Jeśli jesteś w dziedzinie rozwoju sieci, możesz chcieć zwrócić uwagę na te przewidywane w branży trendy.
Istnieje wiele trendów w projektowaniu i rozwoju, które krążą po internecie. Badając ten temat, natknąłem się na artykuły, w których wymieniono ich aż 50. Podczas gdy wiele z nich jest uzasadnionymi tematami zainteresowania, większość z nich nie była godna nagłówków.
Więc jak wylądowałem na 6 najlepszych? Po pierwsze i najważniejsze, temat musiał być istotny i powszechny (w końcu to definicja modnego). Dodatkowo, musiały mnie one uderzyć jako ważne i wartościowe, jeśli chodzi o rozwój stron internetowych w szczególności.
Jeśli nie są one jeszcze na twoim radarze, są szanse, że wkrótce będą. Uzyskanie dobrego chwytu na te godne uwagi tematy może naprawdę pomóc podnieść swój biznes tworzenia stron internetowych.
Oto szybki przegląd tego, co będziemy pokrywać:
Ponieważ AI jest wspólnym mianownikiem dla wszystkich rozwijających się technologii, na które będziemy patrzeć w tym artykule, wydawało się, że krótka historia na ten temat będzie w porządku.
A Primer on A
I
Pierwsze wyobrażenia o AI pojawiły się w formie mitów i plotek; sztuczne istoty obdarzone inteligencją lub świadomością przez jakichś mistrzów rzemiosła. Wiecie, typowa historia o początkach.
Filozofowie i liderzy innych dziedzin nadal dyskutowali nad istotą tego, co stanie się AI, a w latach 40. ubiegłego wieku powstał pierwszy programowalny komputer cyfrowy. Jednak ze względu na to, że potrafił on jedynie wykonywać polecenia (a nie je przechowywać), brakowało mu warunku wstępnego inteligencji: formalnego rozumowania.
W latach 50. matematyk Alan Turing stworzył Teorię Obliczeniową, sugerując, że możliwe jest skonstruowanie elektronicznego mózgu. Postulował on, że maszyny mogą wykorzystywać informacje do rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, podobnie jak ludzie, a w 1956 roku powstała dziedzina badań nad sztuczną inteligencją jako dyscyplina akademicka.
W latach 60. i 70. sztuczna inteligencja rozkwitała, a komputery były w stanie przechowywać więcej informacji, stając się jednocześnie szybsze, tańsze i bardziej dostępne.
W latach 80. i 90. AI nadal nabierała tempa. Wprowadzono i spopularyzowano techniki uczenia się i systemy eksperckie, a rządy i przemysł przeznaczyły miliardy dolarów na zrewolucjonizowanie AI. Niestety, najśmielsze cele nie zostały zrealizowane, a inwestorzy wycofali się z finansowania.
W latach 90. i 2000 wiele z przełomowych osiągnięć AI zostało zrealizowanych, mimo że rządowe fundusze i zainteresowanie opinii publicznej zeszły na dalszy plan. W 1997 roku opracowany przez IBM program komputerowy do gry w szachy, Deep Blue, pokonał panującego mistrza świata w szachach, arcymistrza. Jeszcze w tym samym roku w systemie Windows zaimplementowano oprogramowanie do rozpoznawania mowy.
Od przełomu wieków AI nadal prosperuje. Do 2016 roku wartość sprzętu i oprogramowania związanego z AI przekroczyła 8 miliardów dolarów, a New York Times uznał zainteresowanie AI za „szał”.
W dzisiejszej erze „Big Data” (charakteryzującej się ilością, szybkością, różnorodnością, wartością i prawdziwością), AI nadal pędzi do przodu, czasami jej możliwości nie tylko osiągają, ale wręcz przewyższają moc obliczeniową. (patrz Prawo Moore’a.)
Z AI na czele niemal każdej technologii, o której można pomyśleć, możliwości wydają się nieograniczone, a szanse ekscytujące
.
Zatem, bez dalszych
ceregieli…
6 najważniejszych trendów w tworzeniu stron internetowych
Przejdźmy od razu do sedna sprawy. Oto 6 najważniejszych trendów w tworzeniu stron internetowych na rok 2023, zaczynając od…
AI Chatbots
AI
Chatboty, czyli asystenci AI, są niezwykle rozpowszechnione w dzisiejszym świecie i oczekuje się, że będą znacznie rosły. W rzeczywistości SEMRush przewiduje 33,2% wzrost rok do roku od 2020 do 2027.
Ujawnienie statystyk dotyczących AI Chatbot. Image Source.
Chatboty AI pomagają milionom ludzi i firmom wykonywać operacje szybciej, korzystając z podpowiedzi tekstowych lub głosowych. Oferują również dostępność 24/7/365, co jest kluczowe dla zapewnienia gotowego dostępu do klientów na całym świecie w każdej strefie czasowej.
Uważane za jedną z najbardziej wpływowych technologii, które będą kształtować przyszłość rozwoju sieci, chatboty AI są inteligentniejsze niż zwykłe chatboty. Dzięki wykorzystaniu technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) i uczenia maszynowego (ML) lepiej rozumieją, czego chce użytkownik, a następnie dostosowują to doświadczenie do danej osoby.
Chatboty AI mogą łatwo angażować się w złożone rozmowy bez ilorazu interwencji człowieka. Ponieważ analizują zachowanie i rozwiązują problemy, ich algorytmy uczenia się AI stają się mądrzejsze z każdym zapytaniem, które obsługują.
Wpływ chatbotów AI jest znaczący. Po prostu: Chatboty poprawiają i usprawniają doświadczenie klienta. W szczególności wykazano, że zmniejszają one liczbę skarg klientów (tj. zwiększają satysfakcję), poprawiają pozyskiwanie leadów i przepływ kontaktów oraz zwiększają sprzedaż. Nie ulega wątpliwości, że im bardziej klienci są zadowoleni z doświadczeń online, tym bardziej prawdopodobne jest, że dokonają zakupu w firmie, która je zapewnia.
Twórcy stron internetowych mogą skorzystać z chatbotów napędzanych przez AI na kilka sposobów, takich jak zastąpienie elementów nawigacyjnych na stronach internetowych, aby ułatwić rozwój, lub integracja chatbotów z komunikatorami, więc mniej aplikacji musi być opracowanych.
Przy zaangażowaniu klientów będącym kluczowym wskaźnikiem sukcesu biznesowego, naprawdę nie można sobie pozwolić na zignorowanie korzyści płynących z chatbotów AI, zwłaszcza że w najbliższej przyszłości staną się one jeszcze bardziej wyrafinowane.
Asystent głosowy
Jesteśmy obecnie w środku ery wyszukiwania głosowego. Każdy smartfon jest wyposażony w cyfrowych asystentów głosowych, a ich domowe odpowiedniki (inteligentne głośniki) gwałtownie zyskują na popularności.
Najczęstsze sposoby interakcji z asystentami głosowymi to smartfony, inteligentne samochody i inteligentne głośniki – w tej kolejności. Czterech największych dostawców asystentów głosowych to Apple’s Siri, tytułowy Asystent Google, Amazon’s Alexa i Microsoft’s Cortana.
Choć istnieje wiele powodów, dla których ludzie korzystają z asystentów głosowych, do najważniejszych zadań należy wykonywanie połączeń (lub wysyłanie SMS-ów), uzyskiwanie wskazówek dotyczących dojazdu, odtwarzanie muzyki i znajdowanie pobliskich firm.
Najnowsze dane z raportu The Global State of Digital 2022 pokazują, że 22,5% użytkowników na całym świecie korzysta z asystentów głosowych każdego tygodnia w Internecie, przy czym dotyczy to szerokiego zakresu wiekowego (16-64 lata).
Kluczowe statystyki asystentów głosowych z raportu The Global State of Digital.
Ponadto przewiduje się, że wielkość rynku aplikacji asystentów głosowych wzrośnie z 2,8 mld w 2021 roku do 11,2 mld USD do 2026 roku, przy złożonej rocznej stopie wzrostu (CAGR) wynoszącej 32,4%.
W jaki sposób asystenci głosowi stali się tak popularni? Częściowo ze względu na łatwość użycia; podstawowe umiejętności komunikacyjne są już obecne u ludzi, więc zarówno dzieci, jak i seniorzy mogą dostosować się do interfejsów głosowych z minimalną krzywą uczenia się. Po drugie, cyfrowi asystenci głosowi są powszechnie dostępni w smartfonach, więc technologia jest w zasięgu ręki bez dodatkowych kosztów.
Technologia asystentów głosowych to również są wdrażane w celu zwiększenia dostępności stron dla osób niedosłyszących i niedowidzących.
Ze względu na ich masowe wykorzystanie, wyniki wyszukiwania głosowego zaczną zajmować wyższe i bardziej widoczne miejsca na stronach wyników wyszukiwania. Oznacza to, że firmy będą kładły nacisk na optymalizację swoich produktów i usług z wyszukiwaniem głosowym na czele.
Daje to spore możliwości twórcom stron internetowych, jeśli chodzi o technologię asystenta głosowego i włączenie jej do procesu rozwoju.
Dobrym miejscem do rozpoczęcia korzystania z tego trendu jest optymalizacja danych strukturalnych pod kątem wyszukiwania głosowego w WordPressie.
Progresywne aplikacje internetowe (PWA
)
Progresywne aplikacje internetowe (aka PWA) to aplikacje internetowe, które działają niezależnie od przeglądarki i wchodzą w interakcję z klientem jak natywna aplikacja. Niektóre znakomite przykłady to Google Maps, Starbucks i Spotify.
Wskazówki, że PWA jest preferowane. Źródło obrazu.
PWA są obecnie w czołówce trendów w tworzeniu stron internetowych i oczekuje się, że w najbliższej przyszłości całkowicie zastąpią tradycyjne aplikacje internetowe.
Korzystając z pojedynczej bazy kodu, programiści mogą kodować Progressive Web Apps, aby współpracować z nowoczesnymi interfejsami API, zapewniając zwiększone możliwości i niezawodność, które mogą dotrzeć do każdego – niezależnie od jego lokalizacji lub urządzenia, na którym się znajduje.
PWA poprawiają ogólne doświadczenie użytkownika ze względu na te kluczowe korzyści
:
- szybkie
- stosunkowo niski koszt
- szybkie uruchomienie/dystrybucja na rynku
- szybka instalacja i automatyczna aktualizacja
- oszczędność energii i pamięci masowej urządzenia
- działają dobrze w trybie offline (lub przy złych połączeniach)
- zwiększają zaangażowanie/konwersję na stronie internetowej
- konserwacja i aktualizacja jest bezproblemowa
- w pełni wciągające doświadczenie
Kolejnym plusem PWA jest to, że Google traktuje priorytetowo aplikacje internetowe, które szybko ładują się na urządzeniach mobilnych. Ponieważ skracają one czas ładowania strony, PWA drastycznie poprawiają rankingi wyników wyszukiwania.
Według Statista, sprzedaż mobilna na rynku globalnym ma osiągnąć 8,1 miliarda dolarów w 2026 roku. Oznacza to, że ludzie będą prawdopodobnie wybierać swoje urządzenia mobilne zamiast ich niemobilnych odpowiedników dla większości swoich potrzeb zakupowych, opierając się bezpośrednio na tym, co zapewniają PWA.
PWA są responsywne, bezpieczne, łatwe w instalacji, skalowalne i niezawodnie połączone, co czyni je idealnym rozwiązaniem dla wielu zastosowań B2B i B2C.
Podpowiedź: Czy używasz motywu Avada na stronach klientów? Następnie sprawdź nasz artykuł o tym, jak przyspieszyć i zoptymalizować Avadę za pomocą naszych wtyczek Smush i Hummingbird z własną wtyczką PWA Avady.
Aplikacje jednostronicowe
(SPA)
Aplikacje jednostronicowe (lub SPA) są jednym z najbardziej krytycznych trendów technologicznych w tworzeniu stron internetowych w dzisiejszych czasach.
Architektura SPA. Źródło obrazu.
SPA jest aplikacją internetową opartą na JavaScript. Zamiast ładować oddzielne strony HTML z serwera, ładuje ona pojedynczą, konkretną stronę do odwiedzających, dynamicznie aktualizując jej zawartość bez odświeżania strony.
Serwisy społecznościowe (pomyśl o Facebooku i Twitterze), jak również Gmail i Google Drive, są jednymi z najbardziej znanych SPA.
Ponieważ większość urządzeń je obsługuje, technologia SPA ma charakter międzyplatformowy. Działają dobrze nawet przy wolnym połączeniu internetowym lub w trybie offline, ładując zawartość z pamięci podręcznej, gdy użytkownicy uruchamiają stronę. SPA są również lepiej przygotowane do pracy bez kodów po stronie serwera przesiąkniętych technologią API.
Wszystko to oznacza, że SPA działają szybko i utrzymują uwagę użytkowników, co prowadzi do większe zaangażowanie i zmniejszony współczynnik odrzuceń.
SPA są łatwe w tworzeniu, opłacalne i zajmują mniej miejsca na serwerze, dzięki czemu są praktyczne zarówno dla użytkowników końcowych, jak i programistów.
Podpowiedź: Poczuj się jak w SPA i przeczytaj kilka relaksujących artykułów, aby wprowadzić Cię w nastrój? W takim razie sprawdź te bąbelkowe tutoriale:
Internet rzeczy (IoT)
Długo zapowiadany jako fala przyszłości, Internet rzeczy (lub IoT) to ruch, w którym przedmioty otrzymują łączność sieciową, która historycznie jej nie miała, w celu wysyłania i odbierania danych.
IoT jest jedną z najszybciej rozwijających się technologii w rozwoju sieci, przy czym Statista wskazuje, że liczba urządzeń podłączonych do IoT osiągnie ponad 29 miliardów do 2030 roku.
Urządzenia podłączone do IoT na świecie według roku. Źródło obrazu.
Obiekty IoT mogą obejmować urządzenia domowe, urządzenia i technologie noszone, a także kamery, czujniki i urządzenia sygnalizacyjne – wszystkie pomagają szybciej zaspokoić potrzeby użytkowników.
Ponadto IoT może sprawić, że wiele inaczej niepodłączonych urządzeń będzie dostępnych z telefonu.
Popularnym przykładem może być pakiet produktów Google Nest, który zapewnia użytkownikom funkcje takie jak media, alarmy, światła i inne, po prostu za pomocą głosu.
Urządzenia podłączone do IoT mają stały transfer danych, co pozwala firmom angażować użytkowników w swoje usługi z niesamowitą prędkością, tworząc jednocześnie spersonalizowane doświadczenie.
IoT jest skalowalny, ponieważ dystrybuuje i zbiera dane, ale nie jest zależny od ilości danych. Jest również niezawodny, zapewniając dokładne wyniki w szybkim czasie. Dodatkowo, wykorzystuje potężne technologie bezpieczeństwa, aby chronić dane biznesowe i dane użytkowników.
Inteligentny ekosystem IoT zapewnia szeroki zakres korzyści, które mogą być włączone do stron internetowych i aplikacji mobilnych, analizując zachowanie klienta w celu poprawy doświadczenia użytkownika, jednocześnie dostarczając programistom wgląd.
Motion UI
Motion UI, pod parasolem motion design, ma być głównym trendem w projektowaniu stron internetowych w nadchodzącym roku. Zasadą jest minimalistyczny design połączony z wyrafinowanymi interakcjami, które wyglądają niesamowicie i przyciągają uwagę użytkownika.
Motion UI w całej okazałości. Źródło: Taras Migulko dla emote_agency na Dribbble.
Motion UI to potężna technologia front-endowa, która może tworzyć konfigurowalne, animowane elementy UI i przejścia CSS przy użyciu bibliotek SASS.
Popularne ruchy obejmują animacje tła, animowane wykresy i modułowe przewijanie oraz akcje przejściowe, takie jak przesuwanie, obracanie, odbijanie itp. Wszystkie one mogą zaspokoić indywidualne style, a ich celem jest przyciągnięcie i utrzymanie uwagi użytkowników.
Motion UI jest ogólnie kompatybilny ze wszystkimi technologiami internetowymi i pozwala na elastyczność w umieszczaniu na stronach internetowych. Możesz zastosować te przejścia do nakładek, menu off-canvas, modali i innych.
Ludzie są instynktownie zmuszeni do podążania za ruchem i szukania wizualnych wskazówek. Udowodniono również, że ruch wywiera większy wpływ niż statyczne obrazy, co oznacza, że jesteśmy bardziej skłonni do zapamiętania treści wyświetlanych za pomocą ruchu.
Motion UI jest najlepiej wykorzystywany do opowiadania historii i wywoływania emocji, co sprawia, że jest potężnym narzędziem zwiększającym zaangażowanie użytkowników.
Podpowiedź: Szukasz inspiracji Motion design w UI? Sprawdź te strony z doskonałymi przykładami. Zobacz również ten poruszający artykuł dla wtyczki Motion UI, której możesz użyć, aby twoje witryny WordPress skakały.
Trendy czy narzędzia handlu?
Od lat śledzimy trendy takie jak AI chatboty, asystenci głosowi, PWA, SPA, IoT i Motion UI; zobacz jak nabrały pary od 2018, 2019 i 2020 roku.
2023 będzie świadkiem wielu postępów w dziedzinie rozwoju sieci i przekształci sposób, w jaki świat robi interesy – w tym sposób, w jaki wchodzisz w interakcje ze swoimi klientami.
Przyjęcie najnowszych trendów web dev pozwoli Ci zachować konkurencyjność, oferując najbardziej popularne i najnowocześniejsze projekty i usługi.
Jeśli chcesz zbudować swoje witryny WordPress na najtrwalszym fundamencie, zapisz się do naszego biuletynu, aby usłyszeć o najnowszych i największych osiągnięciach w świecie WordPressa, i rozważ członkostwo i hosting z WPMU DEV. Dzięki naszemu zestawowi pro wtyczek, 5-gwiazdkowemu wsparciu i gwarancji zwrotu pieniędzy, na pewno będziesz wyprzedzać krzywą.