SEO po raz kolejny mają do czynienia z kolejną szeroką aktualizacją rdzenia – pierwszą w 2023 roku. A ten dotknął mocno i szybko, wstrząsając rzeczami bardziej niż poprzednia aktualizacja z września 2022 roku.
Z wszystkimi wahaniami i zmiennością w wynikach wyszukiwania przed i po aktualizacji, jak możesz zapewnić, że Twoja strona wyjdzie jako zwycięzca, gdy opadnie kurz?
Pozwól mi omówić moje spostrzeżenia i kilka kluczowych strategii, które pomogą Ci poradzić sobie z aktualizacją Core Update z marca 2023 roku.
Co oznacza aktualizacja „Broad Core Algorithm”?
Nazwa nie wymaga wyjaśnień. Jest to aktualizacja algorytmu, która skupia się na szerokich zmianach, bez szczególnego skupienia w każdym obszarze.
Główne aktualizacje są dokonywane w celu utrzymania wyników wyszukiwania zarówno aktualizowane i dokładne do zapytań użytkowników. Pomyśl o tym jak o liście polecanych restauracji do zjedzenia – z roku na rok mogą pojawić się nowsze, lepsze miejsca, w których możesz zjeść. Aktualizacja tej listy co kilka miesięcy jest dość podobna do aktualizacji rdzeniowej, ponieważ dzięki niej Twoja lista jest aktualna i istotna.
Z każdą aktualizacją rdzenia, często występują powszechne wahania w rankingu, co ostatecznie oznacza, że Twoja strona może być pozytywnie lub negatywnie dotknięta.
Informacje, które otrzymujemy o tych aktualizacjach są ograniczone, jak widać z oficjalnego dokumentu Google na temat aktualizacji rdzeniowych i ich postu ogłoszeniowego. Większość danych i strategii, które otrzymujemy z tej aktualizacji, jest za pośrednictwem narzędzi dla webmasterów, spostrzeżeń ekspertów i spekulacji.
Jak często zdarzają się aktualizacje podstawowe Google?
Ogólnie rzecz biorąc, są one wydawane co kilka miesięcy, a ostatnie dwie to maj i wrzesień 2022 roku. Możesz sprawdzić daty wydania wszystkich dotychczasowych aktualizacji bazowych w tym dokumencie.
Google ma tendencję do ogłaszania tych aktualizacji na kilka dni przed, lub w dniu. Czasami można nawet zacząć widzieć efekty jednej z nich na kilka dni przed jej oficjalnym ogłoszeniem.
Po wydaniu, to może potrwać kilka dni do kilku tygodni, aby zakończyć toczenia dla użytkowników.
Aktualizacja podstawowa z marca 2023
Aktualizacja Google March 2023 Core Update została wydana 15 marca i oficjalnie zakończyła się 28 marca o 07:26 PDT.
Rolowanie zajęło 13 dni, a ta aktualizacja była bardziej zauważalna niż ostatnia, którą mieliśmy we wrześniu 2022 roku.
Oto szybki rundown, jakie szeroko zauważalne efekty ja i inni SEOs widzieli do tej pory:
- Cel: Wszystkie rodzaje treści, jak to zwykle bywa w przypadku aktualizacji rdzenia.
- Kara: Brak kary, skupiony na promowaniu lub nagradzaniu stron, które pasują do ich nowego algorytmu.
- Wpływ: Globalna aktualizacja, wpływająca na wszystkie regiony i we wszystkich językach. Ten jeden uderzył mocno i szybko, i widzieliśmy znaczną zmienność w SERPach (więcej na ten temat później).
- Funkcje: Podstawowe aktualizacje wpływają na funkcje Google, takie jak Odkryj, featured snippets i inne.
Podobnie jak w przypadku każdej innej aktualizacji rdzenia od Google, aktualizacja wydaje się nagradzać strony internetowe, które podążają za E-E-A-T, wysokiej jakości treści i poprawy doświadczenia użytkownika. Strony, które nie trafiają w te kryteria lub praktykują black hat SEO prawdopodobnie odnotują znaczne straty.
Ta aktualizacja nie jest szczególnie skierowana do konkretnych typów stron internetowych w rzeczywistości, celem aktualizacji rdzenia jest poprawa jakości wyników wyszukiwania i upewnić się, że każdy wynik jest odpowiedni dla każdego użytkownika poprzez ocenę ogólnej zawartości w SERPach.
Zmienność SERP
Sprawdzając SERP sensors z naszych różnych narzędzi, można zauważyć, że nastąpiły drastyczne ruchy w SERPach, począwszy od dnia po wydaniu przez Google ich nowej aktualizacji broad core. Poniżej znajduje się migawka z czujnika Semrush:
Diagnozowanie problemów spowodowanych przez aktualizację algorytmu
Ponieważ zmiany algorytmów w aktualizacji core nie są szczegółowo opisane ani wyjaśnione w żadnym z oficjalnych dokumentów Google, może być trudno stwierdzić, czy Twoja strona została nimi dotknięta.
A ponieważ aktualizacje są wprowadzane w szerszym zakresie niż bardziej szczegółowe zmiany w Google, zauważyłem, że strony, które nagle spadają w SERPach, niekoniecznie mają coś „złego” – może być tak, że Twoja konkurencja lepiej pasuje do tego, czego Google aktualnie szuka.
Podsumowując, może być trudno zdiagnozować, czy straty (lub zyski), których doświadczasz teraz, są spowodowane aktualizacją March 2023 Core Update. To powiedziawszy, rozumiem, że ci, którzy radzą sobie gorzej po tym rolloucie, czują potrzebę zrobienia czegoś z tym.
Więc, na jaką listę kontrolną SEO powinieneś spojrzeć, aby ją zawęzić?
Czas
Po pierwsze, sprawdź, kiedy twoje strony spadły w rankingu lub ruchu. Jeśli stało się to w ciągu dnia lub dwóch od wprowadzenia zmian, to jest duża szansa, że algorytmy Google zmieniły się w taki sposób, że preferują treści z innych stron niż Twoje.
Istnieje jednak kilka przypadków, w których niefortunnie dobrano czas na optymalizację strony docelowej, reorganizację witryny lub inne znaczące zmiany w witrynie – co również może być przyczyną problemów.
To właśnie wtedy polecam poszperanie w narzędziach dla webmasterów.
Search Console
Kolejnym krokiem jest sprawdzenie zakładki wydajności w Google Search Console. To tutaj możesz znaleźć, czy Twoje wrażenia i kliknięcia spadły dla konkretnych stron docelowych.
Jeśli znaczące spadki są zbieżne z początkową datą rolloutu (15 marca 2023) lub oficjalną datą zakończenia (28 marca 2023), to jest to prawdopodobnie spowodowane przez Core Update.
Jeśli tak, proponuję przyjrzeć się dotkniętym stronom docelowym i słowom kluczowym. Możesz także spojrzeć na filtr „Wygląd wyszukiwania”, aby zobaczyć, które bogate wyniki są wyświetlane dla Twojej witryny. Segmentacja tych danych może pomóc Ci zrozumieć, jakie klastry słów kluczowych lub konkretne obszary witryny zostały dotknięte przez aktualizację.
Analytics
Twój profil Google Analytics to kolejne narzędzie, które sugeruję sprawdzić. Możesz połączyć jego dane ze spostrzeżeniami, które znalazłeś w Google Search Console, aby zobaczyć, nad jakimi aspektami lub treściami Twojej strony musisz popracować.
Przejdź do kategorii Zachowania i sprawdź raport Landing Pages. Przefiltruj wyniki według „Organic Traffic”, aby zawęzić dane. Tutaj możesz dalej drążyć kwestie, które zostały Ci ujawnione w danych Google Search Console.
Użyj tego, aby porównać wydajność witryny z poprzednimi datami, jak również.
Analiza konkurencji
Przeprowadzenie analizy konkurencji albo ręcznie albo poprzez narzędzia SEO (takie jak SE Ranking, Semrush lub Ahrefs) może również podkreślić, czego obecnie brakuje Twojej stronie.
Przyjrzyj się swoim konkurentom – co oni robią, czego Ty obecnie nie robisz? Zadaj sobie następujące pytania:
- Czy mają wyższej jakości treści niż to, co obecnie opublikowałeś?
- Czy mają wyższej jakości działania link-buildingowe niż Ty?
- Czy mają większy zasięg słów kluczowych dla produktów i usług, które oferujesz?
- Czy są to rzeczy, które możesz dodać lub poprawić na swojej stronie?
Efekty ogólne
Aktualizacje podstawowe często mają wpływ na całą witrynę, co oznacza, że często wpływają na większość stron, choć nie na każdą z nich.
Jeśli zauważysz zmiany tylko na jednej stronie, prawdopodobnie nie jest to spowodowane aktualizacją główną Google.
Jak mogę zoptymalizować swoją witrynę pod kątem aktualizacji głównej z marca 2023 roku?
Podobnie jak w przypadku poprzednich aktualizacji, Google nie podało żadnych konkretnych informacji na temat swoich ostatnich zmian algorytmu. W rezultacie nie ma ostatecznej procedury, jak można zoptymalizować swoją stronę internetową po tej aktualizacji. Zamiast tego, będziesz musiał przyjrzeć się holistycznym zmianom w swojej witrynie i jej zawartości.
Google wspomina w swoich wytycznych dotyczących jakości stron, że praktykowanie E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, and Trustworthiness) jest jedną z ważnych rzeczy, które należy wziąć pod uwagę, aby utrzymać dobrą jakość treści w SERPach.
Jeśli jesteś zainteresowany zrozumieniem, jak odzyskać po aktualizacji algorytmu szerokiego rdzenia, mam kilka kluczowych praktyk SEO, które mogą Ci pomóc:
Poprawa doświadczenia użytkownika
Jest to jeden z istotnych czynników, które Google bierze pod uwagę, ponieważ są one zorientowane na użytkownika. Pozwalając użytkownikom łatwo nawigować po Twojej stronie, sprawisz, że zyskasz wysoki wskaźnik zaangażowania online. Są to istotne zalecenia i niektóre narzędzia, które sugerowałbym dla Ciebie, aby utrzymać i poprawić doświadczenie użytkownika Twojej strony internetowej:
- Upewnij się, że Twoja strona jest przyjazna dla urządzeń mobilnych: możesz sprawdzić przyjazność Twojej strony dla urządzeń mobilnych poprzez Test Przyjazności dla urządzeń mobilnych w Google Search Console.
- Popraw prędkość strony: możesz użyć PageSpeed Insights, aby sprawdzić prędkość swojej strony na urządzeniach mobilnych i desktopowych. To narzędzie sugeruje również ulepszenia i czynniki, które musisz poprawić lub których musisz unikać na swojej stronie.
- Popraw czytelność: regularnie sprawdzaj swoją stronę i upewnij się, że szczegóły czcionki i rozmieszczenie tekstów są czytelne i jednolite.
- Popraw dostępność i nawigację: upewnij się, że Twoja strona jest dostępna i nawigacyjna dla wszystkich rodzajów użytkowników. Obejmuje to zapewnienie opisowego tekstu alt na obrazach, zamkniętych napisów na filmach i zapewnienie kompatybilności dla tekstu, wizualizacji, przycisków itp. na wszystkich typach ekranów.
- Unikaj natrętnych reklam lub wyskakujących okienek: mogą one obniżyć postrzeganie Twojej strony przez użytkowników lub rozproszyć ich uwagę – obie te rzeczy zmniejszą zaangażowanie. Dodatkowo, upewnij się, że Twoja strona jest zabezpieczona przed wszelkimi zagrożeniami internetowymi.
Twórz wysokiej jakości treści
Tworzenie wysokiej jakości treści zawsze będzie niezbędne dla uzyskania wysokiej pozycji w rankingu i zapewnienia, że Google uzna Twoją stronę za wiarygodną.
Napisałem przewodnik o tym, jak pisać pomocne, informacyjne treści (po ostatniej aktualizacji treści przez Google), jeśli chcesz poprawić swoją strategię treści lub powrócić do swoich starych blogów i stron docelowych.
Inne standardowe praktyki, które możesz mieć do podwójnego sprawdzenia na swojej stronie, to upychanie słów kluczowych, czytelność, zduplikowane treści, skrobane treści i znaczenie dla użytkowników. Nie przestrzeganie tego, co uważamy za dobre praktyki w tych obszarach, może zaszkodzić twojej wiarygodności jako strony internetowej.
Jeśli kiedykolwiek będziesz miał problem z odświeżeniem swojej starej pracy lub wygenerowaniem nowej treści, masz możliwość skorzystania z generatywnej AI. Narzędzia takie jak ChatGPT i Jasper mogą pomóc Ci zmniejszyć czas i wysiłek poświęcany na aktualizację treści – choć nie jest to łatwe.h ostrożnie używać tych narzędzi.
Pamiętaj o korekcie i sprawdzaniu faktów (ponieważ narzędzia AI nigdy nie są w 100% dokładne, jeśli chodzi o dane), a także o dodaniu swojego unikalnego wglądu i wiedzy do tego, co generują. To wszystko ma znaczenie dla Twoich rankingów.
Inne narzędzia, takie jak Bing AI, mogą również pomóc w generowaniu treści, choć nie na tym samym poziomie, co narzędzia przeznaczone specjalnie do copywritingu. W przeciwieństwie do ChatGPT ma jednak dostęp do internetu i jest zintegrowany z GPT-4 OpenAI. Może więc tworzyć dla Ciebie bardziej informacyjne lub wnikliwe odpowiedzi.
Powstrzymaj się od robienia Black Hat SEO
Strony, które praktykują Black Hat SEO mogą doświadczyć skoków w ruchu i rankingu – ale są one niespójne. A te praktyki zasadniczo ustawiają cię na przyszłą penalizację.
Wspólne praktyki Black Hat to używanie ukrytych nagłówków, tekstów lub linków, duplikowanie treści, spamowanie, upychanie słów kluczowych oraz maskowanie treści lub adresów URL.
Strony, które korzystają z tych metod w końcu spadną z SERPów, pomimo początkowego wzrostu widoczności, jaki mogą zapewnić.
Jak długo potrwa poprawa po aktualizacji March 2023 Core?
SEO, bez względu na to, jaką strategię zdecydujesz się zastosować, wymaga czasu, aby pokazać wyniki. Dlatego nie sugeruję, abyś zwlekał z odzyskaniem efektów po aktualizacji. Rozpoczęcie od razu od przeglądu witryny i audytu treści pomoże Ci wyprzedzić konkurencję i zminimalizować straty tak szybko, jak to możliwe.
Najważniejsze informacje
Google jest i zawsze będzie zorientowane na użytkowników. Zmiany takie jak aktualizacja core z marca 2023 roku mają na celu poprawę satysfakcji użytkowników i wypchnięcie treści nastawionych na ludzi na szczyt SERP-ów.
Jeśli jesteś jednym z wielu specjalistów od SEO, którzy są zdenerwowani po tej aktualizacji, czas się cofnąć i zacząć tworzyć plan. Powinieneś skupić się na poprawieniu swojej strony jako całości.
Nie ma srebrnej kuli do odzyskania po tym, lub do skoku z powrotem do swojej początkowej pozycji. Zamiast tego, ta aktualizacja wymaga dokładnego przeczesania swojej witryny i przeanalizowania, gdzie można się poprawić. Jeśli jeszcze nie zacząłeś tego praktykować, to zachęcam.