W ostatnich latach technologia blockchain odnotowała znaczny wzrost. Blockchain to publiczna, współdzielona księga, która przechowuje historię transakcji między dwoma stronami w sposób, który można ocenić i jest trwały – często wykorzystywany do tworzenia walut cyfrowych, takich jak Bitcoin, do innych celów.
Technologia Blockchain ma moc, aby zmienić sposób, w jaki firmy prowadzą marketing treści. Może również pomóc marketerom treści w tworzeniu bardziej ukierunkowanych odbiorców poprzez bezpośrednie łączenie się z nimi bez polegania na platformach stron trzecich, takich jak Google czy Facebook.
Czytaj też: 8 porad dotyczących marketingu treści dla szybszego sukcesu
Zbadajmy potencjał technologii blockchain do wykorzystania w reklamie i promocji. Na początek zbadamy definicję technologii blockchain w marketingu, jej metody, najlepsze praktyki i korzyści.
Blockchain: Co to jest?
Blockchain to rozproszona księga cyfrowa lub baza danych, która istnieje na wielu węzłach lub komputerach – bloki przechowują każdą zweryfikowaną transakcję (wymianę danych) w jednostkach. Oprócz danych o transakcjach, każdy blok zawiera datę i kryptograficzny hash poprzedniego bloku.
Blockchain rozprowadza dane po sieci komputerów, zamiast trzymać je wszystkie w jednym miejscu. Każde miejsce nazywane jest „węzłem” i przechowuje kopię wszystkich informacji z pierwszego bloku. Baza danych jest aktualizowana w całej sieci w czasie rzeczywistym, więc wszelkie zmiany dokonane w jednym węźle natychmiast odzwierciedlają się w innych.
Użytkownicy sieci rozwiązują równanie matematyczne, aby zweryfikować transakcje. Zweryfikowane bloki są dodawane do rosnącej listy potwierdzonych bloków. Niezmienność blockchaina przejawia się w niemożności manipulowania potwierdzonym blokiem.
Czytaj także: Jak ulepszyć swoją strategię omnichannel content marketingu
Dlaczego warto wykorzystać Blockchain w marketingu?
Przyjrzyjmy się trzem czynnikom odpowiedzialnym za to, jak blockchain szybko zyskuje powszechną adopcję, aby zorientować się, jak wpłynie na krajobraz marketingowy:
1. Decentralizacja
W paradygmacie klient-serwer lub scentralizowanym wszystkie dane są przechowywane na centralnym serwerze i dostępne za pośrednictwem klienta i serwera. Internetowe transfery pieniężne, na przykład, wymagają trzeciej strony, takiej jak bank.
Modele scentralizowane są bardziej podatne na zagrożenia, takie jak wycieki danych, ze względu na obecność dodatkowego pośrednika. W przeciwieństwie do tego, dane w sieci peer-to-peer są rozproszone i nie są kontrolowane przez żaden podmiot.
Nie ma centralnego repozytorium dla danych. Jak już było widać, dane są przechowywane lokalnie na każdym węźle w sieci. Teraz możliwe jest przekazanie pieniędzy innej osobie bez przechodzenia przez jakichkolwiek pośredników.
Czytaj także: Content Marketing ROI Stats [2022]
2. Niezmienność
Druga to pewność, która wynika z niezmienności zapisów. Po tym jak potwierdzenie danych znajdzie się w bloku, nie można go zmienić. Nawet jeśli ktoś próbowałby sfałszować węzeł w blockchainie, byłby w stanie to zrobić tylko poprzez drastyczną zmianę danych i hashów poprzedzających je bloków. Cały blockchain został zaktualizowany, co czyni go nieweryfikowalnym przez żaden inny węzeł. Hakerowi trudno jest przeniknąć do blockchaina, ponieważ wymagałoby to zmiany danych w każdym węźle.
Czytaj także: Dlaczego Video Content Marketing jest tak potężny?
3. Wyrazistość
Każdy uczestnik blokuain sieć może przeglądać wszystkie przeszłe transakcje, ponieważ blockchain jest zdecentralizowaną księgą cyfrową. Choć może to budzić pewne wątpliwości, zapewnij, że nawet jeśli użytkownicy blockchain mają dostęp do transakcji, informacje o użytkownikach pozostają ukryte.
Czytaj także: Jak tworzyć linki za pomocą Content Marketingu?
Marketing z Blockchain: 8 taktyk do wypróbowania
Niektóre z sektorów, które stoją do rozwikłania przez technologię blockchain to nieruchomości, BFSI, handel detaliczny, media, opieka zdrowotna i prawo. Firmy takie jak Microsoft, IBM, Intel, Oracle i Apple dostrzegły obietnicę blockchain i rozpoczęły inwestycje. W świetle całego szumu wokół blockchain, przyjrzyjmy się, jak możemy go wykorzystać do zrewolucjonizowania marketingu.
1. Influencer Marketing
Aby dotrzeć do większej liczby osób, marki wylewają zasoby na influencer marketing w skali makro i mikro. Ale influencer marketing ma złą sławę ze względu na takie kwestie jak fałszywi followersi i zaangażowanie oraz potrzeba większej przejrzystości.
Możesz skutecznie rozwiązać problemy, włączając inteligentne kontrakty do infrastruktury blockchain. Wypłaty będą bardziej dostępne dzięki inteligentnym kontaktom po spełnieniu wcześniej ustalonych celów. Technologia może być wykorzystana jako dodatkowa korzyść w celu niezależnego potwierdzenia skuteczności i wiarygodności influencera.
Czytaj też: 5 Ridiculously Easy Ways To Improve Content Marketing
2. Reklama afiliacyjna
Marketing afiliacyjny przyniósł w tym roku około 6,4 mld dolarów przychodów w samych Stanach Zjednoczonych. Pomimo znacznego zaangażowania finansowego, marki nadal potrzebują pomocy w radzeniu sobie z nieuczciwymi partnerami, marnowaniem pieniędzy na bezużyteczne strony i przekazywaniem dużych prowizji do programów partnerskich. W wyniku zastosowania technologii blockchain, marketing afiliacyjny może zmniejszyć marnotrawne wydatki i stać się bardziej zorganizowany.
- Zmniejsz swoje opłaty transakcyjne, używając kryptowaluty.
- W przeciwieństwie do tradycyjnych sieci afiliacyjnych, podczas korzystania z produktu opartego na blockchainie nie trzeba czekać, aż zostanie spełniony z góry ustalony poziom wypłaty.
- Inteligentne kontrakty zmniejszają oszustwa Ad, a odpowiedzialność jest zachowana. Jeśli tak się stanie, nikt nie będzie już musiał wykorzystywać pikseli śledzących.
Czytaj także: Jak wyprzedzić konkurentów z Affiliate Marketing
3. Promocje, które nagradzają powtarzalność biznesu
Klienci zapisują się do programów lojalnościowych z dwóch powodów: są wyjątkowo lojalni wobec Twojej firmy lub są zainteresowani otrzymywaniem specjalnych rabatów. Typowa amerykańska rodzina należy do 29 programów lojalnościowych, ale korzysta tylko z 12.
Umarzanie punktów jest istotną kwestią dla programów lojalnościowych dla klientów. Klienci muszą pamiętać o swoim członkostwie w różnych programach lojalnościowych i spieniężać swoje nagrody przed upływem terminu ważności. Kiedy marki stają się obciążeniem, sytuacja przestaje być korzystna dla nich i ich klientów.
Programy lojalnościowe zasilane blockchainem mogą wyeliminować tarcie w systemie. Ponieważ blockchain jest rozproszony, firmy mogą współpracować, aby pozwolić klientom na wykorzystanie ich punktów lojalnościowych w dowolnym biznesie w sieci. Klienci mogą używać punktów lojalnościowych, kiedy tylko chcą, ze względu na natychmiastowy depozyt. W ten sposób wszyscy członkowie systemu odnoszą korzyści.
Czytaj także: Marketing Automation Consultant Salary (Updated 2022)
4. Zabezpieczanie informacji o poszczególnych użytkownikach
Naruszenia danych stają się coraz częściejmmon. W związku z tym bezpieczeństwo danych musi być głównym problemem dla firm. Marki podlegają teraz ścisłym regulacjom wokół gromadzenia i wykorzystywania danych klientów po wdrożeniu GDPR w 2018 roku.
W tym celu kilka firm bada opcje, aby lepiej zabezpieczyć dane osobowe swoich klientów. Tutaj właśnie pojawia się technologia blockchain, ponieważ pozwala ludziom ukryć swoją tożsamość, jednocześnie udostępniając dane marketerom.
Czytaj także: Jak pisać najlepsze treści SEO, które będą się plasować
5. Korzyści dla użytkownika
Z uwagą użytkowników, może odnieść sukces w dzisiejszej gospodarce. Setki firm wydają każdego roku na reklamę cyfrową na całym świecie. Kiedy używasz technologii blockchain, twoje dolary reklamowe dotrą do osób najprawdopodobniej znających produkty lub usługi.
Jako ilustracja, przeglądarka Brave oparta na blockchainie daje swoim użytkownikom kontrolę nad reklamami, które widzą. Możliwe jest przekształcenie wyświetleń reklam w token użytkowy oparty na Ethereum, a następnie udostępnienie ich wśród twórców treści i czytelników. W rezultacie reklamodawca skutecznie wynagradza użytkowników za ich czas i uwagę.
Czytaj także: Jak zatrudnić właściwego pracownika zdalnego marketingu cyfrowego
6. Zapobieganie oszustwom reklamowym
W 2019 roku ad fraud spowoduje, że reklamodawcy stracą 42 miliardy dolarów przy całkowitym budżecie na reklamę cyfrową wynoszącym 332,25 miliarda dolarów. Uruchamia nową kartę lub okno przeglądarki. Reklamodawcy stracili wiele pieniędzy przez lata z powodu oszustw reklamowych, takich jak fałszywy ruch, spoofing witryny, ataki złośliwego oprogramowania, Etc.
Ponadto, wydawcy oszukują marketerów, wyświetlając swoje reklamy na wątpliwych stronach internetowych, które generują mnóstwo kliknięć, ale potrzebują więcej konwersji. Zachowując marketera, wydawcę i użytkownika, a jednocześnie wycinając sieci, blockchain może pomóc zmniejszyć powszechność oszustw reklamowych. Więcej otwartości będzie wynikać z tego.
Czytaj też: 8 sposobów na ponowne wykorzystanie treści cyfrowych
7. Sieciowe strony internetowe oparte na Blockchainie
W ciągu ostatniej dekady serwisy społecznościowe przyciągnęły miliardy użytkowników. Chociaż media społecznościowe ułatwiły ludziom utrzymywanie kontaktu z przyjaciółmi lub rodziną oraz ulubionymi firmami lub celebrytami, odbyło się to kosztem ich prywatności. Ze względu na znaczenie przychodów z reklam, serwisy społecznościowe stosują rozbudowane mechanizmy śledzenia. Użytkownicy są teraz bardziej niż kiedykolwiek ostrożni wobec mediów społecznościowych z powodu tych informacji i ostatnich wycieków danych.
Czytaj także: Plagiarism Free Content: Znaczenie w SEO
8. Biznes w sieci społecznościowej
Żyjemy w erze handlu społecznego, a technologia blockchain będzie wkrótce kolejną wielką rzeczą, która wstrząśnie handlem detalicznym online. Technologia blockchain ma kilka równoległych zastosowań w handlu elektronicznym w zabezpieczaniu transakcji, ich przyspieszaniu i ochronie prywatności użytkowników.
Cztery zalety Blockchaina dla reklamodawców
Poniżej wymieniono cztery obszary, w których włączenie technologii blockchain do strategii reklamowych może przynieść korzyści.
1. Koszty są niższe
Blockchain’s peer-to-peer, rozproszony charakter oznacza, że można wygenerować ogromne oszczędności natychmiast. Najważniejszym z nich jest to, że eliminujesz niepotrzebnych pośredników. Powszechnie wiadomo, że sieci reklamowe będą drenować zasoby firmy w zamian za opłaty lub procent zysków firmy.
Inteligentne kontrakty zapewniają, że będą one tylko cpo spełnieniu wszystkich warunków zawartych w umowach. Kończy to potrzebę pośrednika i toruje drogę firmom do bezpośredniego negocjowania i płacenia wydawcom, freelancerom, zewnętrznym sprzedawcom i użytkownikom. Chociaż z blockchainem mogą wiązać się pewne koszty infrastruktury, opłaty za transakcje są niezwykle niskie.
Transakcje te są rejestrowane i zabezpieczane na blockchainie, a wszystkie strony mają dostęp do warunków umowy, dzięki czemu cały proces jest znacznie bardziej wydajny i niezawodny. Smart contracts zapewniają bardziej bezpieczny, przejrzysty i opłacalny sposób prowadzenia działalności gospodarczej niż tradycyjne umowy prawne, zapewniając, że wszystkie strony mają dostęp do warunków umowy i że płatności są wysyłane tylko po spełnieniu tych warunków.
Czytaj także: Chatbot Marketing Stats For 2022 (Statystyki dotyczące marketingu chatbotów)
2. Zawężanie się do swoich odbiorców
Najgorsza możliwa odpowiedź na Twoje wysiłki marketingowe jest zniechęcająca jako marketer. Wszystko o reklamie-język, wizualne twórcze, format reklamy, docelowych odbiorców-było skrupulatnie zaplanowane, ale nie udało się rezonować z jego zamierzonych czytelników.
Jako środowisko reklamowe staje się bardziej zdecentralizowany, marketerzy mogą łatwiej nawiązać bezpośrednie relacje z odpowiednimi wydawcami i dotrzeć do swoich docelowych demografii. Ponadto, reklamodawcy wiedzą, że dostaną maksymalny zwrot z inwestycji (ROI), ponieważ klienci są rekompensowane za ich czas oglądania reklamy.
Czytaj także: Najlepsze narzędzia do automatyzacji marketingu na 2021 r.
3. Zwiększona produktywność
Zadania, które wymagają obszernej papierkowej roboty, są zazwyczaj nudne i czasochłonne. Aby to zilustrować, rozważ obsługę faktur. Po wysłaniu faktury musisz cierpliwie czekać na jej uregulowanie. Korzystanie z usług strony trzeciej w celu ułatwienia płatności dodaje niepotrzebny czas do procesu. Blockchain rozwiązuje ten problem poprzez ograniczenie natychmiastowych transakcji finansowych.
Prowadzenie dwóch zestawów ksiąg jest zbędne, ponieważ dane są dostępne dla obu stron. Technologia Blockchain zwiększa szybkość i wydajność, eliminuje potrzebę prowadzenia podwójnych zapisów księgowych i zapewnia obu stronom dostęp do informacji finansowych w czasie rzeczywistym.
Dodatkowo technologia blockchain jest nieprzekupną cyfrową księgą transakcji finansowych, która jest programem do rejestrowania transakcji finansowych i wszystkiego, co ma wartość. W rezultacie może zapewnić bezpieczny i przejrzysty system, z którego mogą korzystać firmy i osoby prywatne.
Czytaj także: Top Instagram Marketing Stats [2021]
4. Programy rozproszone
Sklep Play i App Store wyznaczają standardy akceptowalnego zachowania dotyczącego bardziej konwencjonalnych aplikacji mobilnych. To samo dotyczy każdego systemu, w którym jeden podmiot kontroluje wszystko. Ponieważ centralny organ nie reguluje zdecentralizowanych aplikacji, nie ma rozwiązania „my way or the highway”. Kilka platform, takich jak EOS, Ethereum, Tron, NEO, Cardano, Etc., pozwala również na tworzenie aplikacji dla tych systemów. Nie ma potrzeby przechodzenia przez żadną osobę, aby dotrzeć do swojej zamierzonej publiczności.
W rezultacie firmy mogą eksperymentować z różnymi platformami, co pozwala im dostosować swój produkt i dotrzeć do najbardziej odpowiedniej bazy klientów bez ograniczenia polegania na jednej platformie. Ponadto, tworzy to bardziej konkurencyjny krajobraz, który przynosi korzyści konsumentom, ponieważ firmy muszą pracować ciężej, aby stworzyć aplikacje, które naprawdę się wyróżniają i będą warte inwestycji.ng w dla użytkowników.
Czytaj także: Affiliate Marketing Name Ideas For Instagram
Wniosek
Technologia Blockchain jest wciąż w powijakach, ale już rozprzestrzeniła się na wiele różnych branż i działów, w tym na marketing. Doskonałym sposobem dla marketerów na wyprzedzenie konkurencji jest zbadanie i przetestowanie różnych rozwiązań i aplikacji. W ten sposób mogą oni poznać zalety i wady technologii blockchain i określić najlepsze sposoby skutecznego i efektywnego wykorzystania jej dla swojej firmy.
Zrozumienie korzyści płynących z technologii blockchain ma pierwszorzędne znaczenie dla marketerów, którzy chcą zdobyć przewagę konkurencyjną w dzisiejszym stale ewoluującym świecie cyfrowym. Poprzez zrozumienie podstawowych zasad technologii blockchain, marketerzy mogą uzyskać wgląd w to, jak mogliby ją wdrożyć w swoich kampaniach i strategiach biznesowych. Dzięki badaniom opartym na danych, marketerzy mogą uzyskać dogłębne zrozumienie, jak działa ta technologia i jak mogą ją wykorzystać na swoją korzyść, aby uzyskać z niej jak najwięcej korzyści. Możesz skorzystać z pomocy usług pisania treści, takich jak Italics, aby uzyskać wgląd w to, jak działa technologia i zdobyć przewagę konkurencyjną.