Alphabet, spółka dominująca Google, robi znaczące postępy w rozmowach na temat przejęcia HubSpot, wiodącego dostawcy oprogramowania marketingowego i CRM, wynika z nowego raportu.
Potencjalna transakcja: „Alphabet zaangażował się w rozmowy z HubSpot w celu omówienia warunków potencjalnego przejęcia, choć nie osiągnięto jeszcze porozumienia”, poinformowały źródła Bloomberga (wymagana subskrypcja).
- Wartość rynkowa HubSpot wynosi około 30 miliardów dolarów.
Dlaczego nas to obchodzi: Ta aktualizacja może potencjalnie zmienić krajobraz oprogramowania reklamowego i CRM, oferując nowe możliwości integracji danych i wyzwania, które mogą mieć wpływ na ich strategie i wyniki.
Uzasadnienie strategiczne. Nabycie HubSpot, który koncentruje się na mniejszych klientach biznesowych, może pomóc wypełnić lukę w ofercie Alphabet, ponieważ ma na celu lepsze konkurowanie z rywalami, takimi jak Microsoft, Oracle i Salesforce w obszarze oprogramowania CRM.
Co wiemy. Podczas gdy rozmowy są w toku, ważne jest, aby pamiętać, że transakcja nie jest pewna i mogą pojawić się inni potencjalni zalotnicy dla HubSpot.
- Przedstawiciele Alphabet i HubSpot odmówili komentarza na temat prowadzonych rozmów.
Obawy antymonopolowe. Nie ma żadnych informacji na temat tego, czy ostatnie rozmowy w sprawie antymonopolowej Google z Departamentem Sprawiedliwości wpłynęły na możliwość realizacji tej transakcji.
Co dalej? Wraz z postępem rozmów inwestorzy i obserwatorzy branży będą uważnie monitorować wszelkie oficjalne ogłoszenia lub oferty ze strony Alphabet lub innych gigantów technologicznych, którzy chcą wzmocnić swój arsenał oprogramowania marketingowego.
Sięgnijmy głębiej. HubSpot odnotował 617,4 mln USD przychodów w pierwszym kwartale tego roku. Zyski HubSpot pozostają wysokie wśród doniesień o sprzedaży do Google