Już jest. Po tygodniach doniesień o niestabilności wyszukiwania (już w maju), widzimy oficjalne ogłoszenie dotyczące aktualizacji Google Core Update z sierpnia 2023 roku.
Została ona uruchomiona 22 sierpnia, a jej wdrożenie ma potrwać co najmniej dwa tygodnie, w związku z czym webmasterzy mogą spodziewać się wkrótce dużych lub małych zmian w swoich rankingach.
Jeśli widzisz spadek, nie martw się. Wytyczne dla właścicieli witryn są takie same jak zawsze, a ja przygotowałem krótką listę kontrolną, aby pomóc Twojej witrynie odzyskać.
Aktualizacja Google Core z sierpnia 2023 r.
Podstawowe aktualizacje Google odgrywają ważną rolę w sposobie pozycjonowania i wyświetlania witryn w wynikach wyszukiwania.
W chwili pisania tego artykułu mija drugi tydzień od rozpoczęcia wdrażania wspomnianej podstawowej aktualizacji Google, która rozpoczęła się 22 sierpnia 2023 roku.
Jest to druga szeroka aktualizacja podstawowego algorytmu w tym roku, po aktualizacji z marca 2023 r., której pełne wdrożenie zajęło 2 tygodnie. Spodziewam się, że ta zajmie tyle samo czasu.
Co warto wiedzieć o aktualizacji rdzenia z sierpnia 2023 r.?
Ponieważ Google nadal w pełni wdraża podstawową aktualizację, oto kilka ważnych rzeczy, które musisz o niej wiedzieć:
- Będzie ukierunkowana na wszystkie rodzaje treści – blogi, obrazy itp.
- Wpłynie na Google Discover i inne funkcje, takie jak polecane fragmenty.
- Nie jest to kara, ale nagroda za świetne strony internetowe.
- Jest to aktualizacja globalna, która wpłynie na wszystkie regiony i języki.
- Jej pełne wdrożenie zajmie około dwóch tygodni.
- Odzyskiwanie po aktualizacji nie jest gwarantowane, ciągłe ulepszanie witryny jest koniecznością.
Podstawowa aktualizacja Google z sierpnia 2023 r. ma na celu poprawę sposobu, w jaki wyszukiwarka dostarcza wyniki użytkownikom. Aktualizacja ta może potencjalnie znacząco wpłynąć na wydajność stron internetowych, dlatego ważne jest, aby specjaliści SEO i webmasterzy tacy jak my mieli oko na to, jak działają nasze witryny w miarę wdrażania tej podstawowej aktualizacji.
W przeciwieństwie do innych aktualizacji, ta jest holistyczna i aktualizuje sposób, w jaki Google ocenia witryny jako całość. Oznacza to, że jeśli Twoja witryna została dotknięta, niekoniecznie musi to wskazywać na jeden błąd – po prostu istnieją teraz inne strony, które Google uważa za bardziej wartościowe niż Twoja, w oparciu o nowe wytyczne dotyczące rankingu.
Strona historii publikacji rankingu Google pokazuje nam, kiedy oficjalnie rozpoczęła się ta aktualizacja. Zalecam sprawdzanie jej od czasu do czasu, aby zobaczyć, kiedy aktualizacja została zakończona.
Co zrobić po aktualizacji Core Update z sierpnia 2023 r.?
To zależy. Jeśli Twoje strony odnotowują wzrost w rankingach, to świetnie – oznacza to, że Twoje SEO jest nagradzane.
Jeśli widzisz pewne wahania, nadszedł czas, aby przejrzeć całą witrynę, aby ustalić, czy jest to spowodowane aktualizacją podstawową, czy też innymi rzeczami, które mogłeś zmienić w swojej witrynie (przypadkowo w tym samym czasie).
Nie ma powodu do paniki, ponieważ samo Google udzieliło porad, jak sobie z tym poradzić:
Ważne jest,
- aby zrozumieć, że spadek w rankingach niekoniecznie musi oznaczać, że coś jest nie tak z Twoimi stronami internetowymi
- Google udostępniło również listę pytań do przemyślenia, jeśli Twoja witryna doświadczy wpływu aktualizacji r
dzenia.
- W innym poście podsumowałem oficjalne porady Google dotyczące odzyskiwania po aktualizacji.
- Warto zauważyć, że podczas gdy drobne odzyskiwanieZmiany w rankingach mogą wystąpić między aktualizacjami podstawowymi, najbardziej znaczące zmiany zwykle następują po kolejnych aktualizacjach podstawowych.
Porady Google dotyczące poprawy rankingów stron po aktualizacji głównej z sierpnia 2023 r.
Google zaleca witrynom samodzielną ocenę treści, ponieważ wyszukiwanie organiczne powinno koncentrować się na dostarczaniu użytkownikom odpowiednich odpowiedzi i zasobów.
Przyjrzyj się swoim najgorszym stronom i zadaj sobie następujące pytania:
- Czy moje treści spełniają intencje wyszukiwania użytkownika?
- Czy moje treści dostarczają oryginalnych informacji lub analiz?
- Czy treść zawiera błędy ortograficzne lub stylistyczne?
- Czy treść jest łatwa do zrozumienia?
- Czy moje treści są godne zaufania i odnoszą się do innych wiarygodnych źródeł?
- Czy moje treści zostały napisane z myślą o użytkowniku i jego doświadczeniach na mojej stronie?
- Czy moje treści zostały napisane przez kogoś, kto zna dany temat?
- Czy moje czynniki na stronie (takie jak tag tytułu i nagłówki) zapewniają opisowe, spójne i pomocne podsumowanie moich treści?
- Czy treść jest masowa lub spamerska?
Najważniejsze, do czego dąży Google, jest następujące: upewnij się, że masz wysokiej jakości witrynę, która zapewnia wysokiej jakości treści. Postępuj zgodnie z tym, a wszystko powinno być w porządku.
Sugeruję również zapoznanie się z przygotowaną przeze mnie listą kontrolną SEO i pomocnym przewodnikiem aktualizacji treści, które obejmują najlepsze praktyki, które pomogą Twojej witrynie odzyskać pozycję w rankingu.
Wpływ i odzyskiwanie pozycji po aktualizacji głównej
Wahania rankingów i wpływ po aktualizacji wydają się normalne, a to, co widzimy, jest podobne do ostatniej podstawowej aktualizacji. Duża zmienność SERP.
Przewiduję, że trend zmienności będzie również podobny do tego, co widzieliśmy w marcu – zmienność będzie najwyższa w ciągu pierwszego tygodnia, a następnie powoli ustabilizuje się i powróci do normy około 12-14 dni.
Następnie możemy spodziewać się, że w ciągu następnego tygodnia lub dwóch Google uruchomi kolejną aktualizację, aby wycofać wszelkie elementy, które doprowadziły do „złych” wyników wyszukiwania podczas wdrażania aktualizacji.
Mogę mówić tylko za siebie, mamy szczęście, że nie widzieliśmy, aby którykolwiek z naszych obecnych klientów był bezpośrednio dotknięty aktualizacją rdzenia z sierpnia 2023 roku. Nawet większość naszych klientów zaobserwowała pozytywne wzorce w swoich rankingach, ale uważam, że jest to wynikiem naszych ciągłych optymalizacji, a nie bezpośredniego wpływu głównej aktualizacji.
A teraz, jeśli masz negatywny wpływ na aktualizację podstawową z sierpnia 2023 r., uzbrój się w cierpliwość, ponieważ odzyskanie rankingów utraconych w wyniku aktualizacji podstawowej zajmie zwykle kilka tygodni lub miesięcy, jeśli ulepszenia witryny to uzasadniają.
Pamiętaj, że Google stale ulepsza swoje algorytmy. Pomiędzy kolejnymi aktualizacjami może publikować drobne aktualizacje, które mogą mieć pozytywny wpływ na strony, które wprowadziły zmiany w międzyczasie.
Kluczowe wnioski
Jak zawsze mówiłem – SEOto długa gra. Oznacza to, że będziesz musiał stale aktualizować swoją witrynę i nadążać za wszelkimi zmianami algorytmów, aby upewnić się, że Twoja witryna spełnia to, czego Google zawsze szuka: godną zaufania witrynę, która zapewnia użytkownikom wartościowe odpowiedzi. Kiedy więc Google wprowadza aktualizację, oznacza to po prostu, że musisz ponownie ocenić, w jaki sposób dostarczasz tę wartość swoim odbiorcom.
Jeśli więc konsekwentnie dążysz do tego, aby Twoja witryna była wysoce trafna dzięki odpowiednim metodom, nie musisz być zaniepokojony aktualizacją Core z sierpnia 2023 roku.zjadł.
Jako specjalista SEO uważnie śledzę wpływ tej aktualizacji i zaktualizuję ten post, gdy znajdę coś godnego uwagi w odniesieniu do trendów wyszukiwania lub innych istotnych czynników.