Stały spadek organicznego współczynnika klikalności stanowił prawdziwe wyzwanie dla SEO w ciągu ostatnich kilku lat.
Ponieważ ranking organiczny staje się coraz bardziej konkurencyjny, najlepszym sposobem, w jaki SEO może nadal się wyróżniać, jest skupienie się na funkcjach SERP i bogatych wynikach, według Tannera Zoromskiego, menedżera SEO w Merkle, firmie zarządzającej doświadczeniami klientów.
Techniczne SEO jest skutecznym sposobem na zwiększenie tego typu widoczności, wykorzystując dane strukturalne i znaczniki schematu. Wyjaśnia on:
- „Zasadniczo chcemy ułatwić życie wyszukiwarkom, stosując te techniki, ponieważ w rezultacie nagrodzą nas one wyższą pozycją naszych treści w SERP i będziemy mieli więcej interakcji ze strony wyszukiwarek”.
Poniżej znajduje się podsumowanie tego, w jaki sposób dane strukturalne i testowanie schematów mogą zwiększyć widoczność w SERP, przedstawione przez Zoromskiego na SMX Advanced.
Wyszukiwanie się zmienia
Wyszukiwarka nieustannie ewoluuje. W miarę wdrażania nowych funkcji dane strukturalne mogą zapewnić witrynom przewagę potrzebną do skutecznej i wydajnej komunikacji z wyszukiwarkami, wyjaśnił Zoromski:
- „Chcę tu podkreślić, że Google nadal testuje i wdraża zmiany w wyszukiwaniu, polegając w większym stopniu na informacjach skrobanych z witryn. Widzimy też więcej wyników przypominających strony z listami produktów – co daje wskazówki co do kierunku, w jakim Google chce podążać ze swoim produktem”.
- „Oznacza to, że musimy zadać sobie pytanie, jak pozostać w czołówce. Jak najskuteczniej komunikować się z wyszukiwarkami? I jak upewnić się, że pomimo tych różnych zmian, nadal jesteśmy obecni i wyświetlamy się jako pierwsi?”
Zrozumienie zakresu schematu
Ekspert SEO wyjaśnił, jak ważna jest wiedza na temat dostępnych schematów i jak prawidłowo je wdrożyć, aby uzyskać maksymalny efekt:
- „Istnieją ponad 32 różne typy schematów, które można wdrożyć w celu interakcji z ponad 16 różnymi funkcjami SERP”.
- „Niezależnie od tego, czy publikujemy artykuły lub blogi, czy też recenzujemy filmy, ważne jest, aby zrozumieć, jaki schemat możemy wykorzystać, aby pomóc wyszukiwarkom w indeksowaniu naszych witryn”.
Zwycięstwo dzięki schematowi produktów
SEO może wdrożyć schemat produktu, obrazy i opisy na wszystkich stronach, aby wygrać fragmenty funkcji – inaczej znane jako pozycja zero, jak wyjaśnił Zoromski:
- „Wdrożenie tego typu schematu zapobiega kierowaniu ruchu do konkurencji”.
- „Upewnij się, że Twoja marka daje z siebie wszystko i odpowiada na pytania, które konsumenci chcą wiedzieć o swoich produktach”.
- „Dodatkowo, upewnij się, że narracja pozostaje na miejscu i na temat tego, czego potrzebuje Twoja marka, dzięki czemu wygrywasz na pozycji zero. Schemat jest sposobem na osiągnięcie tego celu”.
Wyniki, o których warto krzyczeć
Zoromski podzielił się studium przypadku, nad którym osobiście pracował, w którym jego zespół był w stanie podwoić organiczne sesje dla witryny z przepisami kulinarnymi poprzez poprawienie mikrodanych i zastąpienie ich danymi strukturalnymi:
- „Mój zespół stanął przed wyzwaniem – przeglądu i rozwiązania problemu nieprawidłowo zagnieżdżonych mikrodanych, które powodowały błędy w filmach z przepisami i znacznikach artykułów na blogu”.
- „Kiedy spojrzeliśmy na SERP dla tego słowa kluczowego, wszystkie najwyższe pozycje organiczne miały dane strukturalne – nie było organiczny wpis w najwyższych wynikach wyszukiwania, co podkreśla potrzebę wdrożenia danych strukturalnych i bycia widocznym”.
- „Nasze podejście polegało na zaleceniu klientowi usunięcia mikrodanych i zastąpienia ich znacznikami JSON LD. W rezultacie dostarczyliśmy szablony JSON-LD dla typów danych strukturalnych Artykuł, Wideo, Przepis, a także Przepis z zagnieżdżonym wideo”.
- „W rezultacie ustrukturyzowane dane przepisów i artykułów przyniosły 101% wzrost liczby sesji organicznych”.
- „Jest to dość wyraźny dowód na to, że posiadanie schematu na tych stronach naprawdę zwiększyło ich widoczność i zaangażowanie wyszukiwarek”.
Otrzymuj codzienny biuletyn, na którym polegają marketerzy.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(’;’); for(let i = 0; i <h2>Śledzenie wydajności</h2> <p>Z punktu widzenia testowania, Zoromski zaleca tworzenie i monitorowanie własnych testów SEO w celu śledzenia wydajności i uwzględniania wielu czynników, takich jak:</p> <ul> <li>Ustalenie metryk i wymiarów, na które ma to wpływ.</li> <li>Budowanie niestandardowych raportów w celu monitorowania wydajności KPI.</li> <li>Definiowanie harmonogramów testowania w celu zapewnienia wyników w określonym czasie.</li> <li>Kontrolowanie wewnętrznych i zewnętrznych zmiennych, takich jak wersje deweloperskie i promocje witryny.</li> <li>Zezwolenie na założenia, które mogą mieć wpływ na wyniki.</li> <li>Przekazywanie ustaleń między zespołami.</li> </ul> <h2>AI i przyszłość schematu</h2> <p>W związku z ostatnimi postępami w dziedzinie sztucznej inteligencji, Zoromski dodał, że schemat z pewnością odegra rolę w tym obszarze w przyszłości – i jest to sytuacja, którą SEO muszą uważnie monitorować. Podsumował: </p> <ul> <li>”Przy całym szumie wokół ChatGPT, Bing i Bard, widzimy konsekwencje i skutki w całym obszarze cyfrowym – i SEO absolutnie będzie miało na to wpływ”. </li> <li>”Zachowanie wyszukiwarki zmieni się, ponieważ sztuczna inteligencja zapewnia więcej odpowiedzi w języku naturalnym, a nie listę linków”. </li> <li>”Jako SEO musimy upewnić się, że w przyszłości nasze witryny będą wyposażone i będą w stanie skutecznie współdziałać z tymi różnymi zmianami. Bądź więc czujny i upewnij się, że jesteś na czele tego procesu.” </li> </ul>