Chcesz zamienić klienta o wartości 3K-$5K w klienta o wartości 20K-$30K? Na szczęście jako WordPress developer możesz to zrobić stosunkowo łatwo. Chodzi o Twoje podejście, komunikację i to, co zaoferować. Ten artykuł obejmuje kilka wskazówek dotyczących negocjowania wyższej ceny za swoje usługi.
Omówimy, jak zapewnić sobie zapłatę za to, co jesteś wart, gdy negocjujesz cenę lub realizujesz potencjalny projekt.
A pod koniec tego artykułu, będziesz w stanie zobaczyć, jak wynegocjować nisko płatny projekt lub klienta do – cha-ching! – $20K-$30K!
Nie mogę sobie nawet wyobrazić cytowania $5-8k na pracy. Takie liczby naprawdę rozpalają we mnie syndrom oszusta.
Lawrence – Członek WPMU DEV
Mam nadzieję, że ten szybki artykuł pomoże każdemu deweloperowi WordPressa uświadomić sobie, że JEST możliwe zarabianie więcej (i wyeliminować wszelkie syndromy impostera). Wszystkie wskazówki są wypróbowane i przetestowane – oparte na powszechnych praktykach branżowych, które możesz wdrożyć.
Będziemy przechodzić przez:
A więc zaczynajmy!
Wykazanie swojej wartości od początku
Kiedy zaczynasz pracę nad projektem z nowym klientem, jednym ze sposobów, aby w końcu dostać się do znacznie większej wypłaty, jest zaoferowanie zniżki od samego początku.
Możesz jasno określić, że stawka, którą pobierasz jest obniżona lub jest to stawka wstępna. Dzięki temu będą wiedzieć, że to, co płacą od początku, jest tańsze niż zwykle, a Ty możesz odpowiednio podnieść opłaty.
Pokaż swoją wartość i jaką umowę otrzymują od początku. Wyraźnie też zaznacz, że to BĘDZIE rosło.
Przykładem tego może być prosty projekt strony internetowej za $3K z utrzymaniem przez trzy miesiące. Kiedy chcą poprawić na projekt i chcą ciągłego utrzymania, opłata odpowiednio (np. $ 10K i więcej) za projekt i utrzymanie.
Z biegiem czasu, z ciągłym utrzymaniem, to może łatwo przekroczyć ponad $30K (i znacznie więcej) zamiast tylko jednorazowego prostego projektu internetowego.
Dodatkowo, gdy faktura, należy wskazać, co normalne opłaty jest. W ten sposób, gdy okres wstępny jest ponad, nie ma szoku naklejki.
To daje podstawę do negocjacji na nowej pracy i odwrócić dynamikę. Plus, ponieważ zacząłeś pracować z klientem, jest teraz związek. Będą mniej wahać się zapłacić więcej do kogoś, komu ufają i pracy lubią, a co najważniejsze, zrozumieć wyższe koszty.
Myślenie długoterminowe
Jak wspomniano powyżej, demonstrując swoją wartość, musisz myśleć długoterminowo o swoich klientach. Małe, proste i tanie projekty mogą w końcu stać się głównymi. Staraj się nie patrzeć na klienta jak na jednorazową sytuację.
Możesz zaoferować miesięczne pakiety utrzymania po stworzeniu ich witryny WordPress. Lub też, przedstaw sugestie dotyczące ich obecnej strony internetowej, które dodają wartości dla nich (i ostatecznie dla Ciebie też).
Dodatki i uzupełnienia do tego, co początkowo skontaktowali się dla Ciebie, to punkt. Na szczęście w WordPressie są tony możliwości. Nie ma wielu innych miejsc pracy tam, które mają mapę drogową, aby włączyć więcej dodatków niż rozwój sieci.
Koniecznie przeczytaj nasz artykuł o zwiększaniu biznesu związanego z tworzeniem stron internetowych za pomocą usług dodatkowych, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat włączenia ich do swojego przepływu pracy.
Upewnij się, że znają Twoją wartość
Jednym ze sposobów, aby uzyskać klienta, który pierwotnie chciał zapłacić $3K za projekt strony internetowej, aby zapłacić $30K jest, aby dać im znać swoją wartość. Wysokiej jakości projekt zasługuje na wysokie stawki. Pokaż, żeem dlaczego masz prawo do kosztów.
To do Ciebie należy jasne, jak te stawki pomagają klientowi w porównaniu do taniego dewelopera, którego znajdą na Fiverr za ułamek ceny.
Może to twoje doświadczenie – lub twoje niesamowite umiejętności projektowania stron internetowych. Niezależnie od przypadku, pokaż dlaczego twoja cena wywoławcza jest uzasadniona i nawet jeśli jest to rozciągnięcie budżetu, poważni klienci zapłacą to, co jesteś wart.
Kilka sposobów na wykazanie wartości to dobre portfolio, recenzje lub referencje. Ponadto, można wspomnieć, co rynek jest jak, a godziny to zajmie, aby zakończyć. Pamiętaj, aby jasno określić, dlaczego jesteś wart 150 dolarów za godzinę – lub jakąkolwiek stawkę premium, którą ustaliłeś.
Dając swoją cenę pierwszy
Badania pokazują, że cena końcowa jest zazwyczaj bliższa cenie początkowej niż drugiej. Tak więc, chociaż możesz chcieć projekt i czuć się jak ustawienie niższe koszty może dostać klienta do pracy z tobą, często nie będzie to korzystne dla Ciebie w dłuższej perspektywie.
Zawsze mogą wrócić z kontr ofertą, ale upewnij się, że nie zanurzasz się zbyt nisko poza to, co jest akceptowalne na twoich warunkach.
Wszystko to może przyjść po początkowej niższej oferty, aby rozpocząć (jak dotknęliśmy wcześniej). Ogólnie rzecz biorąc, to stawia piłkę w twoim sądzie i pozwala klientowi wiedzieć, czy mogą pracować z budżetem.
W skrócie, to twój ruch pierwszy wymienić cenę – przed potencjalnym klientem. Prowadzi to do ceny wywoławczej staje się bardziej osiągalne na koniec dnia.
Dlaczego doświadczenie ma znaczenie
Jeśli chodzi o recenzje, referencje, itp, oczywiście trzeba trochę doświadczenia najpierw przed tymi rolki w. To może zająć trochę czasu, aby zbudować trochę wiarygodności, ale ma efekt kuli śnieżnej, gdy to zrobisz. Możesz pobierać coraz więcej za swoje usługi i uzasadnić każdy grosz.
I jak stać się bardziej doświadczony, należy pamiętać, aby promować to. Niech klient wie o korzyściach płynących z twojego wieloletniego doświadczenia i jak to działa na jego korzyść.
W końcu doświadczeni profesjonaliści otrzymują większe wynagrodzenie – czy to w ramach zatrudnienia, czy na własną rękę. Doświadczenie zazwyczaj prowadzi do większej wypłaty.
Pozwalając klientowi wiedzieć o swoim doświadczeniu jest kolejnym sposobem, aby uzyskać je zapłacić więcej i daje ci dźwignię na dlaczego opłata co robisz.
Bronienie swojej ceny za pomocą faktów
Klienci chcą wiedzieć, za co płacą i dlaczego to kosztuje tyle, ile kosztuje, więc poprzyj wszystkie koszty faktami.
Możesz uwzględnić konkurencyjne stawki z najlepszych agencji, stawki rynkowe, inne negocjacje z innymi klientami, ROI na podstawie projektu strony internetowej, referencje (jak właśnie wspomnieliśmy) – wszystko, co możesz pokazać jako dowód, że twoje usługi są warte tego, co są.
To pomoże uzasadnić płacenie więcej za każdy projekt i pomóc umieścić każdy klient w spokoju wiedząc, że ich pieniądze idą do dobrego wykorzystania.
Czynniki, o których należy pamiętać przy negocjowaniu ceny
Teraz, gdy mamy już kilka podstaw do negocjowania wyższej stawki, oto kilka dodatkowych wskazówek, o których należy pamiętać.
- Pokaż im szacunek ze stawką godzinową, kiedy podasz im cenę.
- Jeśli będą naciskać, powiedz, że szacunek jest słuszny.
- Wyjaśnij powód swojej stawki (np. 150 dolarów za godzinę to standardowa stawka dla dewelopera o tym poziomie doświadczenia).
- Sprawdź budżet: Czy mają $75K-$100K na główny rozwój strony internetowej? Sprawdź to wcześniej niż później, aby upewnić się, że mają budżet.
- Zrozum, co można negocjowaće i co nie jest.
- Pamiętaj, że nie chodzi tylko o negocjacje. Chodzi o znalezienie rozwiązania korzystnego dla obu stron.
- Pamiętaj, aby zawrzeć warunki płatności. Dobrym przykładem jest 40% z góry, a następnie 20% w miarę upływu czasu.
Dzięki sposobom na zarabianie pieniędzy w branży WordPress, negocjowanie znacznej stawki jest łatwiejsze niż myślisz, gdy pamiętasz o tych czynnikach.
Łatwa droga do 30 tysięcy dolarów
To nie jest tak trudne, jak się wydaje, aby szybko i łatwo dojść do 30K$.
Jak widać, tylko kilka podejść ze swoim przekazem, usługami i negocjacjami może zmienić klienta z 3K$ w 30K$. Nawet z niewielkim doświadczeniem, można dostać się tam stosunkowo szybko, zbierając referencje, budując swoje portfolio i pokazując dowód, że jesteś wart kosztów.
Aby dowiedzieć się więcej, przeczytaj nasz artykuł Jak oferować usługi opieki i utrzymania strony internetowej swoim klientom, aby zbudować swój biznes i zwiększyć zarobki.
Mając to wszystko na uwadze, uzyskanie wynagrodzenia w wysokości $30K jest tylko kilka kroków od nas.