Noogler: SEO to spam, reklamy pomagają w pozycjonowaniu
W 2012 roku jeden z Googlerów trafił na pierwsze strony gazet, gdy powiedział, że „SEO nie jest dobre dla użytkowników ani dla całego Internetu” oraz „to błąd, że można uzyskać wysoką pozycję w Google bez kupowania reklam, a Google próbuje naprawić ten błąd”.
Czy powiedział to Matt Cutts, John Mueller lub inny wybitny Googler? Nie. W rzeczywistości był to Noogler (lub nowy Googler).
Czy więc ten nowy pracownik poślizgnął się i ujawnił, co naprawdę myśli Google? O wiele bardziej prawdopodobne jest to, że po prostu nie wiedział, o czym mówi.
Google nie uważa SEO za spam. Jeśli chodzi o reklamy, Google powiedział: „Jak zawsze, rankingi wyszukiwania Google są całkowicie niezwiązane z płatnymi usługami reklamowymi Google i innymi partnerstwami, i nie ma absolutnie żadnego sposobu, aby webmaster zapłacił pieniądze, aby zwiększyć rankingi wyszukiwania”.
Przeczytaj wszystko na ten temat w Google wyjaśnia: Nie, reklamy nie powinny pomagać w rankingach i nie, SEO nie jest złe.
A jednak, ponad dekadę później, te mity SEO nadal istnieją.
Również tego dnia
Google twierdzi, że witryny Shopify są w dobrym stanie indeksowania po doniesieniach o przeciągniętym indeksowaniu
2022: John Mueller z Google powiedział, że problem był związany z „tymczasowym spadkiem sposobu obliczania, ile możemy indeksować”, co sugeruje, że nie było problemu z witrynami Shopify.
Google testuje przewodniki zakupowe w mobilnych wynikach wyszukiwania
2022: Przedstawiał użytkownikom różne opcje menu rozwijanego, aby dowiedzieć się więcej o wyszukiwanym produkcie.
Problem z danymi raportów wydajności Google Search Console może mieć wpływ na analitykę
2022: Miało to wpływ na dane Google Search, Google Discover i Google News.
Odrzucanie postów Google z powodu niezgodności z wytycznymi dotyczącymi obrazów
2020: Wyglądało na to, że Google nie chce, aby użytkownicy korzystali ze zdjęć stockowych.
Google dodaje skróty Siri do swoich aplikacji na iOS
2020: Użytkownicy mogli podejmować działania w odpowiedniej aplikacji Google za pośrednictwem Siri, wypowiadając frazy wyzwalające, takie jak „szukaj w Google”.
Spadek liczby kliknięć po usunięciu obrazów i informacji o artykułach z wyników wiadomości w SERP
2019: Google starał się pokazać potencjalne „niezamierzone konsekwencje” nowych przepisów dotyczących praw autorskich, które wymagają opłat za wyświetlanie treści w wynikach wyszukiwania.
Google Search Console udostępnia nowy skonsolidowany widok
2019: Google udostępniło podgląd skonsolidowanego widoku danych.
Bing do wydawców: Zacznij korzystać z nowego procesu przesyłania adresów URL Bing do indeksowania już teraz
2019: Bing chciał zmniejszyć wysiłek i zasoby włożone w indeksowanie sieci.
Google rozpoczyna egzekwowanie procesu certyfikacji dla sprzedawców biletów na wydarzenia w AdWords
2018: Sprzedawcy biletów znaleźli się teraz na liście reklamodawców objętych ograniczeniami w AdWords i musieli uzyskać certyfikat Google, zanim mogli się reklamować.
Google chce teraz większych obrazów dla artykułów AMP
2018: Nowy minimalny wymóg to 1200 pikseli szerokości i 800 000 pikseli łącznie.
AdWords Express uruchamia powiadomienia o połączeniach z reklam w wyszukiwarce
2018: Reklamodawcy mogą oceniać połączenia i otrzymywać powiadomienia o nieodebranych połączeniach.
Google dodaje nowe funkcje i usprawnia nawigację w mobilnych wyszukiwarkach hoteli i lotów
2018: Google wprowadziło karty, które pozwalają użytkownikom przełączać się między hotelami, lotami i szczegółami podróży.
Bing odrzucił 130 mln reklam w 2016 r., w tym 17 mln reklam dotyczących oszustw związanych z pomocą techniczną
2017: Reklamodawcy próbujący ataków phishingowych i promujący podrabiane towary nadal próbowali uniknąć wykrycia.
Podejrzewana kara za płatne linki nie wpłynęła jeszcze na wyniki finansowe Expedii
2014: Expedia stwierdziła: „Nasz ruch z Google, zarówno płatny, jak i organiczny, nadal rośnie z roku na rok”.
Google Now dodaje Google Now „Launcher”, dostawców wideo na żądanie, rezerwacje Airbnb i nie tylko
2014: Google wprowadziło kilka ulepszeń do aplikacji wyszukiwarki Google na Androida, wzmacniając funkcje Google Now na Nexusie 5 i niektórych innych urządzeniach.
YP chce bezpośrednio konkurować z Google i Yelp na rynku lokalnym
2014: Nowy CMO planuje skupić się na personalizacji, większej głębi treści i doświadczeniach wieloplatformowych.
Google plasuje się na 2. miejscu za Apple jako druga najcenniejsza firma w Ameryce
2014: Jako największy na świecie reklamodawca internetowy, wzrost Google był odzwierciedleniem większej roli branży technologicznej na świecie.
Bing łączy siły z The Hollywood Reporter w oczekiwaniu na Oscary
2014: Aby stworzyć „najlepszy przewodnik po Oscarach”.
Search In Pics: Golden Tate z Glass na Super Bowl, Google Indoor Clouds i skarpetki z Androidem
2014: Najnowsze zdjęcia pokazujące, co ludzie jedzą w firmach zajmujących się wyszukiwarkami, jak się bawią, z kim się spotykają, gdzie rozmawiają, jakie mają zabawki i nie tylko.
Ulepszone kampanie Google inspirują miłość, nienawiść i nadzieję na kolejną wersję
2013: Przemyślenia marketerów na temat tego, co im się podobało, co im się nie podobało, co należało zrobić i co chcieliby zobaczyć w przyszłych wersjach.
Nagła zmiana w raportowaniu liczby linków w Google Webmaster? Bez paniki.
2013: To był błąd. Google powiedziało, że nad nim pracuje.
Wyszukiwanie na Twitterze pozwala ponownie znaleźć stare tweety
2013: Twitter poinformował, że niektóre starsze tweety będą dostępne.
Google wciąż #1 źródłem ruchu dla większości z 30 najlepszych witryn – raport
2012: Google jest najważniejszym źródłem ruchu dla 23 z 30 najpopularniejszych witryn internetowych.
Czy reklamodawcy Super Bowl wykorzystali zainteresowanie wyszukiwaniem?
2012: Marki wykonały znacznie lepszą robotę, utrzymując prostotę i kierując widzów do interesujących, odpowiednich stron, które ich angażowały.
Google: 41 procent wyszukiwań reklam na Super Bowl pochodziło z urządzeń mobilnych
2012: Liczba wyszukiwań związanych z reklamami Super Bowl w USA wzrosła o 200% na komputerach stacjonarnych, 970% na tabletach i 2700% na smartfonach.
Nowość: odnośniki do stron Google z małymi strzałkami
2012: Google potwierdziło wprowadzenie nowego wyglądu jednowierszowych odnośników do stron.
Wolfram|Alpha Goes Pro z potężnymi narzędziami do analizy i prezentacji danych
2012: Dodano możliwość analizowania własnych zestawów danych.
Google Webmaster Tools i Google Analytics: Początek użytecznej integracji?
2011: Strona weryfikacyjna Narzędzi Google dla Webmasterów zawierała link do opcji Google Analytics dla wszystkich zweryfikowanych witryn.
Google Instant teraz w wyszukiwarce produktów
2011: Google dodało Google Instant do widoku Google Shopping Search w wynikach wyszukiwania.
Google do UE: Jesteśmy zawsze otwarci na sugestie dotyczące algorytmów
2011: Dyrektor generalny Google Eric Schmidt powiedział, że „Google może być skłonne do zmiany niektórych metodologii algorytmu wyszukiwania”, aby uniknąć potencjalnych grzywien lub innych kar.
Ocena reklam Super Bowl 2011 pod kątem widoczności w wyszukiwarce i zaangażowania użytkowników
2011: 100% marek miało przynajmniej pewną widoczność w wyszukiwarce. Jednak wiele marek w ogóle nie wspomniało o reklamach Super Bowl na swoich stronach głównych.
Natychmiastowa powtórka: Gdzie znaleźć reklamy Super Bowl
2011: Cztery dobre strony, które ułatwiają ich znalezienie i obejrzenie.
Reklamy PSA zostaną wycofane z AdSense
2011: Wydawcy korzystający z AdSense zobaczą na swoich stronach mniej banerów z ogłoszeniami reklamowymi.
Konferencja Google I/O 2011 wyprzedana w 59 minut
2011: W 2009 i 2010 roku wyprzedanie biletów na to wydarzenie zajęło odpowiednio 90 i 50 dni.
Egipski dyrektor Google, Wael Ghonim, powinien zostać natychmiast zwolniony z egipskiego aresztu
2011: Został zatrzymany przez egipski rząd podczas protestów.
Blekko: Mamy już milion slashtagów
2011: Jeśli uwzględnimy „/likes” generowane przez Facebooka, liczba slashtagów wzrośnie do ponad miliona.
Badanie Twittera: Wiadomości głównego nurtu to węglowodany, blogi to białko dla marketingu
2011: Blogerzy mieli większy wpływ niż publikacje głównego nurtu w dziedzinach takich jak technologia i rozrywka.
Google emituje reklamę telewizyjną podczas Super Bowl – ale dlaczego?
2010: Reklama „Parisian Love” miała 1,2 miliona wyświetleń na YouTube, zanim pojawiła się podczas Super Bowl.
Wyszukiwanie godziny rozpoczęcia Superbowl: Jak radzą sobie silniki, NFL i CBS?
2010: NFL, CBS i wyszukiwarki nie radziły sobie najlepiej z nawiązywaniem kontaktu z osobami, które chciały dowiedzieć się, o której godzinie rozpocznie się mecz.
Nowy lokalny kąt Google News
2008: Nowe możliwości pozwoliły użytkownikom „stworzyć lokalną sekcję dla dowolnego miasta, stanu lub kraju na świecie”.
Dyrektor ds. zarządzania programem Microsoft Live Search Core Relevance, Eytan Seidman, przechodzi na emeryturę
2008: Główny zespół ds. trafności, którym zarządzał Eytan, obejmował indeksowanie i rankingowanie dla Live Search.
Microsoft przejmuje firmę Caligari zajmującą się oprogramowaniem do modelowania 3-D
2008: Grupa była częścią zespołu Virtual Earth, ale oprogramowanie było również wykorzystywane do tworzenia gier.
Jeśli lubisz Digg, pokochasz Ask’s Big News
2008: Ask przyjął zasadę mediów społecznościowych, że potrzebujesz innych, aby powiedzieli ci, jak ważne są wiadomości, dzięki nowym ocenom „BigFactor”.
Styczeń 2008: Najpopularniejsze artykuły w Search Engine Land
2008: 10 najpopularniejszych artykułów Search Engine Land ze stycznia 2008.
Spóźniona propozycja Randa Fishkina dotycząca SuperBowl otrzymuje odpowiedź twierdzącą
2007: Zamiast reklamy Super Bowl, zadał pytanie podczas reklamy „Veronica Mars”.
Google Maps Australia zmienia 30-sekundowy spacer w 18-minutową przejażdżkę
2007: Wyszukiwanie wskazówek dojazdu z hotelu Shelbourne do biura Google w Sydney po drugiej stronie ulicy prowadziło przez płatny most i z powrotem.
Gmail w publicznej wersji beta, dostępny dla wszystkich
2007: Aby uzyskać dostęp do własnego konta Gmail, nie było już potrzebne zaproszenie ani kod SMS.
Google wprowadzi płatne GooAplikacje?
2007: Kiedyś firmy mogły bezpłatnie korzystać z aplikacji biurowych Google.
Google wysyła Schmidta do Waszyngtonu
2007: Schmidt lobbował za wieloma rzeczami podczas swojego przemówienia, w tym za ustawą znoszącą podatki od dostępu do Internetu i handlu elektronicznego, neutralnością sieci i inicjatywami rządowymi mającymi na celu pomoc małym firmom w zakresie technologii.
Live Search SOAP API poza wersją beta
2007: Dodano także kilka nowych funkcji, w tym więcej języków, więcej wyników wyszukiwania, ulepszone tagi wyszukiwania, więcej opcji lokalnych, ulepszone wyniki telefoniczne i więcej przykładów kodowania.
Yahoo dodaje pole polecanych witryn kreatora wyszukiwania
2007: Yahoo dodało pole do strony głównej w celu promowania witryn wyszukiwarek generowanych przez użytkowników.
Kudos To National Pork Board For Apologies & Fundraising Efforts
2007: Marketingowiec zajmujący się wyszukiwaniem i działacz na rzecz karmienia piersią otrzymał dwa listy z przeprosinami, a National Pork Board wsparł kampanię zbierania funduszy dla Mother’s Milk Bank Of Ohio.
Poszukiwanie „następnego Google”
2007: Spojrzenie na demonstracje związane z wyszukiwaniem z konferencji DEMO.
Searchforvideo unowocześnia wygląd i możliwości
2007: Widzom zaprezentowano markowe kanały treści, a do indeksu wyszukiwania dodano setki partnerów wideo.
SideStep pozyskuje 15 milionów dolarów
2007: SideStep miał na oku więcej przejęć.
Z Search Marketing Expo (SMX)
Wcześniejsze wypowiedzi ekspertów merytorycznych Search Engine Land (MŚP)
Te kolumny są migawką w czasie i nie zostały zaktualizowane od czasu publikacji, chyba że zaznaczono inaczej. Opinie wyrażone w tych artykułach są opiniami autora, a niekoniecznie Search Engine Land.