Pisanie postów na blogu jest niezbędną częścią Twojej strategii marketingowej. Ale jest to również jeden z najważniejszych sposobów budowania marki i przyciągania nowych klientów. Twoje posty na blogu mogą pojawić się w organicznych wynikach wyszukiwania, ale tylko wtedy, gdy zoptymalizujesz je za pomocą najlepszych praktyk optymalizacji wyszukiwarek (SEO).
Czytaj też: 6 SEO Copywriting Tips For Bloggers
W tym poście pokażemy Ci, jak proste może być optymalizowanie postów na blogu pod kątem SEO.
Zachowaj prostotę
Pisanie postów na blogu i ich optymalizacja pod kątem SEO to umiejętność, której można się nauczyć. Nie musisz być profesjonalnym pisarzem ani ekspertem SEO, aby robić to dobrze. Wszystko czego potrzebujesz to kilka podstawowych porad jak tworzyć wysokiej jakości treści, a następnie stosować te porady konsekwentnie na swoim blogu.
Oto kilka wskazówek, jak sprawić, by Twoje posty na blogu były bardziej skuteczne
:
- Mniej znaczy więcej – Nie używaj skomplikowanego języka lub żargonu podczas pisania postów na blogu; trzymaj się prostego, łatwego do zrozumienia języka, który każdy może zrozumieć na pierwszy rzut oka. Pomoże to czytelnikom łatwiej zaangażować się w treść, co z kolei zapewni im lepsze wrażenia z użytkowania, gdy odwiedzą Twoją witrynę po raz pierwszy lub kiedykolwiek później.
- Używaj konwersacyjnego tonu – Nie pisz nic formalnego jak „Musimy to zrobić teraz”, ale zamiast tego napisz coś w stylu „Zróbmy to teraz!”. Używanie krótkich zdań ułatwia czytanie, ponieważ są one łatwiejsze do przetworzenia mentalnie; plus, krótkie akapity rozbijają gęste bloki tekstu na mniejsze kawałki, co jeszcze bardziej zwiększa czytelność.
Czytaj także: Here is What Google Did to Improve Bloggers Reputation- SEO’s Must Read This!
Zacznij od właściwego nagł
ówka Nagłówek
jest najważniejszą częścią każdego wpisu na blogu, a także jednym z najtrudniejszych do uzyskania. Twój nagłówek musi być krótki, zwięzły i istotny, ale nie clickbait-y. Jeśli nie masz SEO-friendly nagłówek, który generuje wiele kliknięć, nie dostaniesz wielu odwiedzających do swojej witryny w dłuższej perspektywie.
Twoje nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe dla wyszukiwań Google, ale nie za dużo słów kluczowych. Może być kuszące, aby wypchać każdy możliwy termin wyszukiwania w swoim głównym słowie kluczowym, ale to tylko sprawi, że twoi czytelnicy będą zdezorientowani lub zirytowani nadmiernym użyciem niektórych fraz w nagłówkach. Trzymaj się dwóch lub trzech istotnych słów kluczowych na każdy fragment treści. Spróbuj użyć LSI (latent semantic indexing) terminów zamiast, jeśli to możliwe.
Czytaj także: Korzyści z blogowania w Seo
Badaj słowa kluczowe
Po napisaniu posta na blogu, nadszedł czas, aby zrobić trochę badań. Najważniejszą częścią każdej strategii SEO jest wybór odpowiednich słów kluczowych, na które należy się kierować. Można to zrobić poprzez wyszukiwanie odpowiednich fraz w planerze słów kluczowych Google lub za pomocą narzędzia innej firmy, takiego jak Keyword Tool.
Kiedy masz już listę słów, użyj ich jako inspiracji dla swojego tytułu i treści. Będziesz także chciał się upewnić, że słowa te są obecne w całym artykule. Słowa kluczowe powinny być posypane w całym tak, że czytelnicy będą je znaleźć, gdy są skimming przez artykuły online.
Czytaj także: How To Find And Use The Best Keywords For Amazon PPC
Link to other
posts
Jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie rankingu postów na blogu dla odpowiednich słów kluczowych jest linkowanie do nich z innych postów na Twojej stronie. Jest to świetny sposób na zbudowanie autorytetu całego bloga, nie tylko pojedynczy post, który próbujesz uplasować. Na przykład, jeśli jeden z twoich wpisów na blogu był o tym, jak bardzo kochasz żyć w RPA, link out co najmniej raz lub dwa razy w tym poście i użyć jakiejś odmiany powiązanych słów kluczowych (np. „RPA przewodnik podróży”).
To powie Google, że ten post jest na tyle ważny dla ludzi, którzy badają wakacje w RPA, że powinni go czytać przed wszystkim innym. Nie tylko działa to dobrze, ale także pomaga poprawić doświadczenie użytkownika, kierując ludzi dokładnie tam, gdzie chcą, aby przejść następnym razem, gdy odwiedzą twoją witrynę, bez zmuszania ich do przewijania niezliczonych stron.
Przeczytaj także: Łączenie wszystkich Twoich domen razem – czy jest to słuszne w oczach Google?
Użyj adresów URL przyjaznych
dla
SEO
Najlepszym sposobem na optymalizację postów na blogu dla wyszukiwarek jest użycie adresów URL przyjaznych dla SEO.
Używając słów kluczowych w tytułach postów i adresach URL, możesz pomóc wyszukiwarkom znaleźć Twoje wpisy na blogu.
Powinieneś również starać się, aby adresy URL były jak najkrótsze, ponieważ Google preferuje krótsze adresy URL. Powinieneś unikać myślników (zamiast nich używaj kresek lub podkreślników) przy oddzielaniu słów w adresie URL, ponieważ są one trudniejsze do odczytania i zrozumienia przez ludzi niż kreski lub podkreślniki. Jeśli to możliwe, używaj małych liter dla wszystkich słów z wyjątkiem pierwszego, które powinno być pisane wielką literą (na przykład: my-name-is-james).
Przeczytaj także: The Ultimate Guide to On-Page Local SEO in 2023
Make your blog mobile-friendly
A mobile-friendly design makes it easier for users to read your content. To prawda – nawet jeśli jesteś wielkim fanem SEO i pracowałeś nad poprawą optymalizacji mobilnej swojego bloga – jeśli nie wykorzystujesz responsywnego designu, tracisz potencjalną liczbę czytelników.
Ważne jest, aby pamiętać, że wyszukiwania mobilne rosną w niesamowicie szybkim tempie. Jeśli więc chcesz, aby więcej osób czytało artykuły na Twojej stronie, upewnij się, że te strony są zoptymalizowane pod kątem smartfonów i tabletów, a także komputerów stacjonarnych.
Czytaj także: Google Adds Mobile Friendly Label To It’s Mobile Search Results
Optimize images for SEO
Jedną z najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby zoptymalizować swoje posty na blogu, jest optymalizacja obrazów. Obejmuje to dodanie tekstu alt, który jest zasadniczo podpisem obrazu, który pojawi się, gdy ktoś najedzie myszką na obraz. Tekst alt powinien być napisany przy użyciu słów kluczowych, które chcesz uszeregować na stronie wyników wyszukiwania Google (SERP).
Powinieneś również zawrzeć słowa kluczowe w nazwie pliku swojego obrazu i upewnić się, że jest jasne, o co chodzi. Na przykład, jeśli infografika jest o „jak pisać lepsze posty na blogu”, to jej nazwa pliku powinna być czymś w rodzaju: [
infographic_101_-_how_to_write_better_blog_posts
].jpg
Przeczytaj też: 5 Steps To Optimize Your Site For Core Web Vitals
Zwiększ prędkość ładowania strony
Istnieją dwa sposoby optymalizacji prędkości ładowania strony:
- Użyj CDN (Content Delivery Network) – Content Delivery Network (CDN) to globalna sieć serwerów, które buforują kopie statycznych aktywów Twojej witryny. Kiedy używasz takiego rozwiązania, odwiedzający Twoją stronę otrzymają wersję zbuforowaną, zamiast pobierać pliki od nowa.
- Używaj wtyczek buforujących – Wtyczki buforujące są jak małe elfy, które czuwają nad twoją stroną i upewniają się, że wszystko jest aktualne bez żadnych problemów.k z twojej strony. Najpopularniejszą wtyczką dla stron internetowych WordPress jest WP Rocket firmy Pagely (która kosztuje 29 USD/rok), ale istnieje wiele innych opcji tam, jeśli chcesz coś z większą ilością funkcji lub lepszym wsparciem ze strony społeczności deweloperów.
Czytaj także: Best WordPress Plugins For Speed Optimization
Rozbij
treść za pomocą odpowiednich podtytułów
Podtytuły służą do rozbijania treści. Poprawiają one czytelność Twojego wpisu na blogu, ponieważ pomagają czytelnikom przeskanować treść i zdecydować, czy chcą czytać dalej, czy nie. Podtytuły powinny odnosić się do tego, co znajduje się pod nimi, ale nie powinny być zbyt długie. Podtytuł dla wpisu o SEO może mówić „Porady SEO” lub „Jak zoptymalizować posty na blogu pod kątem SEO”.
Podtytuły powinny być również opisowe i informacyjne, aby ludzie, którzy skanują, mogli zrozumieć na pierwszy rzut oka, o czym jest post.
Przeczytaj także: Level Up Your Social Media Content With These 4 Tips
Get the basics right
Mogą wydawać się oczywiste, ale te podstawy SEO są nadal warte wspomnienia
:
- Użyj właściwych słów kluczowych w swojej treści – Jest to jedna z najbardziej podstawowych rzeczy, które możesz zrobić podczas optymalizacji postu na blogu dla wyszukiwarek, ale łatwo ją przeoczyć. Zastanów się, jakie terminy mogą być wyszukiwane przez ludzi, którzy szukają informacji na dany temat (np. „jak rozpocząć biznes online”), a następnie upewnij się, że Twoja treść zawiera te słowa kluczowe w sposób naturalny i częsty.
- Upewnij się, że tytuł strony jest odpowiedni – Tytuł strony powinien zawierać zarówno słowa kluczowe, które opisują, o czym jest strona, jak i wzmiankę o marce (jeśli dotyczy). Pomoże to odwiedzającym łatwiej znaleźć ją podczas wyszukiwania w Google, zakładając, że używają specyficznej terminologii związanej z ich problemem, potrzebą lub celem, a jednocześnie pomoże skierować użytkowników, którzy mogą po prostu przeglądać pewne tematy w oparciu o znajomość marki.
Przeczytaj także: Ecommerce Sales Funnel: A Step-Wise Strategy To Get More
Sales
Don’t make exact-match anchor text your focus
Exact-match anchor text is a specific URL of a page on your site, and it has to match the text in that link for Google to recognize it as a backlink pointing
to your website.
Na przykład, jeśli stworzysz infografikę na temat „jak poprawić SEO bloga” i masz link z tekstem „jak poprawić SEO bloga”, to wszystkie linki na tej stronie powinny również zawierać tę dokładną frazę.
Może to być trudne dla blogerów, którzy dopiero zaczynają, ponieważ nie mają jeszcze wystarczająco dużo treści lub wiedzy, a każdy post jest dokładnym dopasowaniem. Jeśli jesteś nowy w blogowaniu i nie jesteś pewien, co long-tail keywords są jeszcze, to może być łatwiej powiedzieć niż zrobić, gdy próbuje wymyślić odpowiednie linki.
Zaoszczędź sobie trochę czasu, skupiając się na obrazach zamiast linków podczas budowania strategii treści. Pomoże to zapewnić, że każdy istotny tekst w tych obrazów staje się częścią ogólnej strategii kotwicy bez zbyt wiele problemów wymyślić unikalne frazy za każdym razem wokół.
Przeczytaj również: 5 Brilliant Keywords Research Strategies You Should Try
Out
Nie próbuj opanować wszystkiego na własną
rękę
Jeśli nadal jesteś na etapie próbowania dowiedzieć się, jak twój blog może być zoptymalizowany pod kątem wyszukiwarek, powinieneś uzyskać pomoc od eksperta. Odpowiednia osoba będzie w stanie wyjaśnić w prostych słowach, co należy zrobić i dlaczego. ThBędą również w stanie pokazać ci, jak to się robi dzięki ich doświadczeniu i wiedzy.
Szukając profesjonalnego konsultanta SEO, upewnij się, że ma on na swoim koncie osiągnięcia w postaci wyników z prawdziwymi firmami, takimi jak Twoja. Dobrym miejscem do rozpoczęcia jest wyszukiwanie konsultantów SEO w Twojej okolicy na Mapach Google lub Yelp. Z pewnością zobaczysz wiele lokalnych firm, które specjalizują się w tej dziedzinie.
Czytaj też: 5 Tips To Create A Successful Digital Marketing Strategy
Bloguj często (ale nie przesadzaj)
Powinieneś blogować
często. Jak często powinieneś blogować zależy od charakteru twojej publiczności, ale jako minimum, wielu ekspertów SEO zaleca blogowanie co najmniej raz w tygodniu. Jeśli chcesz zoptymalizować swoją stronę pod kątem organicznego ruchu w wyszukiwarce, jest to ważne, ponieważ oznacza, że Google będzie miał więcej okazji do indeksowania nowych treści w miarę ich publikowania.
Istnieją również inne korzyści z częstego blogowania
:
- Tworzenie treści: Kiedy regularnie tworzysz nowe treści, dajesz czytelnikom powody do ponownego odwiedzenia Twojej strony, zamiast odwiedzać ją tylko raz lub dwa razy, zanim ruszą dalej ze swoim życiem i być może zapomną o Twojej marce.
- Świadomość marki: Regularne publikowanie wysokiej jakości artykułów pomaga budować świadomość marki w sposób, z którym inne rodzaje działań promocyjnych po prostu nie mogą się równać.
Przeczytaj także: Local Digital Marketing Tips To Help Your Business Boost Its Regional Rankings
Promuj swoje treści w mediach społecznościowych
Blogerzy i twórcy treści mogą prom
ować
swoje posty w mediach społecznościowych, aby zapewnić, że treść jest widziana przez dużą publiczność. Jeśli masz zamiar to zrobić, upewnij się, że nie stanie się to spamem lub selly.
Dobrą zasadą promowania postów w mediach społecznościowych jest nie robienie tego częściej niż raz dziennie, ale nie należy też tego bagatelizować. Powinieneś również udostępniać treści innych osób, jak również swoje własne. Pomoże to zbudować relacje z innymi blogerami, zwiększając tym samym szanse na to, że podzielą się oni w zamian Twoimi wpisami.
Nie zapominaj o czasie: jeśli są pewne pory dnia, w których Twoi odbiorcy mają tendencję do bycia online (lub offline), spróbuj opublikować post w tych godzinach, aby mieli większe szanse go zobaczyć. I ostatnia rzecz: używaj hashtagów oszczędnie. Pamiętaj, że nikt nie chce, aby cały post na ścianie był pełen hashtagów takich jak #thisandthatwhenitsnotnecessary.
Czytaj także: Top Benefits of Social Media Marketing For Your Business
Dodaj zoptymalizowane pod kątem SEO obrazy i filmy
Jednym z najlepszych sposobów na poprawę SEO swojego bloga jest dodanie obrazów i filmów. Obrazy są potężnym narzędziem pomagającym czytelnikom zrozumieć, o czym mówisz, więc używaj ich, kiedy tylko jest to możliwe. Obraz jest wart tysiąca słów, prawda?
Powinieneś również dodać podpisy do każdego obrazu, które wyjaśniają, co próbujesz przekazać za jego pomocą. Może to być tytuł artykułu lub po prostu krótki opis tego, co obrazek pokazuje i/lub dlaczego jest ważny.
Jeśli nie masz jeszcze tytułu artykułu, ale chcesz, aby ludzie szukający w Google informacji na Twój temat, rozważ napisanie tekstu wyjaśniającego, co jest pokazane na każdym zdjęciu lub wideo przed ich załadowaniem. Na przykład: „Wysokiej jakości obrazy z Shutterstock użyte w tym poście zostały dostarczone dzięki uprzejmości [wstaw imię]”.
Czytaj też: 5 Ways To Use Animated Videos For Social Media
Conclusion
<p>Jak widać, istnieje wiele różnych rzeczy do rozważenia, gdy piszesz posty na blogu. Ale nie pozwól, aby to cię powstrzymać od zrobienia tego! Korzyści z blogowania są warte wysiłku, a powyższe wskazówki pomogą Ci rozpocząć pisanie postów na właściwej stopie, dzięki czemu będą one lepiej oceniane w wynikach wyszukiwania.
Autor Bio
John Crister Zozobrado jest specjalistą SEO i budowniczym linków. Jego głównym motywem jest pomoc właścicielom firm w osiągnięciu celów biznesowych poprzez SEO.
John Crister Zozobrado