TikTok opublikował nowy przegląd kluczowych trendów i zachowań związanych z treściami do gier w aplikacji, a także tego, jak marketerzy mogą wykorzystać konwersację jako sposób na zwiększenie ich przekazu wśród jego szybko rozwijającej się publiczności.
Jak wyjaśnia TikTok:
„Gracze z całego świata lecą do TikTok, aby tworzyć i cieszyć się treściami związanymi z grami. W rzeczywistości ponad połowa użytkowników TikTok ogląda codziennie krótkie materiały wideo związane z grami. Wszechogarniający, pełnoekranowy, udźwiękowiony format krótkich filmów doskonale nadaje się do dzielenia się klipami z rozgrywki, instruktażami i tutorialami, cosplayem i innymi formami fandomu gier.”
Ponad połowa – to dużo zaangażowania w aplikację związanego z grami. Rozwijając ten wątek, TikTok zauważa również, że osoby z grupy odbiorców gier śledzą średnio około 12 kont biznesowych.
Aby wykorzystać ten fakt, TikTok radzi, aby marki szukały możliwości stworzenia organicznej persony dla swojej firmy, która będzie zgodna z tymi trendami, jednocześnie łącząc się z własnymi cechami i wartościami.
„Pomyśl o elementach swojej gry, które dostosowują się autentycznie do kultury TikTok, a następnie oprzyj się na niektórych z tych kluczowych elementów, aby ustanowić osobowość marki, która pozostaje spójna w całej zawartości TikTok”.
TikTok mówi, że marki muszą następnie rozważyć swoje podejście do treści z tej perspektywy, włączając materiały filmowe z gry, aktywa firmy i więcej, i przekształcając je w trendy TikTok.
„TikTok to przede wszystkim wspólna inspiracja. Zajrzyj na stronę Dla CIebie, zobacz, co działa na podstawie innych filmów i pomyśl, jak mógłbyś zastosować elementy do własnych treści. Możesz również skorzystać z narzędzi Trend Intelligence w naszym Centrum Kreatywnym, aby znaleźć modne hashtagi, twórców, dźwięki i inne. Rozważ mieszanie różnych typów elementów: baw się dźwiękami, efektami, nakładkami tekstowymi i narzędziami, aby dopracować swoje opowiadanie historii.”
TikTok twierdzi również, że spostrzeżenia zza kulis mogą dobrze działać w ramach krótkich form klipów, wraz z promocjami elementów w grze.
Twórcy gier muszą również opracować długoterminowy plan ataku, który obejmuje wszystkie różne elementy w kompleksowej strategii.
To kilka cennych uwag, które w dużej mierze mają zastosowanie poza sferą gier i warto zastanowić się, jak te wskazówki pasują do Twojej strategii TikTok i jak Ty również możesz wykorzystać podobne trendy związane z grami.
Gaming jest prawdopodobnie kluczowym czynnikiem napędowym współczesnej popkultury, z większością najbardziej popularnych tożsamości online teraz mają co najmniej pewne powiązania z powrotem do społeczności gier.
W ostatnich latach, dzięki pandemii, platformy do gier stały się jeszcze bardziej społeczną i łączącą przestrzenią, a wzmocnione, rozszerzone wykorzystanie środowisk w grach jest tak naprawdę ramą dla rozwijającego się impulsu metaverse.
Ponieważ coraz więcej młodych ludzi spędza więcej czasu w tych cyfrowych środowiskach, nawyki te stają się bardziej nawykowe, co ostatecznie wpłynie na sposób, w jaki będą się oni łączyć we wszystkich możliwościach, zawodowych i rekreacyjnych, w następnym etapie.
Mając to na uwadze, warto zastanowić się nad wartością łączącą gier, dla wszystkich marek, i czy istnieje możliwość wejścia w szerszą dyskusję na temat gier dla Twoich produktów.
Nie zawsze będzie to możliwe, ale jak pokazują statystyki z TikTok, dla tych, którzy mogą znaleźć drogę, istnieją duże możliwości w wykorzystaniu stale rosnącej konwersacji na temat gier.