Z zaangażowania w aplikacjach Meta wydaje się w spadku, w oparciu o różne raporty, to coraz bardziej pragnie wykorzystać swoje zwycięstwa, gdzie może, dlatego jest walcowanie nowy sposób, aby zachęcić więcej zaangażowania pochodzących z Facebook Groups, poprzez nową opcję Czaty społecznościowe, które’ll ułatwić tematycznych grup dyskusyjnych w Messenger.
Jak widać na tych przykładach, Community Chats, który jest uruchamiany dzisiaj w testach z ograniczoną liczbą użytkowników, pozwoli ludziom stworzyć Facebook Group, rozpocząć czaty i kanały audio, i zaprosić innych do przyłączenia się do ich nowej grupy, wszystko z Messenger.
Jak wyjaśnia Meta:
„Doświadczenie płynnie łączy Messengera i Facebook Groups, aby umożliwić ludziom łączenie się kiedy, gdzie i jak chcą. Administratorzy mogą teraz rozpocząć rozmowę na dany temat i uzyskać natychmiastowe odpowiedzi, zamiast czekać, aż ludzie skomentują post. I zamiast nawigować po wielu tematach w jednym czacie grupowym Messengera, osoba, która tworzy czat społecznościowy, może organizować czaty w kategorie, aby członkowie grupy mogli łatwo znaleźć to, co jest dla nich najbardziej interesujące.”
Tak więc jest to Facebook Groups, ale w Messengerze zamiast, co może zachęcić do bardziej bezpośredniej interakcji i dyskusji wokół twoich kluczowych tematów zainteresowania.
Jeśli to jest to, co ludzie faktycznie chcą. Wydaje się, w przeważającej części, że ludzie prawdopodobnie wolą zachować oba te elementy oddzielnie – wpadasz do grup na Facebooku, aby dogonić najnowsze aktualizacje, podczas gdy twoje grupy komunikatorów są dla bliższych przyjaciół i rodziny. Niektórzy członkowie grupy prawdopodobnie już odgałęzienia do Messenger i czatów WhatsApp też – ale nie jestem pewien, czy istnieje potrzeba bezpośredniego łączenia funkcji w tym zakresie.
Meta jest jednak pewna, że może uzyskać większe zaangażowanie, wykorzystując rosnący trend ludzi dzielących się więcej w prywatnych dyskusjach.
Jak wyjaśnia CEO Mety, Mark Zuckerberg:
„Większość ludzi używa feedów do odkrywania treści i używa wiadomości do głębszych połączeń. Budujemy Community Chats jako nowy sposób łączenia się z ludźmi, którzy dzielą twoje zainteresowania.”
Szef Instagrama Adam Mosseri zauważył niedawno to samo:
Znajomi publikują dużo więcej na stories i wysyłają dużo więcej DM-ów niż publikują na Feed. Jeśli chcesz mieć pewność, że nigdy nie przegapisz postu w Feedzie od znajomego, dodaj go do ulubionych, a pojawi się na górze.
– Adam Mosseri (@mosseri) 26 lipca 2022 r.
Meta próbuje wykorzystać to jako dźwignię do fundamentalnej zmiany swojego podejścia, migrując użytkowników z feedu treści napędzanego przez ich social graph – czyli aktualizacje, które wyraźnie wybrali, aby zobaczyć w każdej aplikacji poprzez śledzenie i lajkowanie osób i stron – do takiego, który jest bardziej oparty na popularnych, trendowych treściach w powiązanych obszarach.
To dlatego twoje Facebook i IG feeds są teraz wypełnione rzeczy z stron, które nigdy nie słyszałem – Meta próbuje replikować TikTok podejście do treści skoncentrowanych na rozrywce, co pozwala na podkreślenie najbardziej popularnych treści trendów z całej aplikacji, nie ograniczone przez połączenia, w celu maksymalizacji czasu spędzonego przez użytkownika.
Meta wydaje się myśleć, że jeśli uda jej się to osiągnąć, może również sprawić, że ludzie będą spędzać więcej czasu w swoich aplikacjach – choć wczesne informacje zwrotne sugerują, że to nie działa, ponieważ użytkownicy czują się mniej dopasowani do tych coraz bardziej nieznanych kanałów treści.
Ponieważ to nie jest to, co Facebook i Instagram są, zbudowali swoje aplikacje na osobistych danych wejściowych i pokazując treści opublikowane przez przyjaciół i rodziny. Meta mówi, że ludzie publikują mniej w głównym feedzie, ale warto też zauważyć, że Meta ma już wprowadzony algorytm, który sortuje twoje feedy, ponieważ jest zbyt wiele do pokazania, w oparciu o wybrane przez ciebie follows.
Więc może, zamiast po prostu zagłuszać więcej rzeczy, mógłby po prostu pozbyć się algorytmu zamiast?
Meta uruchomiła swój algorytm paszy na Facebooku na podstawie tego, że ludzie lubili i śledzili zbyt wiele innych osób i stron, co oznaczało, że było po prostu zbyt wiele treści, które mogą być wyświetlane każdego dnia. Więc trzeba było go sortować, i podkreślić najlepsze posty – co doprowadziło do wielu ludzi brakuje na treści, które chcieli zobaczyć, ponieważ algorytm zaczął priorytetowe różne posty, na podstawie zaangażowania.
Ale jeśli ludzie nie dzielą się tak dużo do paszy już, to nie potrzebuje algorytmów paszy wtedy.
Oczywiście Meta nie pozbywa się swoich algorytmów, ponieważ dane pokazują, że sortowanie algorytmiczne zwiększa zaangażowanie użytkowników. Zamiast tego zdecydowała się zapchać Wasze feedy większą ilością śmieci, utrudniając zobaczenie wszystkich postów z profili, które faktycznie zdecydowaliście się śledzić – ponieważ Meta uważa, że może pokazać Wam rzeczy, które naprawdę chcecie zobaczyć. Czy wiesz o tym, czy nie.
Ponieważ to właśnie robi TikTok – ale Meta nie znalazła jeszcze zwycięskiej formuły na tym froncie.
Ale ludzie wciąż angażują się w grupy i DM-y, więc teraz Meta próbuje znaleźć sposób, aby zwiększyć te elementy zamiast tego, w nadziei na wspieranie swoich spadających statystyk czasu spędzonego.
To nie zadziała. To głupi pomysł, który nie dodaje praktycznie nic do doświadczenia grup lub Messengera, ale Meta próbuje go przedstawić jako jakiś rodzaj dużego ulepszenia w zaangażowaniu.
„Administratorzy mogą uruchomić czat dla członków grupy wokół konkretnego tematu, czat wydarzenia na wyjście lub spotkanie, czat z transmisją tylko do widoku dla administratorów, aby ogłosić aktualizacje w całej grupie i czat tylko dla administratorów, aby współpracować z administratorami i moderatorami. Administratorzy mogą również tworzyć kanały audio, aby członkowie grupy mogli udostępniać komentarze na żywo lub otrzymywać wsparcie w czasie rzeczywistym.”
Mogłeś już zrobić to wszystko, na różne sposoby, bez bezpośredniego przycisku, więc tak naprawdę nie dodaje niczego, poza środkiem dla Mety, aby miejmy nadzieję podnieść zaangażowanie.
W całej szczerości, to cuchnie desperacją. Ponownie, numery zaangażowania Meta są w spadku, z nawet Reels, jego wielką nadzieję na negowanie TikTok, teraz traci grunt.
W pewnym sensie wydaje się, że skupienie się Zucka na metawersji odwróciło uwagę firmy od teraźniejszości – choć tak naprawdę Meta niewiele może zrobić z zaangażowaniem, które traci na rzecz TikTok, który skupia się na rozrywce, a nie na kontaktach społecznych.
Jak sama Meta przyznaje, ludzie nie używają jej aplikacji do kontaktów społecznych w taki sam sposób jak kiedyś, a jeśli zamiast tego szukają rozrywki, Meta jest daleko w tyle za TikTok i YouTube.
Przez lata kluczową przewagą rynkową Mety był jej social graph – każdy jest połączony z każdym na Facebooku, a Instagram zapewnia kolejny sposób na bycie na bieżąco z przyjaciółmi i rodziną.
Jeśli ten element nie jest tak angażujący jak kiedyś, to Meta traci. I żadne zmiany w jej podejściu nie naprawią tego.