Chcesz wiedzieć, czego Twoi klienci potrzebują i oczekują od Twoich treści?
Zapytaj ich o to. Następnie wykorzystaj te informacje do tworzenia.
Ale nie pytaj tylko jednej osoby. Zapytaj wielu. Wykorzystaj siłę tłumu.
Aby to zrobić, rozważ tworzenie ankiet i sondaży – a następnie wykorzystaj zebrane z nich informacje do tworzenia świetnych treści.
Oto dlaczego i jak to zrobić.
Dlaczego ankiety i sondaże są cennymi źródłami informacji dla content marketingu?
Po pierwsze, dlaczego warto przeprowadzać ankiety i sondaże? Ich konfiguracja wymaga trochę planowania i pracy – po co więc zawracać sobie głowę, skoro można po prostu spojrzeć na swoje dane analityczne lub zebrać statystyki z innych źródeł?
Ponieważ są pewne rzeczy, których można się nauczyć tylko dzięki tego typu badaniom.
Uzyskaj głębszy wgląd w odbiorców
Zasadniczo marketing treści jest tak dobry, jak wiedza o odbiorcach.
Jeśli ich znasz, rozumiesz i potrafisz wykorzenić ich głębokie bóle, wyzwania i marzenia, możesz tworzyć treści, które przemawiają do nich osobiście i trafiają im do serca.
Będziesz w stanie zapewnić im niezrównaną wartość treści, ponieważ będą one dostosowane do ich potrzeb.
Pytanie brzmi: jak odkryć tego rodzaju spostrzeżenia na temat odbiorców? Jak dogłębnie ich zrozumieć?
Nie ma lepszego sposobu niż zapytanie ich bezpośrednio. Ankiety i sondaże pozwalają to zrobić w skali powiększonej o 100, 1 000, a nawet 10 000, w zależności od liczby odbiorców i zasięgu marki.
Dowiedz się dlaczego, a nie tylko co
Możesz uzyskać wiele informacji na temat tego, co robią Twoi odbiorcy, patrząc na analitykę witryny, współczynniki konwersji i ruch w witrynie.
Ale często ważniejsze jest zrozumienie, dlaczego zachowują się w określony sposób. A statystyki nie mogą ci tego powiedzieć. Na przykład:
- Dlaczego nasi odbiorcy rezonują z tym tematem, ale nie z tamtym?
- Jakich bolączek dla nich nie rozwiązujemy?
- Jakiego rodzaju informacji od nas oczekują – i co sprawia, że szukają ich gdzie indziej?
- Jakie jest ich największe wyzwanie w naszej branży?
- Jakie ostateczne cele chcą osiągnąć nasi odbiorcy?
Sondaże i ankiety mogą dostarczyć informacji na temat wszystkich tych kwestii w skalowalny sposób.
Uzyskaj wgląd unikalny dla Twojej firmy i odbiorców
Nie ma dwóch takich samych odbiorców marki.
Oczywiście, mogą być podobne lub nakładać się na siebie. Ale ostatecznie odbiorcy są unikalni dla Twojej firmy, ponieważ (miejmy nadzieję) Twoja firma zapewnia unikalne rozwiązanie na rynku, które przyciąga określonych ludzi.
Oznacza to, że jeśli polegasz na innych źródłach w celu zebrania danych i spostrzeżeń na temat swoich odbiorców, spostrzeżenia te nie będą całkowicie dokładne ani autentyczne.
Jeśli chcesz naprawdę zrozumieć swoich odbiorców, musisz otworzyć komunikację z nimi i dowiedzieć się od nich bezpośrednio, kim są i czego chcą.
Pomagają w tym ankiety i sondaże.
4 wskazówki dotyczące tworzenia ankiet i sondaży, które dostarczają przydatnych danych
Nie wszystkie ankiety i sondaże są pouczające. Aby uzyskać dobre informacje, potrzebujesz dobrze przygotowanego narzędzia.
1. Poznaj różnice między ankietami i sondażami – oraz właściwy czas na korzystanie z każdego z nich
Ankiety i sondaże różnią się od siebie zasadniczo, a wykorzystanie jednej z nich da ci ogromne korzyści.bardzo różne spostrzeżenia.
Ankiety są szybkie, obejmują jedno pytanie i zawierają wybrany zestaw wstępnie napisanych odpowiedzi. Wszystko, co musi zrobić ankietowany, to wybrać odpowiedź, z którą najbardziej się zgadza, która brzmi najbardziej podobnie do niego lub która pasuje do jego preferencji.
W związku z tym ankiety świetnie nadają się do wyczuwania ogólnych nastrojów odbiorców. Dzięki dobrej ankiecie uzyskasz widok z lotu ptaka na opinię większości.
Oto przykład najprostszej ankiety, jaką można sobie wyobrazić. Pojawia się na końcu wpisu na blogu i pyta czytelnika, czy to, co właśnie przeczytał, było pomocne, czy nie:
Z kolei ankiety są bardziej szczegółowe i otwarte. Mogą one zawierać jedno lub kilkadziesiąt pytań dotyczących jednego lub wielu tematów.
Ankiety często zawierają wiele typów pytań: tak/nie, krótka odpowiedź, wielokrotny wybór, ranking itp.
To sprawia, że ankiety świetnie nadają się do uzyskiwania opinii, zbierania spostrzeżeń, mierzenia preferencji odbiorców i zrozumienia ich podstawowych motywacji.
Oto kolejny przykład z Nextdoor, w którym poproszono o opinię na temat doświadczenia z centrum pomocy za pomocą krótkiej ankiety z czterema pytaniami:
Zwróć uwagę, że pierwsze pytanie wygląda jak ankieta. Ponieważ jednak istnieje wiele pytań i typów pytań, w tym pytanie otwarte, jest to zdecydowanie ankieta.
Podsumowując:
- Korzystaj z ankiet, aby szybko zrozumieć ogólne nastawienie odbiorców do konkretnego pytania lub tematu.
- Używaj ankiet, aby zagłębić się w ich motywacje, preferencje i opinie.
2. Używaj sondaży i ankiet formalnie lub nieformalnie
Nie musisz używać specjalnego narzędzia do tworzenia ankiet lub sondaży.
Jeśli potrzebujesz szczegółowych informacji na dany temat, zdecydowanie użyj narzędzia i stwórz formalną ankietę.
Jeśli jednak chcesz po prostu uzyskać ogólny obraz tego, co ludzie o czymś myślą, stwórz nieformalną ankietę lub sondaż. Nie musisz w tym celu korzystać z narzędzia:
- Zadaj swoim obserwatorom otwarte pytanie w mediach społecznościowych lub otwórz temat do dyskusji w komentarzach. Przeanalizuj odpowiedzi.
- Utwórz szybką ankietę w mediach społecznościowych na Facebooku lub Twitterze.
- Na końcu biuletynu e-mail poproś o odpowiedzi i opinie na konkretne pytanie.
Nie zapominaj, że możesz również tworzyć szybkie ankiety tylko po to, aby zaangażować odbiorców i bez żadnego innego powodu. Jest to łatwy, ale przyjemny sposób na dodanie do kalendarza mediów społecznościowych.
3. Wyznacz cel dla swojej ankiety
Czego ostatecznie chcesz się dowiedzieć z ankiety? Jaka wiedza jest najważniejsza i czego chcesz się dowiedzieć?
Podobnie, jakie jest główne założenie, które próbujesz udowodnić lub obalić?
To jest twój cel. Zwłaszcza w przypadku ankiet, jeśli masz jasny cel przed ich utworzeniem, z pewnością uzyskasz lepsze wyniki i silniejsze spostrzeżenia.
4. Zadawaj właściwe pytania
Pisanie i formułowanie pytań ankietowych jest sztuką.
Sposób sformułowania pytania może całkowicie zmienić rodzaj uzyskanych odpowiedzi.
Weźmy na przykład te dwa pytania. Oba proszą o opinię na temat zasadniczo tej samej rzeczy, ale wywołają zupełnie inne odpowiedzi:
- Pytanie otwarte (dosłownie każda odpowiedź jest możliwa): Co sądzisz o naszych treściach?
- Zamknięte pytanie (możliwe odpowiedzi są zawężone): Ogólnie rzecz biorąc, jak pomocne są dla Ciebie treści na naszym blogu? Oceń od 1 do 10.
Jest czas i miejsce na pytania otwarte. Różne odpowiedzi i opinie mogą być pouczające – o ile masz czas i zasoby, aby je wszystkie przesiać.
Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chcesz zachować prostotę i łatwość sortowania/analizy, zadawaj pytania zamknięte z tylko wybraną liczbą możliwych odpowiedzi.
Oto świetny przewodnik po pisaniu przydatnych pytań ankietowych, które dadzą ci jasne, bezstronne odpowiedzi.
Otrzymuj codzienny newsletter, na którym polegają marketerzy.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(’;’); for(let i = 0; i <h2>Jak wykorzystać informacje zebrane z ankiet i sondaży do tworzenia świetnych treści</h2> <p>A teraz, jak wykorzystać ankiety i sondaże do tworzenia treści? </p> <p>W skrócie: Korzystaj z ankiet i sondaży, aby bezpośrednio zapytać dużą część odbiorców, czego oczekują od twoich treści. Robienie tego na różne sposoby przyniesie wiele pomysłów na tematy. </p> <p>Na koniec, nie zapominaj, że sama ankieta może być gwiazdą twojego następnego contentu.</p> <p>Załóżmy to wszystko.</p> <h3>Dowiedz się, jaki temat jest najbardziej interesujący</h3> <p>Jest to jeden z najszybszych i najłatwiejszych sposobów wykorzystania ankiet do tworzenia contentu.</p> <p>Załóżmy, że utknąłeś w martwym punkcie, decydując między trzema różnymi tematami na następny wpis na blogu. Nie masz pewności, który z nich najbardziej zainteresuje Twoich odbiorców. </p> <p>Zapytaj ich więc! Skonfiguruj szybką ankietę i pozwól swoim odbiorcom głosować na temat, którym byliby najbardziej zainteresowani. Zwycięzca jest tym, o którym napiszesz w następnej kolejności.</p> <p>Plus, możesz wykorzystać tę wiedzę do informowania o kolejnych tematach treści później. Czy są jakieś powiązane tematy do poruszenia? Twoi odbiorcy prawdopodobnie również uznaliby je za interesujące.</p> <h3>Odkryj najpilniejsze wyzwania swoich odbiorców i zajmij się nimi w swoich treściach</h3> <p> Dogłębne spostrzeżenia odbiorców na temat ich najtrudniejszych przeszkód mogą być świetną pożywką dla treści.</p> <p>Na przykład ankieta może pomóc w określeniu największych wyzwań, przed którymi stoją, a które odnoszą się do Twojej firmy lub tego, co sprzedajesz. Wyzwania te można podzielić na mniejsze części i zająć się nimi za pomocą treści.</p> <p>Wyobraź sobie, że jesteś konsultantem biznesowym i identyfikujesz, że Twoi odbiorcy zmagają się z planowaniem biznesowym. Możesz podzielić ten temat na mniejsze fragmenty, z których każdy będzie tematem wpisu na blogu (koszty rozpoczęcia działalności, badanie rynku, ustalanie licencji i rejestracji, zakładanie księgowości itp.) </p> <p>Możesz również stworzyć ostateczny przewodnik po planowaniu biznesowym i przejść przez wszystkie szczegóły, łącząc się z podtematami.</p> <p>Punkty bólu odbiorców są doskonałym miejscem do rozpoczęcia burzy mózgów na tematy treści. Ankiety są odpowiedzią na znalezienie tych bolączek i usłyszenie ich opisanych własnymi słowami odbiorców.</p> <h3>Zbierz słowa kluczowe dla treści na podstawie ich odpowiedzi</h3> <p>Jest to jedna z zalet włączania pytań otwartych do ankiet (i ogólnie proszenia o opinie): </p> <p>Dostaniesz pisemne odpowiedzi własnymi słowami odbiorców, z terminami i kluczowymi frazami, których regularnie używają w swoim słownictwie podczas omawiania Twojej branży.</p> <p>To kopalnie złota, które można wykorzystać do tworzenia treści. słowa kluczowe.
- Szukaj powtarzających się fraz, które mają znaczenie dla szerszego tematu.
- Poszukaj unikalnych zwrotów lub alternatywnych sposobów wyrażania popularnych terminów.
- Poszukaj trendów w sposobie, w jaki odbiorcy wyrażają aktualne terminy – czy wszyscy odnoszą się do czegoś w ten sam sposób lub używają podobnych sformułowań?
Zapisz swoją analizę na liście do późniejszego zbadania i wstawienia do treści.
Stwórz oryginalny raport z badań
W zależności od szczegółowości, dokładności i wielkości próby, wyniki ankiety można przekształcić w atrakcyjny raport badawczy na określony temat.
Jeśli jest to twój cel od samego początku (wykorzystanie wyników ankiety do tworzenia treści), upewnij się, że dobrze rozumiesz planowanie, projektowanie i analizę ankiet.
Pamiętaj, że niewiele marek przeprowadza oryginalne badania, ponieważ jest to czasochłonny proces wymagający umiejętności, aby dobrze go wykonać. Ale kiedy jest to zrobione dobrze, możesz spodziewać się niesamowitych rezultatów (oryginalne raporty z badań są magnesem na linki!).
Jeśli jesteś zainteresowany tą drogą, przeczytaj ten przewodnik Orbit Media na temat korzystania z oryginalnych badań w swoich treściach.
Zbieraj pomysły na nowe tematy treści
Czasami najprostsza ankieta generuje najbardziej przydatne wyniki. Stąd: Zapytaj swoich odbiorców, jakie rodzaje postów chcieliby zobaczyć na Twoim blogu.
Możesz przeprowadzić tę ankietę w prostym poście w mediach społecznościowych z jednym otwartym pytaniem („Jakie tematy treści chciałbyś zobaczyć na naszym blogu?”). Poproś o pomysły i sugestie w komentarzach.
Możesz również zadać to pytanie na końcu postów na blogu i wiadomości e-mail. To proste i szybkie, a prawdopodobnie otrzymasz zróżnicowane odpowiedzi, które zainspirują wiele nowych pomysłów.
Ankiety i sondaże: Niedoceniani bohaterowie tworzenia treści
Teraz, gdy już wiesz, jak duży potencjał kryje się w pojedynczej ankiecie lub sondażu, ignorowanie ich jako narzędzi w marketingu treści byłoby głupotą.
Dobrze przygotowana ankieta lub sondaż może przynieść zaskakujące wyniki, w tym bezpośrednie połączenie z przemyśleniami idealnego klienta na temat Twojej niszy i marki.
Jedna ankieta – lub jedna dobrze dobrana i dobrze sformułowana ankieta – może dać ci pożywkę dla ogromnej ilości treści. Na co więc czekasz?
Opinie wyrażone w tym artykule są opiniami autora gościnnego, a niekoniecznie Search Engine Land. Autorzy są wymienieni tutaj.