Podczas gdy my z niecierpliwością oczekujemy relaksu i czasu spędzonego z bliskimi w okresie świątecznym, dla firm będących pod presją zwiększania sprzedaży i utrzymywania wszystkiego w ruchu jak dobrze naoliwiona maszyna jest to nic nadzwyczajnego.
Sprzedaż świąteczna często stanowi znaczną część rocznych przychodów
z
handlu
detalicznego – średnio około 19% – a w niektórych sektorach nawet więcej.
Firmy zajmujące się handlem elektronicznym mogą w szczególności skorzystać na tym wzroście, ponieważ często odbywa się on bez znacznego zwiększenia kosztów stałych. Jednak pośpiech sezonu świątecznego może również oznaczać, że istotne zadania, takie jak SEO, mogą zostać pominięte.
Przeczytaj także: Importance of SEO To Help Your Business
Stand Out It’s
crucial
to
stay vigilant and address any common issues with your SEO during the holidays to avoid missing out on valuable organic search traffic.
Analizując nasze dane dotyczące sprzedaży w okresie świątecznym, ważne jest, aby śledzić kluczowe wskaźniki wydajności (KPI) związane z naszymi działaniami marketingowymi online, takie jak ruch na stronie i współczynniki konwersji.
Dzięki regularnemu przeglądowi KPI związanych z analizą danych, możemy zidentyfikować obszary wymagające poprawy i podjąć świadome decyzje, aby zwiększyć ruch i sprzedaż w sezonie świątecznym.
W tym poradniku poznamy sześć istotnych poprawek SEO, które należy wdrożyć, aby upewnić się, że Twoja firma jest dobrze przygotowana do wykorzystania świątecznego szaleństwa zakupów.
Wdrażając te strategie, będziesz w stanie zwiększyć ruch na stronie, zwiększyć sprzedaż i przygotować się na sukces w najbardziej krytycznym okresie roku.
Czytaj także: Najlepsze kursy SEO, aby zostać mistrzem SEO
Czy jesteś gotowy
,
aby
dowiedzieć się więcej?
Zanurzmy się w tym.
Twoja strona internetowa jest najważniejszą rzeczą podczas budowania swojej obecności w Internecie.
Jednak taktyka, że jeśli ją zbudujesz, to oni przyjdą, nie ma już zastosowania. Każda strona w Twojej witrynie musi być zarówno przyjazna dla wyszukiwarek jak i użytkowników.
Optymalizacja metadanych strony jest kluczową poprawką SEO, ponieważ pomaga ona wyszukiwarkom zrozumieć, o czym jest Twoja strona i określa jej pozycję w wynikach wyszukiwania.
Aby zoptymalizować metadane, upewnij się, że znaczniki tytułu i opisy meta są odpowiednie i unikalne oraz zawierają docelowe słowa kluczowe.
Czytaj także: How Google Reviews Help With Local SEO
New York Magazine
zajmuje
pierwsze miejsce w Google dla słowa kluczowego „gift guides” dzięki przestrzeganiu kilku podstawowych zasad.
Meta tytuł, główny tekst, który pojawia się w wynikach wyszukiwania, jest zwięzłym i dokładnym opisem zawartości strony. Adres URL jest prosty i zawiera docelowe słowo kluczowe. A opis meta daje krótkie streszczenie treści.
Ale tylko dlatego, że jesteś na pierwszej stronie Google, nie oznacza, że ludzie będą automatycznie klikać na Twoją stronę. Skup się na pisaniu atrakcyjnych nagłówków, które zachęcą użytkowników do kliknięcia w Twoje wyniki zamiast konkurencji (ale unikaj clickbaitu).
Zauważ, jak ten tytuł wyróżnia się spośród innych w SERP dla słowa kluczowego „Recenzja Link Whisper”. Czytelnicy natychmiast chcą wiedzieć, dlaczego narzędzie SEO jest odpowiednie tylko dla niektórych, a to zachęca ich do kliknięcia i dowiedzenia się więcej.
Twój meta opis to kolejne miejsce, w którym możesz skusić użytkowników do kliknięcia na swoją stronę. Google ma tendencję do przepisywania opisów meta, ale nie pozostawiaj tego Google, ponieważ możesz napisać lepszą kopię dziewięć out dziesięciu razy.
Dobrym pomysłem jest utrzymanie tagów tytułu poniżej 60 znaków i meta opisów poniżej 160 znaków, aby uzyskać najlepsze wyniki w SERPach.
Jeśli nie nadasz priorytetu optymalizacji strony produktu na swojej liście poprawek SEO, Twój biznes może szybko nie osiągnąć celów sprzedażowych.
2. Optymalizuj strony produktów pod kątem docelowych słów kluczowych
Strony produktów są szczególnie ważne w sezonie świątecznym, ponieważ klienci polują na idealne prezenty dla swoich bliskich.
I to jest wspólny obszar, w którym firmy nie spełniają swoich zadań, ponieważ ścigają się z czasem, aby uzyskać nowy zapas świąteczny na swojej stronie.
Po wszystkie treści jest w górę i działa, to jest mądry, aby ponownie ocenić i spędzić trochę czasu z on-page SEO jest na punkcie. Pun intended.
Dlaczego? Optymalizacja stron produktów pod kątem wybranych słów kluczowych może pomóc w skierowaniu większego ruchu na stronę i ostatecznie zwiększyć sprzedaż.
Zacznij od użycia Ahrefs lub Semrush, aby znaleźć popularne terminy, których szukają Twoi klienci i włączyć je do tytułu strony, opisu i nagłówków.
Następnie dodaj te docelowe słowa kluczowe na całej stronie produktu, aby wysłać sygnał do wyszukiwarek i powiedzieć im, o czym jest Twoja strona.
Dobrym pomysłem jest również użycie odmian docelowych słów kluczowych, aby pomóc witrynie w rankingu dla szerszego zakresu powiązanych terminów.
Przeczytaj też: 6 SEO Keyword Research Tips For Beginners
Oto przykład słowa kluczowego „Christmas sweaters” z danymi z Ahrefs
:
Unikaj jednak upychania słów kluczowych, co może zaszkodzić Twojemu SEO i sprawić, że Twoja strona wyda się użytkownikom spamem.
Nie zatrzymuj się na tym. Dodaj wysokiej jakości zdjęcia i filmy, które prezentują Twój produkt, aby pomóc klientom w podjęciu świadomych decyzji podczas procesu zakupu. Zamieść zdjęcia kontekstowe, takie jak model noszący luksusowy zegarek na nadgarstku, a nie tylko obraz samego zegarka.
I wreszcie, pamiętaj, aby dołączyć recenzje klientów. Dowód społeczny jest doskonałym sposobem, aby pomóc klientom upewnić się, że twój produkt jest wysokiej jakości i wart ich pieniędzy. Pozytywne opinie klientów są na wagę złota, więc wykorzystaj je na swoją korzyść.
Najlepszą rzeczą w SEO jest to, że jeśli poświęcisz czas, aby to zrobić dobrze, będzie to prowadzić do wyników długo po sezonie wakacyjnym.
Biznesy e-commerce są jednymi z najczęściej sprzedawanych biznesów online. Jeśli zdecydujesz się na sprzedaż swojego sklepu internetowego, posiadanie solidnej strategii SEO zwiększy wycenę Twojego biznesu.
Nie ma się co łudzić, że skupisz swoją energię na tych wspólnych poprawkach SEO.
3. Popraw prędkość strony
Real Estate Webmasters, firma specjalizująca się w SEO nieruchomości, sugeruje, że najważniejszą rzeczą podczas sezonu wakacyjnego jest optymalizacja strony internetowej pod kątem zwiększonego ruchu.
Dlaczego. Słaba prędkość strony może zaszkodzić Twojemu SEO i doświadczeniu użytkownika, prowadząc do niższych rankingów wyszukiwania, wyższych współczynników odbicia i niższych współczynników konwersji.
Jako kupujący, nie ma nic gorszego niż próba sprawdzenia listy świątecznych zakupów i wylądowanie na stronie, której załadowanie trwa wieki. Nie masz czasu na czekanie, więc szybko przeskakujesz do następnego wyniku w Google.
Przeczytaj także: Building an SEO Friendly Website From Scratch – 13 Essentials
to Follow
Google zaleca, aby Twoje strony ładowały się w ciągu trzech sekund lub mniej. Ważne jest, aby zoptymalizować obrazy, zmniejsz przekierowania i zminimalizuj użycie ciężkich skryptów i wtyczek, aby zmieścić się w tym pożądanym zakresie.
Możesz użyć kilku narzędzi do przetestowania szybkości ładowania witryny i zidentyfikowania obszarów do poprawy, takich jak Google PageSpeed Insights.
To darmowe narzędzie Google dostarczy Ci raport na temat wydajności Twojej strony i zasugeruje konkretne działania, które możesz podjąć, aby ją poprawić.
4. Popraw doświadczenie użytkownika dzięki linkowaniu wewnętrznemu
Często pomijane, linki wewnętrzne mogą być niesamowicie korzystne dla celów SEO i pomóc przekazać link juice z wysoce autorytatywnych stron internetowych do mniej autorytatywnych.
W bardzo prostych słowach, linkowanie wewnętrzne odnosi się do linkowania do innych stron w Twojej witrynie. Pomaga to wyszukiwarkom zrozumieć strukturę i zawartość twojej strony, a także to, jak poszczególne strony są ze sobą powiązane.
Ale ta poprawka SEO nie jest tylko dla wyszukiwarek. Posiadanie linków wewnętrznych na Twojej stronie oznacza, że użytkownicy mogą łatwo nawigować i znaleźć nowe treści. Ułatwianie użytkownikom poruszania się po stronie prowadzi do większego zaangażowania i dłuższego czasu spędzonego na stronie. A im dłużej odwiedzający spędza na Twojej stronie, tym większe prawdopodobieństwo konwersji.
Używaj opisowych anchor textów, które dokładnie odzwierciedlają zawartość linkowanej strony i linków do odpowiednich stron, które dostarczają użytkownikom dodatkowej wartości.
Przeczytaj też: 5 Essential SEO Tips to Increase Conversions on your Joomla Website
It’
s also a good idea to use a mix of internal links like:
- Linki kontekstowe: Są to internallinks do konkretnych stron znalezionych w kontekście Twojej treści.
- Sugerowane linki treści: Te linki zwykle pojawiają się na dole akapitu lub strony. W ten sposób odwiedzający mogą znaleźć powiązane treści na Twojej stronie.
Podążaj za tropem tego wpisu na blogu o najlepszych kartach debetowych dla nastolatków. Wykonuje on doskonałą pracę posypując linkami wewnętrznymi, które są pomocne dla czytelnika (np. więcej informacji o otwieraniu kont inwestycyjnych dla dzieci), które dodają wartości, a jednocześnie przekazują link authority do strony.
Zauważ, jak te linki są używane oszczędnie (ale we właściwych miejscach) i naturalnie przepływają przez całą treść. Łatwo jest przesadzić z linkami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
Znajdź złoty środek, który poprawi przepływ twoich stron internetowych, ale nie wyjdzie jako spam dla czytelnika.
5. Śledź i rozwiązuj techniczne problemy SEO
Techniczne SEO jest tym, czym brzmi: jest wymagające i techniczne. I, niestety, niezbędne dla Twojej strategii SEO.
Ta poprawka SEO obejmuje takie zadania jak redukcja błędów indeksowania, upewnienie się, że Twoja strona jest przyjazna urządzeniom mobilnym oraz optymalizacja struktury i nawigacji Twojej strony.
Aby śledzić i rozwiązywać techniczne problemy SEO, Google Search Console jest Twoim nowym najlepszym przyjacielem. To darmowe narzędzie Google dostarcza informacji o wydajności witryny w wynikach wyszukiwania i ostrzega o wszelkich problemach technicznych, takich jak problemy z danymi strukturalnymi.
Możesz również przeprowadzić audyt strony SEO przy użyciu Ahrefs lub Semrush, aby zidentyfikować i naprawić błędy indeksowania i niedziałające linki na Twojej stronie.
Podczas sezonu wakacyjnego, niedziałające linki są częste dla sklepów e-commerce.
Wyobraź sobie, że próbujesz kupić coś w sklepie tylko po to, aby odkryć, że nie ma tego w magazynie, a ty zostajesz z uszkodzonym linkiem. Sytuacja ta zdarza się z powodu wirusowych filmów TikTok, jak również dzikich udanej sprzedaży.
Aby upewnić się, że Twoja strona e-commerce jest wolna od niedziałających linków, aktualizuj wszelkie nieaktualne informacje i usuwaj je tak szybko, jak to możliwe.
W zależności od sytuacji, możesz również zdecydować się na użycie przekierowań lub strony 404. Na przykład, jeśli planujesz uzyskać nowe zapasy dla produktu, który jest obecnie wyprzedany, możesz użyć przekierowania 302.
Podczas aktualizacji zapasów, rozważ użycie tymczasowego przekierowania 302, aby utrzymać oryginalny adres URL w rankingach wyszukiwarek podczas pracy. Korzystanie z 302 będzie również skierować użytkowników do innej odpowiedniej strony, aby zapobiec ich odbijając.
Przeczytaj także: Stop Negative SEO Before It Ruins Your Website’s Reputation
Po uzupełnieniu zapasów, upewnij się
, że wyłączyłeś przekierowanie.
Jeśli przedmiot nie jest już dostępny, użyj stałego przekierowania 301, aby wskazać inny produkt, który Twoim zdaniem może spodobać się klientom.
Stwórz również stronę dla użytkowników, którzy znajdą niedziałający link lub wpiszą nieprawidłowy adres URL. Twoja strona 404 powinna zawierać inne pomocne linki wewnętrzne i krótką wiadomość, aby poinformować użytkownika, że strona nie istnieje.
Możesz znaleźć świetny przykład tej strony 404 z Kohl’s.
Strona docelowa zawiera humorystyczną wiadomość i prowadzi użytkownika co robić dalej: kontynuować zakupy za pomocą przycisku CTA (call-to-action).
6. Twórz i promuj wysokiej jakości treści
Badanie słów kluczowych idzie w parze z SEO, jak kawior idzie z creme fraiche.
Dlaczego? Badania słów kluczowych pomogą Ci zrozumieć potrzeby wyszukiwania Twojej grupy docelowej i jak poprawić pozycję Twojej witryny na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
To jak poranek świąteczny, kiedy znajdujesz słowa kluczowe o wysokim wolumenie wyszukiwania i niskiej trudności. Są to dokładne słowa, których Twoi potencjalni klienci szukają w Google i na które powinieneś przeznaczyć swoje wysiłki, aby pomóc Ci sprowadzić więcej ruchu organicznego.
Ale większość marketerów popełnia błąd, próbując uszeregować dla zbyt szerokich terminów. Przykładem tego jest „świąteczne pończochy”. Po wyszukaniu tego terminu, okaże się, że najwyższe wyniki są z dużych firm, takich jak Amazon, Walmart, i Target. Nie masz żadnych szans.
Przeczytaj także: Najlepsze narzędzia do optymalizacji treści SEO
Skoncentruj się na podzieleniu słowa kluczowego na różne etapy lejka i twórz materiały wokół mniej konkurencyjnych słów kluczowych, które nadal mają wysoką intencję wyszukiwania.
- Top-of-the-funnel keywords skupiają się na dokładnie dopasowanych frazach i słowach kluczowych long-tail, które twoja nisza wyszukuje w sezonie wakacyjnym.
- Przykład słowa kluczowego: jak powiesić pończochy świąteczne
- Słowa kluczowe Middle-of-the-funnel podkreślają konkretne zalety produktu, takie jak porównania produktów lub recenzje.
- Przykład słowa kluczowego: najlepsze pończochy świąteczne
- Słowa kluczowe z dolnej części kanału są wyszukiwane przez markę, wskazując, że klient jest bliski dokonania zakupu.
- Przykład słowa kluczowego: L.L. Bean Christmas stocking
W okresie świątecznym istnieje duże zapotrzebowanie na świąteczne przewodniki zakupowe i inne treści istotne dla środkowej i dolnej części lejka sprzedażowego.
Konsumenci chcą informacji przed zakupem, więc zaoferuj im przydatne zasoby, które pomogą im podjąć świadomą decyzję (jak ten przewodnik po najlepszych pończochach świątecznych na rok 2022).
Dostarczanie tego typu treści pomaga również przyciągnąć i utrzymać odwiedzających oraz estabUczyń swoją stronę internetową wiarygodnym źródłem informacji, niezbędnym podczas świątecznego szału zakupów.
Pamiętaj, że zawsze możesz wykorzystać wcześniejsze treści, aby przyspieszyć ten proces, jeśli brakuje Ci zasobów. Następnie, gdy już masz gwiezdną bibliotekę treści gotowych do rock and roll, nie pozwól, aby się zmarnowały.
Przeczytaj także: Jak napisać najlepszą treść SEO, która będzie rankingiem
Celem jest uzyskanie go przed docelową publicznością. Promuj swoje treści w kanałach społecznościowych, aby zwiększyć świadomość marki i wykorzystać sprawdzoną metodę kampanii e-mail marketingowych.
Również dostarczanie spersonalizowanych treści dla użytkowników jest niezawodnym sposobem na budowanie lojalnych klientów. Umożliwia to ukierunkowanie na unikalne potrzeby i odwołanie się do konkretnych nabywców w sposób, który najbardziej odpowiada ich potrzebom. Weźmy na przykład Honeycomb Insurance. Zapewniają one odwiedzającym edukacyjne wideo, aby dowiedzieć się więcej o cytatach ubezpieczeniowych dla wynajmujących i jak uzyskać najlepszą ofertę.
Niektórzy ludzie nie doceniają siły e-maili, kiedy myślą o zwiększeniu swojej strategii SEO. Wdrożenie odpowiednich kampanii e-mailowych to pewny sposób na generowanie leadów w sezonie wakacyjnym. Pamiętaj jednak, że musisz mieć pewność, że generujesz pilne informacje w swoich e-mailach i oferujesz wspaniałe oferty świąteczne.
Ten email od Tailor Brands jest przykładem wykorzystania słów wrażliwych na czas, aby zachęcić klientów do podjęcia działań poprzez użycie słowa „ending” w przyciągającej uwagę grafice emaila.
Przeczytaj także: Plagiarism Free Content: Importance In SEO
Email marketing generuje whopping $36 w przychodach na każdy $1 wydany na wysyłanie e-maili. Po tym jak włożysz cały ten czas i wysiłek w te poprawki SEO, możesz równie dobrze pochwalić się swoją błyszczącą, nową stroną pełną najlepszych treści w internecie.
Czy słyszysz, jak butelka szampana wyskakuje w celebracji większego ruchu na Twojej stronie? My tak.
Podsumowanie
Wdrażając te sześć istotnych świątecznych porad SEO, możesz zapewnić, że Twoja firma jest dobrze przygotowana do kierowania ruchem i zwiększania sprzedaży w sezonie świątecznym.
Podczas gdy sezon świąteczny to pracowity i stresujący czas dla sprzedawców, możesz przygotować się na sukces i wykorzystać ten krytyczny okres, skupiając się na poprawieniu SEO.
Aby uzyskać dodatkowe wskazówki i zasoby dotyczące optymalizacji biznesu e-commerce na sezon świąteczny, możesz sprawdzić nasze inne przewodniki SEO lub skonsultować się z profesjonalną agencją SEO.
Z odpowiednimi strategiami i taktykami możesz sprawić, że sezon świąteczny będzie zyskowny dla Twojego biznesu.