoważny spadek.
Najpierw strategia
Moją strategią dla tego artykułu było uczynienie go wyjątkowym i wartościowym w porównaniu do tego, co już istnieje i jest w rankingach „strategii SEO”. Czułem, że istnieje wyraźna luka w tych artykułach, ponieważ chociaż były one zatytułowane wokół strategii, niewiele mówiły o samej strategii i były znacznie bardziej skoncentrowane na planowaniu i taktyce SEO.
Taktyka SEO to sprint do przodu, ale strategia to maraton. Aby osiągnąć wyniki w biznesie i marketingu, należy oprzeć swoje podejście taktyczne na jasnej strategii.
Postępując zgodnie z tym trzystopniowym podejściem do badań, strategii i planowania, możesz uderzyć w słabe punkty konkurencyjnych treści, aby pokonać konkurencję.
Ponieważ narzędzia oparte na sztucznej inteligencji, takie jak ChatGPT i Google Gemini, sprawiają, że tworzenie treści jest wykładniczo łatwiejsze, strategiczne myślenie, które zasila strategię treści SEO, zrobi różnicę.
Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego, a niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy są wymienieni tutaj.