Czy chcesz wiedzieć, co to jest wysyłanie wiadomości e-mail i jak zrobić to „we właściwy sposób”?
E-mail blast lub broadcast wysyła pojedynczą wiadomość e-mail do wielu subskrybentów z listy mailingowej. Może to być bardzo skuteczna strategia, aby uzyskać większą sprzedaż, a blogerzy używają tych wiadomości, aby uzyskać większy ruch na stronie.
W tym artykule wyjaśnimy, jak prawidłowo przeprowadzić wysyłkę wiadomości e-mail i podzielimy się kilkoma przykładami.
Co to jest e-mail blast?
E-mail blast to pojedyncza wiadomość e-mail wysyłana do całej listy e-mailowej, dużego segmentu tej listy lub wielu list e-mailowych jednocześnie.
E-maile te są kierowane do większości lub wszystkich kontaktów na liście mailingowej, dzięki czemu e-mail blast jest kampanią o szerokim zasięgu.
Kampanie e-mail blasts są również znane jako broadcast emails, mass emails, bulk emails, e-blasts i email campaigns. Większość ludzi używa terminu „kampanie e-mailowe”, aby uniknąć agresywnego wrażenia związanego z terminem „e-mail blast”.
E-blasty są używane głównie do wysyłania treści promocyjnych i newsletterów. W WPBeginner używamy wiadomości e-mail do promowania naszych wtyczek WordPress premium i udostępniania naszych pomocnych samouczków.
Na przykład, spójrz na kampanię e-mail All in One SEO for WordPress wysłaną podczas ich urodzinowej wyprzedaży.
Jeśli chcesz powiadomić wszystkich swoich subskrybentów o specjalnych ofertach, wiadomości e-mail są najbardziej niezawodną i skuteczną formą komunikacji.
Czy wiadomości e-mail są przestarzałe?
Chociaż wiadomości e-mail są świetne do dostarczania wiadomości do dużej liczby osób, niektórzy uważają je za przestarzałą metodę komunikacji.
Dzieje się tak dlatego, że wiadomości e-mail typu blast są masowo wysyłane do wszystkich, niezależnie od ich wyboru, priorytetów i potrzeb. Czasami wiadomości masowe mogą wydawać się nieistotne i bezużyteczne dla odbiorców.
Z tego powodu odbiorcy mogą zignorować wiadomość, oznaczyć ją jako spam lub nawet wypisać się z listy mailingowej.
Oto najważniejsze powody, dla których użytkownicy nie lubią wiadomości e-mail typu blast:
1. Niesegmentowane: Wiadomości e-mail typu blast często wykorzystują całą listę mailingową bez segmentacji. Subskrybenci wiadomości e-mail są zazwyczaj bardzo różni i mogą być zainteresowani różnymi produktami lub usługami.
2. Nieukierunkowane: Wiadomości e-mail typu blast wysyłają tę samą wiadomość do wszystkich bez uwzględnienia ich zainteresowań, wcześniejszych interakcji lub potrzeb. Użytkownicy często wypisują się z listy mailingowej po otrzymaniu takich niechcianych wiadomości.
3. Brak personalizacji: Wszyscy uwielbiamy czytać wiadomości, które zwracają się do nas osobiście. Wiadomości e-mail, które nie są spersonalizowane, są często oznaczane jako spam.
4. Niespodziewane: Rozsyłane wiadomości e-mail są zwykle nieoczekiwane, więc odbiorcy mogą odczuwać naturalny opór.
W przeciwieństwie do sytuacji sprzed 10 czy 15 lat, dostępnych jest wiele nowych metod marketingowych, takich jak media społecznościowe, reklamy typu pay-per-click i inne. Jednak żadna z nich nie jest tak skuteczna jak e-mail.
Możesz się więc zastanawiać: czy e-mail blast jest martwy? Odpowiedź brzmi NIE.
E-mail jest nadal najbardziej niezawodną formą komunikacji na świecie. Dzięki nowej technologii istnieją lepsze sposoby na wysyłanie wiadomości e-mail, aby uzyskać lepsze wyniki.
W poniższej sekcji wyjaśnimy, jak przeprowadzić wysyłkę e-mailową w PRAWIDŁOWY sposób.
Jak wysłać wiadomość e-mail „we właściwy sposób” – krok po kroku
Marketerzy, zarówno z dużych, jak i małych firm, nadal używają wiadomości e-mail do promowania swoich produktów, ofert rabatowych i innych. więcej.
A wyniki są znakomite. Dzieje się tak dlatego, że używają wiadomości e-mail we właściwy sposób.
Jeśli nie jesteś profesjonalnym marketerem, możesz wykonać poniższe kroki, aby z powodzeniem uruchomić wysyłkę e-mailową:
Krok 1: Wybierz najlepszą usługę wysyłania wiadomości e-mail
Po pierwsze, potrzebujesz solidnej usługi marketingu e-mailowego, aby utworzyć wysyłkę e-mailową. Usługa marketingu e-mailowego umożliwia utworzenie listy mailingowej, segmentowanie tej listy i wysyłanie masowych wiadomości e-mail.
Na rynku istnieją dziesiątki usług marketingu e-mailowego. Wśród nich najpopularniejsze są Constant Contact, Brevo, Drip i ConvertKit.
Wypróbowaliśmy i przetestowaliśmy wszystkie powyższe usługi e-mail marketingu i uważamy, że są one świetne w tym, co oferują. Polecamy jednak Constant Contact, ponieważ zapewnia najlepszą ofertę.
Constant Contact to najbardziej przyjazne dla początkujących oprogramowanie do wysyłania wiadomości e-mail. Ma dziesiątki gotowych szablonów wiadomości e-mail, które pomogą Ci szybko zacząć. Możesz wybrać szablon i łatwo dostosować go za pomocą edytora przeciągnij i upuść.
Posiada proste opcje zbierania wiadomości e-mail, funkcje automatyzacji do wysyłania/wyzwalania wiadomości e-mail na podstawie działań użytkownika i wiele innych. Ponadto pozwala segmentować subskrybentów i wysyłać ukierunkowane kampanie e-mailowe.
Aby rozpocząć, należy odwiedzić stronę Constant Contact i założyć nowe konto.
Możesz szybko utworzyć konto Constant Contact, ponieważ oferuje ono bezpłatne konto próbne (nie jest wymagana karta kredytowa).
Gdy to zrobisz, zobaczysz pulpit nawigacyjny Constant Contact, w którym możesz zarządzać swoimi listami e-mail, przeglądać subskrybentów i wysyłać wiadomości e-mail.
Alternatywnie możesz również skorzystać z Brevo, które oferuje bezpłatny plan marketingu e-mailowego.
Krok 2. Utwórz swoją listę e-mailową
Lista e-mailowa to po prostu lista adresów e-mail, na które można wysyłać wiadomości. Jest jak książka kontaktowa zawierająca adresy e-mail subskrybentów i potencjalnych klientów.
Aby utworzyć listę e-mail w Constant Contact, wystarczy przejść do menu „Kontakty” u góry i kliknąć przycisk „Utwórz listę”.
Lista e-mail to miejsce przechowywania wszystkich kontaktów e-mail.
Kliknięcie przycisku spowoduje wyświetlenie wyskakującego okienka, w którym należy wprowadzić nazwę listy e-mail i kliknąć przycisk „Zapisz”.
Constant Contact utworzy teraz listę e-mailową.
Następnym krokiem jest dodanie kontaktów do listy. Wystarczy otworzyć nową listę e-mail i kliknąć przycisk „Dodaj kontakty”.
Constant Contact umożliwia dodawanie kontaktów na wiele sposobów. Możesz wpisać kontakt, przesłać go z pliku lub zaimportować z Gmaila, Outlooka i innych aplikacji.
Jeśli chcesz szybciej rozwijać swoją listę e-mailową, zapoznaj się z naszym przewodnikiem na temat łatwych sposobów rozwijania listy e-mailowej.
Krok 3: Segmentacja listy e-mailowej
Gdy masz już listę e-mailową, następnym krokiem jest jej segmentacja. Segmentacja e-maili jest najważniejszą częścią udanego wysyłania wiadomości e-mail.
Segmentacja wiadomości e-mail dzieli subskrybentów na mniejsze grupy lub segmenty w celu wysyłania wysoce ukierunkowanych wiadomości e-mail.
Możesz segmentować swoich subskrybentów na podstawie płci, wieku, położenia geograficznego, zainteresowań, historii zakupów, aktywności kontaktowej i innych.
Na przykład księgarnia może utworzyć różne segmenty dla studentów sztuk pięknych, fizyki i matematyki, aby wysyłać ukierunkowane wiadomości e-mail.
Segmentacja wiadomości e-mail jest kluczowym zadaniem, które musi być wykonywane z jasnym celem.oal. Musisz jasno określić, którzy subskrybenci powinni być uwzględnieni w segmencie.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z tym przewodnikiem na temat inteligentniejszych sposobów segmentowania listy e-mailowej.
Aby utworzyć segmenty w Constant Contact, należy przejść do menu „Kontakty” i kliknąć zakładkę „Segmenty”. Następnie kliknij przycisk „Utwórz segment”.
Constant Contact oferuje szereg kryteriów do wyboru.
Na następnym ekranie możesz utworzyć segment, wybierając żądane kryteria.
Możesz utworzyć segment według aktywności kontaktu, takich jak wysłane, otwarte, kliknięte lub nieotwarte wiadomości e-mail. Możesz także uwzględnić subskrybentów e-maili według danych kontaktowych, w tym stanowiska, miasta, kraju itp.
Po zakończeniu wystarczy kliknąć przycisk „Zapisz i wyświetl podgląd”.
Następnie możesz powtórzyć proces, jeśli chcesz utworzyć więcej segmentów.
Krok 4: Utwórz ukierunkowaną kampanię e-mailową
Po utworzeniu segmentów kolejnym zadaniem jest utworzenie ukierunkowanej kampanii e-mailowej lub wiadomości e-mail.
Kampanię e-mailową można utworzyć na różne sposoby, w zależności od używanego oprogramowania do marketingu e-mailowego.
Aby zaprojektować kampanię e-mail w Constant Contact, należy przejść do menu „Kampanie”, a następnie kliknąć przycisk „Utwórz”.
Spowoduje to wyświetlenie wyskakującego okienka pokazującego kilka kampanii, które można utworzyć za pomocą Constant Contact.
Aby kontynuować, należy wybrać opcję E-mail.
Następnie zobaczysz dziesiątki gotowych szablonów wiadomości e-mail gotowych do użycia.
Możesz przeglądać szablony pojedynczo lub po prostu wpisać słowa kluczowe, aby wyszukać szablon.
Wystarczy kliknąć, aby wybrać szablon jako punkt wyjścia.
Następnie otworzy się strona kreatora kampanii e-mail. Najpierw należy nazwać kampanię.
Następnie kliknij link „Ustawienia e-mail”, aby edytować temat wiadomości e-mail, nazwę nadawcy i nie tylko.
Następnie należy kliknąć opcję „Personalizuj”.
Tutaj możesz wybrać imię lub inne dane kontaktowe, które chcesz wstawić w temacie wiadomości.
Możesz również wprowadzić nazwę ogólną, taką jak Klient, Użytkownik lub Przyjaciel, aby zwrócić się do użytkowników, których imiona są niedostępne. Po zakończeniu wystarczy kliknąć przycisk „Wstaw”.
W temacie wiadomości pojawi się tekst z dużymi nawiasami.
Na przykład na poniższym zrzucie ekranu widać [[FIRSTNAME OR „customer”]].
Następnie możesz edytować nagłówek wiadomości e-mail From Name (nazwa firmy lub organizacji) i From Address.
Nie zapomnij kliknąć przycisku „Zapisz”, aby zapisać zmiany.
Następnym krokiem jest dostosowanie treści wiadomości e-mail.
Możesz po prostu wskazać i kliknąć dowolny element wiadomości e-mail, aby go edytować lub usunąć.
Możesz także przeciągać i upuszczać elementy i układy z lewego paska bocznego.
Po zakończeniu projektowania wiadomości e-mail można wyświetlić jej podgląd. Jeśli wygląda dobrze, wystarczy kliknąć przycisk „Kontynuuj” w prawym górnym rogu.
Następnie na ekranie pojawią się opcje wysyłania wiadomości e-mail.
W tym miejscu możesz wybrać odbiorców z list e-mailowych lub segmentów. Na przykład wybierzemy segment, który utworzyliśmy wcześniej.
Na prawym pasku bocznym zobaczysz opcje wysłania kampanii e-mail teraz lub zaplanowania jej na później.
Krok 5: Zmierz wyniki i popraw dostarczalność wiadomości e-mail
SeProwadzenie kampanii e-mailowej nie oznacza, że praca została wykonana. Po wysłaniu wiadomości e-mail należy zmierzyć wyniki i sprawdzić, jak odbiorcy reagują na wiadomości.
Najlepsze usługi marketingu e-mailowego, takie jak Constant Contact, mają wbudowane funkcje statystyk wiadomości e-mail.
Aby wyświetlić statystyki kampanii e-mail, wystarczy kliknąć pozycję menu „Raportowanie” u góry.
Możesz także zobaczyć wydajność swoich kampanii e-mailowych indywidualnie, klikając je.
Zobaczysz współczynnik otwarć wiadomości e-mail, całkowitą liczbę wysłanych wiadomości e-mail, odrzuceń i udanych dostaw. Raporty ujawnią również współczynnik klikalności, nie otwarto, anulowano subskrypcję i oznaczone statystyki spamu.
Największym wyzwaniem związanym z wysyłaniem wiadomości e-mail jest ich dostarczalność. W wielu przypadkach wiadomości e-mail nie są w ogóle dostarczane lub są wysyłane bezpośrednio do skrzynki spamowej.
Oto kilka sprawdzonych technik poprawy dostarczalności wiadomości e-mail:
- Od czasu do czasu aktualizuj swoją listę e-mailową, aby usunąć fałszywe adresy e-mail, usunięte wiadomości e-mail i inne.
- Utrzymuj częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail (bez skoków).
- Unikaj mylących tytułów wiadomości.
- Spraw, by wiadomości e-mail były użyteczne dzięki wartościowej i angażującej treści.
Najlepsze przykłady wysyłania wiadomości e-mail
Istnieją dwa główne rodzaje wiadomości e-mail wykorzystywanych w marketingu: E-maile rozsyłane (Email blasts) i E-maile wyzwalane (Triggered Emails).
E-maile wyzwalane to zautomatyzowane wiadomości e-mail, które są wysyłane do użytkowników po ich działaniach. Na przykład, możesz wysłać powitalną wiadomość e-mail po tym, jak użytkownik zasubskrybuje Twoją listę.
Wysyłanie wiadomości e-mail różni się tym, że ręcznie tworzysz kampanie i wysyłasz je do dużego segmentu naraz. Wysyłanie wiadomości e-mail odbywa się z przekonaniem, że pojedyncza wiadomość będzie pomocna dla każdego subskrybenta na liście lub w segmencie.
Nie można rozesłać wiadomości powitalnej do całej listy mailingowej, która może zawierać także starych klientów. Tak więc wysyłanie wiadomości e-mail może być wykorzystywane tylko do określonych celów.
Oto najlepsze przykłady takich wiadomości:
1. Wyprzedaż błyskawiczna
Jeśli oferujesz błyskawiczną wyprzedaż, możesz masowo wysyłać e-maile, aby poinformować wszystkich swoich subskrybentów.
Oto kilka przykładów tematów wiadomości e-mail z wyprzedażą błyskawiczną:
- [FLASH SALE] Buty 40%-60% taniej!
- [OSTATNIA SZANSA] Wyprzedaż 40%-60% kończy się dzisiaj!
2. Informacje o wydarzeniach, takich jak webinaria
Możesz wysyłać masowe wiadomości e-mail, jeśli prowadzisz kursy online i webinaria dla swoich użytkowników.
Oto kilka tematów wiadomości e-mail z informacjami o wydarzeniach:
- Szkolenie LIVE: 10 kroków do stworzenia zwycięskiej kampanii e-mailowej
- Dołącz do nas LIVE jutro o 17:00 na BEZPŁATNE zajęcia marketingowe
3. Nowe produkty
Możesz wysłać wiadomość e-mail, gdy wprowadzasz nowy produkt. Najlepiej jest podzielić swoją listę na już zakupionych klientów i nowych subskrybentów, aby móc wysyłać do nich różne kampanie.
4. Newslettery
Newslettery są najpopularniejszym rodzajem wiadomości e-mail. Wiadomości, strony internetowe czasopism, blogi, a także organizacje biznesowe lub non-profit wysyłają biuletyny, aby informować swoich subskrybentów o najnowszych wiadomościach.
Zapoznaj się z naszym samouczkiem na temat zakładania newslettera e-mail, aby dowiedzieć się więcej o najlepszych praktykach, które sprawią, że będzie on bardziej skuteczny.
Mamy nadzieję, że ten artykuł pomógł ci dowiedzieć się, czym jest wysyłka e-mailowa i jak ją przeprowadzić we właściwy sposób. Możesz również zapoznać się z naszym poradnikiemjak uzyskać darmowy biznesowy adres e-mail lub nasze propozycje ekspertów dotyczące najlepszych darmowych narzędzi autorespondera dla firm.
Jeśli podobał Ci się ten artykuł, zasubskrybuj nasz kanał YouTube, aby zobaczyć samouczki wideo WordPress. Można nas również znaleźć na Twitterze i Facebooku.