Platforma SEO dla przedsiębiorstw Conductor ogłosiła dziś, że przejęła Searchmetrics, inną platformę SEO dla przedsiębiorstw i jednego ze swoich najbliższych konkurentów.
Warunki transakcji nie zostały ujawnione. Jest to drugie duże przejęcie dla Conductora w ciągu ostatniego roku. 16 lutego 2022 roku, Conductor przejął Content King.
Spotkałem się z CEO i współzałożycielem Conductora, Sethem Besmertnikiem, aby dowiedzieć się, co ta transakcja oznacza dla Conductora i jego klientów, a także klientów i pracowników Searchmetrics.
Co to oznacza dla Conductora. Jedną z największych zalet przejęcia firmy Searchmetrics była jej europejska baza klientów. Searchmetrics ma 1,000 globalnych klientów, według strony About Us firmy. Większość z nich znajduje się w Europie.
Przejęcie to rozszerzy również możliwości Conductora w Europie. Europejskie „know-how” pomoże Conductorowi zapewnić znacznie lepsze globalne wsparcie, powiedział Besmertnik. Podczas gdy 90 procent klientów Conductora ma swoje siedziby w USA, większość z tych organizacji to organizacje międzynarodowe.
Besmertnik zauważył również, że Searchmetrics posiada interesujące dane i zasoby techniczne oraz silne talenty inżynierskie, które pomogą w dalszym doskonaleniu platformy Conductor.
Kolejnym czynnikiem, który przyczynił się do konsolidacji jest obecny niepewny klimat gospodarczy. Besmertnik powiedział, że klienci Conductora są teraz pod dużą presją.
„Nie chcą pięciu lub 10 różnych narzędzi. Chcą mniej narzędzi, które robią więcej” – powiedział Besmertnik. „Chcą konsolidacji”.
Conductor planuje nadal budować i ulepszać swoje narzędzie „wszystko w jednym miejscu” dla przedsiębiorstw, gdzie wszystkie (nie tylko niektóre) komponenty są naprawdę dobre. Besmertnik zauważył, że Conductor nadal inwestuje od 15 do 20 milionów dolarów rocznie w badania i rozwój.
Platformy Searchmetrics i Conductor zostały zbudowane inaczej, powiedział Besmertnik, ale ich cele zawsze były niemal identyczne.
Co to oznacza dla Searchmetrics. Searchmetrics, który został założony w 2005 roku, stanie się produktem Conductora. Plan jest taki, aby połączyć obie platformy w jedną zunifikowaną platformę w ciągu około 18 miesięcy, powiedział Besmertnik.
Besmertnik powiedział, że jest podekscytowany możliwością podzielenia się tym, co Conductor ma ze wszystkimi klientami Searchmetrics i dać im więcej wartości za tę samą ilość pieniędzy. Powiedział, że Conductor będzie partnerem zaangażowanym w innowacje i przyszłość w oparciu o ich potrzeby.
Conductor nie był jedyną, ani nawet najlepszą finansowo opcją dla Searchmetrics do sprzedaży, ale ich kierownictwo naprawdę chciało być częścią Conductor, powiedział Besmertnik.
Inny czynnik, który wpłynął na ostateczną decyzję Searchmetrics o sprzedaży? Konkurencyjna platforma SEO dla przedsiębiorstw BrightEdge.
Searchmetrics był zmuszony do wydania ogromnej ilości gotówki na opłaty prawne w ciągu czterech lat walki z pozwem o naruszenie patentów wniesionym przez BrightEdge. To, częściowo, przyczyniło się do spowolnienia wzrostu Searchmetrics.
Conductor planuje wykorzystać berlińskie biuro Searchmetrics jako swoją europejską siedzibę i zbudować tam hub technologiczny.
ContentKing, rok później. Besmertnik powiedział, że Conductor wciąż pracuje nad integracją z ContentKing. Firma w zasadzie przebudowuje swój produkt. A kiedy Conductor wprowadzi resztę integracji (w ciągu najbliższych 12 miesięcy), wszystko w ramach jednego interfejsu, powiedział, że klienci będą zdumieni to.
Dlaczego nas to obchodzi. Połączenie dwóch platform SEO dla przedsiębiorstw może oznaczać wspaniałe rzeczy dla klientów (takie jak dostęp do nowych narzędzi lub funkcji). Jednak może to również powodować tarcie – takie jak krzywa uczenia się, aby w pełni zrozumieć jego UI i jak to wszystko działa, aby kontynuować napędzanie i raportowanie sukcesu SEO dla Twojej organizacji. Miejmy nadzieję, że ta fuzja zapewnia wartość dla wszystkich swoich płacących klientów.