„Link juice” to w świecie optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO) slangowe określenie autorytetu i wartości, jaką uzyskujemy z każdego zewnętrznego linku (znanego również jako backlink) kierującego do naszej witryny. Są one niezbędne do pozycjonowania witryny, ponieważ mają wpływ na widoczność i zasięg na stronach wyników wyszukiwania (SERP).
Kluczowe znaczenie ma zrozumienie , co wpływa na ilość linków zwrotnych uzyskiwanych z każdego linku zwrotnego – to zrozumienie pomoże ci uzyskać jak najwięcej linków zwrotnych przy jak najmniejszym wysiłku.
W tym artykule omówimy szczegółowo, jak uzyskać wysokiej jakości link juice dla najważniejszych stron w witrynie.
Co decyduje o sile linków?
Witryna skutecznie przekazuje część swojego autorytetu, wiarygodności i mocy rankingowej połączonej stronie, gdy łączy się z inną. Wyszukiwarki wykorzystują ten przepływ kapitału linków, znany również jako sok linków, do oceny znaczenia i trafności strony internetowej.
W skrócie: im więcej linków otrzymuje strona, tym bardziej Google uważa ją za wartościową i wartą promowania.
Mówiąc prościej, Google postrzega każdy link zwrotny do Twojej witryny jako wotum zaufania. To tak, jakby inne witryny mówiły: „Hej, ta strona jest całkiem pouczająca i przydatna. Użytkownicy skorzystają na jej odwiedzeniu”.
Ale nie wszystkie linki są takie same. Jeśli chcesz, aby linki zapewniały wysoką jakość, musisz wiedzieć, skąd pochodzą.
Znaczenie linków
Istotność linków jest kluczowym elementem oceny linków. Linki zwrotne pochodzące z witryn działających w tej samej branży co Twoja (lub w jakiś sposób powiązanych z tym, co oferuje Twoja witryna) są uważane za bardziej wartościowe niż jakikolwiek inny przypadkowy link do witryny.
Im bardziej są one trafne, tym bardziej Google jest skłonny uznać zawartość Twojej witryny za wiarygodną i wartościową.
Dlatego ważne jest, aby skoncentrować się na budowaniu linków ze źródeł, które są w jakiś sposób istotne dla stron, które chcesz wzmocnić.
Istotność linku można oczywiście określić na podstawie branży witryny. Ale oprócz tego powinieneś spojrzeć na ich autorytet domeny.
Wysiłki związane z budowaniem linków przynoszą największe korzyści, gdy pochodzą z witryny o wysokim autorytecie domeny.
Używamy narzędzi takich jak Mozbar z Moz i Backlink profile z Ahrefs, aby szybko uzyskać autorytet domeny i strony. Pokazują nam one również inne dane dotyczące linków zwrotnych, które musimy wziąć pod uwagę w naszej strategii budowania linków.
Zdecydowanie zalecam skupienie wysiłków na witrynach, których autorytet domeny wynosi co najmniej 25. Z mojego doświadczenia wynika, że mniejsza wartość nie zapewnia wystarczającej ilości linków. Im bardziej autorytatywna jest inna witryna, tym więcej zbudowanych linków podniesie autorytet Twojej witryny.
Anchor Text
Tekst kotwicy to tekst, który można kliknąć i podświetlić podczas tworzenia hiperłącza. Tekst kotwicy używany w linkach zapewnia kontekst dotyczący linkowanej strony zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom.
Osiągnięcie równowagi między optymalizacją a naturalnością ma również kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o tekst kotwicy. Możesz dowiedzieć się, jak to zrobić w moim przewodniku na temat skutecznego wykorzystania anchor text w SEO.
Ale podsumowując moje punkty z tego przewodnika: tekst kotwicy, którego używasz, musi dawać krystalicznie czyste wyjaśnienie tego, co ludzie znajdą po kliknięciu w Twój link.
Opisowy i bogaty w słowa kluczowe tekst kotwicy pokaże swyszukiwarki, że informacje są bardzo, bardzo ważne dla danego tematu. Ale oczywiście tekst kotwicy, którego używasz, i strona, do której linkujesz, muszą być powiązane.
Na przykład, jeśli chcę opublikować post gościnny na stronie ogrodniczej i zamieścić link do mojej strony poświęconej ogrodnictwu ekologicznemu, mogę użyć tekstu kotwicy, takiego jak „najlepsze organiczne porady ogrodnicze” lub „organiczne materiały ogrodnicze”, w zależności od tego, czego dotyczy mój post gościnny i jakie treści zawiera moja strona.
Staraj się jednak unikać nadmiernie zoptymalizowanego tekstu kotwicy. Nie zalecam upychania słów kluczowych ani powtarzania się w tekście kotwicy. W przeciwnym razie Google podniesie czerwoną flagę i narazi Cię na ryzyko ukarania.
Zamiast tego skup się na tworzeniu tekstu kotwicy, który oferuje płynne i przyjazne dla użytkownika doświadczenie.
Ilość i jakość linków
Jeśli chodzi o budowanie linków, liczy się jakość, a nie ilość. Tylko jeden link zwrotny z godnej zaufania witryny o wysokim autorytecie domeny w Twojej branży zapewni Twojej witrynie więcej linków niż 10 spamerskich linków zwrotnych z przypadkowych witryn.
Weźmy na przykład ten link zwrotny z SERoundtable do jednego z naszych ostatnich artykułów. Zapewnia to mnóstwo linków zwrotnych.
Zacznij od zlokalizowania renomowanych witryn w swojej niszy z wysokim autorytetem domeny i udokumentowaną historią. Następnym krokiem jest dotarcie do nich. Podejmij z nimi współpracę, taką jak gościnne blogowanie, wywiady z ekspertami lub wyróżnione artykuły, aby budować połączenia z tymi witrynami.
To powiedziawszy, ilość linków zwrotnych ma pewne znaczenie w oczach Google. Po prostu nie zalecam skupiania się wyłącznie na ilości, ponieważ nie zawsze jest to korzystne dla rankingu strony.
Kiedy jednak przychodzi co do czego, należy zastanowić się: czy bardziej opłacalne byłoby skupienie się na 10 witrynach z dobrym autorytetem domeny, które z większym prawdopodobieństwem odpowiedzą pozytywnie – czy też spędzenie tygodni na próbach skontaktowania się z witryną o wysokim autorytecie domeny tylko dla niewielkiej szansy na jeden lub dwa linki zwrotne?
Musisz być mądry w podejściu do tej kwestii. Skoncentruj się na równowadze między ilością a jakością, aby uzyskać najlepszy możliwy zwrot z inwestycji. Jeśli to możliwe, zalecam stosowanie zróżnicowanego profilu linków zwrotnych. Z mojego doświadczenia wynika, że jest on najbardziej naturalny dla Google i nadal poprawia rankingi.
Wreszcie, zawsze należy regularnie monitorować i analizować linki kierujące do witryny. Ma to zasadnicze znaczenie dla wykrycia wszelkich spamerskich lub niskiej jakości linków, których można się szybko pozbyć, zanim zaszkodzą rankingom.
Dlaczego wysokiej jakości linki są niezbędne?
SEO na stronie i techniczne SEO ma fundamentalne znaczenie dla wydajności strony, ale SEO poza stroną (czyli linki zwrotne) jest tym, co odróżnia twoją stronę od tysięcy innych podobnie zoptymalizowanych stron. Dlatego też pozyskiwanie wysokiej jakości linków zwrotnych w celu zdobycia jak największej ilości linków jest niezbędne.
Gdy już to osiągniesz, zapewni to mnóstwo korzyści pod względem SEO, takich jak:
Lepsze rankingi w wyszukiwarkach
Bez względu na branżę lub niszę, zawsze będą istnieć inne strony internetowe konkurujące o te same słowa kluczowe.
Jeśli każda strona konkurująca o to samo słowo kluczowe miałaby wszystkie rzeczy równe pod względem szybkości i użyteczności witryny, treści i optymalizacji na stronie, co sprawiłoby, że Google uznałoby Twoją stronę za lepszą od reszty?
Odpowiedzią są linki zwrotne. Jest to jedyny sposóbu może być konkurencyjne w SEO. Im więcej linków zwrotnych, które zapewniają dużą ilość linków do twoich stron, tym większe prawdopodobieństwo, że będą one zajmować wysokie pozycje w SERPach.
Należy pamiętać, że na ranking witryny składa się kilka czynników – link juice to tylko jeden z elementów układanki. Jest to jednak bardzo ważny element, o którym nie należy zapominać.
Zwiększony ruch organiczny
Wraz z poprawą pozycji w rankingu zwiększa się ruch organiczny. Jest to oczekiwane, ponieważ większość ludzi tak naprawdę patrzy tylko na pierwszą stronę SERP – czasami może na drugą stronę. Tak więc wyższe pozycje w rankingach oznaczają większe szanse na to, że ludzie zobaczą Twoje materiały.
Ale oprócz tego, dobre linki zwrotne służą również jako kolejny lejek dla ruchu w kierunku Twojej witryny. Na przykład, jeśli artykuł na, powiedzmy, Healthline, linkuje do jednego z twoich artykułów lub linkuje do twoich suplementów lub innych produktów związanych ze zdrowiem, które sprzedajesz, możesz się założyć, że wielu ich czytelników kliknie na ten link.
Wysokiej jakości linki zwrotne ogólnie zwiększają prawdopodobieństwo, że odwiedzający odwiedzą Twoją witrynę, przeczytają Twoje treści i zaangażują się w Twoją firmę.
Szybsze indeksowanie i indeksowanie
Widoczność i dostępność stron w SERP-ach zależy od indeksowania i indeksowania przez roboty wyszukiwarek (takie jak Googlebot).
Możesz poprawić szybkość indeksowania nowych stron, a nawet częstotliwość indeksowania istniejących stron, poprzez ciągłe budowanie linków z renomowanych i autorytatywnych witryn.
Roboty indeksujące przyglądają się całej zawartości każdej strony, w tym linkom na nich zawartym i dokąd prowadzą. Jeśli więc wiele witryn wskazuje na Twoje strony, istnieje większe prawdopodobieństwo, że strony te zaczną pojawiać się w wynikach wyszukiwania znacznie szybciej niż w przypadku braku linków.
Ważne jest, aby pamiętać, że roboty indeksujące będą częściej skanować i indeksować Twoje treści, jeśli będą widzieć inne witryny i strony prowadzące do Ciebie.
Jak pozyskać wysokiej jakości linki
Wszystko sprowadza się do jakości linków zewnętrznych w witrynie. Możesz uzyskać wysokiej jakości sok linków, jeśli skupisz się na trzech rzeczach: treści, sposobie jej prezentacji i strategii dotarcia.
Treść jest kluczowa
Skoncentruj się na tworzeniu treści wartych linków jako podstawy strategii budowania linków. Im lepsza treść, tym większe prawdopodobieństwo, że ludzie będą ją czytać i odnosić się do niej w swoich tekstach.
Aby tak się stało, musisz publikować edukacyjne, wartościowe i wciągające materiały, które przemawiają do odbiorców i odpowiadają na ich potrzeby.
Samo Google nawet nagradza tylko te treści, które uważa za pomocne i wartościowe dla użytkowników, co ja i mój zespół staramy się robić. Jeśli interesuje Cię strategia, którą stosuję w moich artykułach, w innym przewodniku opisałem, jak pozycjonować się w rankingu aktualizacji Google Helpful Content.
Uwzględnianie różnych formatów
Obecnie istnieje wiele innych materiałów, które można wykorzystać do wypełnienia artykułów, takich jak zdjęcia, infografiki, migawki raportów, filmy i inne.
Rozważ dodanie tych elementów wizualnych do swoich postów, gdy tylko możesz, aby przyciągnąć uwagę czytelników i uczynić swoje strony bardziej atrakcyjnymi wizualnie.
Rób, co możesz, aby Twoje treści były bardziej angażujące. Im bardziej jest ona angażująca, tym bardziej prawdopodobne jest, że użytkownicy przeczytają ją w całości i potencjalnie połączą Twoją stronę z innymi.ich treści lub postów.
Budowanie relacji z webmasterami
Wspomniałem o tym wcześniej, ale muszę podkreślić, jak ważne jest prawidłowe stosowanie strategii pozyskiwania linków zwrotnych i budowanie dobrych relacji z innymi webmasterami. Mam cztery strategie pozyskiwania linków zwrotnych, które mój zespół wykorzystuje w naszej pracy, a które można wypróbować w swojej niszy.
Tak jak pozyskiwanie linków zewnętrznych jest ważne dla twojego SEO, tak samo jest ważne dla SEO innych. Google nagradza artykuły i strony zawierające linki zewnętrzne, które mogą pomóc wyszukiwarkom zrozumieć ich temat i niszę. Ponadto są one cenne dla użytkowników, ponieważ oferują więcej informacji i zasobów.
Tak więc dotarcie do innych liderów branży i wiarygodnych stron internetowych może zaowocować relacją korzystną dla obu stron. Ty zyskujesz linki zewnętrzne, a oni poprawiają jakość swojej strony i doświadczenia użytkowników.
Kluczowe wnioski
Aby link building był skuteczny, niezbędny jest wysokiej jakości link juice. Aby wygenerować ten wszechmocny sok linków dla swojej witryny, pamiętaj o strategiach, które właśnie udostępniłem. Przy odpowiedniej równowadze i wysiłku możesz uzyskać coraz więcej linków, aby zwiększyć wydajność swojej witryny.