Ponieważ sezon wakacyjny jest tuż za rogiem, powinieneś być przygotowany na wszystkie okazje, które się z nim wiążą. Ta pora roku to czas, kiedy ludzie będą mieli przerwę od swoich zwykłych 9 do 5 miejsc pracy i będą na wakacjach.
Oznacza to, że będą mieli więcej czasu, aby spędzić w Internecie, pytanie teraz jest – czy masz zamiar być widoczny dla nich?
W tym artykule dowiesz się kluczowych rzeczy, na których powinieneś się skupić, aby poprawić swoją widoczność online w tym nadchodzącym sezonie wakacyjnym!
Zbadaj trendy z ubiegłego roku
W ramach przygotowań do nadchodzących wakacji, powinieneś przyjrzeć się trendom i słowom kluczowym, które dobrze działały dla Ciebie i Twojej strony w zeszłym roku. Dzięki temu możesz przeanalizować, czy trzymasz się starych strategii i słów kluczowych z zeszłego roku, czy też zamierzasz zbadać i znaleźć nowe, które mogłyby jeszcze bardziej poprawić jakość Twojego SEO na tegoroczny sezon wakacyjny.
Najważniejsze jest to, że słowa kluczowe, które wybierzesz, powinny napędzać uczciwą do wysokiej ilości ruchu, a jednocześnie być istotne dla Twojej marki.
Jako przykład, oto trendy SEO na rok 2021:
- Optymalizacja pod kątem podstawowych parametrów internetowych i doświadczenia strony
- Koncentracja na intencjach użytkownika i wyszukiwania
- Zweryfikuj stronę w Google Search Console
- Wykorzystaj AMP
- Zastosuj znaczniki Schema
Możesz sprawdzić ten artykuł, który napisaliśmy o trendach SEO w 2021 roku.
Badania nad sezonowymi słowami kluczowymi
Jedną z najbardziej krytycznych rzeczy w SEO są słowa kluczowe, dlatego próba uplasowania się na sezonowych słowach kluczowych może być dużym impulsem dla Twojej strony w nadchodzącym sezonie wakacyjnym.
Na przykład, ten sezon świąteczny przynosi takie słowa kluczowe jak:
- Dekoracje świąteczne
- żywność świąteczna
- najlepsze prezenty świąteczne
- najlepsze miejsca na Boże Narodzenie
Kolejnym świętem jest zbliżający się Nowy Rok, który przynosi kolejny zestaw słów kluczowych:
- New Year firework show
- impreza odliczająca do Nowego Roku
- najlepsze potrawy na Nowy Rok
Krótko mówiąc, trudno będzie Ci być widocznym w wynikach wyszukiwania, jeśli Twoja marka lub strona internetowa nie zawiera sezonowych słów kluczowych na stronach produktowych, stronach docelowych, blogach lub artykułach. Dlatego zawsze należy przeprowadzić badania słów kluczowych, aby dowiedzieć się, jakie słowa kluczowe są najczęściej używane przez wyszukiwaczy i konsumentów w sezonie świątecznym.
Oto kilka narzędzi, które możesz wykorzystać do swoich badań nad sezonowymi słowami kluczowymi:
- SERanking
- SEMRush
- Google Keyword Planner
- Google Suggest
Tworzenie treści na sezon wakacyjny
Treść to król!
Treści, które przyciągają i angażują odbiorców mogą zdecydowanie pomóc zwiększyć ruch na Twojej stronie podczas wakacji, więc wykorzystaj kreatywne treści jako dźwignię w tym okresie roku. Napisz, jak Twoja marka może sprawić, że te święta będą bardziej wyjątkowe, możesz dostarczyć pomysły na prezenty, a nawet podzielić się historiami świętowania z czytelnikami!
Możesz również stworzyć konkretną stronę docelową na swojej stronie internetowej i dodać jakiś projekt lub flarę, która sprawi, że poczują się bardziej istotą obchodów. Dzięki temu Twoja strona będzie wyglądać świątecznie i radośnie nawet przez krótki okres czasu, ale może zrobić wrażenie na odbiorcach na całe życie.
Oto lista kontrolna dla dobrej strategii treści:
- Zawsze
miej
- gęstość słów kluczowych 1-3% dla swojego skupionego słowa kluczowego / frazy kluczowej
- Zaangażuj się w swoją docelową publiczność przez <b>pisanie długoformatowych treści wakacyjnych
- Unikaj up
ychania słów
- kluczowych; spróbuj użyć powiązanych fraz i słów kluczowych i rozprowadź je w swojej treści.
- Twórz atrakcyjne wizualnie treści i dodawaj filmy, zdjęcia, infografiki, a nawet GIF-y!
Zoptymalizuj „podstawowe SEO” swojej strony internetowej
W swoim celu tworzenia treści i bycia widocznym w sezonie wakacyjnym, możesz przeoczyć podstawowe SEO swojej strony internetowej. Oto techniczne rzeczy, które powinieneś sprawdzić, aby upewnić się, że Twoja strona ma dobre podstawy SEO:
- Przejrzyj i rozwiąż strony z błędem „400” dla usuniętych lub złamanych stron
- Napraw przekierowania 301 dla niedziałających linków i utraconych stron docelowych
- Zoptymalizuj prędkość strony – zarówno desktopowej jak i mobilnej
- Sprawdź, czyTwój serwer jest w stanie obsłużyć ruch o dużym natężeniu.
- Jasne i widoczne wezwanie do działania (CTA)
Istnieje wiele narzędzi, ale jednym z najbardziej niezawodnych, które osobiście używam do śledzenia SEO strony jest Screaming Frog.
Najważniejsze informacje
Ponieważ sezon wakacyjny jest tuż za rogiem, nigdy nie jest za późno, aby zoptymalizować swoją stronę tak, aby była widoczna w tym okresie roku. Skorzystaj z tych wskazówek i strategii nie tylko w tym sezonie, ale także aby pomóc w rozpoczęciu SEO Twojej strony w nowym roku!