Twórcy są kluczowym celem dla Instagram, ponieważ wie, że jeśli może linka więcej twórców w, i dostać je delegowania częściej do swojej platformy (zamiast, powiedzmy, aplikacja zegara), że będzie zachować ich fani wracają po więcej, pomagając poprawić swoje statystyki zaangażowania.
To już testuje szereg udziałów w przychodach i opcji finansowania twórców, które zapewnią zmienne środki dodatkowego dochodu dla twórców IG. A teraz pracuje nad kolejną opcją, aby pomóc twórcom zaprezentować to, co oferują markom w celu potencjalnego partnerstwa promocyjnego.
Jak widać na tym zrzucie ekranu, zamieszczonym przez badacza aplikacji Alessandro Paluzzi, Instagram opracowuje obecnie nową opcję „media kit”, która poprowadzi twórców przez proces budowania ich pitchu do marek.
Twórcy będą mogli napisać bio, pokazać swoje najlepsze posty i wskazać na przeszłe kolaboracje jako przykłady. Proces będzie również dodawał kluczowe analizy i statystyki odbiorców, zasadniczo upraszczając proces pakowania swojej obecności na IG jako potencjalnego kanału promocyjnego.
Co jest podobne do platformy Creator Marketplace firmy Meta, która już wykonuje większość tej pracy dla twórców.
Różnica polega na tym, że twórcy będą mieli bardziej bezpośredni wpływ na to, jak reprezentują siebie potencjalnym partnerom, a także będą mogli dzielić się tym nowym zestawem medialnym z potencjalnymi współpracownikami sami, w przeciwieństwie do kierowania ich do listy Creator Marketplace (IG’s Creator Marketplace jest również obecnie testowany tylko na zasadzie zaproszenia dla marek aktywnych w USA).
Instagram potwierdził, że eksperymentuje z tą opcją, choć na tym etapie jest to tylko wewnętrzny prototyp.
To ciekawe rozważania, które mogą mieć dużą wartość dla aspirujących gwiazd, a także mogą dodatkowo pomóc w wysiłkach Instagrama, by pozyskać więcej twórców od rywali.
Jak zauważa Insider, YouTube ogłosił podobne narzędzie media kit dla swoich twórców wcześniej w tym roku, jak również szuka osłodzić swoją ofertę dla najlepszych talentów, z obu Meta i YouTube nadzieję, że ich bardziej lukratywne oferty revenue share okaże się coraz bardziej atrakcyjne dla gwiazd TikTok, którzy nie mogą zarobić prawie tak dużo w tej aplikacji.
TikTok, który nie jest w stanie zaoferować reklam w strumieniu lub podobnych bezpośrednich narzędzi monetyzacji, wciąż pracuje nad ustanowieniem swoich opcji płatności twórców, a jego rywale będą mieli nadzieję, że w końcu czołowe gwiazdy zdadzą sobie sprawę, że lepiej byłoby skupić się na swoich aplikacjach zamiast – co stało się z Vine, prowadząc do jego upadku.
TikTok, oczywiście, jest znacznie większy niż Vine kiedykolwiek był, a jego skupienie się na rozrywce nad połączeniami społecznymi ma go znacznie lepiej umieszczone dla ciągłego sukcesu. Ale historia pokazuje nam, że w końcu, ludzie będą podążać za pieniędzmi, które mogą zobaczyć wiele dużych gwiazd nazwa de-prioryteting TikTok w pewnym etapie.
Podejrzewam też, że Meta i YouTube będą szukać ekskluzywnych umów o treści, aby to przyspieszyć. Takie układy nie zawsze pracował tak dobrze w przeszłości, ale jeśli mogą zablokować w najlepszych twórców, a ich publiczność, i dostać je z dala od TikTok, to może zadać znaczący cios na wzrost aplikacji moment.
Trudno powiedzieć, jak skuteczne może to być, ponieważ TikTok nie musi skupiać się na osobach, bardziej na treści. Ale jeśli YouTube, na przykład, naprawdę chce soków Shorts, mogliby zapisać najlepsze gwiazdy TikTok do Shorts zamiast, co mogłoby być duża zmiana władzy.
Do tego czasu jednak każda z platform będzie dopracowywać swoją ofertę, a narzędzia do budowania marki, takie jak to, mogą być kolejną wartościową zachętą.