Największym wrogiem wiedzy nie jest ignorancja, jest nim iluzja wiedzy.
–
Daniel J. Boorstin
Statystyki czasu ładowania strony internetowej? Co to jest i dlaczego powinieneś się tym przejmować?
Na początek zapytam – czy wiesz, jak szybko powinna ładować się Twoja strona internetowa?
Porozmawiamy o tym wszystkim – statystykach czasu ładowania strony, jego skutkach i kilku prostych poprawkach, które sprawią, że Twoja strona będzie szybka.
Prędkość strony jest często pomijana, jednak jest to bardzo ważna metryka dla właścicieli stron i firm internetowych. Jeśli prowadzisz bloga, stronę partnerską lub sklep eCommerce, musisz zrozumieć, jak prędkość może wpłynąć na Twój ruch i przychody.
Czy myślisz, że klient będzie czekał do 10 sekund na załadowanie się strony eCommerce? A jak długo odwiedzający będzie czekał na załadowanie się Twojego bloga, zanim przejdzie na inną stronę?
Prawda jest taka: Jeśli Twoja strona jest powolna, to już jesteś poza konkurencją.
Jeśli masz wątpliwości, czy prędkość strony jest tak potężna, poniższe statystyki czasu ładowania strony i trendy rozwieją Twoje wątpliwości.
Co to jest czas ładowania strony?
Czas ładowania to dokładna ilość czasu, jaką potrzebuje strona internetowa, aby w pełni się załadować i stać się funkcjonalną. Liczenie zaczyna się od momentu kliknięcia linku do momentu, gdy strona kończy się ładować w przeglądarce.
Możemy spojrzeć na poniższy obrazek przedstawiający proces ładowania strony internetowej, aby lepiej zrozumieć to zjawisko.
Proces ładowania strony
internetowej Statystyki czasu ładowania strony internetowej, które wymagają Twojej uwagi Stat
ystyki czasu ładowania strony internetowej i trendy
Jak szybko powinna ład
ować się Twoja strona internetowa
Jaki jest zalecany przez ekspertów czas ładowania strony?
- Według Johna Muellera, Search Advocate w Google, szybki czas ładowania strony to mniej niż 2 do 3 sekund.
[
Źródło]
Oczywiście, jeśli możesz pokonać go do mniej niż 2 sekund, będziesz miał niewielką przewagę nad swoimi konkurentami z wyższym czasem
ładowania.
- 2 sekundy to próg akceptowalności strony eCommerce. W Google celujemy w czas poniżej pół sekundy. – Maile Ohye, Google
[
Źródło]
Na podstawie informacji od Urzędników Google można śmiało stwierdzić, że
.
- Jeśli prowadzisz stronę eCommerce, powinieneś celować w czas ładowania wynoszący 2 sekundy lub nawet mniej; wszystko powyżej tego czasu może spowodować, że stracisz swoich potencjalnych klientów.
- A dla innych stron, powinieneś celować w czas ładowania <1-2 sekundy.
Powinieneś zobaczyć prędkość strony (czas ładowania strony) jako metrykę badania konkurencji.
Zgodnie z powyższymi oficjalnymi benchmarkami czasu ładowania, powinieneś dostroić swoją szybkość strony/czas ładowania strony do tego, co Twoja konkurencja oferuje tym samym odbiorcom.
Czas ładowania strony a doświadczenie użytkownika
Jak czas ładowania strony wpływa na doświadczenie użytkownika?
Wszyscy (nie tylko ludzie, nawet wyszukiwarki) uwielbiają szybko ładujące się strony.
W dzisiejszych czasach internauci są skłonni szukać innej strony, zamiast czekać na powolne załadowanie się strony w całości.
Jeśli prowadzisz biznes online, który sprzedaje bezpośrednio do klientów, prawdopodobnie już wiesz, jak prędkość strony może złamać lub zrobić swój biznes.
Z pokolenia Z uwagi na to, że średnia długość uwagi wynosi 8 sekund, a millenialsów nieco ponad 8 sekund, musisz sprawić, aby Twoja strona była tak szybka, jak to tylko możliwe.
40% kupujących będzie czekać nie dłużej niż trzy sekundy…
Oto few. statystyki czasu ładowania strony internetowej na poparcie tych twierdzeń:
- 54% osób twierdzi, że ich frustracja wzrasta wraz ze wzrostem czasu ładowania strony mobilnej danej marki.
[Źródło]
- 40% kupujących będzie czekać nie więcej niż trzy sekundy przed porzuceniem strony detalicznej lub turystycznej.
[źródło]
- 46% osób twierdzi, że oczekiwanie na załadowanie stron jest tym, czego najbardziej nie lubią podczas przeglądania stron internetowych na urządzeniach mobilnych.
[źródło]
- 79% kupujących online, którzy nie są zadowoleni z działania strony, jest mniej skłonnych do ponownego zakupu w tej samej witrynie.
[źródło]
- Ponad 45% kupujących online zgadza się, że są mniej skłonni do zakupu w eCommerce storesthat loader slower than expected.
- 70% użytkowników przyznaje, że szybkość strony może wpływać na ich chęć zakupu w sklepie internetowym.
- 82% klientów z Nowego Jorku postrzega szybkość jako czynnik decydujący o dokonaniu zakupów, w porównaniu do 60% Kalifornijczyków.
[źródło]
- Maleńka zmiana 0,1s w czasie ładowania strony może wpłynąć na każdy etap podróży użytkownika.
- Opóźnienie jest jednym z wielu powodów bounce rate na stronach mobilnych.
[
Źródło]
Mówiąc wprost, czas ładowania Twojej strony może bezpośrednio wpłynąć na zachowanie Twoich klientów. Wolna strona internetowa zwiększy Twój bounce rate, co spowoduje znaczną utratę ruchu i drastyczny spadek przychodów.
Czas ładowania strony wpływa na
współczynnik odrzuceń
Każdy odbity użytkownik to stracona szansa.
Bounce rate wzrasta wraz z Page Load Time
Patrząc na stare, ale istotne badania przeprowadzone przez Google w 2017 roku (zaktualizowane w 2018 roku) na temat czasu ładowania strony na urządzeniach mobilnych, można bezpiecznie powiedzieć, że każda sekunda dodana do czasu ładowania strony zwiększa procent bounce
rate.
Poniżej przedstawiono rzeczywiste liczby (statystyki czasu ładowania strony) pokazujące, jak każda dodatkowa sekunda (w czasie ładowania) wpływa na bounce rate
:
- 1-3 sekundowy czas ładowania zwiększa szanse na bounce rate o 32%
- 1-5 sekundowy czas ładowania zwiększa szanse na bounce rate o 90%
- 1-6 sekundowy czas ładowania zwiększa szanse na bounce rate o 106%
- 1-10 sekundowy czas ładowania zwiększa szanse na bounce rate o 123%.
[
Źródło]
Myślę, że to oczywiste; że szybszy czas ładowania jest prawdziwą
sprawą.
Nie masz innego wyboru, jeśli zależy Ci na Twoich odwiedzających.
Im dłużej trwa ładowanie strony internetowej, tym większa liczba odwiedzających, którzy mogą kliknąć off.
To samo badanie powyżej przez Google pokazuje, że około 53% użytkowników sieci opuszcza strony, które zajmują więcej niż 3 sekundy, aby załadować.
Statystyki dotyczące tego, jak czas ładowania strony wpływa na przychody
Po tym wszystkim przychody mają znaczenie.
Większość firm online generuje przychody poprzez konwersję odwiedzających stronę w klientów.
Celem każdego biznesu online jest upewnienie się, że konsumenci odwiedzający ich stronę internetową przekształcają się w sprzedaż. Oznacza to, że im wyższy współczynnik konwersji, tym wyższy dochód do zrobienia.
Jedną z rzeczy, która z pewnością może utrudnić wzrost przychodów witryny eCommerce jest powolny czas ładowania. Jest to zabójca wibracji, który może sfrustrować kupujących do tego stopnia, że odbijają się od strony.
Kiedy klienci odwiedzają strony, które ładują się szybko, prowadzi to do gładkiego doświadczenia klienta, co z kolei popycha ich do the dno lejka – etap zakupu.
Ponieważ lejek sprzedażowy składa się z różnych etapów, opóźnienie na którymkolwiek z nich może spowodować, że klienci opuszczą stronę bez dokonania zakupu.
Mówiąc prościej, szybkość równa się przychodom.
Mobilni konsumenci są bardziej skłonni do zakupów…
Poniższe statystyki powinny pomóc nam zrozumieć, że wolna prędkość strony internetowej nie jest wcale taka przystępna
:
- Walmart zauważył 2% wzrost sprzedaży dla każdej 1-sekundowej poprawy w ich prędkości ładowania strony.
- COOK (cookfood.net) zwiększył współczynnik konwersji o 7% i obniżył bounce rate o 7% dzięki poprawieniu wydajności strony o ≈ 1 sekundę.
[źródło]
- Kiedy czas ładowania poprawia się o jedną dziesiątą sekundy, prowadzi to do dodatkowego 8% współczynnika konwersji dla witryn detalicznych.
- Skrócenie czasu ładowania o 0,1s sprawiło, że witryny detaliczne cieszyły się wzrostem średniej wartości zamówienia o 9,2%.
[źródło]
- Około 77% konsumentów mobilnych chętniej robi zakupy w mobilnych sklepach eCommerce, które umożliwiają im szybkie dokonywanie zakupów.
[źródło]
- Snipes, sprzedawca obuwia eCommerce, podwoił swój średni współczynnik konwersji po zmniejszeniu prędkości ładowania strony o 30%.
[
Czas ładowania strony według branż
Jak szybko faktycznie ładują się strony? – dane z podziałem na branże.
Nie ma znaczenia, w jakiej branży działasz; nie możesz zepchnąć na bok znaczenia szybkiego surfowania po Internecie.
Nacisk, jaki wyszukiwarki takie jak Google położyły na szybkość strony, wyraźnie pokazał, że może ona wpływać na rankingi, doświadczenie użytkownika, a nawet na liczbę przychodów.
Dane branżowe..
. Jak więc prędkość strony różni się dla różnych branż?
W badaniu przeprowadzonym przez Google przeanalizowano wiele popularnych sektorów, od turystyki po biznes, aby uzyskać lepszy wgląd w czas ładowania stron mobilnych dla różnych branż. Wynik jest dość zaskakujący:
- Technologia – 11,3 s
- Podróże – 10,1 s
- Handel detaliczny – 9,8 s
- Motoryzacja – 9,5 s
- Media i rozrywka – 9.0 s
- Biznes i rynek przemysłowy – 8,7 s
- Finanse – 8,3 s
- Classifieds & Local – 7,9 s
Zaktualizowane dane zostały dodane do wspomnianego badania Google, ale średnia prędkość dla całej branży była nadal znacznie wolniejsza niż najlepsza praktyka prędkości czasu ładowania. Zaktualizowane dane dotyczące średniej prędkości w branży:
- Technologia – 6,7 s
- Podróże – 6 s
- Handel detaliczny – 6,3 s
- Motoryzacja – 6,3 s
- Media i rozrywka – 5,5 s
- Pakowane towary konsumpcyjne – 6,6 s
- Finanse – 5,9 s
- Opieka zdrowotna – 5,4 s
Co zaskakujące, żadna z branż nie trafiła w zalecaną prędkość czasu ładowania 3 sekundy. Travel i Technology przekroczyły nawet 6 sekund. O ile możemy się zgodzić, że jest to badanie wiekowe (2017), to nadal oznacza poprawę prędkości witryny.
[
Źródło]
Badanie przeprowadzone przez Google, Deloitte i Fifty-Five przeanalizowało 37 marek
z branży
detalicznej, luksusowej, podróżniczej i pionów generowania leadów
w
całej Europie i USA, a dane wyjściowe były wyjątkowe. Oto kilka ciekawych wniosków z badania:
- Poprawa prędkości strony o 0,1s doprowadziła do wzrostu współczynnika konwersji o 8,4% i 10,1% odpowiednio dla stron detalicznych i podróżniczych.
- Kiedy loCzas reklam został skrócony o jedną dziesiątą sekundy, a luksusowe witryny odnotowały 8% wzrost liczby odsłon na sesję.
- Skrócenie czasu ładowania strony mobilnej o 0,1s spowodowało, że współczynnik odrzuceń (bounce rate) na stronach z listą produktów poprawił się o 5,7% i 5,4% odpowiednio w przypadku witryn detalicznych i turystycznych .
- Skrócenie czasu ładowania o 0,1s poprawiło współczynnik odrzuceń stron generujących lead 'y o 8,3%.
- Zaangażowanie klientów detalicznych wzrosło o 5,2%, gdy czas ładowania został skrócony o jedną dziesiątą sekundy.
[
Źródło]
Statystyki czasu ładowania strony internetowej – Mobile vs. Desktop
W ostatnich latach drastycznie wzrosła liczba użytkowników mobilnych online.
Więcej osób przegląda teraz internet na urządzeniach mobilnych niż na komputerach stacjonarnych.
Badanie z 2020 roku dotyczące globalnego ruchu w sieci wykazało, że 68% wizyt na stronach internetowych pochodzi z urządzeń mobilnych. To pokazuje, że musisz zwrócić uwagę na wydajność mobilnej wersji swojej strony.
Strony mobilne ładują się w dwie sekundy lub krócej miały…
Teraz przyjrzyjmy się kolejnym statystykom dotyczącym czasu ładowania strony zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i desktopów.
- Ponad połowa całego ruchu w sieci odbywa się obecnie na urządzeniach mobilnych. Mimo to przeciętna strona mobilna ładuje się 15 sekund.
[źródło]
- Około 85% użytkowników mobilnych oczekuje, że strony internetowe powinny ładować się szybciej na mobile niż na desktop.
[źródło]
- 75% użytkowników smartfonów oczekuje, że podczas korzystania ze swojego smartfona uzyska natychmiastową informację.
[źródło]
- Współczynniki konwersji amerykańskich sprzedawców na desktopie są 2x wyższe niż współczynniki konwersji na urządzeniach mobilnych.
[źródło]
- Badanie przeprowadzone na 5 milionach stron desktopowych i mobilnych pokazuje, że średni czas ładowania strony internetowej na desktopach w całości wynosi 10,3 sekundy.
[źródło]
- Strony mobilne, które ładowały się w dwie sekundy lub krócej miały o 15% wyższy współczynnik konwersji niż przeciętna strona mobilna.
[
Źródło]
Więcej pracy należy włożyć w strony docelowe, aby umożliwić im szybsze ładowanie się na urządzeniach mobilnych i desktopach. Czasami powolny czas ładowania może wynikać z konstruktorów landing page’a użytych do budowy stron.
Czas ładowania strony oraz
szybkość
SEO
i
doświadczenie strony są teraz czynnikami rankingowymi.
- Pinterest był świadkiem 15% wzrostu ruchu SEO dzięki przeprojektowaniu swoich stron pod kątem wydajności.
[
Źródło]
Szybkość strony jest czynnikiem rankingowym dla wyszukiwań desktopowych już od ponad dekady. I to samo dotyczy wyszukiwań mobilnych od 2018 roku.
Od maja 2021 roku Google zaczęło brać Core Web Vitals jako sygnał rankingowy, łącząc Core Web Vitals z już istniejącymi sygnałami Page Experience: przyjazność dla urządzeń mobilnych, bezpieczeństwo HTTPS i inwazyjne wytyczne interstitial.
Core Web Vitals = Largest contentful paint (LCP), First input delay (FID), and Cumulative layout shift (CLS
) Core Web Vitals są teraz częścią sygnału rankingowego Page Experience
Oznacza to po prostu, że musisz poprawić Core Web Vitals swojej witryny, aby upewnić się, że Twoja witryna nie przegapi tego nisko wiszącego czynnika rankingowego.
Chociaż, z aktualizacjami prędkości (desktop i mobile) oni (zespoły Google) powtarzają, że te aktualizacje będą miały wpływ tylko na mały procent zapytań, tutaj są dwa punkty, aby ponownie rozważyć znaczenie prędkości:
- Jeśli są ludziey strony podobne pod względem istotności, to doświadczenie strony (w tym szybkość) może być ważniejsze dla rankingu w wyszukiwarce.
- Ponadto, prędkość może poprawić doświadczenie użytkownika, obniżyć współczynnik odrzuceń i zwiększyć przychody.
Czynniki wpływające na czas ładowania
witryny Kilka czynników może sprawić, że witryna będzie ładować się wolno.
Głównie, infrastruktura strony i infrastruktura użytkownika sprawiają, że strona ładuje się szybko lub wolno.
Jeśli któryś z tych dwóch nie jest wystarczająco dobry, strona nie będzie ładować tak szybko, jak powinien.
Teraz zobaczmy niektóre z czynników, które mogą wpłynąć na czas ładowania strony.
Infrastruktura końcowa użytkownika
Urządzenia użytkowników: Strona może ładować się wolno na urządzeniu low-end.
Połączenie internetowe: Dobre połączenie internetowe jest również potrzebne, aby strona ładowała się z optymalną prędkością.
Przeglądarka: Przeglądarka, z której korzystasz Ty lub odwiedzający, aby uzyskać dostęp do Twojej witryny, może również wpłynąć na średni czas ładowania. Oczywiście, przestarzała wersja przeglądarki może być wolniejsza niż najnowsza.
Jako właściciele stron internetowych nie mamy kontroli nad tymi czynnikami, takimi jak połączenie internetowe użytkownika. Jeśli użytkownik przegląda Twoją stronę z kiepskiej sieci internetowej, najprawdopodobniej Twoja strona będzie ładować się powoli.
Infrastruktura końcowa strony
internetowej
Hosting internetowy: Serwer hostingowy jest gdzie Twoja strona jest hostowana, i są w różnych odmianach (współdzielony, VPS, serwer dedykowany, itp.). Jeśli serwer hostujący Twoją stronę jest powolny, to bezpośrednio spowolni Twoją stronę. Dlatego zawsze należy dążyć do renomowanych usług hostingowych, które mogą dostarczyć 99,5% uptime.
Substandard Code: Źle napisany kod strony internetowej może prowadzić do problemów z wydajnością czasu ładowania strony.
Rozmiar strony internetowej: Dla szybszego ładowania strony internetowej, konieczne jest, aby utrzymać rozmiar strony internetowej tak niskie, jak to możliwe.
Właściciele witryn mają kontrolę nad większością czynników związanych z końcem strony. Musisz tylko poprawić infrastrukturę strony, a zaczniesz widzieć dobre wyniki w zakresie czasu ładowania witryny.
A jeśli nadal nie jesteś pewien, jak poradzić sobie z tymi winowajcami spowalniającymi witrynę, pokażę ci w trochę.
Jak przetestować czas
ładowania witryny
Aby poznać dokładny czas ładowania witryny, musisz uruchomić test prędkości
.
Na szczęście istnieje całkiem sporo narzędzi online, które możesz wykorzystać do przetestowania swojej strony. Większość z nich jest darmowa, podczas gdy niektóre wymagają płacenia za plan, aby dać ci dostęp do jego zaawansowanych raportów.
Oto polecane przeze mnie narzędzia do testowania prędkości
:
- PageSpeed Insights: Jest to narzędzie do testowania prędkości oferowane przez Google. Daje szczegółowe dane o prędkości w terenie i laboratorium zarówno dla wersji mobilnej, jak i desktopowej Twojej witryny. Pokazuje również, co możesz zrobić, aby poprawić swoją prędkość.
- GTMetrix: Jest to kolejne narzędzie, które pokazuje GTmetrix Grade Twojej witryny dla wydajności i struktury witryny, w tym widok wodospadu.
- Test My Site:Kolejne narzędzie do testowania prędkości przez Google, aby sprawdzić prędkość witryny mobilnej.
- WebPageTest: Pozwala uruchomić testowanie prędkości z różnych lokalizacji i urządzeń.
- Pingdom: Jest to popularna strona internetowa, która również oferuje funkcję testowania prędkości. Możesz sprawdzić swój czas ładowania, rozmiar strony itp.
Wszystkie narzędzia do testowania prędkości działają w ten sam sposób – Głowa nad dowolnym narzędziem do wyboru. Zobaczysz miejsce do wprowadzenia adresu URL witryny. Wprowadź go i kliknij enter. Interfejsy dlase strony internetowe są proste. Łatwiej się po nich poruszać.
Będę polecał PageSpeed Insight, ponieważ jest to narzędzie własne Google. Jeśli Twój czas ładowania jest doskonały na PageSpeed Insight, nie musisz się martwić o inne narzędzia.
Istnieje wiele dostępnych narzędzi do testowania prędkości, wymieniliśmy wszystkie dobre narzędzia w jednym miejscu – narzędzia do testowania prędkości strony.
Jak poprawić szybkość
witryny
Wspomniałem wcześniej o rzeczach, które mogą mieć wpływ na szybkość witryny. Teraz nadszedł czas, aby naprawić je wszystkie.
Optymalizacja obrazu
Jednym z głównych winowajców spowalniających Twoją stronę są niezoptymalizowane obrazy. Obrazy zajmują dużą część rozmiaru strony. Jedno z badań wykazało nawet, że obrazy stanowią około 43% całkowitego rozmiaru strony.
Używanie dokładnego rozmiaru obrazu i formatu, którego wymaga Twoja strona, jest idealną rzeczą do zrobienia. Typ obrazu PNG jest wysokiej jakości, ale generuje duże rozmiary plików; jest idealny dla obrazów z większą ilością tekstu niż koloru. Typ obrazu JPG produkuje małe rozmiary plików i jest lepszy dla obrazów z dużą ilością kolorów.
Jednak możesz również skorzystać z następujących narzędzi do optymalizacji obrazów online, aby skompresować swoje obrazy:
Istnieje wiele sposobów na optymalizację obrazów, aby ładowały się szybciej. Jeśli Twoja witryna jest zbudowana na WordPressie, możesz pracować z wtyczką optymalizacji obrazu, taką jak EWW Image Optimizer plugin lub ShortPixel plugin, aby zoptymalizować zdjęcia, które przesyłasz na swojej stronie. Dowiedz się, jak optymalizować obrazy w WordPressie.
Lazy Load Images
Jeszcze jednym sposobem na zoptymalizowanie dostarczania obrazów jest zastosowanie lazy loading. Dzięki temu Twoje obrazy ładują się tylko wtedy, gdy są widoczne na ekranie, stąd szybszy czas ładowania. Jeśli Twoja strona zawiera mnóstwo ciężkich plików multimedialnych, takich jak obrazy i wideo, kluczowe jest wdrożenie leniwego ładowania.
Dla webmasterów pracujących z innego CMS niż WordPress, łatwo jest również aktywować lazy loading. Możesz to osiągnąć, dodając atrybut lazy loading na elemencie lub . Na przykład
:
Atrybut ten wymusza, aby treść na górze strony ładowała się jako pierwsza, natomiast pozostałe treści ładują się dopiero wtedy, gdy są widoczne dla użytkowników na ich ekranie. Skutkuje to niewielką wagą strony, a co za tym idzie szybszym czasem ładowania.
Dla użytkowników WordPressa, jeśli Twoja strona jest aktualna (co najmniej wersja 5.5), natywne leniwe ładowanie jest już aktywne. Potężne wtyczki prędkości, takie jak WP Rocket, również obsługują leniwe ładowanie. Dowiedz się, jak odroczyć obrazy poza ekranem w WordPress.
Minifikacja HTML, JavaScript i CSS
Ponieważ strony internetowe zawierają kody, ważne jest, aby zoptymalizować je poprzez minifikację (usunięcie niepotrzebnych znaków, spacji i przecinków z kodu) dla szybszego czasu ładowania.
Google zaleca
,
aby użytkownicy WordPressa używali wtyczki takiej jak Autoptimize lub WP Rocket do minifikacji plików. Dowiedz się, jak zminifikować javascript i css w WordPressie.
Użyj szybkiego hostingu Hosting
internetowy jest jednym z głównych czynników wpływających na wydajność Twojej strony. Tak bardzo, że nie ma znaczenia jak bardzo zoptymalizujesz stronę pod kątem prędkości, jeśli jest ona hostowana na wolniejszym serwerze hostingowym, nie będzie ładować się szybciej.
Polecamy Cloudways i Kinsta dla szybszego czasu ładowania. Jeśli szukasz niedrogiej opcji, A2Hosting będzie służyć celowi.
Oto lista najszybszych hostingów dla WordPressa.
Enable Kompresja tekstu
Możesz skompresować tekst w plikach HTML, CSS i JavaScript na swojej stronie, aby zmniejszyć rozmiar pliku dalej i to jest na szczycie minifikacji plików, które wyjaśniłem powyżej. Poprawia to czas ładowania strony i ogólną szybkość witryny.
Możesz łatwo włączyć kompresję tekstu poprzez włączenie kompresji Gzip na swojej stronie, edytując jeden prosty plik. Możesz sprawdzić czy kompresja tekstu jest włączona na twojej stronie używając tego narzędzia do testowania kompresji gzip.
Buforowanie przeglądarki
Kiedy włączone na stronie internetowej, buforowanie przeglądarki przechowuje pewne informacje, gdy użytkownik odwiedza witrynę, więc kiedy użytkownik ponownie odwiedza, strony internetowe nie muszą ładować wszystkich zasobów z serwera, co pomaga poprawić szybkość witryny. Możesz łatwo wykorzystać buforowanie przeglądarki, aby poprawić czas ładowania witryny.
Użytkownicy WordPressa mają wiele opcji buforowania jak W3 Total Cache, czy WP Rocket.
Wykorzystaj CDN
Kiedy używasz CDN (Content Delivery Network), CDN zapisze kopie twojej strony w kilku lokalizacjach serwera na całym świecie. Oznacza to, że użytkownicy będą podłączeni do serwerów znajdujących się najbliżej nich podczas uzyskiwania dostępu do Twojej witryny, co skutkuje szybszym czasem ładowania. BunnyCDN to dobre narzędzie CDN do wykorzystania na swojej stronie.
Redukcja prze
kierowań
Użytkownik musi czekać dodatkowy czas, gdy strona jest przekierowana na inną stronę. Jeśli te przekierowania zwiększają swoją liczbę, może to prowadzić do naprawdę znacznego czasu ładowania i dłuższego czekania dla użytkownika. Należy więc unikać wielu przekierowań.
Eliminuj zasoby blokujące renderowanie
Powinieneś
usunąć zasoby blokujące, takie jak javascript i CSS, aby zmniejszyć czas oczekiwania użytkowników na zobaczenie pierwszej znaczącej treści. Możesz odroczyć ładowanie javascriptu, który nie jest krytyczny, a także inline, który jest krytyczny.
Usuń nieużywany CSS Us
unięcie
nieużywanego CSS może pomóc poprawić wynik szybkości strony. Jednakże, usuwanie nieużywanego CSS jest trochę skomplikowane. Ale musisz dać z siebie wszystko aby usunąć nieużywany CSS tak bardzo jak to możliwe, ponieważ liczy się każdy dodatkowy bit.
Usuń ciągi
zapytań Musisz usunąć ciągi zapytań z zasobów statycznych, aby uniknąć niepotrzebnych problemów z buforowaniem przeglądarki.
Unikaj wtyczek o wysokich zasobach
Powinieneś
rozważnie wybierać stosy dla swojej strony. Używanie wielu pamięciożernych i/lub zasobożernych wtyczek/widżetów może osłabić szybkość twojej strony.
Dla użytkowników WordPressa, wtyczki są odpowiednie do osiągnięcia określonej funkcjonalności na twojej stronie, zbyt wiele wtyczek o wysokich zasobach może spowolnić twoją stronę. Dobrym pomysłem jest zawsze używanie lekkich wtyczek, które nie wchodzą w konflikt z Twoją witryną i nie zwiększają jej czasu ładowania.
Włącz Keep-alive
Powinieneś
włączyć Keep-alive (trwałe połączenie HTTP) dla optymalnego dostarczania plików z serwera do przeglądarki. A tym samym poprawić wydajność witryny. Używasz tego Keep-Alive Checker, aby przetestować status trwałego połączenia HTTP swojej witryny.
Wnioski: All About User Experience
Badania wykonywane od czasu do czasu wykazały, że szybki czas ładowania strony jest niezbędny dla użyteczności sieci i lepszego doświadczenia użytkownika.
Prędkość jest zawsze gorącym tematem wśród właścicieli witryn; może złamać lub uczynić Twoją witrynę. Temat na zawsze pozostanie gorący z wyglądu rzeczy, jak ludzka średnia długość uwagi utrzymuje zmniejszenie.
Według raportu State of Marketing opublikowanego w 2020 roku przez HubSpot, „optymalizacja prędkości strony jest top taktyką używaną do poprawić wyniki wyszukiwania.”
Chociaż utrzymanie czasu ładowania poniżej 2 sekund jest nieco trudne, powinieneś zawsze pracować nad poprawą szybkości witryny, aby mieć przewagę nad konkurencją.
Szybki czas ładowania nie tylko spodoba się Google, ale także poprawi doświadczenie użytkownika w Twojej witrynie. Twoim głównym celem jako webmastera jest stworzenie strony, która daje 100% doskonałej satysfakcji użytkownika.
Kiedy najpierw rozważasz użytkowników, staje się łatwo zadowolić wyszukiwarki takie jak Google. Motywem Google jest dostarczenie użytkownikom najlepszych wyników, które pasują do zapytania użytkownika i zapewniają wspaniałe doświadczenie użytkownika.
Po pierwsze, powinieneś znać prędkość swojej strony i podążać za sugestiami optymalizacji z narzędzia testowego, którego używasz. Powinieneś użyć narzędzia PageSpeed Insights, aby uzyskać zalecane przez Google wskazówki.
Ponadto powinieneś wdrożyć strategie wymienione powyżej, aby poprawić czas ładowania witryny.
Podsumowując, jeśli musisz sfinalizować lekcje stojące za tymi statystykami czasu ładowania strony, to jest to, że prędkość nie jest wyborem, ale koniecznością.
Czas ładowania strony FAQs
Jak długo powinno trwać ładowanie strony?
Biorąc pod uwagę statystyki, mniej niż 2-3 sekundy powinny być Twoim celem. W rzeczywistości inżynierowie z Google celują w pół sekundy. Krótko mówiąc – im szybciej, tym lepiej.
Jakie główne czynniki wpływają na czas ładowania się strony?
Na czas ładowania strony wpływa przede wszystkim infrastruktura strony, taka jak podstawowy kod, rozmiar strony i hosting. Oraz infrastruktura odwiedzającego, taka jak maszyna (komputer), przeglądarka i sieć (połączenie internetowe).
Możesz też polubić czytanie: