Jeśli chodzi o ranking w Google, praca nad witryną to tylko połowa sukcesu – reszta sprowadza się do strategii SEO poza stroną. Budowanie obecności poza witryną może mieć ogromny wpływ na ruch, rankingi w wyszukiwarkach i przychody.
Szukasz listy kontrolnej SEO poza stroną, która pomoże Twojej witrynie uzyskać wyższą pozycję w Google? Masz szczęście. Mam tutaj prostą, ale skuteczną listę do pracy – wraz ze wszystkimi najlepszymi praktykami od 2024 roku.
Czynniki SEO poza stroną
Twoi najwięksi konkurenci prawdopodobnie udoskonalili swoje SEO na stronie. Jest to również bardzo konkurencyjne. To dlatego firmy inwestują w usługi takie jak nasza, a inne budują własny zespół do optymalizacji swoich witryn. Jak więc uzyskać przewagę nad konkurencją? Odpowiedzią jest SEO poza stroną.
Wszystkie rzeczy są równe – treść, UI/UX, szybkość witryny, wszystkie czynniki na stronie – tym, co odróżnia jedną witrynę od innych, jest to, jak autorytatywna jest w swojej niszy. Aby zbudować autorytet, musisz pokazać Google, że inne witryny i liderzy branży ci ufają. A co robimy, gdy ufamy źródłu informacji? Odwołujemy się do niego i linkujemy do niego w naszych tekstach. Widzisz, do czego zmierzam?
Pomyśl o każdym linku zewnętrznym jako o poparciu dla Twojej witryny, zachęcając wyszukiwarki do podniesienia Twojej pozycji w ich rankingach. Jeśli chcesz odnieść sukces w 2024 roku, musisz zacząć inwestować w SEO poza stroną.
Uwaga dla webmasterów: Jest to trzecia część naszej serii list kontrolnych SEO. Część pierwsza obejmuje naszą techniczną listę kontrolną SEO, a część druga obejmuje SEO na stronie. Zapoznaj się z nimi, jeśli jeszcze ich nie widziałeś.
1. Budowanie linków
Podstawowy aspekt SEO poza stroną. Budowanie linków to proces uzyskiwania większej liczby hiperłączy (zwanych również „linkami”) z innych stron internetowych do własnej.
Kluczowe strategie budowania linków:
- Tworzenie i promocja treści: Tworzenie wysokiej jakości treści, do których ludzie chcą linkować, ponieważ są one wartościowe. Wykorzystaj to do organicznego pozyskiwania linków od innych webmasterów.
- Pozyskiwanie linków zwrotnych: Kontaktowanie się z odpowiednimi, autorytatywnymi stronami internetowymi i influencerami w swojej niszy w celu przedstawienia treści i zabezpieczenia linków zwrotnych. Oto cztery sposoby na skuteczne dotarcie do innych webmasterów.
- Blogowanie gościnne: Prawidłowo przeprowadzony outreach daje możliwość pisania artykułów dla innych renomowanych witryn. Może to zaowocować linkiem zwrotnym do Twojej witryny. Oto osobny przewodnik na temat tego, jak skutecznie prowadzić blog gościnny.
- Tworzenie niedziałających linków: Identyfikowanie niedziałających linków na innych stronach internetowych i proponowanie swoich treści jako zamienników. Mam poradnik budowania niedziałających linków dla początkujących.
- Analiza krzyżowania się linków: Możesz także kraść linki od konkurencji. Sprawdź swoich bezpośrednich konkurentów i inne witryny, które często tworzą treści, aby uzyskać ranking dla tych samych słów kluczowych, co Ty. Następnie zbadaj, w jaki sposób zbudowali i zdobyli swoje linki zwrotne za pomocą narzędzia takiego jak Ahrefs.
Wszystkie te kroki są niezbędne do rozpoczęcia budowania solidnego profilu wysokiej jakości linków zwrotnych. Z czasem powinno to zasygnalizować wyszukiwarkom, że Twoja witryna jest autorytatywnym źródłem wartym wysokiej pozycji w rankingu.
2. Obecność w mediach społecznościowych
Gorąco polecam aktywność w mediach społecznościowych. Budowanie silnej obecności na innych platformach może również budować reputację Twojej witryny.
Media społecznościowe wTen przypadek jest szczególnie skuteczny, ponieważ wszyscy na nim są i jest miejsce na wszystko. Znajdź odpowiedni krąg, z którym zaczniesz wchodzić w interakcje, a wkrótce zbudujesz publiczność, której będziesz mógł udostępniać zawartość swojej witryny. A im bardziej jesteś aktywny, tym bardziej prawdopodobne jest, że będziesz na pierwszym miejscu, gdy ktoś spojrzy na twoją branżę.
Jak zacząć budować swoją obecność w mediach społecznościowych:
- Utwórz profil: Sugeruję utworzenie profesjonalnego profilu reprezentującego Ciebie lub Twoją firmę.
- Znajdź swoją niszę: Dowiedz się, kim są liderzy Twojej branży, znajdź i śledź ich profile na platformach społecznościowych. To jest twój punkt wejścia.
- Interakcja i zaangażowanie: Spróbuj wchodzić w interakcje z ich postami, odpowiadać na dyskusje w sekcji komentarzy lub ponownie publikować ich treści ze swoimi spostrzeżeniami. W ten sposób będziesz widoczny dla innych osób z ich kręgu.
- Promuj swoje treści: Jeśli już promujesz wszystkie swoje treści w mediach społecznościowych, to jesteś na dobrym początku. Możesz także zwiększyć zaangażowanie swojego profilu, reagując na każdą wzmiankę o swoich produktach, usługach lub firmie.
- Monitoruj tematy: Śledź hashtagi związane z Twoją niszą. Upewnij się, że angażujesz się w te trendy lub dyskusje przy każdej okazji.
3. Aktywność na forum
Podobnie jak media społecznościowe, fora są również doskonałym sposobem, aby zostać zauważonym w swojej branży. Ponadto każdy link uzyskany w wyniku aktywności na forum może być doskonałym źródłem ruchu polecającego.
Strategia w przypadku forów jest mniej więcej taka sama jak w przypadku mediów społecznościowych – utwórz profesjonalne konto, znajdź odpowiednie wątki na forum, umieść się tam i zaangażuj w dyskusje z innymi.
Aby uzyskać najlepsze wyniki, zalecam publikowanie lub odpowiadanie tylko wtedy, gdy masz coś wartościowego do wniesienia. Spamowanie forów dla samej aktywności to strata czasu.
4. Reputacja online i recenzje
Ważna, ale często zapominana część listy kontrolnej SEO poza stroną. Pełna lista firm w Google jest niezbędna, aby poprawić lokalne SEO. Gorąco polecam zarejestrowanie lub utworzenie konta Google Moja Firma.
Jak uzyskać więcej recenzji biznesowych:
- Utwórz konto Google Moja Firma: to pierwszy krok, jeśli jeszcze go nie masz.
- Podaj informacje: Wypełnij wszystkie odpowiednie pola z informacjami o swojej firmie. Nie zapomnij połączyć swojej strony internetowej i profili w mediach społecznościowych ze swoim wpisem.
- Uzyskaj weryfikację: Upewnij się, że Twoje konto jest zweryfikowane, abyś mógł aktualizować wszystkie informacje i odpowiednio moderować swoje konto.
- Użyj linku do recenzji: W panelu Google Moja Firma przejdź do swojego profilu. Powinieneś tam zobaczyć opcję „Poproś o recenzje”. Zapewni to link prowadzący bezpośrednio do strony z recenzjami – daj go każdemu zadowolonemu klientowi, aby zwiększyć swoją reputację w Google!
Kluczowe wnioski
Jeśli chodzi o optymalizację witryny pod kątem wyszukiwania, nie można zapomnieć o liście kontrolnej SEO poza stroną. Jest ona nieoceniona w zwiększaniu autorytetu witryny – który, jak wszyscy wiemy, jest silnym czynnikiem rankingowym dla Google. Postępuj zgodnie z moim przewodnikiem, aby zdobyć cenne linki zewnętrzne, zbudować swoją reputację, zwiększyć ruch i zaangażowanie oraz podnieść swój profil online.