Universal Analytics nadal przetwarza dane dwa miesiące po tym, jak Google poinformował, że przestanie działać.
Google ostrzegał, że wszyscy będą zmuszeni do migracji do Google Analytics 4 do 1 lipca, w przeciwnym razie stracą możliwość śledzenia wydajności swoich witryn i kampanii.
Jednak minęły już dwa miesiące, a wielu marketerów nadal może normalnie korzystać ze swoich kont UA.
Dlaczego nas to obchodzi. Większość marketerów nie przyjęła wymuszonej migracji do GA4 i wielu z nich uznało nowy system za trudny w użyciu, zgłaszając skargi dotyczące interfejsu użytkownika, opóźnień w danych i rozbieżności w danych. Możliwość monitorowania kampanii i wydajności witryny w UA będzie ogromną ulgą dla tych, którzy zmagali się z GA4. Jednak, choć może to być kuszące, nierozsądne byłoby, gdyby marketerzy polegali na UA do celów analitycznych, ponieważ w każdej chwili może przestać przetwarzać dane.
Jakie są najnowsze informacje? Wielu marketerów wyszukiwania i operatorów witryn otrzymało powiadomienia e-mail od Google od około 22 sierpnia, że właściwości Universal Analytics przestały przetwarzać dane. E-mail brzmiał częściowo:
- „Twoja właściwość Universal Analytics [numer właściwości UA] przestała przetwarzać nowe dane. Wszystkie pozostałe standardowe właściwości Universal Analytics wkrótce przestaną przetwarzać nowe dane. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, zachęcamy do przejścia na Google Analytics 4”.
Tymczasem. Oficjalny kanał wsparcia Shopify został niedawno poproszony przez marketera o komentarz na temat tego, kiedy dane UA przestaną przetwarzać dane na platformie handlowej. Rzecznik powiedział na X:
- „Podczas gdy właściwości Universal Analytics nie będą już przetwarzać danych 1 lipca, sprzedawcy nadal będą mogli wyświetlać raporty UA i dane historyczne”.
- „Nie mamy ustalonej daty, kiedy funkcja zostanie całkowicie usunięta z administratora. – Dirk.”
Słowo ostrzeżenia. Chociaż wydaje się, że wiele osób korzystających z UA działa jak zwykle, ostrzeżenie, które zaczęło pojawiać się w narzędziu na początku miesiąca, nadal tam jest, ostrzegając użytkowników przed migracją do GA4. Brzmi ono następująco:
- „Ta właściwość wkrótce przestanie przetwarzać dane”.
- „Wszelkie konwersje i grupy odbiorców używane w kampaniach Google Ad przestaną działać”.
- „Aby uniknąć poważnych zakłóceń w reklamach, zarezerwuj bezpłatną sesję pomocy technicznej, aby zakończyć migrację do Google Analytics 4 już dziś”.
UA zachodzi dla niektórych. Podczas gdy wielu marketerów nadal ma dostęp do swoich danych w UA, inni potwierdzili Search Engine Land, że ich konta przestały przetwarzać dane. James Brockbank, dyrektor zarządzający Digitaloft, powiedział nam w zeszłym miesiącu:
- „Nadal widzę czas rzeczywisty dla tej właściwości UA, ale nie śledzi ona już danych”.
- „Od północy w strefie czasowej tej nieruchomości wyświetlana jest wartość 0 (taka sama dla kilku różnych witryn)”.
Dla marketerów nadal korzystających z UA w przeciwieństwie do GA4, wygląda na to, że ich konta mogą być na pożyczonym czasie.
Pobierz codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(';’); for(let i = 0; i
Co powiedział Google? Google potwierdziło, że sunset UA już się rozpoczął, ale właściwości są usuwane etapami. Cały dostęp do UA zostanie całkowicie usunięty do 1 lipca 2024 roku. Wyszukiwarka potwierdziła to w Centrum pomocy Analytics:
- „Właściwości Universal Analytics przestaną przetwarzać trafienia, w tym standardowe właściwości na kontach, które zawierają również właściwości 360, począwszy od 1 lipca 2023 r.”.
- „Niektóre właściwości będą nadal przetwarzać dane przez krótki okres po tym czasie, ponieważ przygotowujemy zamknięcie Universal Analytics”.
- „Dostęp do wcześniej przetworzonych danych we właściwości Universal Analytics będzie możliwy do 1 lipca 2024 r.”.
- „Począwszy od 1 lipca 2024 r. wszyscy użytkownicy, w tym osoby uzyskujące dostęp do właściwości 360, utracą dostęp do interfejsu użytkownika i interfejsu API Universal Analytics”.
- „Wiemy, że Twoje dane są dla Ciebie ważne, dlatego zalecamy wyeksportowanie raportów historycznych przed tą datą”.
Szczegółowe informacje: Aby uzyskać więcej informacji na temat migracji do GA4, przeczytaj przewodnik Google „Dowiedz się, jak dokonać zmiany”.