Pandemia na bok, Google zabrał nas przez dość dziką jazdę od 2020 roku do dziś i są tony przewidywań tego, co może się zdarzyć w 2023 roku i później. Niektórzy mówią o pisaniu AI i innych sposobach na zwiększenie efektywności SEO, ale oto, co naprawdę myślę, że wydarzy się w przyszłym roku i później.
1. A.I.milar Content will run Amok and Get De-valued
AI lub sztuczna inteligencja może być ulubionym akronimem Doliny Krzemowej, ale nie jest to coś, co Google jest szczęśliwe dla nas śmiertelnych ludzi SEO, aby używać do rankingów.
Dosłownie użyłem słowa Aimilar zamiast similar, ponieważ treści pisane przez AI będą w większości przypadków wyglądały podobnie do Google. AI jest jeszcze dość ograniczona w swoim nieszablonowym myśleniu. W końcu ma myśleć w ramach parametrów i nie jest istotą czującą.
Tak więc wyniki treści pisanych przez AI będą generalnie brzmiały dość podobnie do siebie – co oznacza, że jeśli Twój zespół piszący treści nie dołoży należytej staranności i naprawdę włoży trochę człowieczeństwa, sztuki i kreatywności do treści pisanych przez AI, dokonując ostatecznej edycji – masz przechlapane.
Widziałem kilka raportów o tym, że treści generowane przez AI w ogóle nie plasują się w rankingu.
A jednak to właśnie z tego korzysta wiele firm SEO i sprzedaje to swoim klientom, nie zdając sobie sprawy, że treści, które produkują inne firmy SEO, to właśnie treści generowane przez SI!
To genialne, ale jednocześnie chytre i oburzające!
Już teraz mamy za dużo treści produkowanych w najszybszym czasie od czasów znanych historii – a to jeszcze bardziej to przyspieszy – i sprawi, że wiele treści w sieci stanie się tandetna w tym samym czasie.
Co oznacza, że będzie wiele firm tam, którzy są niepomni na ich agencji SEO robi to do nich, że nagle rankingi niższe. Pamiętajmy, że AI Google nie jest czująca, ale nie jest też głupia. Ponieważ jest to algorytm uczący się na dużych danych, z pewnością wyłapałby, co jest treścią generowaną przez AI, a co nie.
To dlatego upewniam się, że nasz zespół w SEO Hacker zawsze ma genialnych, kreatywnych pisarzy ORAZ redaktorów dla wszystkich prac, które tam umieszczamy.
2. Top 3 Ranking Websites will Fluctuate in and out
Google exists to make lots of making
money.
To jest fakt. To nie istnieje dla innych aspiracyjnych rzeczy, ale od teraz, to jest behemoth pieniędzy i musi zachować bycie behemoth pieniędzy lub będzie się w kłopoty.
Więc to, co moim zdaniem wydarzyłoby się w przyszłym roku, to pierwsze trzy miejsca w wielu branżach byłyby niestabilnie wahające się.
Możemy twierdzić, że Google’s AI może po prostu próbować przetestować, czy niżej notowane strony uzyskają lepsze wskaźniki klikalności i czas zaangażowania na stronie od użytkowników. Ale to również w dużej mierze popchnąć te najwyższe strony rankingu do licytacji na reklamy Google tylko dla stabilności ich pierwszej strony widoczności w Google.
Oznacza to, że fosa przeciwko konkurencji w organicznych listach wyszukiwania Google będzie jeszcze cieńsza dla tych, którzy są w rankingu na górze. O ile nie jesteś niezaprzeczalnym mistrzem bez bliskiego 2. wyzwania wobec Twojej marki, prawdopodobnie będziesz musiał wyjść z „trybu rejsu” i pracować nad swoim SEO z nastawieniem „wszystkie ręce na pokład”, aby utrzymać swoje słodkie rankingi.
Widzieliśmy już, jak Google raz po raz kurczy organiczne wyniki wyszukiwania. Kiedyś było to 10 na całej dzid ale nie widzimy coraz mniej wyników organicznych dla niektórych terminów wyszukiwania. Niektóre słowa kluczowe nawet tylko produkować tak mało jak 5 organicznych wyników wyszukiwania.
Następnie te słowa kluczowe, które są waylaid w swoich organicznych wyników wyszukiwania będzie zobaczyć więcej sponsorowanych listingów reklamowych w swojej stronie. Mogę sobie wyobrazić, że 5 do 6 sponsorowanych reklam będzie pieprzyć stronę w organicznym listing’s stead.
Powodem tego jest bardzo prawdopodobna zmiana jest to, że Google jest coraz lepiej w zrozumieniu, co użytkownik intencji to. To wręcz przerażające – potrafią triangulować dane poza polem wyszukiwania.
Wiedzą więc, kim jesteś (przynajmniej jako adres IP lub numer seryjny telefonu komórkowego – lub jakiś kwalifikowany identyfikator), i mogliby zobaczyć, co robisz, jeśli używasz przeglądarki Chrome (co prawie zawsze ma miejsce), i mogliby zobaczyć, czego szukasz, i mogliby usłyszeć od twoich urządzeń domowych Google, jakie są twoje zainteresowania.
W skrócie, byłoby to o wiele łatwiejsze dla Google, aby służyć Ci to, czego naprawdę szukasz w lepszy sposób i szybszy czas.
Więc przyjdzie czas, że nie trzeba nawet 10 wyników do wyboru na pierwszej stronie (heck większość z nas nawet nie patrzeć na 5 do 10 wynik już!) I Google będzie wolny służyć tylko 5 organicznych wyników wyszukiwania, a reszta będzie sponsorowane reklamy lub inne rozszerzenia lub zaawansowanych list.
4. Link Entropia będzie bardziej odczu
walna
Tak link rot jest również realny, ale jest to również cholerny wstyd, jeśli Twoja strona cierpi z powodu link rot. Oznacza to, że nie dostać swoje 301 przekierowania prawo lub nowa strona nie była w stanie zachować lub odbudować pewne kluczowe strony, które miały linki wskazujące na nich.
Ale link rot został pokryty wcześniej – to nie jest nowa rzecz.
To co jest teraz nowe to entropia linków.
Zauważyłem, że z czasem starsze linki, które zostały opublikowane 5 do 10 lat temu, tracą swój autorytet, nawet jeśli strona, z której pochodzi link, zyskuje lepszy autorytet domeny – co oznacza, że strona jest nadal zdrowa i wciąż otrzymuje dobrą liczbę nowych linków przychodzących.
Nie mówi się o tym i nie ma jeszcze zdecydowanych badań na ten temat, ale hej, to jest post o przewidywaniach, a nie praca naukowa.
Jeśli nie podejmujesz wysiłku, aby budować nowe, lepsze linki co tydzień lub co miesiąc, nie będziesz pomagać swoim rankingom się poprawić. To również łączy się z moim 2 punktem, gdzie fosa będzie coraz cieńsza. Konkurenci, którzy nieustannie budują swoje backlinki, będą w stanie szybciej wyprzedzić firmy, które zostawiły swoje SEO w pyle.
To sprawi, że organiczne listy wyszukiwania będą jeszcze bardziej zmienne, konkurencyjne i w konsekwencji spowoduje, że cena za wykonanie świetnego SEO będzie wyższa. Co w dużej mierze skłoniłoby firmy do zastanowienia się, czy nie lepiej trzymać się SEM, zamiast ryzykować robienie SEO. To oczywiście sprzyjać Google przychody długoterminowe.
5. Wyszukiwanie głosowe nadal nie będzie rze
czą
Tak widziałem mój udział przewidywania SEO, które mówią, że wyszukiwanie głosowe będzie rzeczą. Może nawet kiedyś w to uwierzyłem.
Ale teraz lat do tego przewidywania i to nadal nie jest coś.
Więc nie, myślę, że wyszukiwanie głosowe nadal nie będzie czymś w 2023 roku i później. Specjaliści SEO nadal będą skupiać się na SEO opartym na słowie pisanym.
Jest jeszcze wiele innych przewidywań dotyczących SEO, które mam w głowie, kiedy to piszę, ale trzeba by było trochę pogłówkować i dopracować, żebym mógł się nimi podzielić.z tobą wyraźnie.
Mam nadzieję, że podobały Ci się przynajmniej niektóre z moich przewidywań tutaj. Jeśli coś rezonuje z tobą, chciałbym wiedzieć i usłyszeć od ciebie w sekcji komentarzy poniżej!