Czy prowadzisz małą firmę, czy dużą, dobra strategia marketingowa nigdy nie jest tania. Musisz włożyć pieniądze w umieszczenie swojej marki tam, czyniąc jej nazwę znaną i przekonując ludzi do zakupu tego, co sprzedajesz. Problem w świecie rzeczywistym jest nie wiele osób może sobie na to pozwolić.
Problem ten staje się bardziej skomplikowany wiedząc, że wydawanie dużych pieniędzy na marketing nie zawsze równa się dobrym wynikom. Niektórzy przedsiębiorcy z większym budżetem marketingowym myśleć, że mając wiele kanałów do reklamowania swojej firmy będzie oznaczać większe szanse na wygraną.
Jednak, używając budżetu mądrze do marketingu jest to, co każdy logiczny przedsiębiorca by zrobić. Oznacza to, że należy wybierać tylko te kanały i strategie, które najlepiej pasują do Twojego modelu biznesowego i potrzeb marketingowych.
Co z SEO i SEM?
Marketing cyfrowy jest dobrą strategią marketingową, ponieważ może spełnić oczekiwania w zakresie skuteczności i elastyczności kosztów. A jeśli chodzi o marketing cyfrowy, SEM i SEO to prawdopodobnie najlepsze opcje, jakie masz.
Search Engine Marketing (SEM) i Search Engine Optimization (SEO) są zarówno bardzo popularne wśród nowoczesnych marketerów. Dzieje się tak głównie dlatego, że gigant wyszukiwarek, Google, pozostaje dziś najczęściej używaną i odwiedzaną stroną internetową. Według Oberlo, Google dostaje ponad 89,3 miliardów wizyt na całym świecie w ciągu jednego miesiąca.
Ta przytłaczająca liczba pokazuje, jak bardzo Google jest popularny wśród ludzi na całym świecie. W związku z tym stał się on potężną platformą dla firm i marketerów, aby dotrzeć do szerszej publiczności.
Chociaż obie te metody działają w wyszukiwarkach, SEM i SEO różnią się od siebie znacząco. A jeśli zastanawiasz się, który z nich powinieneś wykorzystać dla swojego biznesu, oto co musisz wiedzieć:
Słowa kluczowe
Słowa kluczowe
są wspólną podstawą zarówno dla SEO, jak i SEM. Ponieważ obie strategie działają w wyszukiwarkach, dbają o to, co ludzie wyszukują w sieci, aby być widocznym.
Słowa kluczowe: SEM
Dla SEM, słowa kluczowe, które są zwykle używane w kampaniach, są oparte na dwóch rzeczach: wolumenie wyszukiwania i koszcie licytacji. Kiedy używasz słów kluczowych dla platform takich jak Google Ads, ważne jest, aby używać tych, które mają wysoki popyt w zakresie wyszukiwań i tych, których koszt jest w ramach budżetu.
Słowa kluczowe z wyższym kosztem są bardziej konkurencyjne w użyciu słów kluczowych i licytacji. Ponieważ będziesz płacić za kliknięcie w kampaniach SEM, licytowanie za odpowiednie słowa kluczowe jest ważne, aby uzyskać pożądane konwersje.
Słowa kluczowe w SEM są również kategoryzowane według grup reklam. Grupy reklam są używane do reprezentowania konkretnego produktu, który sprzedajesz. Tak więc, jeśli sprzedajesz wiele produktów, to najlepiej mieć wiele grup reklam dla każdego z nich, a następnie wybrać słowa kluczowe, które najlepiej reprezentują swój produkt dla każdej kategorii dla odmiany.
Słowa kluczowe: SEO
Dla SEO, wyszukiwalność jest jednym z najważniejszych czynników do rozważenia w rozpoczęciu solidnej strategii SEO. Chcesz się upewnić, że wystarczająco dużo ludzi szuka wybranych słów kluczowych, aby dać Ci widoczność, której potrzebujesz dla swojej witryny.
Innym elementem, na który powinieneś zwrócić uwagę przy wyborze słów kluczowych, jest intencja wyszukiwania. Oznacza to po prostu, że musisz postawić się w sytuacji swojego rynku docelowego i zastanowić się, jakich zapytań mogą oni używać w polu wyszukiwania Google.
Jeśli prowadzisz stronę internetową e-commerce, powinieneś strzelać do rankingu dla transakcyjnych słów kluczowych. Możesz przeczytać więcej o intencjach wyszukiwania tutaj, abyś mógł zrozumiećrstand, które rodzaje słów kluczowych najlepiej pasują do reprezentowania swojej witryny, firmy i treści, które chcesz, aby odwiedzający zobaczyć.
Optymalizacje
Optymalizacje: SEM
Dla SEM, optymalizacje są powszechnie dokonywane w oparciu o czynniki takie jak budżet i sposób, w jaki chcesz zaprezentować swoje reklamy. SEM polega na tym, aby Twoje reklamy były istotne i przyciągały wzrok użytkowników. Tak więc, Twoim celem jest, aby Twoje reklamy pojawiały się na szczycie wyników wyszukiwania I aby ludzie je klikali.
Aby zoptymalizować swoje reklamy SEM, musisz mieć angażujące nagłówki, godne zaufania opisy i informacyjne rozszerzenia – obejmują one obrazy, ceny, rozszerzenia połączeń i inne szczegóły produktu, o których kupujący powinien wiedzieć.
Oto przykład naszej zoptymalizowanej reklamy na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP):
Nagłówki, których używam w reklamach SEO Hacker, tak jak to pokazano powyżej, są bezpośrednie i proste. Opis pokazuje, dlaczego jesteśmy dobrzy, ponieważ w rzeczywistości jesteśmy w rankingu numer 1 wśród wszystkich agencji SEO na Filipinach dla słowa kluczowego seo philippines. Wreszcie, z naszych reklam, odwiedzający jest tylko kliknięcie od naszych ofert, darmowe narzędzie do audytu strony internetowej i referencje klientów. To daje im największą ilość informacji z zaledwie kilku kliknięć.
Optymalizacje: SEO
SEO wymaga podobnych optymalizacji jak SEM, ale wymagałoby to znacznie więcej wysiłku i strategicznego myślenia, aby było skuteczne. To, jak Twoja strona prezentuje się w SERPach, jest również ważne, ponieważ przyczynia się do jej klikalności.
W przypadku SEO, oprócz tego, jak użytkownicy widzą Twoją stronę w wynikach wyszukiwania, należy również zwrócić uwagę na to, jak Google indeksuje i rozumie Twoją stronę.
Google stale udoskonala swój czynnik rankingowy poprzez zmiany algorytmu, ale niektóre czynniki są podstawowymi standardami optymalizacji. Obejmują one szereg czynników technicznych, w tym meta tagi, takie jak slug, tag tytułowy i meta description.
Poza technicznym zdrowiem Twojej strony, Google patrzy również na jakość Twoich treści i Twój status off-page, aby dobrze uplasować się w rankingu. Oznacza to, że musisz mieć treść, która wykorzystuje Twoje słowo kluczowe w taki sposób, że dajesz informacje, których potrzebują użytkownicy.
Oto przykład, jak to robimy dla tego samego słowa kluczowego – seo philippines:
Oprócz treści, Twoja strona powinna być również widoczna i połączona z innymi stronami, aby ustanowić autorytet.
Dlatego podejście w SEO jest bardziej holistyczne i zdecydowanie wymaga więcej pracy. Autorytet, wnikliwość i przyjazność dla użytkownika są głównymi czynnikami, które pomagają w rankingu w SERPach, więc bądź przygotowany, aby przejść dodatkową milę, jeśli zaczynasz z kampanią SEO.
Wyniki
Wyniki: SEM
Każda firma, która chce uzyskać natychmiastowy wynik ze swoich wysiłków marketingowych, wybierze raczej SEM niż SEO. SEM pozycjonuje Twoją stronę na pierwszej stronie wyszukiwarek, jak tylko zaczniesz prowadzić kampanię. Jeśli reklamy są dobrze zoptymalizowane, można również uzyskać dobrą liczbę konwersji z witryny.
Co ważne dla SEM jest to, że twoje rankingi znikną jak tylko kampania się skończy lub skończy się budżet, ponieważ w zasadzie płacisz za swoje miejsce na górze wyników wyszukiwania.
Wyniki: SEO
SEO robi coś zupełnie odwrotnego. SEO to maraton, a nie sprint. Zajmuje miesiące, a nawet lata dla nowych firm, aby zobaczyć wyniki z niego i sprawiają, że ich strona internetowa zajmuje wysokie miejsce w wyszukiwarkach takich jak Google. To dlatego, że robisz to organicznie.
Jeśli myślisz długoterminowo, SEO da ci lepszy wynik. Jeśli stale budujesz treści i utrzymujesz czynniki SEO w ryzach, zobaczysz, jak Twoja strona dominuje w wynikach wyszukiwania dla wielu słów kluczowych istotnych dla Twojej branży.
Oznacza to, że świadomość marki, wiarygodność i obecność w sieci są ustanawiane powoli, ale pewnie w tym samym czasie, nie tylko dla użytkowników, ale także dla Google.
Kluczowy wniosek
SEO i SEM to dwie różne strategie marketingu cyfrowego, które wymagają różnych wysiłków w celu poprawy. Podczas gdy SEM jest lepsze dla płatnego ruchu i natychmiastowych wyników, SEO jest najlepsze dla ruchu organicznego i długoterminowych powtarzających się gości, przewodów i sprzedaży.
Obie te strategie doprowadzą Cię do tego samego miejsca, ale jedna może być lepiej dopasowana do Twoich potrzeb marketingowych i biznesowych.
Jeśli jesteś zainteresowany jednym nad drugim, pamiętaj, że oba są bardzo ważne. Wybór tylko jednej z nich z powodu ograniczeń budżetowych jest normalny. Ale, łączenie obu strategii jest faktycznie możliwe i dałoby Ci najlepsze wyniki w zakresie ruchu, zaangażowania, a co najważniejsze, konwersji.
Oto artykuł do przeczytania, który pomoże Ci uzyskać jak najwięcej korzyści z Twojej strategii SEO i SEM.
Którego więc z nich próbowałeś? SEO czy SEM? A może jedno i drugie? Podziel się swoimi doświadczeniami w sekcji komentarzy poniżej!