Podczas gdy rewolucja Messenger Bot nigdy nie przyjęła się tak, jak Meta mogła mieć nadzieję, boty są nadal szeroko stosowane, w różnych kontekstach, z wieloma markami wdrażającymi teraz boty responder w aplikacjach do przesyłania wiadomości, aby usprawnić proces łączenia klientów.
A to może pomóc w dalszym wykorzystaniu botów. Dziś Meta wydała BlenderBot 3, zaawansowany zestaw danych botów odpowiadających, które są w stanie angażować się z ludźmi w bardziej naturalny sposób, a jednocześnie wykorzystują więcej podpowiedzi, aby poprowadzić użytkowników wzdłuż konkretnej ścieżki zapytania.
Jak wyjaśnia Meta:
„BlenderBot 3 jest w stanie przeszukać internet, aby porozmawiać na praktycznie dowolny temat, i został zaprojektowany tak, aby nauczyć się, jak poprawić swoje umiejętności i bezpieczeństwo poprzez naturalne rozmowy i informacje zwrotne od ludzi „na wolności”. Większość wcześniejszych publicznie dostępnych zbiorów danych jest zazwyczaj gromadzona w ramach badań z udziałem anotatorów, którzy nie są w stanie odzwierciedlić różnorodności rzeczywistego świata.”
Co jest prawdziwym celem tego wydania – dając społeczeństwu dostęp do systemu BlenderBot i umożliwiając im zadawanie pytań w aplikacji, które następnie dadzą Mecie więcej informacji zwrotnych na temat tego, jak udoskonalić i poprawić system, mając na uwadze zbudowanie bardziej realistycznego, organicznego symulatora rozmowy i zaangażowania.
Co może mieć szereg celów, i może ponownie znacznie ułatwić markom utrzymanie przepływu połączeń, z w pełni zautomatyzowanymi botami, które są w stanie odpowiedzieć na zapytania użytkowników 24/7, i skierować ludzi do odpowiednich produktów i usług, aby dopasować je do ich potrzeb.
Zaktualizowany proces BlenderBot łączy dwie niedawno opracowane techniki uczenia maszynowego, SeeKeR i Director, aby zbudować bardziej zaawansowane modele konwersacyjne, które uczą się na podstawie interakcji i informacji zwrotnych.
„BlenderBot 3 zapewnia najwyższą wydajność, ponieważ jest zbudowany z publicznie dostępnego Meta AI OPT-175B – modelu językowego – około 58 razy większego niż BlenderBot 2″.
Pomysł jest taki, że ten system następnego poziomu będzie w stanie budować na tym zaangażowaniu, aby iterować jeszcze szybciej i stać się bardziej funkcjonalnym bazowym AI dla systemów konwersacyjnych idących do przodu.
Choć istnieją też zagrożenia związane z publicznym testowaniem takich rozwiązań.
W 2016 roku Microsoft udostępnił swój system konwersacyjnej AI „Tay” do publicznych testów, za pośrednictwem dedykowanego konta na Twitterze, które zapraszało użytkowników Twittera do interakcji z botem i pomagało mu uczyć się wzorców konwersacyjnych. W ciągu jednego dnia użytkownicy Twittera sprawili, że konto Tay podzieliło się szeregiem lubieżnych i rasistowskich uwag, co zmusiło Microsoft do wyłączenia go, by nigdy więcej o nim nie usłyszano.
Meta jest świadoma tego ryzyka i wbudowała różne zabezpieczenia, które mogą sprawić, że niektóre odpowiedzi BlenderBota odejdą od tematu. Ale będzie unikać poruszania się na ryzykownym terytorium, gdzie tylko się da.
Może to być duży postęp dla systemów AI i warto to sprawdzić, aby zobaczyć, jak dobrze proces faktycznie radzi sobie z zaangażowaniem – i rozważyć, czy może to być cenne w twoim własnym procesie obsługi klienta.
Osoby z USA mogą wypróbować go tutaj, gdzie można zaangażować się w rozmowę z BlenderBotem i przekazać informacje zwrotne na temat jakości doświadczenia.