Posiadanie dobrego logotypu jest niezwykle istotne dla każdej marki, która chce budować dobrą komunikację ze swoimi klientami. Światowy design zna przypadki, w których logo firmy niezmienne pozostaje już od wielu, wielu lat, jednak są to odsetki. W większości przypadkach graficy unowocześniają stare logotypy lub tworzą coś totalnie nowego. Dziś przygotowaliśmy dla Was przegląd trendów w projektowaniu logo, które powstały w 2023 roku.
#1 Prostota logo
Z racji tego, że żyjemy w świecie, który atakowany jest przez reklamy ze wszystkich stron niezwykle mądrym zagraniem jest postawienie na szept, gdy wszyscy krzyczą. Oczywiście jest to ujęcie metaforyczne, a przekaz jest prosty – nie kombinujmy i nie obarczajmy odbiorców natłokiem informacji i form. Dlatego właśnie graficy na rok 2023 proponują trend, który nazwać możemy najogólniej minimalizmem. Prosta forma na czystym tle to coś, co jest aktualnie pożądane.
#2 Brak dosłowności
Przypomnij sobie czasy swojego dzieciństwa, gdy uwielbiałeś bawić się w gry, które polegały na tym, że otrzymujesz wskazówki i do rozwiązania musisz dojść sam. Na pewno sprawiało Ci to dużą frajdę i rozwijało Twoją wyobraźnię. Identyczną sytuację mamy w przypadku logotypów – jako grafik musimy mieć świadomość, że ludzie nie są idiotami. Nie komunikujmy zatem do nich wprost, a pozostawmy im pole do manewru. Jeśli utniemy kawałek logo czy w połowie je zblurujemy możemy być pewni, że odbiorcy na pewno będą chcieli we własnym zakresie dowiedzieć się co ktoś chciał nam przekazać. Wyeliminowanie dosłowności to kolejny trend projektowy w 2023 roku.
#3 Customizowany font w logo? Oczywiście!
Grubą kreską możemy oddzielić czasy, w których co druga firma posiadała logotyp z tym samym fontem. Do czego to prowadziło? Przede wszystkim do tego, że odbiorcom myliły się konkretne loga, a co za tym idzie również marki, a jak wiadomo indywidualność i oryginalność jest najważniejsza. Od tego roku jednak nie będziemy mieli już z tym większych kłopotów, ponieważ graficy zaczęli tworzyć własne kroje pisma, a nie korzystają już z tych, które są ogólnodostępne.
#4 Flat design
To niezwykle popularny trend, który na pewno utrzyma się również w przyszłości. Flat design polega na prostocie – eliminuje cienie, gradienty, jaskrawe kolory, niewyraźne fonty. W tym stylu niezwykle istotne jest również ograniczenie kolorów do minimum, aby nie rozpraszać jaskrawą paletą barw odbiorców. Dzięki temu zyskujemy logotyp, który jest przyjazny dla oka i buduje pozytywne opinie o marce, bo w prostocie jest metoda!
#5 Postarz to
Do łask już od pewnego czasu wraca styl vintage. I nieważne czy mamy tu na myśli modę czy projekty graficzne – powracamy do tego co klasyczne i stare. Loga w stylu vintage są wykonywane coraz częściej, a badania przeprowadzone na odbiorcach dają jednoznaczną odpowiedź – to się sprawdza.
Graficy wyróżniają jeszcze kilka innych trendów, które powstały w roku, który aktualnie dobiega końca jednak postanowiliśmy postawić na te, które są według nas najważniejsze. Kto wie, może w przyszłym roku będziemy musieli dostosować się do nowych trendów na 2016 rok i udoskonalić logotyp naszej firmy?