Co jeśli obudzisz się pewnego dnia i odkryjesz, że ranking Twojej strony rozbija się o ziemię – z latami wysiłków SEO unieważnionych przez aktualizację algorytmu Google?
Twoja strona mogła być zaangażowana w praktykę SEO czarnego kapelusza zwaną „SEO spam”. Oto wszystko, co musisz o niej wiedzieć i jak działać przeciwko niej w 2023 roku.
Czym jest SEO Spam?
SEO Spam, znany również jako Spamdexing, to praktyka SEO, która obejmuje nieetyczne praktyki, takie jak spamowanie innych niemoderowanych stron internetowych w celu zwiększenia rankingu witryny i promowania szybszego indeksowania stron internetowych. To kontrowersyjne podejście występuje w wielu formach – popularne to: upychanie słów kluczowych, spamowanie linków, prywatne sieci blogów, cloaking oraz ukryte teksty i linki.
Z uporczywym nadużywaniem SEO wciąż widocznym w całym Internecie, Google jest bardziej agresywne w rozwiązywaniu tego problemu. Było to szczególnie widoczne w ich wydaniu w październiku 2022 aktualizacji algorytmu spamu, który wstrząsnął światem praktyków black hat SEO dzień po jego wydaniu.
Oznaki, że praktykujesz SEO Spam
Jednym z widocznych znaków, że Twoja strona została dotknięta przez aktualizację algorytmu jest spadek w rankingu. Zauważysz negatywne zmiany w wyświetleniach, kliknięciach i ogólnym ruchu przychodzącym na twoją stronę – z niektórymi karami całkowicie de-indeksującymi niektóre z twoich stron.
Ale co trzeba się martwić o są kary z aktualizacji algorytmu spamu, który ma tendencję do zapewnienia gorszych wyników w rankingu wyszukiwania. Nie tylko twoje rankingi drastycznie spadną, ale może to spowodować, że Google zdeindeksuje całą twoją stronę. Co więc możesz zrobić, aby temu zapobiec?
6 sposobów na wygranie z SEO Spamem
Unikaj upychania słów kluczowych
Keyword stuffing odnosi się do spamowania docelowego słowa kluczowego w całej treści. Jest to praktyka nadmiernego wdrażania słów kluczowych do punktu, w którym wydają się one nienaturalne i wyrwane z kontekstu.
Oto bolesny przykład keyword stuffing:
„Co to jest kawa rozpuszczalna? Kawa rozpuszczalna to gotowa do wymieszania kawa, która służy jako tanie rozwiązanie dla przyjmowania kofeiny. Kawa rozpuszczalna występuje obecnie w różnych smakach. Istnieje kawa rozpuszczalna o smaku białej czekolady, kawa rozpuszczalna o smaku mokki, a nawet zwykła czarna kawa rozpuszczalna. Ten błyskawiczny napój mieszany służy również jako rozwiązanie zdrowotne dla niektórych konsumentów. Niektóre sklepy z kawą rozpuszczalną sprzedają kawę odchudzającą w postaci kawy rozpuszczalnej.”
Ta technika SEO Spam jest jedną z najczęstszych złych praktyk każdego aspirującego praktyka SEO. Zwiększone użycie słów kluczowych nie jest równoznaczne z wyższym rankingiem. Zdrowy pułap dla słów kluczowych napisanych w ciele twojej treści to 1%.
Używaj treści generowanych przez SI jako przewodnika, nie jako artykułu
Wraz z aktualizacjami algorytmów faworyzującymi autorytet topiczny, popularność treści generowanych przez AI rośnie w 2022 roku. Marketerzy cyfrowi w całym internecie publikują artykuły, które są wyłącznie pisane przez technologię. Powoduje to frustrację niektórych użytkowników wyszukiwania w odniesieniu do dokładności informacji, których szukają i od dłuższego czasu przykuwa uwagę Google.
Najlepszym sposobem na wykorzystanie treści generowanych przez AI jest użycie ich jako podstawy do pisania treści. Możesz zacząć od analizy punktów przedstawionych w wygenerowanej kopii. Następnie wykorzystaj to jako środek do napisania własnej, unikalnej treści – publikując artykuł, który jest relatywny, istotny i niebanalny.o swój rynek docelowy, a przede wszystkim ludzki.
Odejdź od Cloakingu
Cloaking odnosi się do prezentowania wyników wyszukiwania, które nie są zgodne z oczekiwaniami użytkowników. Wyobraź sobie użytkownika szukającego hasła „lek na kaszel”. Po wyszukaniu zdecydował się kliknąć konkretny wynik, który według niego najlepiej reprezentuje odpowiedź, której szuka (ponieważ ktoś bliski lub on sam cierpi na kaszel), a następnie niechcący znalazł się na stronie, która każe mu złożyć wniosek o karnet na siłownię. Co tam!
Treść i meta tagi, które ustawiasz na swoich stronach, muszą być zawsze adekwatne do wyszukiwanego hasła. Nie tylko zapobiega to niezamierzonemu praktykowaniu „cloakingu”, ale nawet poprawia ogólny ranking Twojej strony.
Używaj odpowiednich ukrytych treści
Ukryta treść jest czasami umieszczana na stronie internetowej w celu manipulacji rankingiem. Odbywa się to w taki sposób, że tekst lub link zaangażowany w zwiększenie rankingu jest upchany w ramach HTML strony internetowej, ale nie pojawia się (lub pojawia się minimalnie) w rzeczywistym wyświetlaniu. Może to wyglądać następująco:
- Biały tekst na białym tle
- Pod elementem (obrazy, filmy i inne formy mediów)
- Umieszczony poza ekranem
- Ustawienie nieprzezroczystości na 0
Należy również zauważyć, że istnieją szczególne wyjątki przy wdrażaniu ukrytych treści. Wyjątki te to te, które skupiają się na poprawie doświadczenia użytkownika. Takie jak następujące:
Keep Your Redirects In Check
Google uznaje przekierowanie za SEO Spam tylko wtedy, gdy użytkownik jest kierowany na nieoczekiwaną stronę internetową. Na przykład, użytkownik klikając na tekst linku piszący „strategie SEO” został skierowany na stronę o „zwierzętach hodowlanych”. Wpadli w pułapkę w tym, co nazywamy Sneaky redirect. Sneaky redirecty są pierwotnie przeznaczone do budowania ruchu na stronie niezwiązanej z anchor textem lub zapytaniem do wyszukiwarki.
Jako jeden z czynników SEO, który łatwo zignorować, problemy z przekierowaniami mogą się kumulować im starsza jest strona. Dlatego tak ważne jest regularne sprawdzanie ścieżek przekierowań – zastosuj odpowiednie przekierowanie i spraw, by anchor text był odpowiedni dla twoich linków. Aby uzyskać pełną listę przekierowań na Twojej stronie, sprawdź moje ulubione narzędzie, Screaming Frog.
Unikaj spamowania linkami
Ponieważ backlinki są istotnym czynnikiem rankingowym, ważne jest, aby zabezpieczyć swoją stronę przed możliwościami spamowania linkami.
Obecnie wiele osób postrzega swoje strony autorytatywne jako możliwości zarabiania pieniędzy. Decydują się oni na sprzedaż wygody tworzenia backlinków w witrynie w celu zwiększenia innych. Są to dokładnie takie możliwości, których powinieneś unikać. Google celowo poprawia swoje aktualizacje algorytmu, aby rozwiązać tego typu problemy.
Inne formy spamu linków obejmują nadmierną wymianę linków pomiędzy webmasterami, zautomatyzowane metody link-building oraz szeroko rozpowszechnione linki w stopkach różnych wątpliwych stron internetowych.
Należy zawsze zachować ostrożność w stosunku do wszelkich form „łatwego” generowania backlinków. Do dnia dzisiejszego najlepiej jest praktykować tradycyjne sposoby docierania do webmasterów w celu tworzenia postów gościnnych oraz sumiennego tworzenia dobrej jakości backlinków.
Dowiedz się więcej o złych praktykach SEO związanych z link buildingiem i jak je naprawić!
Najważniejsze informacje
Pewien znany pisarz powiedział kiedyś: „Tradycja jest przewodnikiem, a nie więźniem”. To, czego uczą nas wczesne praktyki SEO, tj.s, że wyszukiwarki powinny obsługiwać użytkowników. Chodzi o to, aby przynieść im istotne informacje, których potrzebują. Jako specjaliści SEO jesteśmy zobowiązani do wypełniania tego obowiązku poprzez odpowiednie praktyki w marketingu cyfrowym. Powinniśmy uciec się do bycia bardziej kreatywnymi w naszym rzemiośle i powstrzymać się od kuszących wzrostów w rankingach, które oferują metody spamu SEO.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tego, jak odzyskać od Google Penalizing swoją stronę, spróbuj sprawdzić nasz przewodnik na temat Jak naprawić Google Penalties.