Istnieje bot AI, który jest używany przez wielu specjalistów SEO do budowania całych stron internetowych, które tworzą ogromne ilości ruchu wyszukiwania ze względu na jego możliwości. Gdybym powiedział ci, że możesz użyć tego oprogramowania już teraz za darmo, jak byś się czuł?
Cóż, masz szczęście.
Bo to rzeczywiście jest wolny do użytku. I można, w rzeczywistości, ranking pierwszej strony dla ton słów kluczowych przez piggybacking na jego możliwości.
Przywitaj się z ChatGPT – chatbotem ze sztuczną inteligencją, który może zrozumieć i zrobić różne podpowiedzi i prośby, które dajesz do niego.
Czym jest ChatGPT?
ChatGPT to chatbot oparty na sztucznej inteligencji stworzony przez OpenAI. Jest on wyszkolony do odpowiadania na pytania lub wykonywania pewnych zadań, które użytkownicy przekazują mu w zaskakująco ludzki sposób. Niektóre z zadań, które może skutecznie wykonywać to pisanie esejów, tworzenie rozwiązań problemów matematycznych, a nawet pisanie scenariuszy do sztuk teatralnych lub produkcji wideo.
Ale wszystkie te możliwości są poparte ograniczeniami – wiedz więc, że ta sztuczna inteligencja jest ograniczona do danych, na których została wytrenowana. W momencie pisania tego artykułu, ostatnie zestawy danych, które zostały wprowadzone do SI pochodzą z 2021 roku. Dlatego nie może ona odpowiadać na pytania lub wykonywać podpowiedzi, które są po 2021 roku.
Więc jeśli myślisz o tym, aby po prostu użyć ChatGPT zamiast Google do swoich pytań i badań, może się okazać, że nadal będziesz musiał zweryfikować dane w bazie danych wyszukiwania Google.
Jak ChatGPT może wpłynąć na SEO?
Jeśli rozważasz użycie ChatGPT do zastąpienia całego zespołu piszącego treści, będziesz jak sto procent wszystkich specjalistów SEO, którzy natknęli się na ChatGPT po raz pierwszy.
UNTIL czytasz mój artykuł o przewidywaniach dotyczących treści AI i jak negatywnie wpłynie to na twoje rankingi w dłuższej perspektywie.
Ważne jest, abyśmy wiedzieli, że narzędzia takie jak ChatGPT nie są zaprojektowane, aby zastąpić ludzkich specjalistów, ale raczej, aby pomóc i pomóc nam poprawić naszą pracę.
Ponieważ coraz więcej specjalistów SEO zaczęło dostrzegać korzyści płynące z używania ChatGPT, zostało ono poważnie nadużyte. Jednak, jak w przypadku wszystkich rzeczy, które są zautomatyzowane i nadużywane przez nieetycznych praktyków SEO, Google wkrótce dogoni i wyprzedzi te strategie i taktyki. Jest tylko kwestią czasu, kiedy artykuły opublikowane z treścią pochodzącą wyłącznie z produkcji AI otrzymają znaczny spadek w rankingach.
A
oto kilka zadań związanych z SEO, w których moim zdaniem ChatGPT mógłby się przydać
:
- Generowanie pomysłów – może być pomocnym narzędziem w procesie kreatywnego pisania poprzez sugerowanie pomysłów lub pomaganie pisarzom w szybkim i sprawnym generowaniu nowych treści na dany temat.
- Tłumaczenie języków – może być dużą pomocą w tłumaczeniu twoich treści z jednego języka na drugi, ułatwiając zarówno wyszukiwarkom, jak i osobom mówiącym w różnych językach zrozumienie twojej strony.
- Optymalizacja treści – może tworzyć całe krótkie write-upy dla treści SEO strony (zalecamy, aby nadal edytować co najmniej 60-80% ostatecznej publikacji), takich jak meta opisy i znaczniki tytułowe.
Tak magiczne, jak to wszystko brzmi, powtarzam, że ChatGPT NIE jest zamiennikiem dla ludzkiej kreatywności i wiedzy. Podczas gdy może generować pomysły na treści, które są spójne, może nie być w stanie produkować treści, które są na poziomie osoby, która doskonaliła umiejętność pisania dla długi czas.
Jaka jest przyszłość ChatGPT i SEO w przyszłości?
W moich szczerych ocenach, ChatGPT jest dokładnie wykorzystywany przez specjalistów SEO i bystrych właścicieli firm na całym świecie, aby zastąpić przeciętnych pisarzy treści, badaczy, a może nawet specjalistów SEO.
Mając to na uwadze, wierzę, że ChatGPT będzie nadal aktualizował swoją bazę danych, aby odzwierciedlić aktualne zestawy danych, może nawet zrobić to w czasie rzeczywistym. Jeśli tak się stanie, wierzę, że systemy i procesy zostaną zbudowane przez inteligentnych właścicieli firm wokół tego, aby zapotrzebowanie na siłę roboczą było mniejsze w różnych branżach.
Oprogramowanie i AI są o wiele bardziej przewidywalne, wierne i niezawodne w porównaniu z ludźmi. Jest to smutna rzeczywistość rzeczy, zwłaszcza dziś, gdy wielu młodszych specjalistów przeskakuje z pracy do pracy, nie biorąc pod uwagę ludzi i pracy, którą zostawiają za sobą.
Ogólnie rzecz biorąc, jest prawdopodobne, że ChatGPT i inne oprogramowanie szkolone przez sztuczną inteligencję będzie nadal odgrywać rolę w świecie SEO, ale nie w roli pisarza treści, ale bardziej jako narzędzie, które może pomóc zebrać dane w badaniach i analizach.
Key Takeaway
ChatGPT NIE JEST i NIGDY
nie
będzie zagrożeniem dla wysoko wykwalifikowanych i znających się na rzeczy specjalistów i praktyków w marketingu cyfrowym, a konkretnie w branży SEO. Narzędzia takie jak te mogą pomóc nam w wykonywaniu żmudnej pracy łatwiej i wydajniej, jednak strategia big picture powinna być zawsze kierowana przez kogoś, kto jest mistrzem w zawodzie.