Tworzenie treści, które mają zaspokoić zapytania o długim ogonie to często pomijana strategia. Łatwo jest dążyć do większych zysków, ale skupienie się na mniejszych korzyściach może prowadzić do potężnych długoterminowych rezultatów. Wiele razy w SEO, powolne i stabilne wygrywa wyścig.
Wyszukiwanie ewoluowało i mówienie o słowach kluczowych może wydawać się staromodne. Jednak zapytania o długim ogonie nigdy nie były tak ważne.
Ponieważ dla wielu osób wyszukiwanie jest drugą naturą, a wyszukiwanie głosowe zyskuje na popularności, wyszukiwania stają się bardziej konwersacyjne. Tworzenie treści odpowiadających na tego typu zapytania może być naprawdę korzystne.
Aby uzyskać najlepsze wyniki z tej strategii, musisz podejść do niej w sposób przemyślany. W tym artykule omówię kilka wskazówek, jak uzyskać więcej korzyści SEO z zapytań long-tail.
Słowa kluczowe z długiego ogona: Czym są i dlaczego warto ich używać do SEO?
Słowa kluczowe z długiego ogona to konkretne słowa lub frazy, które mają tendencję do lepszej wartości konwersji. Są one zazwyczaj dłuższe (trzy do pięciu słów) i mają niższy wolumen wyszukiwania.
Jeśli słowa kluczowe o długim ogonie nie są częścią Twojej strategii, tracisz wiele możliwości. Prawie 95% zapytań w USA uzyskuje mniej niż 10 wyszukiwań miesięcznie, jak wykazało badanie przeprowadzone na dużą skalę przez Ahrefs.
Powszechnie przyjmuje się również, że 15% zapytań w Google to zapytania nowe. Ta statystyka została potwierdzona przez Google wiele razy, ostatnio w 2022 roku, jak donosi Barry Schwartz na Search Engine Roundtable.
Zapytania o długim ogonie mogą być łatwiejsze w rankingu i mają potencjał, aby wyeliminować niejednoznaczność, aby kierować wykwalifikowany ruch i konwersje.
Co to jest strategia long-tail?
Strategia long-tail SEO to technika, która koncentruje się na wyszukiwaniu terminów o mniejszej objętości. Ta taktyka SEO wykorzystuje niższy współczynnik konkurencji, aby napędzić wykwalifikowany ruch na stronie.
Może to być naprawdę skuteczne podejście, ponieważ intencja osoby szukającej jest zazwyczaj znacznie bardziej przejrzysta w przypadku terminów o długim ogonie. To daje Ci możliwość upewnienia się, że przechwytujesz naprawdę istotny, wartościowy ruch.
9 wskazówek, jak zmaksymalizować korzyści SEO
z długich słów kluczowych
Podczas gdy wykorzystanie długich słów kluczowych może być potężne i skuteczne, ważne jest, aby przejść do tego w sposób zaplanowany i przemyślany.
Oto moje najważniejsze wskazówki, jak uzyskać najlepsze wyniki z możliwości wykorzystania long-tail.
1. Zacznij od małego, zdobądź trakcję
Strategia słów kluczowych long-tail jest idealna do zdobywania trakcji na nowym rynku.
Jeśli rozpoczynasz nową stronę lub poruszasz nowy temat, skupienie się na frazach kluczowych z długiego ogona w treści może pomóc w uzyskaniu widoczności wśród właściwej grupy docelowej.
Ze swojej natury, słowa kluczowe o długim ogonie są rzadziej wyszukiwane i bardzo specyficzne. Oznacza to, że osoby je wyszukujące mają zazwyczaj bardzo jasne intencje.
Tworzenie świetnych treści, które zaspokoją te zapytania jest idealne do budowania reputacji wśród właściwych osób. Jest to również świetna strategia SEO, aby rozpocząć działania i budować rankingi wokół tematów związanych z Twoją niszą.
Na przykład, tutaj Amore Coffee, mała wypożyczalnia ekspresów do kawy w Wielkiej Brytanii, wykorzystuje w pełni długi ogon.
To tylko jeden przykład, ale na całej swojej stronie udało im się uplasować na wiele szczegółowych, długoogonowych zapytań wokół ich głównego tematu, jakim jest kawa w Wielkiej Brytanii:
Źródło: Sistrix
To tworzy dobrą basis dla ich docelowych odbiorców, aby odkryć je za pośrednictwem wyszukiwarek.
Są one mało prawdopodobne, aby być jazdy ogromne ilości ruchu, ale będą one dotrzeć do ludzi, którzy są naprawdę zainteresowani tym, co mają do zaoferowania.
2. Pozostań istotny i buduj swoją obecność
Podczas pracy z zapytaniami long-tail, ważne jest, aby być przemyślanym w swoich wyborach. Nie twórz treści tylko dla samego faktu.
Wybierz tematy, które są ściśle związane z Twoją dziedziną wiedzy lub ofertą produktową. Nie oddalaj się zbytnio od swoich głównych celów biznesowych.
Upewnij się, że jesteś w stanie tworzyć wysoce istotne treści, które są pomocne i dodają wartości. Pomoże ci to uniknąć pułapki podejścia „najpierw dla wyszukiwarki”, które Google aktywnie odradza w swoich wytycznych dotyczących treści pomocnych.
Do „don’ts” należą:
– Czy zdecydowałeś się wejść w jakiś niszowy obszar tematyczny bez prawdziwej wiedzy, a zamiast tego głównie dlatego, że myślałeś, że uzyskasz ruch w wyszukiwarce?
– Czy produkujesz wiele treści na różne tematy w nadziei, że niektóre z nich mogą dobrze wypaść w wynikach wyszukiwania?
Co twórcy powinni wiedzieć o sierpniowej aktualizacji Google 2022 Helpful Content, Google Search Central Blog
W większości obszarów tematycznych istnieje wiele odpowiednich zapytań long-tail
,
nad którymi można pracować.
Droga do sukcesu zaczyna się od wybrania tych właściwych i utrzymywania ich niezachwianie dopasowanych do Twoich odbiorców i celów.
3. Zdefiniuj swoje cele
Zanim zaczniesz pracować nad treścią, zastanów się, do czego dążysz.
- Czy piszesz dogłębny artykuł, którym chciałbyś osiągnąć organiczną pozycję w rankingu?
- Czy istnieje featured snippet lub pole People Also Ask (PAA), które chciałbyś zdobyć dla tej konkretnej frazy long-tail?
- Czy pojawienie się w wyszukiwaniu głosowym byłoby bardziej wartościowe dla Twojego biznesu?
Twój główny cel będzie miał wpływ na treść, którą napiszesz.
- Aby osiągnąć cel w postaci featured snippet lub PAA, Twoja treść będzie musiała być obiektywna, krótka i zwięzła.
- Aby uzyskać ogólny ranking organiczny artykułu, musisz dogłębnie zbadać temat i dodać swoją własną, unikalną perspektywę lub wiedzę.
- W przypadku wyszukiwania głosowego, będziesz chciał skierować się do featured snippet, jeśli istnieje dla Twojego zapytania long-tail. Ale skupiając się na długim ogonie, zrobiłeś już krok w kierunku optymalizacji pod kątem wyszukiwania głosowego.
Dla zapytania o długim ogonie „ile wartości doda rozbudowa mojego domu” w Wielkiej Brytanii, Yopa zdobyła featured snippet dzięki swojej prostej i obiektywnej odpowiedzi:
Ogólnie rzecz biorąc, Yopa otrzymuje teraz więcej ruchu organicznego z ich artykułu:
Źródło: Ahrefs
Jednak bardziej szczegółowy artykuł Check a Trade plasuje się dobrze organicznie i ma lepszą ogólną widoczność
w wyszukiwarce.
Tak więc, mając jasny pomysł na to, co będzie najbardziej korzystne dla Twojej firmy przed rozpoczęciem pracy, może pomóc Ci uzyskać wyniki, których potrzebujesz.
Uzyskaj codzienny newsletter, na którym polegają marketerzy wyszukiwania.
<![CDATA[ function getCookie(cname) { let name = cname + „=”; let decodedCookie = decodeURIComponent(document.cookie); let ca = decodedCookie.split(’;’); for(let i = 0; i <h3>4. Przeprowadź dokładne badania</h3> <p>Spędź czas i wysiłek na badaniach, zanim… start. Niektóre świetne narzędzia do badania słów kluczowych, które pomogą Ci znaleźć słowa kluczowe o długim ogonie to Answer the Public, Also Asked i Answer Socrates.
Możesz wydobywać dane o słowach kluczowych z takich narzędzi jak Semrush i Ahrefs. Fora branżowe, Reddit i Quora, mogą pomóc dodać kolejny wymiar do Twoich badań.
Nic nie pobije dokładnych badań. Daje Ci to dodatkowy wgląd w sposób, w jaki Twoi docelowi odbiorcy szukają, tematy, które ich interesują i wspólne tematy w obszarze tematycznym. Nie skąp tego kroku, nawet jeśli sama ilość pomysłów może wydawać się początkowo przytłaczająca.
Wykorzystaj swoje badania do zdefiniowania słów kluczowych o długim ogonie, które naprawdę mają znaczenie dla Ciebie i Twoich odbiorców. Zbudowanie silnej strategii wspierającej główne cele (i wspierającej te cenne słowa kluczowe z krótkiego ogona) jest znacznie bardziej efektywne niż przypadkowe podejście.
Spójrz tylko na wszystkie pytania, na które mógłbyś odpowiedzieć na temat strategii SEO, które można wygenerować w kilka sekund:
Źródło: Answer The Public
Niektóre z nich będą się pokrywać, a inne będą istotne dla określonych firm lub publikacji.
Poświęć swój czas, aby ocenić możliwości, przeprowadzić dalsze badania i naprawdę wczuć się w mentalność swoich odbiorców, zanim wyruszysz w podróż po long-tailu.
5. Nie daj się zawiesić na ruchu
w wyszukiwarce
Częstym pytaniem dotyczącym celowania w konkretne słowa kluczowe long-tail jest „a co z wielkością wyszukiwania?”
.
Jest to zagadka. Jako profesjonaliści SEO, może wydawać się sprzeczne z intuicją, aby poświęcać czas i wysiłek na tworzenie treści wokół zapytań, które mają zerowy lub niski wolumen wyszukiwania według narzędzi do badania słów kluczowych.
Sztuczka ze strategią long-tail polega na tym, aby nie przejmować się wolumenem wyszukiwania. Ważniejsze jest, aby zadać sobie pytanie, czy dane zapytanie jest istotne dla Twojego biznesu i czy jest to coś, do czego możesz dodać wartość.
Dzięki strategii long-tail można uzyskać dogłębne zrozumienie luk w wiedzy odbiorców i pomóc w optymalizacji ich doświadczeń związanych z wyszukiwaniem.
Mark Williams-Cook szczegółowo omawia temat słów kluczowych o zerowym wolumenie i dlaczego są one ważne w swojej ostatniej prezentacji Brighton SEO. Możesz również obejrzeć załączone wideo, aby uzyskać kilka dogłębnych porad.
6. Połącz swoje
słowa kluczowe
Każde pojedyncze hasło może mieć niski wolumen wyszukiwania. Ale jest ku temu powód. Często jest to spowodowane tym, że dłuższe frazy kluczowe mogą być wprowadzone na wiele różnych sposobów. Intencja wyszukiwania może być taka sama, ale różni ludzie będą to wyrażać na różne sposoby.
Co więcej, wiele z tych specyficznych słów kluczowych jest ze sobą powiązanych i obejmuje różne aspekty tego samego tematu. Jeśli piszesz artykuł o długiej formie, możesz wygenerować więcej ruchu poprzez pokrycie całego szeregu fraz long-tail w jednym szczegółowym zasobie.
Każda udana treść jest pozycjonowana na wiele słów kluczowych, więc pomyśl o kombinacji terminów, które chciałbyś zawrzeć w swojej treści, zamiast skupiać się na konkretnych słowach kluczowych.
Oto przykład popularnego artykułu na Search Engine Land o tym, jak Google wykorzystuje sztuczną inteligencję. Ten zrzut pokazuje niewielki wybór długoogonowych słów kluczowych, na które się on plasuje:
Możesz zobaczyć, że wszystkie one obejmują ten sam temat, ale mogą omawiać różne aspekty tego tematu.
Jest to klastrowanie słów kluczowych, ale w rzeczywistości jest to organizowanie rzeczy skutecznie dla czytelników i po logicznej strukturzere.
7. Cluster ściśle powiązane artykuły
Aby naprawdę wykorzystać moc strategii long-tail, stworzyć serię powiązanych artykułów koncentrujących się na różnych, ściśle powiązanych klastrów słów kluczowych.
Link te artykuły razem, aby utworzyć jasne ścieżki z jednego tematu do następnego, i budować je wszystkie wokół strony kamienia węgielnego, który celuje w głowę pojęcia.
To podejście jest znane jako hub-and-spoke lub filar strony i metody klastra tematycznego.
Każdy artykuł zawiera serię powiązanych słów kluczowych, które tworzą użyteczny zasób. Łączenie ich razem pomaga wyszukiwarkom w ich kontekstowaniu i pomaga użytkownikom w dostępie do informacji, które mogą być dla nich przydatne bez opuszczania Twojej witryny.
Na przykład Express Doors Direct grupuje wszystkie swoje przydatne artykuły na temat drzwi wewnętrznych w sposób dostępny z głównej strony kategorii, aby wspierać podróż użytkownika:
W ten sposób, jeśli odwiedzający ich witrynę mają pytania dotyczące ich zakupu, mogą uzyskać łatwy dostęp do wsparcia.
Wyszukiwarki mogą określić, że wszystkie te treści są powiązane i wspierają ogólny temat drzwi wewnętrznych.
8. Scale up
Targeting jeden long-tail term nie będzie miał wpływu. Jeśli chcesz objąć to podejście, musisz myśleć długoterminowo.
Zaplanuj, aby poświęcić czas na strategię long-tail każdego miesiąca i stworzyć ilość wysokiej jakości treści, na którą pozwalają Twoje ograniczenia. Dla małej strony może to być jeden artykuł, dla większych zespołów możesz zająć się wieloma.
Bądź konsekwentny, uporządkowany i zorganizowany. Twórz plany na przyszłość i trzymaj się ich.
Generowanie pomysłów, badania, tworzenie treści i optymalizacja powinny być procesami ciągłymi. To jest długoterminowa strategia, a nie szybka wygrana. Regularne wkładanie pracy może się naprawdę opłacić.
9. Optymalizacja
Testuj, ucz się i optymalizuj. Po ustaleniu treści, użyj danych z Google Search Console, aby odkryć długoogonowe słowa kluczowe, na które jest ona pozycjonowana.
Być może odkryjesz frazy, o których początkowo nie myślałeś. Może to dać możliwość dalszej optymalizacji lub wprowadzenia dodatkowych treści.
Znajdziesz również możliwości poprawy, jeśli treść nie spełniała twoich pierwotnych celów.
Jeśli nie udało Ci się zdobyć featured snipped lub PAA box, o który Ci chodziło, przejrzyj długość tekstu, obiektywność i podmioty, które zawarłeś. Narzędzie Google Natural Language Processing jest naprawdę przydatne do oceny tego.
Odrobina optymalizacji przechodzi długą drogę. Dzięki niej treść jest świeża i aktualna, co zapewnia lepsze doświadczenia użytkowników.
Pokochaj długi ogon
Moją ostatnią radą jest objęcie strategii
długiego
ogona
. Możliwości są bogate, a wyniki mogą być naprawdę satysfakcjonujące.
Zacznij i zobacz, dokąd Cię to zaprowadzi. Możesz być zaskoczony tym, czego dowiesz się o swoich odbiorcach i do kogo dotrzesz ze swoimi treściami.
Opinie wyrażone w tym artykule należą do autora, a nie do Search Engine Land. Lista pracowników znajduje się tutaj.