Wygląda na to, że Yahoo Search chce w najbliższym czasie dokonać powrotu.
Yahoo w ciągu ostatnich kilku tygodni rzuca wskazówki związane z tym powrotem, a także zatrudnia Principal Product Manager dla platformy Yahoo Search, aby pomóc w prowadzeniu tych inicjatyw.
Ogłoszenie o pracę. Kilka tygodni temu Yahoo opublikowało ofertę pracy dla „Principal Product Manager, Yahoo Search”. W ogłoszeniu o pracę, w części, czytamy:
„Szukamy kierownika produktu w dziale wyszukiwania w Yahoo. Szukamy osób, które są zainteresowane wyjściem poza status quo, aby zmienić sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje i korzystają z wyszukiwania”.
„Jako Product Manager ds. wyszukiwania będziesz pomagał w tworzeniu naszej strategii i mapy drogowej dotyczącej wyszukiwania oraz kierował jej realizacją. Idealny kandydat wykorzysta silne umiejętności organizacyjne i głęboką wiedzę tematyczną, aby współpracować z projektowaniem, nauką, inżynierią i innymi kluczowymi zespołami cross-funkcjonalnymi. Będziesz określał priorytety dla naszych klientów w zakresie wyszukiwania i wprowadzał tę wizję w życie. Będziesz również kierował działaniami mającymi na celu odkrywanie i wzmacnianie treści z całego ekosystemu Yahoo, aby tworzyć nowe i innowacyjne doświadczenia związane z wyszukiwaniem na powierzchni i w naszej aplikacji Search App. Rola ta jest również odpowiedzialna za identyfikację i dokumentację wymagań produktowych i biznesowych oraz przeprowadzenie ich od koncepcji do produkcji, podczas pracy z szerokim zestawem interesariuszy, które obejmują marketing, sprzedaż, prawo, redakcję, projektowanie, UXR i inne zespoły.”
Podpowiedzi na Twitterze. Yahoo reaktywowało swoje konto na Twitterze dla Yahoo Search, zamieszczając teasery przez ostatnie kilka tygodni. Oto niektóre z nich:
Kierownictwo Yahoo. Brian Provost, SVP & GM, Yahoo, zamieścił na LinkedIn informację o tej ofercie pracy i napisał:
„W najbliższych latach będzie tak wiele innowacji w Searchu i nie ma wielu miejsc, w których można od razu mieć tak duży wpływ. Chętnie usłyszę od Ciebie, jeśli masz pasję do Search i budowania doświadczeń produktowych.”
Karen Chin, Sr. Director of Product Management, Yahoo, również zamieściła wpis na LinkedIn, mówiąc:
„Szukasz sposobu na napędzanie znaczących i innowacyjnych doświadczeń dla milionów użytkowników? Szukamy doświadczonego Search Product Managera, który wprowadzi wyszukiwanie w kolejną fazę! Podziel się i dołącz do nas.”
CEO Yahoo Jim Lanzone objął stery Yahoo we wrześniu 2021 roku. Ma on głębokie korzenie w branży wyszukiwania.
Lanzone pracował w Ask.com przez siedem lat, zaczynając w 2001 roku jako SVP, Product Management, następnie w 2004 roku jako SVP i GM Ask Jeeves, by w 2006 roku objąć stanowisko CEO.
Po Ask.com został prezesem i dyrektorem generalnym CBS Interactive, następnie dyrektorem generalnym w Tinder, a teraz w Yahoo jako ich dyrektor generalny. It wiBędzie ekscytujące zobaczyć, co Yahoo Search zrobi pod kierownictwem Lanzone. Jest on kreatywnym umysłem, który stworzył wiele innowacji w dziedzinie wyszukiwania w Ask.
Dlaczego nas to obchodzi. Nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, co Lanzone i jego zespół wymyślą dla Yahoo Search. Jestem podekscytowany, aby zobaczyć, jakie nowe pomysły, interfejsy i koncepcje zespół przynosi do Yahoo Search. Yahoo był dość duży gracz w wyszukiwaniu w pierwszych dniach. Ostatecznie, Google uzurpował Yahoo i firma nadal spadać. Nawet Google weteran Marissa Mayer nie mógł uratować firmę.
Ale teraz Yahoo ma pustą przestrzeń. To będzie ekscytujące, aby zobaczyć, czy Yahoo może konkurować w wyszukiwaniu ponownie.
Postscriptum: CEO Yahoo, Jim Lanzone, odpowiedział nam na Twitterze mówiąc: „Greg, myślę, że ty i Barry wiecie – zawsze są nowe drogi wokół góry. Nie ma powodu, aby iść prosto na nią. Ale jesteśmy podekscytowani, aby zacząć odkrywać ponownie … i będziemy cierpliwi rozgryzając to wszystko.”