„Sekretny sos” ogromnego sukcesu TikTok jest jego wysoce dostrojony algorytm, który uczy się, dosłownie w ciągu kilku minut, co chcesz zobaczyć więcej, co nie lubisz, a następnie przekłada to na coraz bardziej uzależniający strumień krótkich klipów wideo w aplikacji.
Instagram wie o tym, dlatego teraz opiera się na więcej AI napędzane zalecenia, które mówi, że zwiększyły zaangażowanie znacznie od czasu zintegrowania w kanałach użytkowników.
Ale to najwyraźniej nie wystarczy, bo dziś, Instagram ogłosił kilka nowych funkcji zaprojektowanych, aby pomóc użytkownikom zapewnić bardziej bezpośredni wkład w to, co są wyświetlane w aplikacji, w celu dalszego dostosowania ich kanał IG do swoich preferencji.
Po pierwsze, jak widać na pierwszym obrazku powyżej, Instagram mówi, że testuje możliwość oznaczenia wielu postów w Explore jako „Nie interesujące”, aby usprawnić proces szkolenia algorytmicznego.
„Natychmiast ukryjemy te posty i powstrzymamy się od pokazywania Ci podobnych treści w przyszłości”.
To może pomóc Ci pozbyć się sterty śmieci na raz, co teoretycznie powinno pokazać Instagramowi, że naprawdę nie jesteś zainteresowany żadnymi tematami, które wybierzesz do podkreślenia.
Co powinno działać – ale potem znowu, wciąż dostaję wiele przypadkowych lub stycznie związanych zaleceń w Explore, które wciąż pojawiają się, nawet jak specjalnie mówię IG, że nie jestem zainteresowany.
Może więc wysyłanie aplikacji masowych odpowiedzi lepiej to podkreśli.
Jak pokazano na drugim obrazku, Instagram wkrótce rozpocznie również testowanie zdolności użytkowników do powiedzenia Instagramowi, że nie chcą widzieć sugerowanych postów z określonymi słowami, frazami lub emojis w podpisie lub dołączonych tagach.
„Niezależnie od tego, czy widzisz coś, co nie jest istotne, czy przeszedłeś od czegoś, co kiedyś lubiłeś, możesz użyć tej funkcji, aby przestać widzieć treści, które nie są dla ciebie interesujące”.
W połączeniu, nowe funkcje samozgłaszania powinny lepiej umożliwić użytkownikom, aby Instagram był dla nich bardziej odpowiedni, a jednocześnie pomóc inżynierom Instagrama lepiej zrozumieć, które powiązane zalecenia działają, a które są denerwujące dla ludzi, aby udoskonalić swoje automatyczne podświetlenia treści w strumieniu.
Choć nie jest na tym samym poziomie co TikTok, w tym, że użytkownicy będą musieli ręcznie dostarczyć tę informację zwrotną, podczas gdy system AI TikTok wydaje się znacznie lepszy w określaniu zmiennych elementów w postach i reagowaniu na bezpośrednią aktywność użytkownika.
Faktem jest, że bez względu na to, co ręczne narzędzia IG zapewnia na tym froncie, wielu użytkowników po prostu nie będzie ich używać – ale znowu, może poprzez włączenie wiedzy, że ludzie nie zapewniają, że pomoże lepiej informować swoje automatyczne zalecenia dla każdego albo sposób.
Oprócz tych nowych opcji, Instagram zapewnił również podstawowy przegląd swojego obecnego systemu rekomendacji – który, jak zauważono, wykorzystuje uczenie maszynowe, w oparciu o swoje przeszłe działania w aplikacji, aby znaleźć więcej rzeczy, które mogą być zainteresowane.
Jak wyjaśnia Instagram:
„Jednym ze sposobów, w jaki personalizujemy Twój feed, jest przewidywanie, jak prawdopodobne jest, że zrobisz coś z postem, który widzisz. Im bardziej prawdopodobne jest, że podejmiesz jakieś działanie i im bardziej ważymy to działanie, tym wyżej zobaczysz ten post w swoim feedzie.”
Na tym froncie Instagram mówi, że istnieje pięć konkretnych metryk interakcji, które wykorzystuje do kierowania swoim systemem rekomendacji:
- Czas przebywania na postach (Dwell time)
- Prawdopodobieństwo, że użytkownik skomentuje post
- Prawdopodobieństwo, że użytkownik polubi post
- Prawdopodobieństwo ponownego udostępnienia postu przez użytkownika
- Prawdopodobieństwo, że użytkownik kliknie na profil twórcy.
W ostatnim czasie wydawało się, że re-shares mają większy priorytet, co zgadzałoby się z szerszą misją Instagrama, aby pomóc wzmocnić twórców w aplikacji.
Instagram nie precyzuje, że którykolwiek z tych elementów jest ważony bardziej niż inne, ale jeśli szukasz optymalizacji procesu delegowania IG, są to kluczowe interakcje, na których skupia się algorytm platformy, określając, co pokazać każdemu użytkownikowi więcej.
Jak wykorzystać to jako social media marketer? Publikowanie treści, które są atrakcyjne wizualnie, pomoże poprawić czas przebywania (łatwiej powiedzieć niż zrobić, wiem), podczas gdy zachęcanie do komentowania, być może poprzez zamieszczanie pytań społecznościowych, może być kolejnym sposobem na zwiększenie zaangażowania.
(Warto również zauważyć, że „oszczędności”, które zostały podkreślone jako kluczowy metryki ostrości przez niektórych komentatorów marketingu mediów społecznych, nie są specjalnie wymienione w tym nowym przeglądzie).
W połączeniu, nowe narzędzia i spostrzeżenia dostarczają nieco więcej wskazówek na temat narzędzi rekomendacji Instagrama i procesu, który może pomóc lepiej zrozumieć, w jaki sposób platforma szuka wyróżnienia określonych postów, w dostosowaniu do preferencji użytkowników.
Z biegiem czasu te nowe elementy ręcznego sprzężenia zwrotnego pomogą udoskonalić jego systemy algorytmiczne – choć to, czy mogą zbliżyć się do TikTok na tym froncie, pozostaje do zobaczenia.