Tagi tytułowe są przymusowo zastępowane przez Google. Na pewno zauważyłeś to, jeśli zwracałeś uwagę na rankingi wyszukiwania swojej strony. Oto co możesz teraz z tym zrobić i jak sprawić, by działało to na Twoją korzyść.
Jest to kontynuacja rolloutu Google’a aktualizacji treści podstawowych i pomocnych we wrześniu ubiegłego roku. Aktualizacja wyników wyszukiwania Google obejmuje:
- Zastępowanie tagów tytułowych nazwami witryn
- Favicon’s (logo witryny lub ikona) rozszerzony rozmiar i kształt
- Wyeksponowanie etykiety reklam wyszukiwania na „Sponsorowane” w pogrubionym czarnym tekście
Dlaczego Google wprowadziło tę nową aktualizację wyników wyszukiwania
Według Google, dodanie nazw witryn do wyników wyszukiwania na urządzeniach mobilnych pozwoli użytkownikom łatwo zidentyfikować witryny powiązane z każdym wynikiem. Ta aktualizacja pomoże również użytkownikom w szybkim zrozumieniu informacji, które widzą w wynikach wyszukiwania.
Należy pamiętać, że ta funkcja jest dostępna tylko dla mobilnych wyników wyszukiwania Google w języku angielskim, niemieckim, francuskim i japońskim na dzień dzisiejszy. Ponadto funkcja ta obsługuje obecnie tylko strony główne na poziomie domeny, a nie na poziomie podkatalogów.
Jak widać, kiedy wykonałem mobilne wyszukiwanie dla SEO Hacker, pokazało stronę wyników wyszukiwania (SERP) z nazwą naszej witryny. Pokazało również favicon firmy i breadcrumbs w tym samym czasie.
Jednak, gdy zrobiłem mobilne wyszukiwanie niemarkowych słów kluczowych (wpisałem „SEO Filipiny”), znaczniki tytułu nadal pokazywały się w SERP.
Warto również zauważyć, że gdy wpiszesz nazwę marki i powiązane z nią słowa kluczowe, tagi tytułowe nadal będą pokazywane w SERP.
Patrząc na powyższe przykłady, widać nazwę strony internetowej i adres URL dla każdego wyniku. Przynosi to lepszy kontekst tego, jakie strony internetowe widzisz, więc możesz być pewny stron, które odwiedzasz.
Zrobiłem również zauważyć, że rozmiar i kształt favicons strony zmieniły się, dzięki czemu łatwiej jest marek być widoczne.
Wreszcie Google upewniło się, że płatne reklamy w wynikach wyszukiwania są wystarczająco widoczne dla użytkowników, zmieniając powiadamiacz reklam z „Ads” na „Sponsorowane”.
Co musisz wiedzieć o tej aktualizacji funkcji
Niektórzy eksperci SEO, tacy jak ja, dostają wszystkie prace, gdy Google aktualizuje swoje algorytmy. Patrząc na większość przeszłych aktualizacji Google, mają one ogromny wpływ na zmienność rankingów stron internetowych. Jako profesjonalista SEO, należy zawsze być na bieżąco z aktualizacjami 4Google, stąd ten artykuł.
Zastępowanie znaczników tytułu nazwami witryn
Po pierwsze, proces generowania przez Google nazw witryn na stronie wyników wyszukiwania Google jest całkowicie zautomatyzowany. Zarówno treść Twojej strony, jak i odniesienia do niej są również brane pod uwagę przez Google.
Aby automatycznie wygenerować nazwę witryny, Google wykorzystuje następujące źródła z Twojej witryny:
Spojrzenie na następujące źródła, których Google używa do generowania nazwy Twojej witryny, podkreśla niezwykłe znaczenie dodania lub poprawienia danych strukturalnych Twojej witryny. Dane strukturalne to format używany do organizowania informacji w witrynie. Format ten może pomóc wyszukiwarkom zrozumieć zawartość strony i dostarczyć użytkownikom bardziej trafne wyniki. Dodatkowo, uruchamia panele wiedzy, featured snippets i event snippets, czyniąc SERPy bardziej informacyjnymi.
Jeśli chodzi o tę nową aktualizację wyników wyszukiwania, Google stosuje metodę Website structured data type, a konkretnie właściwość „name”, aby określić nazwę witryny. Zwróć uwagę, że dane strukturalne muszą być wyświetlane na stronie głównej Twojej witryny.
Aby dowiedzieć się, jak dodać dane strukturalne do strony głównej, możesz przejść do przewodnika SEO Hackera na temat tworzenia danych strukturalnych. Możesz również znaleźć wytyczne techniczne i treściowe dotyczące dodawania danych strukturalnych witryny za pośrednictwem tego linku.
Rozszerzony rozmiar i kształt Favicon
Jak już wspomniałem wcześniej, zmienił się rozmiar i kształt faviconów strony. Są one powiększone, co ułatwia markom czy firmom bycie widocznym na stronie wyników wyszukiwania.
Chociaż favicon nie ma dużego znaczenia dla SEO, to nadal jest ważny dla rozpoznawalności marki i przyciągania użytkowników. Favicony pozwalają również użytkownikom wyszukiwarki łatwo odróżnić Twoją markę od konkurencji.
Wyniki wyszukiwania Google mogą zawierać Twoją favikonę, jeśli posiadasz ją dla swojej witryny. Istnieją jednak wytyczne dotyczące tego, jak sprawić, aby Twoja strona kwalifikowała się do favicon. Możesz przeczytać o tych wytycznych tutaj. Ten przewodnik pokaże Ci również, jak wdrożyć favicony i pokazać się poprawnie w SERP.
Jak nowa aktualizacja SERPów Google jest ważna dla SEO?
Nowa aktualizacja wyników wyszukiwania Google może mieć bezpośredni wpływ na SEO. Tagi tytułu i dane strukturalne są ważnymi elementami, które pomagają algorytmom wyszukiwania zrozumieć, o czym jest Twoja strona.
Pamiętasz niemarkowe badania mobilne słów kluczowych, które przeprowadziłem wcześniej? Nie tylko wynik wyszukiwania pokazał stronę mojej firmy, ale także pokazał inne strony z moim niemarkowym słowem kluczowym w ich tagach tytułowych.
To, co ten eksperyment nam ujawnia, to fakt, że nawet jeśli Google nie potwierdzi ani nie zaprzeczy, czy te aktualizacje są ważne dla SEO, czy nie, to w interesie wszystkich jest optymalizacja każdej możliwości, jaką mamy dla strony internetowej, aby uplasować się i uzyskać kliknięcia w SERPach.
Najważniejsze informacje
Google zawsze przykłada najwyższą wagę do słuchania swoich użytkowników, zapewniając im przydatne i znaczące doświadczenia. To wyjaśnia, dlaczego nieustannie bada, w jaki sposób dostarczać pomocne informacje, wprowadzając nowe funkcje i elementy projektu.
Utrzymywanie poprawnych danych witryny, tak aby favicon i nazwa witryny były wyświetlane, jest jedynym rozważaniem SEO tutaj, co może poprawić rankingi wyszukiwarek i zwiększyć rozpoznawalność marki i widoczność w wyszukiwarkach.