Utknąłeś w labiryncie i wypróbowałeś każdy możliwy zwrot, ale nie ma wyjścia.
Tak właśnie czują się czasem nasze mózgi i jeśli nie próbowałeś walić głową w klawiaturę z frustracji związanej ze strategią contentową, to nie masz po co tego czytać.
Tak, nawet ja mam te dni, kiedy uzyskanie mieszanki SEO i pragnień klienta w zakresie pisania technicznego w swojej strategii treści wydaje się być nierozwiązywalną zagadką.
Oto więc 5 rzeczy, które warto mieć pod ręką podczas planowania strategii treści, abyś już nigdy nie musiał uszkadzać klawiatury. Uplasujesz się w rankingu, a także dostarczysz najlepszą możliwą treść swojemu klientowi i swoim czytelnikom – wygrana, wygrana i wygrana.
Znaczenie silnej strategii treści SEO
Przed wszystkim, ważne jest, aby przyznać, że wysokiej jakości treść jest jednym z elementów definiujących strategię SEO. Świetne treści połączone z wysiłkami SEO zawsze były podstawą każdej udanej kampanii. Niezależnie od innych standardowych praktyk SEO – jeśli twoja treść nie jest wystarczająco dobra dla Google, to twoja strona nie jest wystarczająco dobra, aby znaleźć się w rankingu.
Sposoby tworzenia skutecznej strategii SEO w zakresie treści
Przede wszystkim badaj słowa kluczowe
Badanie słów kluczowych jest jak jajko w omlecie – wszystkie składniki nie połączą się bez niego. Nigdy nie zaczynaj budowania swojej strategii SEO contentu bez uprzedniego zebrania słów kluczowych. Twoje słowa kluczowe będą podstawą każdego rodzaju treści, które będziesz publikował na swoich stronach internetowych. Ważne jest, aby pamiętać o tych wskazówkach podczas wykonywania badań słów kluczowych:
- Użyj słów kluczowych, które potwierdzają Twoją grupę docelową
- Upewnij się, że słowa kluczowe są powiązane z Twoją stroną internetową
- Zrozumienie intencji wyszukiwania dla każdego słowa kluczowego z listy
- Rozważaj tylko słowa kluczowe, które mają dobry miesięczny wolumen wyszukiwania
Dowiedz się więcej o najnowszych praktykach badania słów kluczowych!
Identyfikacja możliwości tworzenia treści SEO na stronie internetowej
Jest to dość powszechna praktyka SEO, aby wszystkie publikacje treści były blogami na Twojej stronie. Podczas gdy ta konkretna strategia SEO content okazuje się być nadal bardzo skuteczna w przyciąganiu ruchu na stronie – czy nie byłoby idealnie, gdybyś mógł przyciągnąć ten ruch prosto do stron, które mają większe możliwości konwersji?
Wyobraź sobie witrynę e-commerce, której strona internetowa wyświetla wyłącznie listy produktów jako jej zawartość.
Poprzez włączenie informacji typu FAQ (frequently asked questions), pozwalamy tej stronie kierować na słowa kluczowe przyjazne dla SEO, zwiększając szanse na jej silną obecność w sieci.
Jest to przykład „możliwości SEO content” na Twojej stronie. Zamiast po prostu publikować artykuły na blogu, możesz skierować swoje wysiłki pisarskie na strony, na których istnieje możliwość targetowania słów kluczowych.
Możesz głównie zidentyfikować te możliwości treści SEO poprzez analizę wyników wyszukiwania i zidentyfikowanie, jakiego rodzaju strony są w rankingu. Na przykład – podczas wyszukiwania terminu skuter elektryczny, wynik wyszukiwania zwraca listy produktów. W związku z tym istnieje większa szansa, że w rankingu znajdzie się strona, która głównie wyświetla produkty. Co czyni ją dobrym celem dla dodatkowych treści.
Zachowaj ludzki charakter treści
Buduj swoje treści dla użytkowników.
Rosnąca popularność treści pisanych przez SI pozwoliła stronom internetowym na uzyskanie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania. Doprowadziło to do tego, że nienaturalnie napisane artykuły były prezentowane użytkownikom. W efekcie Google wciąż wypuszcza aktualizacje algorytmu, które karzą takie strony w rankingach.
Bardzo ważne jest, aby w swojej strategii treści SEO zwrócić uwagę na to, jak powinny być pisane artykuły. Zawsze pamiętaj o tym, aby przedstawiać informacje w sposób strawny i łatwy do zrozumienia przez czytelników. Nie tylko pomoże to odciągnąć od Ciebie wzrok Google, ale także zwiększy retencję użytkowników.
Uznaj strategię treści konkurenta
W każdej grze w karty, jest pewna korzyść z wiedzy o tym, jaką ręką grają twoi przeciwnicy. Ta sama koncepcja ma zastosowanie przy budowaniu strategii SEO Content. Twoi konkurenci wykonali już pracę, więc dlaczego nie uczyć się od nich?
Zauważenie, jak konkurencja wdraża treści na stronach internetowych, jakie tematy publikuje na swoich blogach i jak strukturyzuje swoje treści, może dać ci pomysł, jak możesz poprawić swoją własną strategię treści.
Narzędziem, którego głównie używam do oceny mojej konkurencji jest narzędzie SE Ranking do badania konkurencji.
Pozwala mi to zobaczyć, jakie organiczne słowa kluczowe są używane na ich stronie, oprócz ręcznego przeglądania ich treści.
Optymalizuj tyle ile trzeba
Załóżmy, że zacząłeś już publikować swoje treści – jedynym sposobem na utrzymanie i poprawę ich jakości jest regularna optymalizacja on-page SEO. Nie tylko może to służyć jako rozwiązanie dla zmian w rankingu, ale także pozwala być elastycznym w treści, którą masz na swojej stronie.
Oto niektóre z rzeczy, które powinieneś wziąć pod uwagę podczas wykonywania optymalizacji on-page SEO:
- Utrzymuj jakość czynników SEO wdrażanych na swoich stronach, zapewniając właściwe użycie słów kluczowych w czynnikach SEO, takich jak znaczniki tytułowe, meta opisy, nagłówki i tym podobne.
- Szukaj możliwości poprawy/uaktualnienia istniejących treści – takich jak zwiększenie wykorzystania słów kluczowych i zrozumienia treści.
- Wskaż i popraw wszelkie istniejące problemy UI/UX, aby poprawić doświadczenia użytkowników.
- Zapewnij właściwe praktyki indeksowania, takie jak odpowiednie roboty i implementacje sitemap, które gwarantują widoczność strony.
Najważniejsze informacje
Istnieje naprawdę wiele sposobów, w jaki możesz podejść do treści swojej strony internetowej. Zamiast jednak przeciążać się informacjami, poznanie tych 5 sposobów budowania solidnej strategii SEO w zakresie treści pozwoli Ci skupić się na podstawach. Dopiero wtedy możesz zacząć stosować inne praktyki SEO, które pomogą Ci sformułować udaną kampanię SEO.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o marketingu treści, sprawdź nasz przewodnik o tym, jak pisać treści!