Około 81% firm korzysta z narzędzi SaaS w celu stworzenia nowoczesnego cyfrowego miejsca pracy oraz zwiększenia produktywności pracowników i organizacji.
Niezależnie od tego, czy dopiero zaczynasz swoją działalność, czy jesteś doświadczonym graczem w branży, poprawa produktywności w celu rozwoju biznesu jest zawsze niezbędna.
Biorąc pod uwagę szybko rozwijające się społeczeństwo technologiczne, korzystanie z narzędzi SaaS dla Twojej firmy jest potrzebą chwili, aby utrzymać się w tym wysoce konkurencyjnym świecie.
Jednak jako startup musisz być ostrożny przy wyborze narzędzi SaaS, w które chcesz zainwestować, ponieważ mogą istnieć pewne ograniczenia budżetowe przy rozpoczynaniu działalności.
Ten artykuł pomoże ci wybrać najlepsze narzędzia SaaS dla twojego początkującego biznesu, aby poprawić wydajność i efektywność twojego startupu.
Zaczynajmy!
Narzędzia SaaS, znane również jako oprogramowanie jako usługa, to produkty online, do których można uzyskać dostęp za pośrednictwem systemu opartego na chmurze. Narzędzia te pomagają usprawnić pojedyncze lub wiele funkcji biznesowych.
Narzędzia te wymagają opłaty abonamentowej w oparciu o cel, któremu służą, liczbę użytkowników i oferowane funkcje. Subskrypcja jest oferowana miesięcznie, kwartalnie i rocznie.
Oto najważniejsze funkcje narzędzi SaaS:
- Rozliczenia oparte na subskrypcji: Narzędzia SaaS zazwyczaj oferują opłaty oparte na subskrypcji za rozpoczęcie i kontynuowanie korzystania z nich. Subskrypcję można zmodyfikować lub anulować w dowolnym momencie użytkowania.
- Zdalny dostęp: Do korzystania z narzędzi SaaS z dowolnego miejsca na świecie wymagane jest jedynie urządzenie cyfrowe.
- Łatwe wdrożenie: Proces konfiguracji jest prosty i oszczędza czas. Wymaga jedynie zarejestrowania się w systemie.
- Łatwy w użyciu: Kroki do korzystania z tych narzędzi są proste i generalnie nie ma konkretnych wymagań dotyczących systemu operacyjnego lub przeglądarki.
- Skalowalność: Narzędzia te można łatwo aktualizować w miarę rozwoju startupu.
- Kompatybilność: Narzędzia SaaS są kompatybilne z wieloma narzędziami i urządzeniami do automatyzacji.
- Bezpieczeństwo: Ogólnie rzecz biorąc, dostawcy usług SaaS zapewniają bezpieczeństwo danych dzięki szyfrowaniu.
Przeczytaj także: 31 najlepszych narzędzi SaaS dla firm
Oto najlepsze narzędzia SaaS, które mogą zdziałać cuda dla startupów:
1-Google Workspace
Google Workspace, wcześniej znany jako G Suite, opracowany i sprzedawany przez Google, oferuje zbiór narzędzi do komunikacji i produktywności dla osób fizycznych, firm o ugruntowanej pozycji i startupów.
Narzędzia te mają różne funkcje dostosowane zarówno do wymagań pracy w biurze, jak i pracy zdalnej.
Wdrożenie Google Workspace w organizacji pomaga zarządzać różnymi zadaniami, w tym wysyłaniem wiadomości e-mail, planowaniem spotkań i terminów oraz przechowywaniem dokumentów na jednej platformie.
Oto najważniejsze funkcje i usługi Google Workspace, które można wykorzystać do zarządzania operacjami pracy w startupie:
- Gmail: Uruchomiony w 2004 roku przez Paula Buchheita, Gmail to bezpłatna usługa świadczona przez Google, która umożliwia wysyłanie i odbieranie poczty przez Internet. Za pomocą jednego kliknięcia można wysyłać wiele wiadomości e-mail do wielu odbiorców. Dostęp do usługi można uzyskać za pośrednictwem przeglądarki internetowej, aplikacji mobilnej lub programów innych firm. Gmail umożliwia sortowanie lub grupowanie służbowych wiadomości e-mail na różne kategorie, w tym promocje, społecznościowe, podstawowe, spam, ważne, kosz, wersje robocze i inne.
- Dysk Google: Dysk Google to narzędzie do przechowywania i synchronizacji plików uruchomione przez Google w 2012 roku. Jest to bezpieczne narzędzie do tworzenia kopii zapasowych plików i uzyskiwania dostępu do wszystkich plików biznesowych w jednym miejscu. Oferuje do 15 GB bezpłatnej przestrzeni dyskowej, którą można rozszerzyć do 100 GB i więcej. Pliki przechowywane na Dysku Google są dostępne na wszystkich urządzeniach, w tym telefonach, tabletach i komputerach.
- Dokumenty, Arkusze i Prezentacje Google: Początkowo wydany w 2006 roku edytor dokumentów Google jest podobny do pakietu Microsoft Office, ale jest to internetowy pakiet biurowy, który obejmuje dokumenty, slajdy i arkusze. Dostęp do niego można uzyskać za pośrednictwem dowolnego urządzenia korzystającego z aktywnego połączenia internetowego, a wszyscy członkowie zespołu mogą pracować w tym samym czasie nad konkretnym dokumentem.
- Kalendarz Google: W pełni wydany w 2009 roku, Kalendarz Google jest jedną z najlepszych usług zarządzania czasem oferowanych przez Google. To produktywne narzędzie pozwala tworzyć i edytować ważne wydarzenia biznesowe. Możesz ustawiać wydarzenia, zapraszać członków zespołu i ustawiać powiadomienia dla tych wydarzeń, aby zapewnić płynny przepływ pracy.
- Google Meet: Jest to narzędzie do komunikacji wideo, które pozwala na maksymalnie 100 członków na połączenie dla użytkowników Google Workspace Starter. Możesz nagrywać spotkania, prowadzić dwukierunkowe lub wielokierunkowe rozmowy audio i wideo w wysokiej rozdzielczości. W zależności od posiadanej licencji dostępne są współdzielone tablice, reakcje, ankiety, głosowania i pytania i odpowiedzi. Dla płynnego i zdalnego przepływu pracy oferuje również opcje udostępniania ekranu i kart przeglądarki.
- Google Form: Korzystając z Google Form, możesz tworzyć i analizować ankiety i quizy, aby lepiej poznać i obsługiwać swoich klientów. Zapewnia natychmiastowe wyniki opinii klientów, które można podsumować w formie wykresów i wykresów.
- Work Insights: Jest to narzędzie do raportowania dla Google Workspace stworzone specjalnie dla startupów i innych firm, aby mierzyć, rozumieć i analizować wdrażanie Google Suite.
Ceny:
Plany cenowe Google Workspace zaczynają się od bezpłatnego okresu próbnego. Ponadto można uaktualnić swój plan w oparciu o liczbę pracowników w firmie.
Przeczytaj także: SEO dla Bootstrapped SaaS: Wskazówki, jak zwiększyć widoczność online
2-Trello
Trello to internetowe narzędzie do wizualizacji, które umożliwia zespołowi sprawne zarządzanie wszelkiego rodzaju projektami, przepływem pracy i śledzeniem zadań.
Wydane prawie dziesięć lat temu Trello umożliwia tworzenie tablic zadań i organizowanie każdego zadania. Oto informacje, które można znaleźć za pomocą Trello:
- Które zadanie jest obecnie realizowane?
- Który pracownik pracuje nad którym projektem?
- Jaki jest postęp prac nad konkretnym projektem?
Oto najważniejsze funkcje Trello, które można wykorzystać w celu zwiększenia wydajności organizacji:
- Wyrównuje zadania z zaawansowanymi listami kontrolnymi: Niejednokrotnie karty projektów mogą być zaśmiecone, a Trello pomaga podzielić zadania na podzadania. Podzadania te można następnie podzielić na listy kontrolne i tablice.
- Pomaga budować lepszy przepływ pracy dzięki automatyzacji Butlera: Kolejną atrakcyjną funkcją Trello jest automatyzacja przepływu pracy. Funkcja automatyzacji kamerdynera w Trello umożliwia konfigurowanie automatyzacji, reguł, kalendarzy i poleceń w celu ograniczenia powtarzalnej pracy. Jest ona efektywnie tworzona przy użyciu języka naturalnego użytkownika. Pomaga sortować listy zadań, rozkładać obciążenie pracą, przypominać o terminach, a nawet tworzyć proste boty.
- Oferuje tryb ciemny: Aby chronić oczy pracowników przed zmęczeniem na ekranach, a zespół osiągał najwyższą produktywność, można włączyć tryb ciemny.
- Zapewnia wydajne skróty klawiaturowe: Aby zaoszczędzić czas i zwiększyć wydajność pracowników, Trello udostępnia mniej znane skróty klawiaturowe. Możesz na przykład użyć B, aby uzyskać dostęp do menu tablicy, N, aby dodać nową kartę do listy, Q, aby zobaczyć tylko swoje karty, C, aby zarchiwizować kartę i nie tylko.
- Oferuje opcję bezpłatnej rejestracji: Rejestracja w Trello jest bezpłatna, a większość jego funkcji jest darmowa.
Ceny:
Plan cenowy Trello zaczyna się od bezpłatnego pakietu za 0 USD miesięcznie i przechodzi do pakietu Enterprise za 17,50 USD miesięcznie, jeśli jest rozliczany rocznie. Trello oferuje również pakiet standardowy (5 USD/miesiąc) i pakiet premium (10 USD/miesiąc) przy rozliczeniu rocznym.
Przeczytaj także: Ponad 10 najlepszych agencji marketingu treści SaaS
3-HubSpot
Hubspot ma na celu zapewnienie najlepszej technologii marketingowej i sprzedażowej, aby przyciągnąć docelowych klientów, którzy najlepiej pasują do Twojej firmy. Pomaga przekształcać odwiedzających w potencjalnych klientów, a następnie pielęgnować możliwości sprzedaży.
Wyróżniają się najlepszymi w swojej klasie narzędziami SEO i wyprzedzają inne firmy technologiczne. Automatyzują i przyspieszają sprzedaż w krótszym czasie. Wierzą, że firmy mogą rozwijać się z sumieniem i odnosić sukcesy z duszą.
Stworzyli ekosystem łączący oprogramowanie, edukację i społeczność, aby pomóc firmom rozwijać się lepiej każdego dnia. Hubspot został założony w oparciu o koncepcję „inbound”, zgodnie z którą ludzie nie chcą, aby marketerzy lub sprzedawcy im przeszkadzali, ale chcą, aby im pomagać.
Ich platforma CRM ułatwia współpracę od marketingu i obsługi klienta po sprzedaż i obsługę klienta. Ich funkcje obejmują darmowy kreator stron internetowych, kreator chatbotów, kreator formularzy online, hosting, kreator stron docelowych i aplikację do planowania spotkań. Mają kilka bezpłatnych narzędzi, w tym Brand Kit Generator, Blog Ideas Generator i bibliotekę porównawczą oprogramowania.
Ceny:
Plany cenowe HubSpot są podzielone na dwa rodzaje użytkowników:
- Dla firm i przedsiębiorstw: obejmuje dwa plany, w tym profesjonalny (800 USD miesięcznie) i korporacyjny (3600 USD miesięcznie).
- Dla osób indywidualnych i małych zespołów: Obejmuje trzy pakiety, w tym bezpłatne narzędzie za 0 USD miesięcznie, pakiet startowy za 18 USD miesięcznie i pakiet profesjonalny za 800 USD miesięcznie.
Przeczytaj również: Pytania do konsultanta SaaS SEO
4-Hootsuite
Ostatnie czasy pokazały, że media społecznościowe są tajną bronią do zwiększania świadomości marki i generowania klientów dla startupu.
Jako startup, zarządzanie wszystkim ręcznie może być przytłaczające. Z pomocą przychodzi tutaj skuteczne narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi.
Wybór Hootsuite to jeden z najlepszych sposobów na zarządzanie marketingiem w mediach społecznościowych. To założone w 2008 roku przez Ryana Holmesa, Dario Meli i Davida Tedmana narzędzie do zarządzania mediami społecznościowymi pomaga planować, harmonogramować i syndykować posty w mediach społecznościowych.
Oto najważniejsze funkcje Hootsuite, które obejmują planowanie, monitorowanie, raportowanie i zarządzanie różnymi zadaniami:
- Publikowanie i planowanie: Pomaga planować i tworzyć świetne posty w mediach społecznościowych przy użyciu szablonów Canva, sprawdzania Grammarly i hashtagów generowanych przez sztuczną inteligencję. Możesz także zaplanować większość postów z wyprzedzeniem dla różnych kanałów mediów społecznościowych.
- Angażowanie klientów: W celu poprawy wskaźnika zaangażowania klientów, Hootsuite pozwala być na bieżąco z gorącymi tematami, zarządza wszystkimi przychodzącymi wiadomościami w łatwy i wydajny sposób.zapewnia dokładne i terminowe odpowiedzi potencjalnym klientom, płynnie integruje się z najlepszymi narzędziami CRM i wdraża spersonalizowane chatboty.
- Monitorowanie aktywności: Hootsuite to narzędzie do zarządzania, które monitoruje i śledzi posty, wzmianki o marce i działania konkurencji z jednego pulpitu nawigacyjnego.
- Treści reklamowe: To narzędzie SaaS płynnie reklamuje Twoje treści za pomocą wielokanałowego płatnego i organicznego podejścia. Pulpit nawigacyjny Hootsuite pozwala oszczędzić czas i wysiłek, zwiększając liczbę postów na Facebooku, Instagramie i LinkedIn i kierując je do docelowych odbiorców.
- Analiza wyników: Możesz szybko analizować swoje wyniki w mediach społecznościowych i tworzyć niestandardowe raporty, aby pokazać wpływ na świadomość marki i wyniki finansowe.
Ceny:
Profesjonalny i zespołowy pakiet Hootsuite jest dostarczany z 30-dniowym bezpłatnym okresem próbnym. Ich plan zaczyna się od pakietu profesjonalnego w wysokości 23,14 USD miesięcznie i wzrasta do pakietu biznesowego w wysokości 543,76 USD miesięcznie. Możesz także dostosować swój plan cenowy w ramach pakietu korporacyjnego.
Przeczytaj również: Jak opracować proces sprzedaży B2B SaaS
5-Typeform
Stworzone w 2012 roku przez Roberta Muñoza i Davida Okunieva, Typeform to hiszpańskie narzędzie SaaS, które tworzy zabawne, angażujące, atrakcyjne wizualnie ankiety i formularze dla klientów.
Oprócz tworzenia formularzy ankiet online, Typeform służy również do tworzenia list kontaktów, koszyków i quizów, które pomagają lepiej zrozumieć klientów.
Oto kluczowe funkcje, które lepiej opisują Typeform:
- Nieograniczona liczba formularzy i ankiet
- Projektowanie szablonów metodą przeciągnij i upuść
- Kompatybilny z komputerami stacjonarnymi i urządzeniami mobilnymi
- Darmowy interfejs API
- Ukryte pola
- Wiele ekranów końcowych
- Integracje z wieloma platformami, w tym Zapier, Automate.io, Slack, Mailchimp i HubSpot.
Oto najważniejsze przypadki użycia oferowane przez Typeform:
- Zbieranie informacji rozliczeniowych dla sklepu
- Przesyłanie biletów za pośrednictwem witryny internetowej
- Tworzenie konwersacyjnego pakietu powitalnego
- Zachęcanie nowych użytkowników do zapisania się do programu lub newslettera
- Tworzenie interaktywnych quizów angażujących odwiedzających
- Zbieranie informacji marketingowych i informacji o klientach za pomocą ankiet
- Automatyzacja procesu rekrutacji
- Mierzenie satysfakcji za pomocą formularza opinii klientów
- Dowiedzieć się, dlaczego wskaźnik rezygnacji rośnie dzięki ankietom
- Tworzenie ankiet dla zespołu w celu pomiaru satysfakcji pracowników
Ceny:
Plan cenowy Typeform jest podzielony na trzy pakiety, które zaczynają się od pakietu podstawowego za 25 USD miesięcznie i przechodzą do pakietu biznesowego za 83 USD miesięcznie.
Przeczytaj również: Niezbędny przewodnik po strategii produktu B2B SaaS
Podsumowanie
Aby odnieść sukces w biznesie, musisz wlać sekretny sos produktywności, wydajności i rentowności, korzystając z tych narzędzi oprogramowania jako usługi w swoim startupie.
Chcesz promować swój startup SaaS, wykorzystując te narzędzia? Zaplanuj rozmowę strategiczną z najlepszą agencją marketingową Brenton Way, a pomożemy Twojej marce wyróżnić się z tłumu, tworząc skuteczną strategię marketingową.
Wdrożenie tych narzędzi nie tylko poprawi rozwój firmy, ale także pomoże w płynniejszym zarządzaniu projektami poprzez zrozumienie zachowań klientów, zarządzanie sprzedażą, mierzenie wskaźników, monitorowanie zespołu i śledzenie terminowości działań.mniejszy postęp.