Po przetestowaniu ich w środowisku rzeczywistym w ciągu ostatnich sześciu miesięcy, TikTok ogłosił dziś, że wprowadza opcję odrzucania komentarzy dla wszystkich użytkowników, jako sposób na oznaczenie nieodpowiednich reakcji na klipy wideo.
Jak widać opcja „Thumbs Down” będzie wyświetlana po prawej stronie każdego komentarza, zapewniając szybki i łatwy sposób dla użytkowników, aby oznaczyć takie, aby pomóc TikTok zidentyfikować negatywne zachowania w aplikacji.
Co jest kluczowym punktem – zamiast być elementem reakcji publiczności, jak downvotes na Reddicie, podejście TikTok jest w rzeczywistości wykorzystanie wskaźnika jako środka do odsiewania negatywnych zachowań.
Jak wyjaśnił TikTok jeszcze w kwietniu:
„Rozpoczęliśmy testowanie sposobu, aby pozwolić osobom indywidualnym zidentyfikować komentarze, które uważają za nieistotne lub nieodpowiednie. Ta informacja zwrotna od społeczności doda się do szeregu czynników, które już wykorzystujemy, aby utrzymać sekcję komentarzy na stałym poziomie i jako miejsce prawdziwego zaangażowania. Aby uniknąć tworzenia złych emocji między członkami społeczności lub demoralizowania twórców, tylko osoba, która zarejestrowała niechęć do komentarza będzie mogła zobaczyć, że to zrobiła.”
Tak więc dislike counts nie będą publiczne, jak to ma miejsce na Reddicie, a celem, ponownie, jest pomoc zespołowi moderacyjnemu TikTok w dotarciu do negatywnych trendów, sygnalizowanych przez użytkowników.
Jak to będzie prawdopodobnie działać w tym względzie jest to, że downvoted komentarze będą wyświetlane do TikTok mods w porządku rosnącym, w oparciu o całkowitą aktywność downvote w całej aplikacji, która będzie następnie umożliwić im przejść przez listę i odebrać na rosnące negatywne trendy, zapewniając inny sposób, aby wykryć i adres takie w ich procesie.
To może również pomóc ograniczyć wykorzystanie funkcji do „brigading,” lub przy użyciu go jako środek do uruchomienia ukierunkowanych ataków na ludzi lub opinie oparte na alternatywnych motywacji. Można sobie wyobrazić, jak, na przykład, ludzie mogą próbować używać tej funkcji jako środka do obniżania notowań sprzecznych opinii politycznych do zapomnienia, ale ponieważ same downvotes nie mają wpływu na publiczny wyświetlacz, a są tylko wskaźnikiem dla zespołu moderacyjnego TikTok, jest mniej prawdopodobne, aby stać się problemem.
Co byłoby częścią powodu, dlaczego TikTok jest wygodne pchanie do przodu z pełnym uruchomieniem – i może to być dobry sposób, aby pomóc utrzymać rzeczy bardziej cywilne, i bardziej pozytywne w aplikacji.
TikTok faktycznie po raz pierwszy rozpoczął swój eksperyment komentarz downvote powrotem w 2020 roku, z niektórych badaczy dostrzegając funkcję we wczesnych testach.
Zarówno Facebook i Twitter zostały również eksperymentuje z komentarzem downvotes w podobnym celu, nie jako środek do lepszego powierzchni lub ukryć odpowiedzi użytkownika, ale aby pomóc zidentyfikować negatywne zachowania w oparciu o to, co użytkownicy uważają za złe, co skutecznie następnie pomaga poprawić automatyczne algorytmy do wykrywania takich w przyszłości.
Co może być lepszym wykorzystaniem opcji – choć warto zauważyć, że publiczny system downvote Reddita pomaga platformie podkreślić bardziej istotne rozmowy i tematy, oparte na rzeczywistych odpowiedziach ludzi, w przeciwieństwie do algorytmicznie zidentyfikowanych trendów, które są kierowane przez kliknięcia, Likes, dwell time, akcje, itp.
Problem z algorytmicznymi trendami polega na tym, że dzielące, negatywne treści są wzmacniane przez ten proces, ponieważ wywołanie emocjonalnej reakcji, takiej jak gniew, napędza więcej osób do komentowania i udostępniania. Algorytm bierze wtedy za wskaźnik, że więcej osób może chcieć to zobaczyć, na podstawie reakcji zaangażowania. Sam system nie ma możliwości określenia intencji treści, idzie tylko na sygnały binarne – co oznacza, że wywołanie większej ilości reakcji, jakkolwiek możesz, jest najlepszym sposobem na zmaksymalizowanie ekspozycji.
To nie dzieje się na Reddicie, ponieważ takie posty są szybko odrzucane do lamusa aplikacji.
Dając prawdziwym ludziom szansę na napędzenie ekspozycji w tym zakresie może być bardziej korzystnym podejściem, ale więksi gracze nigdy nie pójdą z tym, ponieważ to również sprawia, że użytkownicy mniej chętnie komentują, prawdopodobnie dlatego, że są również zaniepokojeni tym, że ich własne uwagi są odrzucane do dołu.
Wcześniejsze analizy sugerowały, że ponad 98% aktywnych użytkowników Reddita nigdy nie pisze postów ani nie komentuje w aplikacji, co jest prawdopodobnie kluczowym czynnikiem, który ograniczyłby wykorzystanie takich rozwiązań w innych aplikacjach.
Zamiast tego stosują więc zautomatyzowane algorytmy, co również pozwala im umyć ręce od wszelkiej odpowiedzialności za to, jakie treści zyskują lub nie zyskują w ich sieci.
Negatywne treści napędzają większe zaangażowanie, a tym samym większy zasięg w ich aplikacjach? 'Nie wiemy, to jest oparte na tym, jak użytkownicy reagują, biorąc pod uwagę wszystkie formy zaangażowania, więc nie jesteśmy odpowiedzialni za to, do czego to prowadzi’.
Wydaje się, że proces moderowany przez ludzi, poprzez publiczne minusowanie, mógłby poprawić przepływ informacji w tym zakresie. Ale wpływ na zaangażowanie mógłby być również znaczący.
W każdym razie, downvotes w komentarzach TikTok nie są zaprojektowane tak, aby pomóc w kierowaniu rozmową, a mogą być cennym środkiem uzupełniającym do wykrywania rosnących negatywnych trendów.