Odkąd Elon Musk objął stanowisko CEO Twittera, w platformie zaszło wiele zmian.
Niektórzy ludzie to uwielbiają. Inni nie są tego tacy pewni. Wielu marketerów pożegnało się nawet z Twitterem.
Jeśli chodzi o marki, wiele z nich opuściło platformę lub tymczasowo wstrzymało reklamy z powodu zwiększonej mowy nienawiści, obaw o bezpieczeństwo i ogólnego luźnego podejścia Muska do moderacji treści, zawieszenia kont i innych kwestii.
Oto rundown wszystkich zmian, które miały miejsce do tej pory. Niezależnie od tego, czy jesteś fanem, czy nie, warto śledzić, co dzieje się z Twitterem 2.0.
Najnowsza odsłona Twitstormu
:
- To było szybkie. CoTweets zostały wyłączone z użytku.
- W wersji beta dostępnej dla wszystkich reklamodawców, Twitter uruchomił nowy cel kampanii Search Keyword Ads.
- Roll-Out Plan dla alternatywnych Feeds, Updated Bookmarks UI i Long-Form Tweets jest ogłoszony
- Filtry Advanced Search mogą wkrótce pojawić się na urządzeniach mobilnych.
- Masz pomysł na nowe konto na Twitterze, ale nazwa użytkownika jest zajęta? Możesz nadal być w stanie go zdobyć.
- Musk ogłasza, że Twitter jest rolling out View Count, więc można zobaczyć, ile razy twój film jest postrzegany. Kiedy mamy oficjalne potwierdzenie i więcej informacji, damy ci znać.
- Musk tworzy ankietę pytając użytkowników Czy powinien ustąpić jako CEO. Ostateczne wyniki: 57,5% mówi tak; 42,5% mówi nie.
- Twitter Offers Advertisers Generous Incentives After Many Marketers Left Platform (Wall Street Journal). „W ramach nowego planu Twitter, reklamodawcy, którzy zarezerwować co najmniej 500.000 dolarów w przyrost wydatków będzie kwalifikować się do posiadania ich wydatki dopasowane z „100% wartości dodanej”, do 1 mln dolarów cap”.
- Twitter Says That its Moderation Policies Have Not Changed in Light of Musk Takeover (Social Media Today). Musk jest cytowany mówiąc „Żadna z naszych polityk nie uległa zmianie. Nasze podejście do egzekwowania polityki będzie polegało w większym stopniu na de-amplifikacji treści naruszających prawo: wolność słowa, ale nie wolność zasięgu.”
- Twitter przestaje pilnować dezinformacji Covid (Wall Street Journal) Twitter poluzowuje wytyczne dotyczące moderacji i przestał egzekwować politykę mającą na celu powstrzymanie dezinformacji Covid.
- Apple „w większości” zatrzymał reklamy na Twitterze (Mac Rumors) „Apple ograniczył reklamy na Twitterze, według CEO Twittera Elona Muska. W tweecie Musk powiedział, że Apple „w większości zatrzymał” swoje reklamy na Twitterze, pytając, czy Apple nienawidzi „wolnego słowa”.
- Czy oficjalnie żegnamy się z Twitterem? To zależy od tego, kogo pytasz Ewolucja zawieszonych kont, zwolnionych kierowników i strasznych żartów Muska.
- Twitter dodaje odznakę Official, po czym Musk natychmiast ją zabija Dokładnie to, co mówi.
- Jak marki i agencje reagują na radykalne zmiany Elona Muska na Twitterze Wiele z nich, w tym GM, General Mills i Apple zawiesiło swoje konta.
- Elon Musk przejmuje Twittera, ale większość marketerów nie martwi się Czy mówiliśmy za wcześnie?
Co się stało
:
- W styczniu Elon Musk zaczął inwestować w Twittera, zapewniając sobie 9,2% udziałów, co czyni go największym udziałowcem firmy.
- Musk osiągnął porozumienie w sprawie przejęcia z Twitterem w kwietniu, ale podniósł obawy dotyczące kont spamowych na platformie, twierdząc, że Twitter nie dostarczył mu dokładnego oszacowania ich liczby.
- Ponadto, w kwietniuil, Twitter ogłosił, że Musk dołączy do zarządu firmy. Niedługo potem Musk powiedział, że mimo wszystko nie dołączy do zarządu.
- W połowie kwietnia Musk oferuje kupno Twittera za 54,20 dolarów za akcję, wyceniając firmę na około 43 miliardy dolarów, zgodnie z wypełnieniem papierów wartościowych.
- Twitter przyjmuje przepis poison pill, aby zapobiec Musk nabycia, ale następnie akceptuje ofertę Musk do nabycia firmy i wartości transakcji na 44 mld dolarów.
- W maju, kiedy Musk powiedział, że transakcja była na „tymczasowym wstrzymaniu” nad obawami o boty. Musk zamieścił raport Reutersa o publicznym wypełnieniu z Twittera wcześniej w maju, który powiedział, że fałszywe konta stanowiły mniej niż 5% użytkowników na platformie. Musk następnie mówi, że chce „szczegóły wspierające obliczenia, że spam / fałszywe konta stanowią mniej niż 5% użytkowników”. Dwie godziny później Musk mówi, że jest „nadal zaangażowany” w transakcję.
- Szybko do przodu do lipca, Musk porusza się, aby zakończyć swój zakup Twittera, wskazując na kwestię fałszywych kont. Twitter pozywa Muska, aby zmusić go do dokończenia transakcji.
- W październiku, po miesiącach starań, aby zakończyć umowę, Musk proponuje zakończyć transakcję w oryginalnej cenie ofertowej 54,20 dolarów za akcję przy całkowitym koszcie około 44 miliardów dolarów.
- Pod koniec października Musk zamknął transakcję nabycia Twittera w ostatnim dniu, zanim proces sądowy ruszyłby do przodu. Dodatkowo, wiele osób z najwyższego kierownictwa Twittera zostało zwolnionych, w tym dyrektor generalny Parag Agrawal, dyrektor finansowy Ned Segal, dyrektor prawny Vijaya Gadde i główny radca prawny Sam Edgett, według źródła.
- Musk powiedział, że odpuści sobie jakiekolwiek znaczące decyzje dotyczące moderacji treści lub przywracania kont, aż do momentu utworzenia nowej komisji poświęconej tym zagadnieniom. „Twitter będzie tworzył radę moderacji treści z szeroko zróżnicowanymi punktami widzenia”, Musk zatweetował. „Żadne istotne decyzje dotyczące treści lub przywracania kont nie będą miały miejsca przed zebraniem się tej rady”.
- W listopadzie Twitter rozpoczął masowe zwolnienia, zmniejszając liczbę pracowników z 7,500 do prawie połowy.
Dodaj Search Engine Land do swojego kanału Google News.
Nowości w Search Engine
Land
O autorze
.
Nicole Farley jest redaktorem Search Engine Land zajmującym się wszystkim, co dotyczy PPC. Oprócz tego, że jest weteranką piechoty morskiej, ma bogate doświadczenie w marketingu cyfrowym, MBA i zamiłowanie do prawdziwych zbrodni, podcastów, podróży i przekąsek.