Meta chce pomóc większej liczbie twórców i marek w korzystaniu z Reels, uruchamiając Facebook Reels API, który umożliwi umieszczanie klipów Reels za pośrednictwem aplikacji do tworzenia wideo innych firm i narzędzi do zarządzania mediami społecznościowymi.
Będzie to uzupełnienie API Instagram Reels, które Meta uruchomiła w czerwcu.
Jak wyjaśnia Meta:
„Zdajemy sobie sprawę, że wielu twórców i marek polega na narzędziach innych firm podczas tworzenia Facebook Reels i chcemy umożliwić prostotę i łatwość udostępniania treści wideo z wybranego przez nich narzędzia lub aplikacji poprzez funkcję 'share to reels'”.
Facebook Reels API umożliwi platformom zewnętrznym zapewnienie funkcji „share to reels”, co ułatwi zarządzanie tworzeniem i publikowaniem Reels w ramach szerszego przepływu zarządzania mediami społecznościowymi.
Na starcie Meta nawiązała współpracę z Jellysmack, Sprout Social i Wix jako pierwszymi platformami ułatwiającymi publikację Reels, a kolejne mają pojawić się wkrótce.
Które pomogą więcej marek stworzyć więcej Reels, który jest najszybciej rozwijającym się formatem treści zarówno na Facebooku i Instagramie, i które Meta naprawdę, naprawdę chce ludzie dzielą się więcej z pomóc negować zagrożenie TikTok.
Ale potem znowu, bardziej niedawne raporty sugerują, że Meta’s Reels push traci parę, z użytkownikami najwyraźniej męczące Meta’s rozszerzania wysiłków do shove krótkie formy wideo do każdej powierzchni, że może.
Według wycieku wewnętrznego raportu, zaangażowanie Reels spadł 13,5% w ostatnich miesiącach, podczas gdy Instagram, w szczególności, traci więcej ziemi do TikTok, pod względem czasu spędzonego w aplikacji, każdy dzień.
Część winy przypisuje się tutaj algorytmowi rekomendacji Instagrama, który jak sam przyznaje, nie jest jeszcze dopracowany. Meta jest jednak przekonana, że może zintegrować Reels z obiema głównymi aplikacjami społecznościowymi i sprawić, że krótka forma wideo stanie się większą częścią jej oferty, co ostatecznie przyniesie korzyści zarówno twórcom, jak i użytkownikom.
Wydaje się, że nie wszyscy się z tym zgadzają, wielu krytykuje Metę za zbytnie odejście od swoich korzeni, gdy goni za każdym nowym trendem. W tym sensie, być może zalew Reeliantów jest krokiem za daleko – i w tym przypadku będzie interesujące zobaczyć, czy pomaganie większej ilości marek w umieszczaniu większej ilości Reeliantów jest rzeczywiście dobrą rzeczą.
Tak czy inaczej, prawdopodobnie się o tym przekonamy, ponieważ coraz więcej marek będzie testować Reels i dostosowywać się do najnowszych zachcianek Meta.